Je bedoelt dat andere banken hun klanten subtieler uitkleden en hun koppelverkooppraktijken beter weten te verpakken? Ja, daar heb je gelijk in. Het grote probleem van DSB was dat ze enkele verkopers rond hadden lopen die niet zo subtiel waren, gecombineerd met een slecht acceptatiebeleid.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:07 schreef Matteüs het volgende:
Ja en nee.
Ze deden dat anders. Heb ik al eens heeeeeel duidelijk uitgelegd met berekeningen en feiten.
quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:07 schreef Onnoman het volgende:
Ik heb wel een Theorie bedacht.
Ik denk namelijk dat zowel de overheid als de grote Nederlandse banken achter de ondergang van de DSB staan. Waarom ze dat wilde kan je over speculeren. Maar nu de DSB failliet is komt de bank op marktplaats en is dus voor een habbekrats over te nemen.
De partij die de bank zal overnemen, zal voor miljoenen/miljarden euro's aan leningen terug krijgen, dus pure winst.
Nee.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef justanick het volgende:
[..]
Je bedoelt dat andere banken hun klanten subtieler uitkleden en hun koppelverkooppraktijken beter weten te verpakken?
Wat een onzin. De DSB was gewoon door en door rot.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef justanick het volgende:
[..]
Je bedoelt dat andere banken hun klanten subtieler uitkleden en hun koppelverkooppraktijken beter weten te verpakken? Ja, daar heb je gelijk in. Het grote probleem van DSB was dat ze enkele verkopers rond hadden lopen die niet zo subtiel waren, gecombineerd met een slecht acceptatiebeleid.
Maar ik hoop dat er een parlementaire enquete komt. Laat de beerput van de financials maar open gaan.
Ik laat het topic rusten tot dat die lieden weten wat WFT is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Jup, en ze hadden met Hendrickx bijna een oplossing gemaakt voor de wanbetalers.
Bedankt Lakeman, Wellink en Bos.
D'r ligt gewoon ergens een rottend lijk in de kast. Of bij DSB zelf, of ze zijn bang dat de beerput van de financials verder opengaat. DSB heeft fouten gemaakt, maar andere banken zijn ook niet heilig. Dat sommige mensen dan claimen er alles van te weten en ondertussen gewoon blind achter de media aanhollen...quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Jup, en ze hadden met Hendrickx bijna een oplossing gemaakt voor de wanbetalers.
Bedankt Lakeman, Wellink en Bos.
DSB ook, Bos noemde het ook legale afpersing meen ik me te herinneren. Moreel verwerpelijk, dat sowieso, en een rechter zal er tzt een uitspraak over moeten doen, maar strict genomen niet illegaal.. Wat je overigens ook zag met de legio/aandelenlease rechtszaken, er zijn ook klanten in het ongelijk gesteld, vooral de klanten die later instapten, en wel wisten dat ze aandelen leasden, maar die gewoon hun beursverliezen terug wilden. Zo zal het hier waarschijnlijk ook genuanceerd worden.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:07 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ja en nee.
Ze deden dat anders. Heb ik al eens heeeeeel duidelijk uitgelegd met berekeningen en feiten.
DSB was iets erger dan de gemiddelde bank. Als je denkt dat je door je (huis)bank niet wordt genaaid waar je bijstaat ben je dermate naief dat ze je per direct onder curatele zouden moeten stellen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:14 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Wat een onzin. De DSB was gewoon door en door rot.
Een complexe financiele situatie met consequenties voorstellen als een auto ongeluk getuigt ook niet van een hoog IQ.quote:Op maandag 19 oktober 2009 11:59 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Ja joh... gewoon er niet op ingaan en dom je verhaal herhalen.
Succes.
Ja, en de mate van uitbuiting is bij de banken evenredig aan die van de DSB zekerquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:17 schreef justanick het volgende:
[..]
DSB was iets erger dan de gemiddelde bank. Als je denkt dat je door je (huis)bank niet wordt genaaid waar je bijstaat ben je dermate naief dat ze je per direct onder curatele zouden moeten stellen.
DSB is dan ook van origine geen bank.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:20 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Ja, en de mate van uitbuiting is bij de banken evenredig aan die van de DSB zeker. Doe je oogkleppen eens af, ken jij een bank met zoveel dochterbedrijven?
Klopt, gewoon grootheidswaanzin van Dirk, meer meer meer.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
DSB is dan ook van origine geen bank.
7 miljard aan hypotheekjes, welke voor een deel weer verdeeld kunnen worden over deze 5..quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:12 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Er is in ieder geval een partij uitgeschakeld die anders opereerde als de grote jongens. Deze had natuurlijk wat spaarders en een 7 miljard aan hypotheekjes, welke voor een deel weer verdeeld kunnen worden over deze 5. Ik heb sterk het idee dat deze banken de kosten die ze maken vanwege de garantie regeling, vrij snel weer terug hebben. En aangezien ze geen van alle voor de goedkoopste oplossing gingen kan je inderdaad je vraagtekens bij de motieven zetten.
En ik denk dat daar de grote fout is gemaakt... die licentie hadden ze nooit mogen krijgen...quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:22 schreef Scorpie het volgende:
[..]
DSB is dan ook van origine geen bank.
Wat, is het aantal dochterbedrijven je enige criterium? Dan zou ik eens naar andere banken gaan kijken. Ik weet het, het is moeilijk om een micrometer verder te kijken dan je neus lang is, maar het is wel verhelderend.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:20 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Ja, en de mate van uitbuiting is bij de banken evenredig aan die van de DSB zeker. Doe je oogkleppen eens af, ken jij een bank met zoveel dochterbedrijven?
Wederom faalt de toezichthouder dus keihard en opzichtig. En iedereen maar geilen op een of ander kutbankje dat omvaltquote:Op maandag 19 oktober 2009 12:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En ik denk dat daar de grote fout is gemaakt... die licentie hadden ze nooit mogen krijgen...
Dus de DNB maakten fouten? En vervolgens mogen ze door die fouten de bank failliet laten gaan door 800 miljoen eruit te halen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:25 schreef TheVulture het volgende:
[..]
En ik denk dat daar de grote fout is gemaakt... die licentie hadden ze nooit mogen krijgen...
Mensen die financieel afhankelijk worden van jouw bank omdat de andere banken deze mensen niet willen hebben, willens en wetens nog dieper in de sores steken. Kom op man, dan roep je ook gewoon de onheil over jezelf af.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Wat, is het aantal dochterbedrijven je enige criterium? Dan zou ik eens naar andere banken gaan kijken. Ik weet het, het is moeilijk om een micrometer verder te kijken dan je neus lang is, maar het is wel verhelderend.
DSB was erg, maar er zijn diverse andere banken die ook dingen doen die eigenlijk niet kunnen. Als je sommige media mag geloven was DSB de Grote Satan. Nou, dan zijn andere banken iets kleinere Satans. Om nog maar niet te beginnen over tussenpersonen; daar zitten ook de nodige oplichters tussen.
Belangrijk verschil is dat die andere banken ook verdienen aan fatsoenlijk bankieren. Die komen dan ook niet in de problemen als elke gedupeerde zijn teveel betaald geld tot op de laatste cent terug wil.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:26 schreef justanick het volgende:
[..]
Wat, is het aantal dochterbedrijven je enige criterium? Dan zou ik eens naar andere banken gaan kijken. Ik weet het, het is moeilijk om een micrometer verder te kijken dan je neus lang is, maar het is wel verhelderend.
DSB was erg, maar er zijn diverse andere banken die ook dingen doen die eigenlijk niet kunnen. Als je sommige media mag geloven was DSB de Grote Satan. Nou, dan zijn andere banken iets kleinere Satans. Om nog maar niet te beginnen over tussenpersonen; daar zitten ook de nodige oplichters tussen.
Ik beweer nergens dat DSB netjes bezig is geweest (alhoewel het m.i. minder erg was dan sommigen denken. Ja, er zijn gevallen te vinden waarvoor Scheringa met zijn bank spreekwoordelijk gekruizigd mag worden, maar het is niet dat ze alle klanten de ellende in hebben gestort). Ik ageer alleen tegen het beeld dat DSB de enige is die onoirbare dingen flikte. Als er nu eens een grondig onderzoek zou komen naar de financiele sector zou er een behoorlijke beerput open worden getrokken. En dan gaan we ook tot de conclusie komen dat iedere bank DSB-achtige dossiers heeft liggen.quote:Op maandag 19 oktober 2009 12:32 schreef Afvoerput het volgende:
[..]
Mensen die financieel afhankelijk worden van jouw bank omdat de andere banken deze mensen niet willen hebben, willens en wetens nog dieper in de sores steken. Kom op man, dan roep je ook gewoon de onheil over jezelf af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |