abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73806599
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:08 schreef thefreakje het volgende:
lone star is afgehaakt.
Bron?
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_73806633
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:15 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees komt het mij ietwat te tutoyerend over en en niet echt serieus te nemen. Alsof ze vroeger knikker hebben gespeeld met z'n allen.

Vermoed inderdaad ook zeer ernstig dat Lone Star is afgehaakt en ze nu alles maar aangrijpen en later kunnen zeggen: "Maar wij hebben alles geprobeerd en aan ons lag het niet!! Zie ons slachtoffer zijn.. "
Zo komt het nu toch allemaal wel over. Scheringa probeert nog z´n naam te redden... En dat tutoyerende karakter van die brief is wel erg triest... ´Beste Wouter...´ het lijkt wel de start van een Sinterklaas gedicht. Ik zou ´m zo door de versnipperaar heen mieteren.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 15:18:19 #33
236264 crew  capricia
pi_73806643
Ah, ik begrijp nu dat het de schuld is van Bos dat de DSB failliet gaat..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73806667
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:15 schreef RechtseRukker het volgende:

[..]

het manipuleren gaat dus gewoon door, mede door het openbaar maken van deze brief.
Aandeelhouders staan achter de achtergestelde depositohouders bij een faillissement, dus hoezo beter af.
Ik kan me geen bedrijf herinneren waar aandeelhouders nog geld kregen bij faillissement,
Het lijkt inderdaad alsof er een 'guilt card' gespeeld wordt door DSB. Bos zou daar lak aan moeten hebben.
pi_73806693
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:18 schreef capricia het volgende:
Ah, ik begrijp nu dat het de schuld is van Bos dat de DSB failliet gaat..
Ja, want als je een bedrijf naar de knoppen helpt en de staat wil je niet helpen om de puinhoop op te ruimen, dan is Bos de schuldige en ben jij de held...
pi_73806717
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:15 schreef Adolecens het volgende:

[..]

Als ik dat zo lees komt het mij ietwat te tutoyerend over en en niet echt serieus te nemen. Alsof ze vroeger knikker hebben gespeeld met z'n allen.

Vermoed inderdaad ook zeer ernstig dat Lone Star is afgehaakt en ze nu alles maar aangrijpen en later kunnen zeggen: "Maar wij hebben alles geprobeerd en aan ons lag het niet!! Zie ons slachtoffer zijn.. "
Morgen dan maar weer aan de Champagne
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73806791
Van Lakemanleed.nl geplukt:

SMCO ziet niets in Plan B om de DSB Bank te ‘redden’
In Nieuws on 18/10/2009 at 2:57 PM

RIJSWIJK – Het omzetten van spaargeld in aandelen door spaarders bij de DSB Bank is geen goed idee.

Dat vindt de Stichting Meldpunt Collectief Onrecht (SMCO), die zondag op het plan van financieel deskundige Adriaan Dorrepaal reageerde. Hij stelt voor dat spaarders hun tegoeden omzetten in aandelen, waarbij het gaat om 70 miljoen euro. DSB-eigenaar Dirk Scheringa zou in zijn eentje hetzelfde bedrag moeten opbrengen. De bank zou daarmee beschikken over 140 miljoen extra eigen vermogen.

De SMCO, die opkomt voor mensen die meer dan 100.000 euro aan DSB Bank hadden toevertrouwd of voor de hoge rente van de achtergestelde deposito’s gingen, stelt dat de liquiditeit van de bank te weinig zou verbeteren. Bovendien zou de positie van mensen met een achtergesteld deposito, die meer rechten hebben dan aandeelhouders in het geval van een faillissement, verslechteren.

Jelle Hendrickx van het Steunfonds Probleemhypotheken zei eerder dat hij mensen die bij zijn steunfonds zijn aangesloten, gaat adviseren mee te werken aan het plan.

De rechtbank in Amsterdam gaf Scheringa tot uiterlijk maandagochtend negen uur de tijd om de bank waar hij 100 procent aandeelhouder van is, te verkopen. Hij zou daarover naar verluidt onderhandelen met het Amerikaanse investeringsfonds Lone Star.
pi_73806807
quote:
Wat een amateuristisch brief, ik hoop echt dat dit een 'grap' is. Het zou overigens erg jammer zijn als de deal met Lone Star niet door gaat.
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:22 schreef Dutchguy het volgende:
SMCO ziet niets in Plan B om de DSB Bank te ‘redden’
Ah, nog meer stichtingen die uit hun holen tevoorschijn komen.
pi_73806904
Er wordt nog net niet afgesloten met ´Groetjes!´ en ´PS. Wat zat je haar leuk gister!´.
pi_73806972
http://bit.ly/3jhomc kijk kijk, lakeman is er snel bij, Ik zal bijna denken dat lakeman zelf de brief heeft geschreven als wraak
pi_73806975
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:23 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat een amateuristisch brief, ik hoop echt dat dit een 'grap' is. Het zou overigens erg jammer zijn als de deal met Lone Star niet door gaat.
Misschien is het wel karakteriserend voor de raad van bestuur van de DSB bank
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:28:14 #42
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73807005
quote:
Doordat de klachten en claims opgelost worden zal de betaalbaarheid door klanten en de kwaliteit van de DSB kredietportefeuille verbeteren. Daardoor kan De Nederlandsche Bank in principe niet anders dan tot de conclusie komen om de eerder doorgevoerde haircut van Eur 800 mln op beleenbare activa grotendeels danwel geheel terug te draaien.
Oh wacht, dus de DNB moet ook nog even die haircut terugdraaien, want de klachten en claims "worden opgelost", punt? Zijn ze nu echt zo desperaat in Workum dat dit het beste is waarmee ze nu kunnen komen??
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:28:34 #43
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73807014
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:25 schreef mr_me_me het volgende:
Er wordt nog net niet afgesloten met ´Groetjes!´ en ´PS. Wat zat je haar leuk gister!´.
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  Moderator zondag 18 oktober 2009 @ 15:29:13 #44
236264 crew  capricia
pi_73807041
Maar even lig geworden van lakemanleed.nl. Staan wel grappige dingen, bijv dit:

Waarom mag Hendrickx van de DSB Bank kantoorhouden in hetzelfde pand?

Waarom voert zijn stichting twee websites, dsbramp.nl en stichting-steunfonds-probleemhypotheken.nl?

Wat is zijn rol bij de failliete FCS Groep B.V. Nijmegen (www.linkedin.com/pub/jelle-hendrickx/2/8a9/926)? Toevallig is de huidige naam die hij gebruikt: FC & S Link.

Heeft hij inderdaad koopsompolissen aan de man/vrouw gebracht?
quote:
Ik lees bij een van de reacties:Jelle Hendrickx heeft zelf dikke koopsompolissen afgesloten ten tijde van FCS Groep in Nijmegen. Hij heeft klanten klem gezet door 10.000 tot 30.000 euro provisie te vragen. Personeel werd niet betaald. De heer Hendrickx loopt m.i. al jaren in het kantor van Scheringa in Wognum en heeft nu slechts een enkele gedupeerde wat geld terug kunnen geven van de 3.000. Stichting Woekerpolis noemde de regeling een slecht plan. Doordat de heer Hendrickx zoveel podium bij RADAR en NOVA wekenlang heeft gekregen(ook vanavond weer) is hij een zogenaamd vertrouwenspersoon voor het grote publiek. Hij gaat nu zelfs de heilige uithangen om mensen met een achtergesteld deposito bij DSB te helpen. Er zijn geen 3.000 gedupeerden maar 30.000 of meer die allen een schadeclaim gaan indienen als ze willen op basis van dat de AFM de DSB een boete heeft opgelegd m.b.t. onjuiste/onvoldoende informatie. Lakeman is de enige eerlijke voor zijn gedupeerden!

- Piet Klaassen uit Wognum
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73807076
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:28 schreef Eg_Wel het volgende:
Oh wacht, dus de DNB moet ook nog even die haircut terugdraaien, want de klachten en claims zijn inmiddels al opgelost?
Daar zou zo'n 'haircut' niks mee te maken moeten hebben, dan zou DNB politiek bedrijven.
pi_73807095
quote:
Via de massale actie van onze achtergestelde spaarders is het dus mogelijk de helft van het benodigde aanvullende kapitaal te realiseren. Hiervoor hebben zich sinds gisteren al heel veel spaarders aangemeld.
allemaal toegezegd zonder het prospectus te lezen zeker...
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 oktober 2009 @ 15:33:58 #47
862 Arcee
Look closer
pi_73807222
quote:
"Wij zien een mogelijkheid waarmee we DSB Bank, de spaarders, klanten alsmede personeel kunnen redden"
Met nadruk op 'alsmede personeel' natuurlijk.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_73807235
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:25 schreef mr_me_me het volgende:
pi_73807256
Lol, reactie op Telegraaf.nl van een van de lezers:

Net zoals Scheringa een ijskoude koopsompolisverkoper is. En z'n domme klootjesvolk met shirtjes, vlaggetjes en petjes geen flauw idee heeft waar ze terecht komen. In Texas noemen ze dat HELL. Personeel wordt weggesaneerd, gedupeerden hun huis uit gezet en zodra het kan wordt de rente verhoogd. Blijf maar Dirk, Dirk, Dirk roepen en 'Hij blijft vechten' Ja, gek he? Voor z'n eigen vermogen. Stelletje dombo's op VMBO zwakstroom niveau!!

landzaat, Amsterdam | 10:36 | 18.10.09

Als ik idd. die gasten met petjes en sjaaltjes zag... omg... dan moet je je over een jaar toch doodschamen?
pi_73807274
Morgen faillisement!
pi_73807899
VVD: Plan B voor DSB riskant

Het 'plan B' voor de DSB-bank, waarbij spaarders hun tegoed deels in aandelen omzetten om de bank te redden, is nogal riskant. Althans, dat stelt financieel woordvoerder van de VVD Frans Weekers. Hij noemt het ‘een nogal riskante onderneming’.

Weekers verwacht sowieso dat het plan in dit stadium weinig zal uithalen. “Het is mooi dat alle creativiteit wordt aangewend, maar als het er op aankomt staan aandelenhouders helemaal achter in de rij.''

Verder denkt de liberaal dat het redden van de bank stukken beter is dan een faillissement. “De overname door een grotere bank heeft de voorkeur, want je hebt wel een stevige partij nodig.”

spitsnieuws.nl
pi_73808253
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:54 schreef Dutchguy het volgende:
Verder denkt de liberaal dat het redden van de bank stukken beter is dan een faillissement. “De overname door een grotere bank heeft de voorkeur, want je hebt wel een stevige partij nodig.”
Redden is prima, maar wel zonder garanties van de overheid. De VVD is geen knip voor de neus waard als zij instemmen met overheidsgaranties/steun voor de redding van DSB. Mocht het plan met Lone Star niet slagen, dan is plan B dus wat mij betreft niet aan de orde als in dat plan overheidsteun nodig is.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:18:25 #53
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73808642
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Redden is prima, maar wel zonder garanties van de overheid. De VVD is geen knip voor de neus waard als zij instemmen met overheidsgaranties/steun voor de redding van DSB. Mocht het plan met Lone Star niet slagen, dan is plan B dus wat mij betreft niet aan de orde als in dat plan overheidsteun nodig is.
VVD redt de bank alleen maar als zij daardoor hun eigen VVD ers buiten schot kunnen houden
Wellink is een CDA er dus dat is een probleem

Deal= VVD offert Zalm, CDA offert Wellink, PvdA offert Hamer

Linschoten en Nijpels door de achterdeur weg en hoor je nooit meer iets van
pi_73808794
DSB is ten dode opgeschreven, ze hebben geen eigen vermogen meer.

Door die haircut, is er 800 miljoen euro weggevloeid, volgens mij onterecht.

Daarover zullen rechtszaken komen, die de DNB niet zomaar wint.
pi_73809069
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:23 schreef rja het volgende:
DSB is ten dode opgeschreven, ze hebben geen eigen vermogen meer.

Door die haircut, is er 800 miljoen euro weggevloeid, volgens mij onterecht.

Daarover zullen rechtszaken komen, die de DNB niet zomaar wint.
Dat is waar,maar als ik 2 ton op DSB had staan en door die actie van Lakeman slechts 1 ton overhoudt, zou ik Lakeman aanklagen . Hoe je het ook wendt of keert, hij heeft het vallen van DSB versnelt en dankzij hem kun je dus fluiten naar je overige centen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:35:00 #56
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_73809203
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Dat is waar,maar als ik 2 ton op DSB had staan en door die actie van Lakeman slechts 1 ton overhoudt, zou ik Lakeman aanklagen . Hoe je het ook wendt of keert, hij heeft het vallen van DSB versnelt en dankzij hem kun je dus fluiten naar je overige centen.
Waarom zou je dat doen? Denk je dat je bij Lakeman je geld eerder terug hebt? Kost je vrees ik meer dan dat het je zou opleveren
pi_73809912
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:30 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Er is nog altijd een wet die zegt dat je mag zeggen wat je wilt tenzij het laster is of discirminatie. Volgens mij heeft Lakeman beide niet gedaan.

Als ik zeg dat je je geld weg moet halen bij de RB en morgen gaat de RB failliet, klaag je mij ook aan dan?
Mensen halen hun geld bij de DSB weg omdat het er al rommelde voordat Lakeman die uitspraak deed. Ik schat dat 99% van de spaarders, die hun geld hebben weggehaald, helemaal die uitzending van Lakeman niet hebben gezien (want het was onderwerktijd), maar dat ze het alleen maar via via te horen hebben gekregen, wat uiteraard betekent dat het heel erg is aangedikt.

Lakeman heeft de bank niet failliet laten gaan, maar de mensen die hun spaargeld weg haalden. Die zijn de schuldigen. Aangezien je gewoon je geld MAG weghalen valt er niks te halen bij individuen, zoals Lakeman, of wie dan ook.
Alleen de DNB zou een kandidaat kunnen zijn, maar die hebben zoveel geld dat kan tientallen jaren duren.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  zondag 18 oktober 2009 @ 16:54:20 #58
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_73809941
'Klanten DSB moeten geld laten staan'

ROTTERDAm - Het is van ,,nationaal belang'' dat klanten van DSB Bank hun spaargeld niet massaal gaan opnemen zodra zij hiertoe de mogelijkheid krijgen.

DSB zou dan onherroepelijk opnieuw in de problemen komen en dat zou ,,desastreus'' zijn voor de gehele Nederlandse bankensector. Dat liet de vooraanstaande econoom Arnold Heertje zondag weten.

,,Wanneer mensen op grote schaal hun geld gaan opnemen heb je binnen een half uur een herhaling van zetten en daarmee vernietig je alles wat is opgebouwd'', aldus Heertje.

Een faillissement van DSB zou volgens hem betekenen dat veel meer Nederlandse banken aansprakelijk gesteld zullen worden voor de verkoop van financiėle producten die niet door de beugel kunnen. ,,Mensen gaan zich dan realiseren dat andere banken zoals ING, ABN Amro, Fortis en Rabobank in meer of mindere maten deze producten ook hebben verkocht . Het is van nationaal belang dat de DSB kwestie op een zo constructief mogelijke manier wordt opgelost'', aldus Heertje

http://www.ad.nl/ad/nl/18(...)ld-laten-staan.dhtml
pi_73810034
quote:
Don't do it, Wouter.
pi_73810168
quote:
Het is van ,,nationaal belang'' dat klanten van DSB Bank hun spaargeld niet massaal gaan opnemen zodra zij hiertoe de mogelijkheid krijgen.

DSB zou dan onherroepelijk opnieuw in de problemen komen en dat zou ,,desastreus'' zijn voor de gehele Nederlandse bankensector. Dat liet de vooraanstaande econoom Arnold Heertje zondag weten.
Wat heb ik aan het nationale belang? Ik heb alleen wat aan mijn eigen belang. Gezwam altijd dat er hogere belangen zouden spelen in de economie, dat is echt een onjuiste voorstelling van zaken. Sorry meneer Heertje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')