FOK!forum / Sport Algemeen / F1-Brazilie: met Button als kampioen.
Walter_Sobchakzondag 18 oktober 2009 @ 19:46
hier verder
Leatherfacezondag 18 oktober 2009 @ 19:46
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?

Het kan verkeren.
Atreidezzondag 18 oktober 2009 @ 19:46
Levensgevaarlijke bekers daarro
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 19:46
tvp
Desunotozondag 18 oktober 2009 @ 19:46
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?

Het kan verkeren.
Mister1977zondag 18 oktober 2009 @ 19:46
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:41 schreef Zorro het volgende:

[..]

Hamilton vorig jaar nog
Schumacher in 1994 en 1995.
#ANONIEMzondag 18 oktober 2009 @ 19:47
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?

Het kan verkeren.
Idd.
ElmarOzondag 18 oktober 2009 @ 19:47
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Leatherface het volgende:
[F1] Zal Button ooit een GP winnen?

Het kan verkeren.
Ach, in dat jaar (2006) won hij de Hongaarse GP al.

Overigens heeft vosss toch maar mooi voorspelt dat Button kampioen zou worden.
Palmboom313zondag 18 oktober 2009 @ 19:47
quote:
Kampioen van de armoede.

Wat is F1 toch afgegleden. Ik kijk met weemoed terug naar de tijden dat ik gespannen voor de buis zat, al voor een race begon. Een week van te voren eigenlijk al. Tegenwoordig moet ik er per ongeluk langszappen.
Walter_Sobchakzondag 18 oktober 2009 @ 19:47
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Schumacher in 1994 en 1995.
Die stond in Aida 1995 gewoon op P1. Terwijl ie maar 5e hoefde te worden of zo.

Button zo schor als een krekel.
beantheriozondag 18 oktober 2009 @ 19:47
quote:
Vergeet het maar.
Stiggiezondag 18 oktober 2009 @ 19:48
ahahaha button kan niet meer praten
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 19:48
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]


Button zo schor als een krekel.
idd
Sinister-D-zondag 18 oktober 2009 @ 19:48
Arme Webber
Zorrozondag 18 oktober 2009 @ 19:48
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:46 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Schumacher in 1994 en 1995.
Don't remind me
-Hans-zondag 18 oktober 2009 @ 19:48
Podium net. Best kansloos
Stiggiezondag 18 oktober 2009 @ 19:49
ross brawn moet janken
Tarabasszondag 18 oktober 2009 @ 19:49
Vettel heeft hem gepakt, maar Button reed als een WC. Als WC moet je je kunnen onderscheiden van de rest, maar er waren er zeker een paar beter..

Brawn is fantastisch btw..
Walter_Sobchakzondag 18 oktober 2009 @ 19:50
Mooie beelden van Ross.
-Hans-zondag 18 oktober 2009 @ 19:50
Prachtig interview met Brawn. Respect!
SuzukiSwiftzondag 18 oktober 2009 @ 19:50
Ross Brawn: Held!
Scrutinizerzondag 18 oktober 2009 @ 19:50
Prachtig, Brawn in tranen.
Ambrosiuszondag 18 oktober 2009 @ 19:50
Mooi interview ja .
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 19:50
mooi om brawn zo te zien
MonoSynthzondag 18 oktober 2009 @ 19:50
The Newly Improved Ross Brawn: nu ook met tranen!
Mikkiezondag 18 oktober 2009 @ 19:50
Brawn
Mister1977zondag 18 oktober 2009 @ 19:51
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Die stond in Aida 1995 gewoon op P1. Terwijl ie maar 5e hoefde te worden of zo.

Button zo schor als een krekel.
Aida was toen toch de tweede of derde race van het jaar?

Beide jaren eindigde het kampioenschap in Adelaide. In 1995 werd Schumacher wel al in Suzuka kampioen. In Australië kwam hij beide keren niet aan de finish.
Trystarzondag 18 oktober 2009 @ 19:51
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:50 schreef SuzukiSwift het volgende:
Ross Brawn: Held!
QFT
Walter_Sobchakzondag 18 oktober 2009 @ 19:52
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:51 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Aida was toen toch de tweede of derde race van het jaar?

Beide jaren eindigde het kampioenschap in Adelaide. In 1995 werd Schumacher wel al in Suzuka kampioen. In Australië kwam hij beide keren niet aan de finish.
Nope, in Suzuka werd Benetton constructeurskampioen. Aida was drie races voor einde, waar ie gewoon won. En dus WDC werd
YellowBlackszondag 18 oktober 2009 @ 19:53
Brawn kon dit wel gebruiken, om nieuwe sponsors te krijgen.
Leatherfacezondag 18 oktober 2009 @ 19:54
Inderdaad, wat hebben zij weinig sponsors op hun auto, vergeleken bij bijvoorbeeld McLaren.
SuzukiSwiftzondag 18 oktober 2009 @ 19:54
Vettel nogal teleurgesteld
-Hans-zondag 18 oktober 2009 @ 19:55
Nogal idd
Stiggiezondag 18 oktober 2009 @ 19:55
vettel baalt zwaar ja
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 19:55
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:54 schreef SuzukiSwift het volgende:
Vettel nogal teleurgesteld
idd...maar zijn tijd komt nog wel
Mikkiezondag 18 oktober 2009 @ 19:55
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:54 schreef Leatherface het volgende:
Inderdaad, wat hebben zij weinig sponsors op hun auto, vergeleken bij bijvoorbeeld McLaren.
Ik denk dat dat ook een keuze van Brawn is geweest. Naast Virgin zullen zich voldoende sponsoren gemeld hebben sinds de successen in de eerste races. Maar dat brengt natuurlijk ook weer verplichtingen met zich mee.
Palmboom313zondag 18 oktober 2009 @ 19:56
Wie wil nu nog sponsor zijn in de F1 die sport moet gewoon een hele grote stap terug doen. Geloofwaardigheid is er eigenlijk niet meer. De kijkcijfers zijn ook niet meer om over naar huis te schrijven.
Mikkiezondag 18 oktober 2009 @ 19:56
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:54 schreef SuzukiSwift het volgende:
Vettel nogal teleurgesteld
No shit

Nah hij wist zelf natuurlijk ook wel dat het lastig ging worden, maar hoop hou je toch.
Walter_Sobchakzondag 18 oktober 2009 @ 19:56
Coole beelden op BBC.
MonoSynthzondag 18 oktober 2009 @ 19:56
afgehakt breedbeeld
SuzukiSwiftzondag 18 oktober 2009 @ 19:56
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:55 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

idd...maar zijn tijd komt nog wel
Daar ben ik van overtuigd!
Mister1977zondag 18 oktober 2009 @ 19:56
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:52 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Nope, in Suzuka werd Benetton constructeurskampioen. Aida was drie races voor einde, waar ie gewoon won. En dus WDC werd
Inderdaad nu weet ik het weer. Ze zaten twee keer achter elkaar in Japan. Coulthard spinde in Suzuka over zijn eigen grind wat uit de sidepods kwam en toen was Benetton definitief constructeurskampioen.

Aida, de enige race die ik dat jaar niet gezien heb doordat de videorecorder niet deed wat hij moest doen.
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 19:57
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:45 schreef beantherio het volgende:
Arme Webber. Hij wint en niemand interesseert het een zak.
Wat sneu voor hem inderdaad....


En wat een mooie reactie van Ross Brawn! Schril contrast met Webber.
Bruce117zondag 18 oktober 2009 @ 19:57
BBC
Mister1977zondag 18 oktober 2009 @ 19:58
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:57 schreef Bruce117 het volgende:
BBC
Wat was daar te zien?
Walter_Sobchakzondag 18 oktober 2009 @ 19:59
Die John Button ziet er eigenlijk ook uit alsof ie zo van een AA-meeting komt. Mooie vent


Uit de oude doos:

beantheriozondag 18 oktober 2009 @ 19:59
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:53 schreef YellowBlacks het volgende:
Brawn kon dit wel gebruiken, om nieuwe sponsors te krijgen.
Ze zullen daar vanavond zeker wel een extra fles appelsap opentrekken ja.
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 19:59
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:58 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Wat was daar te zien?
alle britse kampioenen
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 19:59
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:58 schreef Mister1977 het volgende:

[..]

Wat was daar te zien?
Filmpjes van eerdere wereldkampioenen toen die wonnen, met Baby you're the best van James Bond erachter
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 20:01
Weet niet of users blij zijn met de spoiler in deze topictitel
MonoSynthzondag 18 oktober 2009 @ 20:02
Ook goed van Kubica trouwens... Helemaal niet opgevallen
beantheriozondag 18 oktober 2009 @ 20:02
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:59 schreef Sally het volgende:

[..]

Filmpjes van eerdere wereldkampioenen toen die wonnen, met Baby you're the best van James Bond erachter
Dat was erg mooi ja.
Mister1977zondag 18 oktober 2009 @ 20:02
Ah dat filmpje zal dan vroeg of laat nog wel ergens opduiken.
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 20:03
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:02 schreef MonoSynth het volgende:
Ook goed van Kubica trouwens... Helemaal niet opgevallen
De hele top drie van de race kwam zelden in beeld... Alleen als Button, Barrichello of Vettel daar reden
Walter_Sobchakzondag 18 oktober 2009 @ 20:03
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:01 schreef Sally het volgende:
Weet niet of users blij zijn met de spoiler in deze topictitel
De winnaar van de race staat er niet in
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 20:04
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:03 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

De winnaar van de race staat er niet in
Daar heb je gelijk in

Mis alleen het deeltje nog
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 20:05
prachtig
#ANONIEMzondag 18 oktober 2009 @ 20:05
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:01 schreef Sally het volgende:
Weet niet of users blij zijn met de spoiler in deze topictitel
Dan moet je niet op Fok gaan kijken.
MonoSynthzondag 18 oktober 2009 @ 20:07
Ik vraag me af of er nu ergens in Japan Harakiri wordt gepleegd?
MonoSynthzondag 18 oktober 2009 @ 20:08
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:05 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dan moet je niet op Fok gaan kijken.
idd, als je een race hebt gemist is internet sowieso verboden gebied totdat je de race hebt gezien.
Scrutinizerzondag 18 oktober 2009 @ 20:10
Kobayashi is so crazy, volgens Jensen
beantheriozondag 18 oktober 2009 @ 20:11
Ze hebben bij de BBC een beetje problemen om Button te interviewen.
TJDoornboszondag 18 oktober 2009 @ 20:11
Geen bijzonder geniale race maar gewoon steady naar de titel. Jammer voor Rubens dat Lewis hem nog van het podium duwde!!
MonoSynthzondag 18 oktober 2009 @ 20:13
Volgens mij zijn ze best blij daar bij Brawn
#ANONIEMzondag 18 oktober 2009 @ 20:14
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:13 schreef MonoSynth het volgende:
Volgens mij zijn ze best blij daar bij Brawn
Je zou het inderdaad wel denken.
beantheriozondag 18 oktober 2009 @ 20:14
Eddie Jordan wil wel feesten.

David Coulthart liever niet.
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 20:14
jenson master of the universe
Stiggiezondag 18 oktober 2009 @ 20:14
Top al die compilaties bij de bbc
Leatherfacezondag 18 oktober 2009 @ 20:15
Kunnen we concluderen dan Button en Brawn profiteerden van een plotseling machtsvacuüm?
#ANONIEMzondag 18 oktober 2009 @ 20:15
Briljant filmpje
voyeurzondag 18 oktober 2009 @ 20:15
Kobayahsi vind ik toch wel de man van de wedstrijd!
Taradozondag 18 oktober 2009 @ 20:16
Leuke race, en Button verdiend kampioen en Brawn helemaal!
Schunckelstarzondag 18 oktober 2009 @ 20:18
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:15 schreef voyeur het volgende:
Kobayahsi vind ik toch wel de man van de wedstrijd!
-Hans-zondag 18 oktober 2009 @ 20:20
Sutil en Trulli zullen voorlopig wel even geen vrienden zijn. Sutil: "We zullen ons nu bij de wedstrijdleiding moeten melden en daar zal ik een goed gesprek met hem voeren. De manier waarop hij zich op het circuit gedroeg was van een erg laag niveau." Whehe . http://f1.gpupdate.net/nl(...)de-schuld-van-crash/
Compomotive155zondag 18 oktober 2009 @ 20:22
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:20 schreef -Hans- het volgende:
Sutil en Trulli zullen voorlopig wel even geen vrienden zijn. Sutil: "We zullen ons nu bij de wedstrijdleiding moeten melden en daar zal ik een goed gesprek met hem voeren. De manier waarop hij zich op het circuit gedroeg was van een erg laag niveau." Whehe . http://f1.gpupdate.net/nl(...)de-schuld-van-crash/
Hij is fijn
beantheriozondag 18 oktober 2009 @ 20:23
Trulli is niet goed bij zijn hoofd.
ElmarOzondag 18 oktober 2009 @ 20:34
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:41 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Nogal ja. Wie had dat een jaar geleden durven voorspellen?
De user NED/vosss had het met betrekking tot Button voorspelt. Klik
MonoSynthzondag 18 oktober 2009 @ 20:37
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:15 schreef Leatherface het volgende:
Kunnen we concluderen dan Button en Brawn profiteerden van een plotseling machtsvacuüm?
Ja. Dus? Dat zie je toch overal? Succes wordt voornamelijk bepaald door het op het juiste moment op de juiste plaats zijn. En dat waren Ross Brawn en Jenson Button in dit geval.

Om het even buiten de F1 te trekken: Zou Toyota nu zo groot zijn geweest als GM/Chrysler niet lagen te slapen? Zou Microsoft nu zo groot zijn geweest als Apple, WordPerfect en de rest niet lagen te slapen in de eerste helft van de jaren '90? Zou Apple nu zo groot zijn geweest als de concurrentie (Creative, iRiver, Sandisk, Nokia, Sony/Ericsson, enzovoorts) niet lagen te slapen? Doet dat iets af aan het uiteindelijke resultaat?
Taradozondag 18 oktober 2009 @ 20:52
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:37 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Ja. Dus? Dat zie je toch overal? Succes wordt voornamelijk bepaald door het op het juiste moment op de juiste plaats zijn. En dat waren Ross Brawn en Jenson Button in dit geval.

Om het even buiten de F1 te trekken: Zou Toyota nu zo groot zijn geweest als GM/Chrysler niet lagen te slapen? Zou Microsoft nu zo groot zijn geweest als Apple, WordPerfect en de rest niet lagen te slapen in de eerste helft van de jaren '90? Zou Apple nu zo groot zijn geweest als de concurrentie (Creative, iRiver, Sandisk, Nokia, Sony/Ericsson, enzovoorts) niet lagen te slapen? Doet dat iets af aan het uiteindelijke resultaat?
dit gaat wel wat ver, Brawn en Button hadden gewoon het geluk dat de dubbele diffuser door de FIA werd goedgekeurd,daardoor konden ze de eerste helft van het seizoen afstand nemen van de rest. Toen de 2de helft van het seizoen dit verschil er niet meer was bleef de schade beperkt mede omdat de directe concurrenten niet (genoeg) scoorden.
Sinister-D-zondag 18 oktober 2009 @ 21:21
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.

edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Leatherfacezondag 18 oktober 2009 @ 21:27
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.

edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Button wint in ieder geval outright, hij haalt de titel binnen met nog een race te gaan. De voorgaande drie jaren werd het pas in de laatste race beslist.

Je kunt veel van Button zeggen, maar hij wint de titel in ieder geval niet op een schamel puntje zoals Hamilton en Raikkonen.
#ANONIEMzondag 18 oktober 2009 @ 21:30
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.

edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Er zijn natuurlijk een paar manieren om wereldkampioen te worden. Je kunt de eerste helft vrijwel maximaal scoren en flink uitlopen en dan verzwakken om toch nog wereldkampioen te worden. Of je kunt zwak beginnen en sterk eindigen. Of het hele jaar constant rijden. Of de concurrentie verpletteren. In the end gaat het erom wie de meeste punten scoort.
Dus idd is Button terecht kampioen geworden.

Als je de resultaten van Button andersom zou zetten, zou het misschien meer gewaardeerd worden, want dan zijn de beste resultaten op het laatst gescoord en dat blijft altijd het beste hangen. Je moet naar het hele jaar kijken. Button heeft 6 races gewonnen, daarnaast veel punten gescoord en is daarom verdiend kampioen. Natuurlijk zat 'ie in de beste wagen, maar dat zit bijna iedereen die kampioen wordt.

En je kunt het ook positief bekijken: als Button op dezelfde manier was doorgegaan als de eerste 7 races, dan was 'ie al veel eerder kampioen geweest, en was er geklaagd dat het zo saai was.
LeXXzondag 18 oktober 2009 @ 21:30
Hulde voor Button! En Brawn! Binnen een jaar van niks naar alles.
Dit is een opsteker voor de F1. En ikzelf had weer hetzelfde gevoel als toen Hakkinen WC werd in '98, dik verdiend voor een enorm sympatieke gast!
Leatherfacezondag 18 oktober 2009 @ 21:37
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:30 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk een paar manieren om wereldkampioen te worden. Je kunt de eerste helft vrijwel maximaal scoren en flink uitlopen en dan verzwakken om toch nog wereldkampioen te worden. Of je kunt zwak beginnen en sterk eindigen. Of het hele jaar constant rijden. Of de concurrentie verpletteren. In the end gaat het erom wie de meeste punten scoort.
Dus idd is Button terecht kampioen geworden.

Als je de resultaten van Button andersom zou zetten, zou het misschien meer gewaardeerd worden, want dan zijn de beste resultaten op het laatst gescoord en dat blijft altijd het beste hangen. Je moet naar het hele jaar kijken. Button heeft 6 races gewonnen, daarnaast veel punten gescoord en is daarom verdiend kampioen. Natuurlijk zat 'ie in de beste wagen, maar dat zit bijna iedereen die kampioen wordt.

En je kunt het ook positief bekijken: als Button op dezelfde manier was doorgegaan als de eerste 7 races, dan was 'ie al veel eerder kampioen geweest, en was er geklaagd dat het zo saai was.
Inderdaad. 6 races gewonnen, en bijna overal in de punten. Dat is gewoon champion's stuff.
Taradozondag 18 oktober 2009 @ 21:47
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:21 schreef Sinister-D- het volgende:
Je zegt het zelf: Schadebeperking omdat de rest niet genoeg scoorde. Dat wil dus zeggen dat ze optimaal gebruik hebben gemaakt van de situatie dat de concurrentie niet snel/slim genoeg was.

edit: of dit de meest gewaardeerde manier door de fans is om WC te worden laat ik in het midden. Maar diegene die WC is dat toch echt terecht geworden.
Hier ben ik het helemaal mee eens Brawn en Button zijn de terechte kampioenen, maar ik vond dat stukje van Monosynth wat te filosofisch
MrBadGuyzondag 18 oktober 2009 @ 21:47
Helemaal verdient natuurlijk, al had ik liever gezien dat het in de laatste race werd beslist. Ook mooi om te zien hoe sportief Barrichello na afloop van de race was
#ANONIEMzondag 18 oktober 2009 @ 21:56
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 21:37 schreef Leatherface het volgende:

[..]

Inderdaad. 6 races gewonnen, en bijna overal in de punten. Dat is gewoon champion's stuff.
Hij heeft in maar 1 race geen punten gescoord. En daar is hij uitgevallen (weliswaar in een redelijk kansloze positie om punten te scoren).
richbitchzondag 18 oktober 2009 @ 22:03
ff tussen door: dit seizoen (of vorigseizoen) was er brand in de pit welke race was dat ook al weer? (niet vandaag dus )
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 22:31
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 22:03 schreef richbitch het volgende:
ff tussen door: dit seizoen (of vorigseizoen) was er brand in de pit welke race was dat ook al weer? (niet vandaag dus )
Vorig seizoen bij mijn weten.

Ik kan voor dit jaar alleen dit vinden: http://f1.gpupdate.net/nl(...)oog-algarve-circuit/
En dat was een testdag.
quote:
Problemen waren er ook voor Timo Glock. Door een loszittende oliepijp vloog zijn auto in de brand, en moest de training een half uur worden gestaakt.
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 22:36
Op FOK!sport even teruggezocht, in 2008:

In de pit:
[Upd] Uitslag Grand Prix van Brazilië

Op de baan:
Uitslag Grand Prix van Canada

Buiten de baan:
Nieuwe KERS oorzaak brandje Red Bull


Edit: dit jaar:
Motor Barrichello nog intact na brand
bodylotionzondag 18 oktober 2009 @ 22:59
leuke race
Burnie88zondag 18 oktober 2009 @ 23:07
Button... Wat een held!

Na jaren lang zwoegen bij teams als Honda, Renault en Williams is hij eindelijk wereldkampioen, en terecht! Hij was vooral in het begin van het seizoen oppermachtig.

Ik, als Buttonfan sinds het begin van zijn carriere, vind het echt geweldig. De tijd van Vettel gaat nog wel komen.
richbitchzondag 18 oktober 2009 @ 23:15
Thanks Sally, ik zoek voornamelijk op Youtube maar heb 'm nog niet kunnen vinden. Ik vond dat wel een mooi fragment: in de pits komt een auto in de brand te staan, deze rijdt door en daarn wordt er geblust door o.a. andere teams..
WESTzondag 18 oktober 2009 @ 23:42
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?

Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
quote:
Bij de pitstops ging het echter hopeloos mis bij Ferrari. Felipe Massa vertrouwde op de 'elektronische lollipop-man' van Ferrari en toen het lampje op groen ging, reed hij weg. Dat het lampje vervolgens direct weer rood werd, zag hij al niet meer en de Braziliaan sleurde de complete tankslang uit de installatie. Weer rolden er Ferrari-monteurs door de pitstraat en weer ging het fout bij het Italiaanse team. Massa stopte aan het einde van de pitstraat, wachtte op zijn monteurs en toen de heren de slang hadden heroverd, kon hij -achteraan- zijn weg vervolgen. Enkele ronden later kon hij echter weer naar binnen voor een drive through-penalty. Bij het wegrijden van zijn team reed hij namelijk, net als in Valencia, bijna tegen een Force India op, wat hem de doorrijstraf opleverd.
en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.

En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 23:46
Kobayashi is strijdvaardig begonnen
quote:
Zijn naam is meteen gezet, en al berucht: Button zei achteraf dat Kobayashi als een gek reed. De Toyota-rijder ging geen enkel gevecht uit de weg en toen Kazuki Nakajima hem in wilde halen, werd de Williams-coureur van de baan gedwongen en crashte. De acties van deze Japanner doen een beetje herinneren aan een andere Japanner: Takuma Sato.
Sallyzondag 18 oktober 2009 @ 23:53
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?

Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]

en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.

En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
De race was sowieso over voor Massa, maar meer dan dat was het niet.

Uitslag GP van Singapore
Ferrari stelde wel een onderzoek in: Ferrari: onderzoek pitstopincident Massa
Taradozondag 18 oktober 2009 @ 23:54
Barrichello lends Button his plane

By Jonathan Noble Sunday, October 18th 2009, 21:48 GMT

Newly crowned world champion Jenson Button will be allowed to celebrate his title with his team, friends and family in Brazil on Sunday night - after Brawn GP team-mate Rubens Barrichello generously laid on his private jet to take the Briton back home on Monday morning.

Button had originally been scheduled to fly to London on the Sunday night British Airways flight out of Sao Paulo, but that plan was thrown into doubt with the scheduled aircraft suffering technical problems.

And although there remains the chance that the flight will still be able to leave, Button has been allowed to stay in Brazil on Sunday night thanks to the generosity of his team-mate.

Even though Barrichello suffered the disappointment of seeing his own title ambitions end with an eighth place in the race, he told Button that he would fly him and his entourage out of Brazil in his own private jet on Monday morning – ready for the new world champion's first public appearances in the UK from Tuesday.

Button is due to appear at the Bluewater Shopping Centre in Kent on Tuesday afternoon for a sponsorship event on behalf of Virgin Media.
Taradozondag 18 oktober 2009 @ 23:59
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?

Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]

en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.

En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
In die tijdstraf zijn ze wel consequent want Massa kreeg een drive through, alleen lijkt het wel of ze McLaren graag boetes geven; Renault-Crashgate, boete $0,00 McLaren tankstop incident boete $50.000,-
Tommehzondag 18 oktober 2009 @ 23:59
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?

Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]

en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.

En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
Vind dat ook belachelijk, rechte lijn anyone?

Button heeft het verdiend, Brawn heeft het verdiend, helemaal super. Button is zo megaconstant geweest terwijl iedereen verder fouten maakte. De voorsprong altijd behoorlijk geweest.

Taradomaandag 19 oktober 2009 @ 00:04
Ook Trulli is gestraft met een boete:

Jarno Trulli has been fined $10,000 for his behaviour after the “racing incident” that he had with Adrian Sutil during the first lap of the 2009 Brazilian Grand Prix. Trulli was attempting an overtake of Sutil around the outside, however Sutil gave him no room, and Trulli soon lost control.

Once out of the car, Trulli immediately approached Sutil where they were seen having a huge argument on TV for some time, pushing and pulling each other as they caught a lift back to the pits.

The FIA deemed Trulli’s behaviour as “aggressive” towards Sutil and also that he failed to leave the track after marshalls had asked him to. He was therefore given a $10,000 fine.
Sallymaandag 19 oktober 2009 @ 00:20
Nice van Barri
Sobrainemaandag 19 oktober 2009 @ 02:15
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 23:42 schreef WEST het volgende:
Wat voor straf heeft Massa in singapore 2008 gekregen na zijn pitstop incident?

Kan zo niet terug zien wat voor straf hij heeft gehad. Het enige wat ik terug kan halen is dit.
[..]

en dat ging over het wegrijden en bijna ongeluk veroorzaken door weg te rijden en niet over de slang incident.

En dan lees je dat McLaren 50.000 dollar boete krijgt en kovalainen een tijdstraf. Hoezo is de FIA hier niet consequent in
Omdat ze dat niet zijn, enige verschil is 10 seconden vuur! Als je dat niet inziet...
Sobrainemaandag 19 oktober 2009 @ 02:22
Kan iemand hier mij uitleggen waarom Kobayashi niet is bestraft voor het in feite elimineren van Nakajima?? Die gast komt gewoon (te) traag de pits uit en probeert tegen beter weten in om Nakajima achter zich te houden. Die kerel heeft alle geluk van de wereld dat hij er zelf zonder schade van afkomt! Ongelofelijk.
TJDoornbosmaandag 19 oktober 2009 @ 07:33
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 02:22 schreef Sobraine het volgende:
Kan iemand hier mij uitleggen waarom Kobayashi niet is bestraft voor het in feite elimineren van Nakajima?? Die gast komt gewoon (te) traag de pits uit en probeert tegen beter weten in om Nakajima achter zich te houden. Die kerel heeft alle geluk van de wereld dat hij er zelf zonder schade van afkomt! Ongelofelijk.
omdat Koayashi door de debiele anti test regels amper weet hoe die wagen werkt. Bij Button voor zn neus ging die ook 4x van zn lijn zonder straf te krijgen. Je kan het hem amper kwalijk nemen....
vosssmaandag 19 oktober 2009 @ 07:36
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 19:47 schreef ElmarO het volgende:

Overigens heeft vosss toch maar mooi voorspelt dat Button kampioen zou worden.
TJDoornbosmaandag 19 oktober 2009 @ 07:37
ja hallo en ik had voorspeld way to go dat JB kan winnen in fatsoenlijke auto, daar hoor ik niemand over......maar top Vossss
Taradomaandag 19 oktober 2009 @ 10:03
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 07:36 schreef vosss het volgende:

[..]


Vind ik knap, ik heb zelf nog een kratje bier verloren om een weddenschap dat geen van beide Brawns in de top 10 zouden eindigen bij de eerste GP, hoe ver kan je ernaast zitten?
Tommehmaandag 19 oktober 2009 @ 11:25
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 02:15 schreef Sobraine het volgende:

[..]

Omdat ze dat niet zijn, enige verschil is 10 seconden vuur! Als je dat niet inziet...
Dat is een bijkomstigheid, het geval is verder hetzelfde.
Desunotomaandag 19 oktober 2009 @ 11:31
Kobayashi mag iets minder zigzaggen maar verder van mij mag hij erin blijven zitten. Geweldige coureur. Geeft zich niet snel gewonnen.
bodylotionmaandag 19 oktober 2009 @ 11:44
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:31 schreef Desunoto het volgende:
Kobayashi mag iets minder zigzaggen maar verder van mij mag hij erin blijven zitten. Geweldige coureur. Geeft zich niet snel gewonnen.
ik was ook best onder de indruk. Hij leek ook nog aardig snelheid te hebben.

En in je eerste race niet wijken voor een WDC
Sobrainemaandag 19 oktober 2009 @ 11:56
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 11:44 schreef bodylotion het volgende:

[..]

ik was ook best onder de indruk. Hij leek ook nog aardig snelheid te hebben.

En in je eerste race niet wijken voor een WDC

Ja, hij was misschien snel en niet bang, maar zoals hij Nakajima eraf rost (want dat is het) dat is beneden niveau. Dat zou zelfs Kobayashi niet moeten doen. Ik vind het echt een kwalijke zaak dat hij niet gestraft is. Als hij zelf al niet snapt, dat je als je uit de pits komt, niet snel genoeg bent om iemand op de baan serieus achter je te houden, dan ben je niet goed bezig.

Maar toegegeven wel een coureur met ballen en dat mag ik wel
Party_Pmaandag 19 oktober 2009 @ 12:24
Een echte japanner
Sobrainemaandag 19 oktober 2009 @ 13:13
Ja een echte kamikaze idioot!!
beantheriomaandag 19 oktober 2009 @ 15:35
Een column van Andrew Benson van de BBC met daarin een paar interessante uitspraken over hoe nijpend de situatie af en toe was bij het team: http://www.bbc.co.uk/blog(...)_story_of_brawn.html
quote:
It was designed for a Honda engine, and it was not until December that the team knew they would be using a Mercedes. That necessitated some pretty crude changes.

"The chassis had the back six inches cut off to fit the engine in - the sort of thing you wouldn't normally do even with a test car," says my source. "And the gearbox was in the wrong place because the crank-centre height is different. There's a massive amount of compromise in the cars."

Those compromises introduced a significant performance deficit into the Brawn car, but it raced like that all year.
quote:
Just as incredibly the team, tight on budget, made only three chassis all year - one for Button, one for Rubens Barrichello, and a spare - when a big-money outfit such as McLaren will typically make seven or eight.