abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73838569
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:07 schreef Matteüs het volgende:

Ja en nee.
Ze deden dat anders. Heb ik al eens heeeeeel duidelijk uitgelegd met berekeningen en feiten.
Je bedoelt dat andere banken hun klanten subtieler uitkleden en hun koppelverkooppraktijken beter weten te verpakken? Ja, daar heb je gelijk in. Het grote probleem van DSB was dat ze enkele verkopers rond hadden lopen die niet zo subtiel waren, gecombineerd met een slecht acceptatiebeleid.

Maar ik hoop dat er een parlementaire enquete komt. Laat de beerput van de financials maar open gaan.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:12:33 #252
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_73838580
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:07 schreef Onnoman het volgende:
Ik heb wel een Theorie bedacht.

Ik denk namelijk dat zowel de overheid als de grote Nederlandse banken achter de ondergang van de DSB staan. Waarom ze dat wilde kan je over speculeren. Maar nu de DSB failliet is komt de bank op marktplaats en is dus voor een habbekrats over te nemen.
De partij die de bank zal overnemen, zal voor miljoenen/miljarden euro's aan leningen terug krijgen, dus pure winst.

Er is in ieder geval een partij uitgeschakeld die anders opereerde als de grote jongens. Deze had natuurlijk wat spaarders en een 7 miljard aan hypotheekjes, welke voor een deel weer verdeeld kunnen worden over deze 5. Ik heb sterk het idee dat deze banken de kosten die ze maken vanwege de garantie regeling, vrij snel weer terug hebben. En aangezien ze geen van alle voor de goedkoopste oplossing gingen kan je inderdaad je vraagtekens bij de motieven zetten.
pi_73838601
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef justanick het volgende:

[..]

Je bedoelt dat andere banken hun klanten subtieler uitkleden en hun koppelverkooppraktijken beter weten te verpakken?
Nee.
pi_73838634
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef justanick het volgende:

[..]

Je bedoelt dat andere banken hun klanten subtieler uitkleden en hun koppelverkooppraktijken beter weten te verpakken? Ja, daar heb je gelijk in. Het grote probleem van DSB was dat ze enkele verkopers rond hadden lopen die niet zo subtiel waren, gecombineerd met een slecht acceptatiebeleid.

Maar ik hoop dat er een parlementaire enquete komt. Laat de beerput van de financials maar open gaan.
Wat een onzin. De DSB was gewoon door en door rot.
pi_73838669
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Jup, en ze hadden met Hendrickx bijna een oplossing gemaakt voor de wanbetalers.

Bedankt Lakeman, Wellink en Bos.
Ik laat het topic rusten tot dat die lieden weten wat WFT is.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_73838694
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Jup, en ze hadden met Hendrickx bijna een oplossing gemaakt voor de wanbetalers.

Bedankt Lakeman, Wellink en Bos.
D'r ligt gewoon ergens een rottend lijk in de kast. Of bij DSB zelf, of ze zijn bang dat de beerput van de financials verder opengaat. DSB heeft fouten gemaakt, maar andere banken zijn ook niet heilig. Dat sommige mensen dan claimen er alles van te weten en ondertussen gewoon blind achter de media aanhollen...
pi_73838718
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:07 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ja en nee.
Ze deden dat anders. Heb ik al eens heeeeeel duidelijk uitgelegd met berekeningen en feiten.
DSB ook, Bos noemde het ook legale afpersing meen ik me te herinneren. Moreel verwerpelijk, dat sowieso, en een rechter zal er tzt een uitspraak over moeten doen, maar strict genomen niet illegaal.. Wat je overigens ook zag met de legio/aandelenlease rechtszaken, er zijn ook klanten in het ongelijk gesteld, vooral de klanten die later instapten, en wel wisten dat ze aandelen leasden, maar die gewoon hun beursverliezen terug wilden. Zo zal het hier waarschijnlijk ook genuanceerd worden.

Maar goed. vrind Lakerman mag met zijn stichting lekker achteraan sluiten, eerst komen de bevoorrechte schuldeisers zoals de belastingdienst en werknemers die nog geld tegoed hebben etc. En de ervaring leert dat tegen die tijd het geld wel zo ongeveer op is, van een kale kip kan je immers niet plukken.

Maar goed, dan is er ook nog een veel grotere groep mensen die dus dankzij vrind Lakeman benadeeld zijn, oa de spaarders en houders van betaalrekeningen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_73838739
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:14 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Wat een onzin. De DSB was gewoon door en door rot.
DSB was iets erger dan de gemiddelde bank. Als je denkt dat je door je (huis)bank niet wordt genaaid waar je bijstaat ben je dermate naief dat ze je per direct onder curatele zouden moeten stellen.
pi_73838740
valt me wel op dat Dirk weinig pijlen richt op Lakeman, terwijl die toch wel de zaken in gang heeft gezet. Dirk richt al zijn pijlen op wat DNB en Wouter Bos daarna fout zou hebben gedaan.

Logisch wellicht, want bij Lakeman valt niets te halen, maar bij DNB en Ministerie van FZ kun je meer geld halen /schade aanrichten cq. meenemen in je val.
pi_73838834
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:59 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ja joh... gewoon er niet op ingaan en dom je verhaal herhalen.
Succes.
Een complexe financiele situatie met consequenties voorstellen als een auto ongeluk getuigt ook niet van een hoog IQ.
pi_73838837
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:17 schreef justanick het volgende:

[..]

DSB was iets erger dan de gemiddelde bank. Als je denkt dat je door je (huis)bank niet wordt genaaid waar je bijstaat ben je dermate naief dat ze je per direct onder curatele zouden moeten stellen.
Ja, en de mate van uitbuiting is bij de banken evenredig aan die van de DSB zeker . Doe je oogkleppen eens af, ken jij een bank met zoveel dochterbedrijven?
pi_73838886
Daarnaast wist de DSB natuurlijk haarfijn mazen in de wetgeving omtrend financiele producten te omzeilen.
pi_73838890
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:20 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Ja, en de mate van uitbuiting is bij de banken evenredig aan die van de DSB zeker . Doe je oogkleppen eens af, ken jij een bank met zoveel dochterbedrijven?
DSB is dan ook van origine geen bank.
pi_73838976
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Klopt, gewoon grootheidswaanzin van Dirk, meer meer meer.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:25:51 #265
242879 Onnoman
The On And Only
pi_73838987
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Er is in ieder geval een partij uitgeschakeld die anders opereerde als de grote jongens. Deze had natuurlijk wat spaarders en een 7 miljard aan hypotheekjes, welke voor een deel weer verdeeld kunnen worden over deze 5. Ik heb sterk het idee dat deze banken de kosten die ze maken vanwege de garantie regeling, vrij snel weer terug hebben. En aangezien ze geen van alle voor de goedkoopste oplossing gingen kan je inderdaad je vraagtekens bij de motieven zetten.
7 miljard aan hypotheekjes, welke voor een deel weer verdeeld kunnen worden over deze 5..

wat bedoel je daarmee? dat geld werd gehaald bij de grote banken om meerdere hypotheken mogelijk te maken?

Daarmee geef je aan dat de grote banken er wel altijd achter hebben gestaan, en er geen stokje voor gestoken hebben. Zo hadden de banken de dsb op het matje kunnen roepen, maar om een bank zo te vernederen, dat gun je zelfs je vijand niet.
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
pi_73838988
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En ik denk dat daar de grote fout is gemaakt... die licentie hadden ze nooit mogen krijgen...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73839019
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:20 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Wat, is het aantal dochterbedrijven je enige criterium? Dan zou ik eens naar andere banken gaan kijken. Ik weet het, het is moeilijk om een micrometer verder te kijken dan je neus lang is, maar het is wel verhelderend.

DSB was erg, maar er zijn diverse andere banken die ook dingen doen die eigenlijk niet kunnen. Als je sommige media mag geloven was DSB de Grote Satan. Nou, dan zijn andere banken iets kleinere Satans. Om nog maar niet te beginnen over tussenpersonen; daar zitten ook de nodige oplichters tussen.
pi_73839043
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]

En ik denk dat daar de grote fout is gemaakt... die licentie hadden ze nooit mogen krijgen...
Wederom faalt de toezichthouder dus keihard en opzichtig. En iedereen maar geilen op een of ander kutbankje dat omvalt
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:28:03 #269
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_73839065
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dus de DNB maakten fouten? En vervolgens mogen ze door die fouten de bank failliet laten gaan door 800 miljoen eruit te halen?

Wat een bananenrepubliek is dit.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_73839207
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:26 schreef justanick het volgende:

[..]

Wat, is het aantal dochterbedrijven je enige criterium? Dan zou ik eens naar andere banken gaan kijken. Ik weet het, het is moeilijk om een micrometer verder te kijken dan je neus lang is, maar het is wel verhelderend.

DSB was erg, maar er zijn diverse andere banken die ook dingen doen die eigenlijk niet kunnen. Als je sommige media mag geloven was DSB de Grote Satan. Nou, dan zijn andere banken iets kleinere Satans. Om nog maar niet te beginnen over tussenpersonen; daar zitten ook de nodige oplichters tussen.
Mensen die financieel afhankelijk worden van jouw bank omdat de andere banken deze mensen niet willen hebben, willens en wetens nog dieper in de sores steken. Kom op man, dan roep je ook gewoon de onheil over jezelf af.
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:36:02 #271
242879 Onnoman
The On And Only
pi_73839310
ik zag mensen die niet meer weten wat ze moeten! ze achtte henzelf ook failliet! Waarom dan?
Als je de wereld wilt begrijpen, moet je denken zoals ik.
(Onnoman)
si vi pacem para bellum
himmelhoch jauchzend
  maandag 19 oktober 2009 @ 12:38:11 #272
262 Re
Kiss & Swallow
pi_73839371
waar een boete van 120.000 Euro wel niet toe kan leiden huh
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_73839399
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:26 schreef justanick het volgende:

[..]

Belangrijk verschil is dat die andere banken ook verdienen aan fatsoenlijk bankieren. Die komen dan ook niet in de problemen als elke gedupeerde zijn teveel betaald geld tot op de laatste cent terug wil.

Bij DSB is het de vraag of er ooit, of alles bij mekaar, winst is gemaakt wanneer alle klanten hun recht hebben gehaald. Andere banken en verzekeraars hebben het kunnen herstellen. DSB kwam niet verder dan een heel mager aanbod dat je alleen accepteert onder de druk van veel te hoge maandelijkse lasten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73839407
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 12:32 schreef Afvoerput het volgende:

[..]

Mensen die financieel afhankelijk worden van jouw bank omdat de andere banken deze mensen niet willen hebben, willens en wetens nog dieper in de sores steken. Kom op man, dan roep je ook gewoon de onheil over jezelf af.
Ik beweer nergens dat DSB netjes bezig is geweest (alhoewel het m.i. minder erg was dan sommigen denken. Ja, er zijn gevallen te vinden waarvoor Scheringa met zijn bank spreekwoordelijk gekruizigd mag worden, maar het is niet dat ze alle klanten de ellende in hebben gestort). Ik ageer alleen tegen het beeld dat DSB de enige is die onoirbare dingen flikte. Als er nu eens een grondig onderzoek zou komen naar de financiele sector zou er een behoorlijke beerput open worden getrokken. En dan gaan we ook tot de conclusie komen dat iedere bank DSB-achtige dossiers heeft liggen.
pi_73839530
De hele sector is zo rot als wat maar dan was de hele Scheringakliek toch wel een van de rotste kiezen die er tussen zit.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')