abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:39:14 #1
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_73805264
Het vorige deel: Slank #862 Waar we Maria's 23e verjaardag vieren!

Voor wie is "Slank de herfst in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'.

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe! Ozzurwais wie must kill joe !!
De OP is hier te vinden.
Niet meer actief op Fok!
pi_73805318
fipo?

jeeee, fipodepipo!

verder niks te melden, maar dan kan ik dit topic tenminste gewoon vinden weer
Kwak
pi_73805448
OOOOh Vik, nasty TT, nu ik net heb besloten niet meer te gaan lopen Ga nog even te voet naar de enige supermarkt die vandaag open is... Maar dan duik ik weer de keuken in
pi_73805477
Ik heb een half uur gewandeld en erg genoeg ben ik sindsdien helemaal uitgeput
  Vis een optie? zondag 18 oktober 2009 @ 14:45:26 #5
70532 loveli
N
pi_73805488
Hoi en doei, ik ga kijken of ik nog een bos kan vinden.
crap in = crap out
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:51:21 #6
331 Merel
Be here now.
pi_73805714
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:32 schreef ColdFeet het volgende:
Ik moet een beetje moed verzamelen om te gaan hardlopen Ben jij al geweest, Merel?
Nee, want eerst moest ik ontbijten want ik wilde niet op een lege maag. En nu heb ik net ontbeten (om 14:30 ja ) en nu regent het! Dus ik hoop dat het straks een beetje opklaart, dan ga ik alsnog.

Maar in plaats van hardlopen heb ik wel een berg strijk weggewerkt. Allemaal kleren die ik nooit meer droeg omdat ik een hekel heb aan strijken. En die kan ik nu allemaal weer aan
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:55:13 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73805850
*binnenhuppelt

Hup hup, rennen meisjes!

Ik lig met een dekentje op de bank, dus ik heb makkelijk blèren hehehe
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_73805876
Hoi! Ik heb vanochtend bijna een uur stevig gewandeld in de waterleidingduinen, heerlijk . Daarna wel een beker warme choco gedronken met een stukje appelgebak...

Lijstje vandaag:
O: 2 crackers met hagelslag
S: uur wandelen
T: warme choco + appeltaart dus
L: 2 boterhammen met rosbief, stukje geitenkaas en een glas vruchtensap
T: ???
D: iets met eend
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_73806101
Ik ben (eindelijk) weer begonnen met tentamens leren. Maar, ik loop voor op mijn eigen planning dus een ochtendje vrij kon zomaar.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_73806470
Blugh ik voel me beroerd. Denk dat ik een fijne combinatie heb van kater, ziek worden en me een beetje kut voelen.

enne dames, ik ben heus niet heel sterk hoor, het is meer dat ik beter nú die knoop kan doorhakken, dan op een later moment (want hoe langer het duurt, hoe meer het pijn gaat doen), of dat ik moet wachten tot hij met andere meisjes gaat daten/weet ik veel wat doen.
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_73806548
Zo maar eens op weg naar de groenteman om wat fruit en groentes in te slaan voor vandaag. Misschien krijg ik daar dan ook eindelijk inspiratie voor wat ik vanavond wil eten.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:17:31 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73806613
Fietsje!

Falafel geroerbakt met kouseband in rotikruiden in een pitaaa Geslaagd experiment
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_73806908
Een dikke voor Fiets en Mo. Sterkte meiden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_73806921
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:12 schreef cyclechick het volgende:
Blugh ik voel me beroerd. Denk dat ik een fijne combinatie heb van kater, ziek worden en me een beetje kut voelen.

enne dames, ik ben heus niet heel sterk hoor, het is meer dat ik beter nú die knoop kan doorhakken, dan op een later moment (want hoe langer het duurt, hoe meer het pijn gaat doen), of dat ik moet wachten tot hij met andere meisjes gaat daten/weet ik veel wat doen.
Het voelt vast niet heel 'sterk', zeker nu niet, maar ik vind je oh zo verstandig

En nu ga ik koken. Chocoladecake met Baileys erdoor, dan kan niet anders dan lekker worden, toch?
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:31:01 #15
331 Merel
Be here now.
pi_73807114
Nou Cyckle, ik vind het wél knap. Ik kan het in ieder geval niet. Vanaf nu ben jij mijn grote voorbeeld
"I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
pi_73807589
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:31 schreef Merel het volgende:
Nou Cyckle, ik vind het wél knap. Ik kan het in ieder geval niet. Vanaf nu ben jij mijn grote voorbeeld
Wat zij zegt
Mijn koppijn gaat maar niet weg. Ben het echt zo zat, niet ziek genoeg om in bed te liggen maar ook niet fit genoeg om iets te doen Geen zumba gedaan dit weekend.
Ben nu wel begonnen met het doornemen van de stof van het examen, dat gaat nog net

Ook meteen de eerste keer ever dat ik VER voor 'n examen begin met leren. Dankzij de zenuwpezen in de groep die werkelijk elke les erover zitten te zeiken " Zo moeilijk!" "Snap d'r niks van" Dus nu moet ik wel een 8 halen vind ik Mwuhahaha.

Ben wel 7 ons kwijt dit weekend, koppijn=geen zin in eten.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_73807592
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:31 schreef Merel het volgende:
hihi.
Thx ladies
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:55:50 #18
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_73810007
tvp...

ik ben behoorlijk verkouden, en ook hoofdpijn daarbij. M'n stem is ook behoorlijk weg.. We zijn er vanmidag even uitgeweest, hoe burgerlijk door de botanische tuinen gelopen, en daarna een stuk langs de Wezer gelopen bij de haven, best tof. Nu ben ik wel uitgeput.

Ik heb op de planning staan om morgen voor een paar dagen naar Maastricht te vertrekken om m'n zusje en vriendinnen op te zoeken, maar weet nog niet of dat er van gaat komen...

@ Mo: ik hoop dat je er vanmiddag van hebt genoten!

@ Cycle: sterkte! Heb je gezien dat je mijn jas ook online kunt kopen? K kan je de link geven als je wilt...

Zo, en nu ga ik aan de chipjes denk ik!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_73810103
Ik heb een wintervoorraad appels geplukt, gekuist en in de voorraadkast opgeslagen.

Genoeg nuttigs gedaan voor vandaag.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:28:13 #20
331 Merel
Be here now.
pi_73811209
Wauw Sigme, wat een geweldige voorraadkast!

Nynke, pas je op dat je geen griep krijgt? Doe maar even rustig aan!

Ben net toch nog gaan hardlopen Maar halverwege alweer gestopt, want ik kreeg hoofdpijn en werd draaierig Misschien toch te weinig gegeten of gedronken vandaag, andere reden kan ik niet bedenken. Volgende keer beter!
pi_73811302
Die voorraadkast. Zo'n een wil ik er ook. En zijn dat allemaal pompoenen onderin? Jumm!
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:32:31 #22
331 Merel
Be here now.
pi_73811369
Weten jullie trouwens nog een goede TV-serie om te volgen? Nu ik klaar ben met West Wing en gelijk loop aan Amerika met Grey's, Private Practice en Fringe, moet ik weet op zoek naar een nieuwe serie. Want die laatste drie kan ik nu nog maar eens per week zien zodra ze in Amerika uitgezonden worden, en daarna moet ik dan weer een week wachten. Dus ik zoek weer een goede serie die alweer een tijd loopt en waar ik elke avond vier afleveringen van kan kijken
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:33:03 #23
331 Merel
Be here now.
pi_73811390
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:30 schreef Bob. het volgende:
Die voorraadkast. Zo'n een wil ik er ook. En zijn dat allemaal pompoenen onderin? Jumm!
Oe ik heb van de week zulke heerlijke pompsoep gegeten! Zo dik dat je lepel erin bleef staan. Echt heeeeerlijk.
pi_73811500
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:32 schreef Merel het volgende:
Weten jullie trouwens nog een goede TV-serie om te volgen? Nu ik klaar ben met West Wing en gelijk loop aan Amerika met Grey's, Private Practice en Fringe, moet ik weet op zoek naar een nieuwe serie. Want die laatste drie kan ik nu nog maar eens per week zien zodra ze in Amerika uitgezonden worden, en daarna moet ik dan weer een week wachten. Dus ik zoek weer een goede serie die alweer een tijd loopt en waar ik elke avond vier afleveringen van kan kijken
Psych? How I Met Your Mother? Cougartown? The Good Wife? Die laatste twee zijn nieuw.

Sigme, wat een heerlijke voorraad Ik benijd je. Kan me voorstellen dat je nu een zeer voldaan gevoel hebt!
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:36:59 #25
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_73811551
how i met your mother is tof ja, korte aflevering. Verder kijk ik nog wel naar House en NCIS en soms Bones, maar dan vooral samen met het vriendje. Ik vraag me af of Dexter leuk is!

Oh, en Merel: Six feet Under, als je die nog niet gezien hebt. Is heeeel erg tof!
pi_73811622
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:33 schreef Merel het volgende:

[..]

Oe ik heb van de week zulke heerlijke pompsoep gegeten! Zo dik dat je lepel erin bleef staan. Echt heeeeerlijk.
Kwestie van weinig bouillon gebruiken (of je moet een roux willen gebruiken, maar dat zou ik zelf niet doen in pompoensoep).

Oeh, kei-gezond recept uitgeprobeerd gister: pompoen in de oven roosteren met olie, peper en zout, iets af laten koelen, dan in een kom vermengen met rucola en wat peterselie, sesamzaadjes erover. Dressing erbij van griekse 0%-yoghurt, tahin, komijn, knoflook en citroensap. Superlekker
pi_73811901
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:55 schreef AKnynke het volgende:
tvp...

ik ben behoorlijk verkouden, en ook hoofdpijn daarbij. M'n stem is ook behoorlijk weg.. We zijn er vanmidag even uitgeweest, hoe burgerlijk door de botanische tuinen gelopen, en daarna een stuk langs de Wezer gelopen bij de haven, best tof. Nu ben ik wel uitgeput.

Ik heb op de planning staan om morgen voor een paar dagen naar Maastricht te vertrekken om m'n zusje en vriendinnen op te zoeken, maar weet nog niet of dat er van gaat komen...

@ Mo: ik hoop dat je er vanmiddag van hebt genoten!

@ Cycle: sterkte! Heb je gezien dat je mijn jas ook online kunt kopen? K kan je de link geven als je wilt...

Zo, en nu ga ik aan de chipjes denk ik!
Ja ik had het gezien! Dank je

Heb uit budgetair oogpunt besloten om mijn huidige jas te houden

Beterschap, ik voel me ongeveer hetzelfde. Hopelijk helpt een nachtje goed slapen
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:51:04 #28
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_73812098
Die voorraadkast van sigme
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:51:38 #29
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_73812123
ik voel me al 3 dagen zo...en vannacht behoorlijk goed geslapen. Tis nu geloof ik wel een beetje aan de beterende hand...Ik ga nu de nieuwe aflevering GA kijken, en dan pasta met pesto eten...
  zondag 18 oktober 2009 @ 17:58:08 #30
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73812366
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:51 schreef XcUZ_Me het volgende:
Die voorraadkast van sigme
Datte!

Tof
pi_73812392
Sigme, die kast Lekker EN geordend

Ik kijk Private Practice, House, GA, Entourage en HIMYM uit de US.
Ben nu ook bezig met seizoen 1 van The Big Bang Theory. Ik heb seizoen 1 van Dexter nog liggen, ik heb de helft van afl. 1 gekeken maar vond het niet zo heel leuk nog.

En heb de eerste twee afleveringen van de nieuwe Hills maar eens gedownload, al vind ik er niet meer zoveel aan zonder Lauren.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:05:07 #32
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_73812618
Ik kijk alleen nog So You Think You Can Dance. Ik ben slecht in dingen volgen omdat ik het niet goed bij houd Soms kijk ik random Comedy Central dingen tijdens het eten enzo, maar dat noem ik niet iets volgen

Ooit volgde ik House, maar dat vond ik na een paar seizoenen minder worden helaas.
pi_73813083
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:05 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik kijk alleen nog So You Think You Can Dance. Ik ben slecht in dingen volgen omdat ik het niet goed bij houd Soms kijk ik random Comedy Central dingen tijdens het eten enzo, maar dat noem ik niet iets volgen

Ooit volgde ik House, maar dat vond ik na een paar seizoenen minder worden helaas.
Dat was vast dat seizoen waarbij je op de seconde af kon voorspellen dat iemand weer ging stuiptrekken in de scanner Later werd het weer briljant
pi_73813276
Ik ben ook héél blij met de kast. Mijn lief heeft 'm afgelopen maanden gemaakt (gemetseld, dak erop, lampen erin, gestuukt, gewit, dragers erin,planken gemaakt).
't Was hard nodig ook, de voorraden lagen her en der.

Onderin liggen inderdaad pompoenen, oranje & bruin/groene. En er is ook nog een hele voorraad aardappels, wortels, bieten. Plus de kruidenvoorraad, en noodzakelijkheden als pasta, rijst, brinta melk etc.

fotospam
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo, en nu ga ik wat leuks aantrekken en naar zuslief, eten. .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:27:09 #35
331 Merel
Be here now.
pi_73813373
Ik wil bij Sigme komen wonen
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:27:59 #36
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_73813404
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 18:27 schreef Merel het volgende:
Ik wil bij Sigme komen wonen
Wegwezen, ik wil bij Sigme wonen
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_73813782
Ik wil dat de meneer van Sigme bij mij komt klussen!
  zondag 18 oktober 2009 @ 18:41:00 #38
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_73813823
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_73814359
O: Twee boterhammen met chocoladepasta en pindakaas.
T: Nootjes.
L: Twee boterhammen met fruithagelslag
A: knakworstjes
T: Danone straciatella kwark.
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_73814936
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:57 schreef sigme het volgende:
Ik heb een wintervoorraad appels geplukt, gekuist en in de voorraadkast opgeslagen.
[ afbeelding ]

Genoeg nuttigs gedaan voor vandaag.
Wat een kast!
Pompoentjes willen trouwens wel rotten als je ze op elkaar stapelt kwam ik deze week achter.
Heeft me een stevige allergie-aanval (ik had ze alleen voor de sier vanwege dat) opgeleverd vrijdag.
Heb gister dus alle (nietrottende) pompoentjes aan mijn broertje meegegeven.
  zondag 18 oktober 2009 @ 19:41:49 #41
331 Merel
Be here now.
pi_73816000
Huh, je kreeg een allergieaanval door de rottende pompoenen?
  Vis een optie? zondag 18 oktober 2009 @ 19:59:23 #42
70532 loveli
N
pi_73816767
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 17:32 schreef Merel het volgende:
Weten jullie trouwens nog een goede TV-serie om te volgen?
Saving Grace is ook leuk.
crap in = crap out
pi_73817110
lijstje

O: mandarijn en 2 crackers kaas
S: matige yoga
L: spinazie zalmpakketje
D: geitekaas salade, 3 crackers met geitekaas/houmous
T; mandarijn
pi_73817125
ik wil graag de man van sigme om te klussen, en sigme om te koken en als hardloopcoach
pi_73817968
Ik heb maar eens geinformeerd naar woningen met een wat hogere huur. Die huizen zijn een stuk groter dan de woningen op woningnet (denk aan twee keer zo groot én met een tuin van 50 m²) en kosten zo ongeveer evenveel. Ik ben benieuwd of er wat uitkomt, zag op funda namelijk wel leuke huizen staan

Verder een lijstje van vandaag
O: 68 gram muesli met 150 gram optimel bosvruchtenyoghurt en een beker optimel
T: glas spa en fruit
B: half uurtje wandelen
L: 2 bruine boterhammen met kassellerrib en boter
T: 6 surimisticks met beetje cocktailsaus
T: halve bonbonblocreep, twee glazen spa en fruit
D: 4 kleine stukjes varkenshaas met een beetje peperroomsaus, beetje roerbakgroenten, flinke schep salade en wat countrypartjes met ketchup. Toe perzikyoghurt van danio (klein bakje)

Niet gedacht dat ik dit zou zeggen; de bonbonbloc truffel puur is lekkerder dan de bonbonbloc truffel melk en ik word er niet misselijk van (hoewel dat ook een nadeel kan zijn, omdat ik dan gewoon lekker door blijf eten )
pi_73818193
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:57 schreef sigme het volgende:
[ afbeelding ]
(even uit de lurkstand) Zorgt de temparatuur ervoor dat je de appels tot de winter goed houdt? Bij mij zijn appels in de fruitmand na een weekje al aan het 'verrimpelen'. (ook biologische appels)
  Vis een optie? zondag 18 oktober 2009 @ 20:41:59 #47
70532 loveli
N
pi_73818647
Kan een modje de tt aanpassen en ipv 'jullie' 'wij' neerpennen?
crap in = crap out
pi_73818809
Ik heb al vanaf maandag niet meer gesnoept/minder suiker gegeten en na dinsdag ook geen zware trek daarin gehad! Bedacht zelfs pas in de supermarkt net dat ik vandaag had gepland om iets te mogen eten, maar had eigenlijk nergens zin in, dus ook niet gedaan (en het heeft effect gehad, want weeg eindelijk weer eens onder 63!)
  Vis een optie? zondag 18 oktober 2009 @ 20:45:38 #49
70532 loveli
N
pi_73818846
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

(even uit de lurkstand) Zorgt de temparatuur ervoor dat je de appels tot de winter goed houdt? Bij mij zijn appels in de fruitmand na een weekje al aan het 'verrimpelen'. (ook biologische appels)
Appels die je gewoon in de winkel koopt worden in een klimaatruimte opgeslagen, vlak voor ze worden uitgeleverd wordt dat klimaat nog wat aangepast.
crap in = crap out
pi_73818999
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 20:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

koud bewaren! appels niet in de fruitmand maar in een koude schuur of koude kelder, of in de koelkast bewaren. de groenteman/appelboer bewaart appels ook vanaf de oogst bij 1 á 2 graden celcius (kouder dan thuis dus) om ze vers te houden.
Kwak
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')