Bovendien, hoe langer het had geduurd voor een doorstart, hoe groter de bankrun zou worden du moment dat de pinautomaten weer open zouden gaan.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, na een week van onduidelijkheid is het mi goed dat er nu duidelijkheid gekomen is. De DSB is failliet.
Die duidelijkheid an sich lijkt mij gewoon meer waard dan nog weken in onzekerheid gaan zitten.
Nu kan bijv. het DGS in werking treden. Kunnen claims en aanspraken uitgezoch worden etc.
Had jij het beter gevonden als de onduidelijkheid nog weken had voortgesleept?
Ja, als er nog een kans was op een betere optie (overname bijvoorbeeld) had dat absoluut de voorkeur. Dan krijgt men maar een paar weken later z'n spaarcentjes, dat is niet zo'n probleem. Nu staan er 2000 man op straat, en schadeclaims tegen een bedrijf wat niet meer bestaat zijn ook bij voorbaat kansloos. Dus nee, het is niet beter zo.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, na een week van onduidelijkheid is het mi goed dat er nu duidelijkheid gekomen is. De DSB is failliet.
Die duidelijkheid an sich lijkt mij gewoon meer waard dan nog weken in onzekerheid gaan zitten.
Nu kan bijv. het DGS in werking treden. Kunnen claims en aanspraken uitgezoch worden etc.
Had jij het beter gevonden als de onduidelijkheid nog weken had voortgesleept?
Als de gedachten aan een overname op een gegeven moment niet reeel blijken te zijn, dan moet er toch een keer een beslissing vallen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:10 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ja, als er nog een kans was op een betere optie (overname bijvoorbeeld) had dat absoluut de voorkeur. Dan krijgt men maar een paar weken later z'n spaarcentjes, dat is niet zo'n probleem. Nu staan er 2000 man op straat, en schadeclaims tegen een bedrijf wat niet meer bestaat zijn ook bij voorbaat kansloos. Dus nee, het is niet beter zo.
http://www.nu.nl/algemeen(...)lliet-verklaard.htmlquote:DSB definitief failliet verklaard
Uitgegeven: 19 oktober 2009 09:12
Laatst gewijzigd: 19 oktober 2009 09:17
AMSTERDAM - De rechtbank van Amsterdam heeft DSB Bank maandagochtend failliet verklaard. Dat heeft een woordvoerster van de rechtbank bekendgemaakt.
© ANP
Vrijdag gaf de rechtbank DSB nog een weekend de tijd om overeenstemming te bereiken met een Amerikaanse overnamekandidaat.
Dat is op niets uitgelopen.
Maanden? Nee. Nog een week? Mja.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de gedachten aan een overname op een gegeven moment niet reeel blijken te zijn, dan moet er toch een keer een beslissing vallen?
Of had jij nog maanden willen zoeken naar een kandidaat?
Maar vertel me nou eens waarom een snelle afwikkeling beter is? Zodat tante Mien eerder bij haar 1.000 euro spaargeld kan? Dat staat toch in geen enkele verhouding met het ontslag van 2000 man, het verlies van claimmogelijkheden, het verlies van spaargeld etc. etc.!quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Als de gedachten aan een overname op een gegeven moment niet reeel blijken te zijn, dan moet er toch een keer een beslissing vallen?
Of had jij nog maanden willen zoeken naar een kandidaat?
"Omdat er nu duidelijkheid is! En miljarden schade, maar gelukkig is er wel duidelijkheid!"quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar vertel me nou eens waarom een snelle afwikkeling beter is? Zodat tante Mien eerder bij haar 1.000 euro spaargeld kan? Dat staat toch in geen enkele verhouding met het ontslag van 2000 man, het verlies van claimmogelijkheden, het verlies van spaargeld etc. etc.!
Dus ja, het had van mij nog wel een maand mogen duren, en nee, je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom een snelle afwikkeling beter is.
Ik wil mezelf best nog een keer herhalen hoor:quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:27 schreef DonJames het volgende:
[..]
Maar vertel me nou eens waarom een snelle afwikkeling beter is? Zodat tante Mien eerder bij haar 1.000 euro spaargeld kan? Dat staat toch in geen enkele verhouding met het ontslag van 2000 man, het verlies van claimmogelijkheden, het verlies van spaargeld etc. etc.!
Dus ja, het had van mij nog wel een maand mogen duren, en nee, je hebt nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom een snelle afwikkeling beter is.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 08:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar zeg ik dan dat een faillisement beter is dan een overname?
Ik ga ervan uit dat ze nu dus al failliet zijn, dat dat dus een gegeven feit is. En ik hoop dat het nu snel afgewikkeld kan gaan worden.
Herhaal wat je wil, maar het punt waarom een snelle afwikkeling beter is (dan wat?) blijft in volle afwezigheid schitteren..quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:33 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wil mezelf best nog een keer herhalen hoor:
[..]
Zucht... ik begrijp niet wat je aan het zoeken bent in mijn antwoorden, maar nogmaals:quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:36 schreef DonJames het volgende:
[..]
Herhaal wat je wil, maar het punt waarom een snelle afwikkeling beter is (dan wat?) blijft in volle afwezigheid schitteren..
Die lopen niet altijd bij DSB zelf....quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat zou er gaan gebeuren met de koopsompolissen die daar lopen?
Bij DSB Verzekeringen dacht ik.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Die lopen niet altijd bij DSB zelf....
Neuh, Cardif en Topas zijn ook een partijen waar er een hoop lopen. DSB is pas veel later zelf in verzekeringen gaan doen.quote:
Aha, maar daar gebeurt toch verder niets mee?quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, Cardif en Topas zijn ook een partijen waar er een hoop lopen. DSB is pas veel later zelf in verzekeringen gaan doen.
Medio November krijgen we bericht over het hoe en wat volgens de site van DNB, dus dat zal nog wel even duren..quote:Op maandag 19 oktober 2009 01:18 schreef Muzz_ het volgende:
Hoe lang duurt het nog voor klanten met normale spaarrekkingen bij hun geld kunnen komen?
Prima, dat snap ik, maar nu stel je wat anders, namelijk dat een snelle afwikkeling goed is. Net stelde je dat een snelle afwikkeling beter was voor iedereen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Zucht... ik begrijp niet wat je aan het zoeken bent in mijn antwoorden, maar nogmaals:
Als nu blijkt dat het faillisement van de DSB onontkomelijk is, dan hoop ik dat er nu een snelle afwikkeling komt voor alle claims en dat het DGS nu snel in werking treedt.
Je had moeten antwoorden: "HONDERDDUIZEND SLACHTOFFERS!!"quote:En jouw vraag 'Waarom ik dat vind' lijkt me nogal naar de bekende weg vragen: Omdat dat voor iedereen beter is, nu de DSB eenmaal failliet is.
Cardiff zijn ook klootzakken, lees dit maar eens. Feit is dat geld het smerigste in alle mensen omhoog kan halen, iedereen heeft zijn prijs zogezegd.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:47 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, Cardif en Topas zijn ook een partijen waar er een hoop lopen. DSB is pas veel later zelf in verzekeringen gaan doen.
Dat is mij allemaal wel bekend. Feit is dat dit los staat van het faillissement.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Cardiff zijn ook klootzakken, lees dit maar eens. Feit is dat geld het smerigste in alle mensen omhoog kan halen, iedereen heeft zijn prijs zogezegd.
Is helemaal waar, was meer bedoelt als karakterschets van de hele financiële dienstverlenende sector bedoelt.quote:Op maandag 19 oktober 2009 10:02 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat is mij allemaal wel bekend. Feit is dat dit los staat van het faillissement.
Voor de mensen met geld bij DSBquote:Depositogarantiestelsel voor DSB Bank van kracht
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft op 19 oktober 2009 het depositogarantiestelsel in werking gesteld voor rekening-houders van DSB Bank N.V. te Wognum. Lees het persbericht.
Veelgestelde vragen
Wat houdt het depositogarantiestelsel in?
Het depositogarantiestelsel vergoedt onder bepaalde voorwaarden tegoeden op betaal- en spaarrekeningen tot een maximum van 100.000 euro per persoon. Ingeval van een 'en/of-rekening' kunnen beide rekeninghouders voor een vergoeding in aanmerking komen. Tegoeden zullen eerst worden verrekend met eventuele schulden (hypotheek, lening) van rekeninghouders aan DSB Bank N.V..
Hoe kom ik aan een aanvraagformulier?
Rekeninghouders worden binnenkort via krantenadvertenties en de DNB-website nader geïnformeerd over de inwerkingtreding van het depositogarantiestelsel. Medio november kunnen de rekeninghouders een brief verwachten met instructies voor het aanvragen van een vergoeding.
Wanneer krijg ik mijn geld?
Het streven is de uitkeringen zo snel mogelijk te doen plaatsvinden, waarbij het grootste deel van de aanvragen vóór de Kerstdagen zal zijn gehonoreerd.
Had het al gelezen inderdaad, niks nieuws dus, gewoon afwachten is het devies..quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:43 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Voor de mensen met geld bij DSB
Hoe snel alles gaat komt op de 2e plaats, verreweg het belangrijkste is dat alles goed afgehandeld wordt, niet alleen snel.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:41 schreef capricia het volgende:
Als nu blijkt dat het faillisement van de DSB onontkomelijk is, dan hoop ik dat er nu een snelle afwikkeling komt voor alle claims en dat het DGS nu snel in werking treedt.
En jouw vraag 'Waarom ik dat vind' lijkt me nogal naar de bekende weg vragen: Omdat dat voor iedereen beter is, nu de DSB eenmaal failliet is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |