http://www.telegraph.co.u(...)ngs-in-research.htmlquote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik vraag je nog 1 keer om je beschuldiging met bronnen te staven, niks geen gebakken lucht laat mij en de rest van FOK! zien wat er gebakken lucht aan is.
Anders gaan je posts gwoon de prullenbak in
ja dat dacht ik al.... klok/klepel dus... dat heeft niets met het enige flut onderzoekje van squaleen tre maken...quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:58 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
http://www.telegraph.co.u(...)ngs-in-research.html
http://www.scientificamer(...)nies-hire-2009-08-05
http://www.nrc.nl/wetensc(...)iften_voor_industrie
Kortom : List, Bedrog, Corruptie en Misleiding
Primaire literatuur die inhoudelijk te beoordelen valt op materialen & methodes, resultaten en conclusies oftewel onderzoeksopzet en interpretatie van de resultaten. Ik weet dat jij liever hapklare 'wetenschapper / dokter X zegt' statements hebt en de waarheid van die statement laat afhangen van de vraag of die statement strookt met je simplistische samenzweringsopvattinkjes, maar er zijn ook mensen die écht kritisch wensen te denken en niet zoveel ophebben met autoriteitsargumenten.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
primaire literatuur wat gebakken lucht blijkt te zijn . iig voor gros van de medische publicaties.
Precies wat ik al dacht .... Als het een vuige christenhond was dan was het wel goed geweest zeker.?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:48 schreef Lambiekje het volgende:
-edit- prullenbak scientology crap
Nee dat is jouw mening, en verre van een feit.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:14 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Artsen zijn onkundige criminele klootzakken.
omdat zijn "geloof" in de basis tegen de medische wereld is. Dan is de inhoud nooit neutraal te noemen.quote:Wat doet het er toe wat voor geloof iemand heeft. Inhoudelijk heeft meneer gewoon gelijk.
Het gaat inderdaad om de inhoud, maar niet bij jou. Het gaat bij jou puur om het in stand houden van je simplistische wereldbeeldje. Het wordt ook nooit inhoudelijk omdat jij simpelweg niet de kennis hebt om inhoudelijk over biologische onderwerpen te discussiëren. Het enige waar jij toe in staat bent is het dumpen van linkjes c.q. youtube videootjes.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 13:14 schreef Lambiekje het volgende:
Hoe dom is men hier!?!! Het gaat om de inhoud.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:41 schreef Re het volgende:
[..]
ik vraag je nog 1 keer om je beschuldiging met bronnen te staven, niks geen gebakken lucht laat mij en de rest van FOK! zien wat er gebakken lucht aan is.
Anders gaan je posts gwoon de prullenbak in
Dan heb je niet begrepen waarom jij moet worden ingeënt als hulpverlener: je ent je niet voor jezelf in, maar voor de patiënten! Als je je namelijk niet inent, ook niet voor de gewone griep, dan ben je meer vatbaar ervoor. Je pikt het virus makkelijker op. En dus kan je het makkelijker verspreiden....naar de patiënten.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:43 schreef VulpesVulpes het volgende:
Ag ik zou het niet doen.. heb laatst op mijn stage ook een brief gehad of ik me wilde laten vaccineren en net als mijn vele collega's heb ik ingevuld van niet. en dan voor een stelletje verpleegkundige die toch veel zieke mensen tegenkomen.
Als je gezond bent moet je niks kunnen overkomen.. het ergste wat er gebeurd is dat je een tijdje griep hebt alleen word deze dan toevallig de mexicaanse griep genoemd.
Precies.quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:43 schreef VulpesVulpes het volgende:
Ag ik zou het niet doen.. heb laatst op mijn stage ook een brief gehad of ik me wilde laten vaccineren en net als mijn vele collega's heb ik ingevuld van niet. en dan voor een stelletje verpleegkundige die toch veel zieke mensen tegenkomen.
Als je gezond bent moet je niks kunnen overkomen.. het ergste wat er gebeurd is dat je een tijdje griep hebt alleen word deze dan toevallig de mexicaanse griep genoemd.
quote:Op maandag 26 oktober 2009 17:43 schreef VulpesVulpes het volgende:
je hebt gelijk kijk maar naar zeitgeist het laatste deel over de mannaen achter de schermen hij heet ''de wereld in een tonees stuk ik heb ham ge zien duurt 2 uur en hij isquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:49 schreef Loveless85 het volgende:
WE GAAN ER ALLEMAAL AAN, DE GRIEPPRIK IS DE EERSTE STAP
Als je ingeent bent ben je nog steeds besmettelijk, alleen heb je zelf minder/geen last van de griep zelf.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:01 schreef teknomist het volgende:
[..]
Dus? Vanwege het gevaar van besmetting? Dan kun je iedereen in haar omgeving wel gaan prikken.
Beslissing nemen om je te laten vaccineren is een risico analyse.quote:Op zondag 25 oktober 2009 16:45 schreef Qwea het volgende:
anyway, nou weet ik het nog steeds niet.Darm onsteking hierzo. Als het bacteriel is niks aan de hand, als het crohn is ben ik niet meer gezond
Ikke niet weeeeeets
Het is zo dat ik lichte astma heb en iets overgewicht.quote:De WHO adviseert die landen om eerst personeelsleden in de zorg en kwetsbare mensen met een verhoogd risico op een ernstig verloop van de griep te vaccineren. Vooral mensen met astma, personen met ernstig overgewicht en zwangere vrouwen behoren tot de kwetsbare groep
Mee eens.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:29 schreef kahlie het volgende:
[..]
Beslissing nemen om je te laten vaccineren is een risico analyse.
Feiten:
Er sterven mensen aan de Mexicaanse Griep (wel minder dan aan de normale influenza vooralsnog)
Het vaccin wat nu gebruikt wordt is nog niet uitgetest, dat is het pas (volgens het WHO) in December.
Risico:
Bijwerkingen vaccinatie vs complicaties of dood door Mexicaanse griep
Voor mij persoonlijk valt hij zo uit, dat ik het vaccin niet ga halen. Ik reageer vaak extreem op substanties en ook op medicijnen omdat mijn auto-imuumsysteem erg actief kan reageren. Ik heb nauwelijks last van griep of complicaties op griep en de Mexicaanse griep is vooralsnog mild. Ik neem het risico van de griep.
Mijn moeder valt ook in de risico groep, vanwege andere klachten. Griep is voor haar een reeel gevaar vanwege het hoesten, slijm en haar al bestaande astma klachten. Zij neemt hem wel.
Mijn vader valt ook in de risico groep, er is nog onduidelijkheid over wat er precies aan de hand is, hij neemt hem ook.
Het is aan jou om te bekijken wat je wil en wat je inschat als het grootste risico. Vooralsnog is deze griep milder dan de mexicaanse, en daar heb je je kennelijk niet tegen laten vaccineren?
Resultaten behaald in het verleden...quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 03:11 schreef Anschluss het volgende:
Mwah.. ik persoonlijk zou hem niet halen.. mijn immuunsysteem is goed zat.. laatste keer dat ik griep heb gehad was toen ik een jaar of 9 was ofzo en ik ben nu 18.. natuurlijk wel is een loopneus of een verkoudheidje.. en daarnaast vroeger was ik ook niet zo van de naalden.. de laatste inenting die ik heb gehad waren de stereoprikken en voor de rest nooit meer op 1x bloedprikken na.. vind ze ook niet meer eng. en zo lang het virus niet echt een groot gevaar vormt voor mensen die gewoon gezond zijn zie ik er geen reden voor om voor de mexicaanse mietjesgriep een prik te halen als ik zo'n brief zou krijgen.
en als ik dan die griep krijg.. jammer.. maar je gaat er echt niet dood aan hoor
en daarnaast: what doesn't kill you makes you stronger(klopt niet helemaal, maar in dit geval wel)
Het lijkt erop dat je huisarts in ieder geval vindt dat je in aanmerking komt voor een vaccinatie, zeker omdat je de normale vaccinatie ook al eens hebt gehad. Zo 'licht' zal je astma dus wel niet zijn of je huisarts is liever voorzichtig. Als je daarnaast nog in de leeftijdsrisico-groep valt (jong en mannelijk) dan valt er zeker wel wat voor te zeggen om hem te halen.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:31 schreef Daywalk3r het volgende:
[..]
Het is zo dat ik lichte astma heb en iets overgewicht.
Maar eigenlijk heb ik van beiden zelden last, is het dan aan te raden?
De gewone griepprik heb ik vorig jaar wel opgehaald terwijl ik nog nooit griep heb gehad.
Ik heb denk ik een goed imuunsysteem.
Houd je ons op de hoogte van de uitwerkingen op die mensen. Dus, worden ze ziek van de prik of erger?quote:Op maandag 26 oktober 2009 11:59 schreef Katinkat het volgende:
Onze bewoners krijgen morgen de eerste prik, tenminste degenen die volgens de huisarts in een risicogroep vallen, de anderen krijgen hem via de instelling, en krijgen hem begin november. groepsleiding is nog later aan de beurt.
Ik laat me nooit vaccineren voor de normale griep. Vroeger toen ik nog astma had wel. En beroerd dat ik me daarna voeldequote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:29 schreef kahlie het volgende:
[..]
Beslissing nemen om je te laten vaccineren is een risico analyse.
Feiten:
Er sterven mensen aan de Mexicaanse Griep (wel minder dan aan de normale influenza vooralsnog)
Het vaccin wat nu gebruikt wordt is nog niet uitgetest, dat is het pas (volgens het WHO) in December.
Risico:
Bijwerkingen vaccinatie vs complicaties of dood door Mexicaanse griep
Voor mij persoonlijk valt hij zo uit, dat ik het vaccin niet ga halen. Ik reageer vaak extreem op substanties en ook op medicijnen omdat mijn auto-imuumsysteem erg actief kan reageren. Ik heb nauwelijks last van griep of complicaties op griep en de Mexicaanse griep is vooralsnog mild. Ik neem het risico van de griep.
Mijn moeder valt ook in de risico groep, vanwege andere klachten. Griep is voor haar een reeel gevaar vanwege het hoesten, slijm en haar al bestaande astma klachten. Zij neemt hem wel.
Mijn vader valt ook in de risico groep, er is nog onduidelijkheid over wat er precies aan de hand is, hij neemt hem ook.
Het is aan jou om te bekijken wat je wil en wat je inschat als het grootste risico. Vooralsnog is deze griep milder dan de mexicaanse, en daar heb je je kennelijk niet tegen laten vaccineren?
Mensen met een zwak gestel reageren vaak sowieso wel wat op de griepprik. Ik ben van de normale ook altijd een dag of twee, drie niet helemaal lekker.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Houd je ons op de hoogte van de uitwerkingen op die mensen. Dus, worden ze ziek van de prik of erger?
Lijkt me een prima onderzoeksmethodiek.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Houd je ons op de hoogte van de uitwerkingen op die mensen. Dus, worden ze ziek van de prik of erger?
Ben 23quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:02 schreef kahlie het volgende:
[..]
Het lijkt erop dat je huisarts in ieder geval vindt dat je in aanmerking komt voor een vaccinatie, zeker omdat je de normale vaccinatie ook al eens hebt gehad. Zo 'licht' zal je astma dus wel niet zijn of je huisarts is liever voorzichtig. Als je daarnaast nog in de leeftijdsrisico-groep valt (jong en mannelijk) dan valt er zeker wel wat voor te zeggen om hem te halen.
Ik weet niet of Katinkat in een bejaardenhuis, dus met oude mensen, werkt of in bijvoorbeeld een gehandicapteninstelling, met mensen van alle leeftijden. In dat laatste geval kun je daar best conclusies uit trekken als veel mensen er ziek van worden. In het eerste geval zul je in je achterhoofd moeten houden dat bejaarden nu eenmaal meer last kunnen hebben van zo'n prik. Maar ook dan kun je concluderen dat het wel meevalt, als zij er bijvoorbeeld, weinig last van hebben.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 11:35 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lijkt me een prima onderzoeksmethodiek.
En jij denkt dat er nog geen trials zijn geweest? Hoe denk je een causaal verband te gaan concluderen uit zo'n zeer basale case-series opzet? Daarnaast heeft men bijvoorbeeld in de VS een stuk uitgebreidere registratie waarbij mensen vermeende bijwerkingen kunnen rapporteren bij VAERS.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:17 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik weet niet of Katinkat in een bejaardenhuis, dus met oude mensen, werkt of in bijvoorbeeld een gehandicapteninstelling, met mensen van alle leeftijden. In dat laatste geval kun je daar best conclusies uit trekken als veel mensen er ziek van worden. In het eerste geval zul je in je achterhoofd moeten houden dat bejaarden nu eenmaal meer last kunnen hebben van zo'n prik. Maar ook dan kun je concluderen dat het wel meevalt, als zij er bijvoorbeeld, weinig last van hebben.
Ben dus echt benieuwd naar de uitwerking. Is het heftiger dan met de normale griepprik, paar weken geleden, of is er geen verschil.
Er zijn trials geweest, maar bij mijn weten enkel bij gezonde patienten en deze zijn nog niet klaar. Waarom zou het WHO anders zeggen dat de testfase officieel pas in December eindigd?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
En jij denkt dat er nog geen trials zijn geweest? Hoe denk je een causaal verband te gaan concluderen uit zo'n zeer basale case-series opzet? Daarnaast heeft men bijvoorbeeld in de VS een stuk uitgebreidere registratie waarbij mensen vermeende bijwerkingen kunnen rapporteren bij VAERS.
Die resultaten komen pas in december. Daarbij hebben ze in de VS schijnbaar een ander vaccin.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:25 schreef Monolith het volgende:
[..]
En jij denkt dat er nog geen trials zijn geweest? Hoe denk je een causaal verband te gaan concluderen uit zo'n zeer basale case-series opzet? Daarnaast heeft men bijvoorbeeld in de VS een stuk uitgebreidere registratie waarbij mensen vermeende bijwerkingen kunnen rapporteren bij VAERS.
Natuurlijk is dat best interessant, maar een bepaald niet case-series 'study' uit de losse pols is niet bijster interessant.quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 12:42 schreef kahlie het volgende:
[..]
Er zijn trials geweest, maar bij mijn weten enkel bij gezonde patienten en deze zijn nog niet klaar. Waarom zou het WHO anders zeggen dat de testfase officieel pas in December eindigd?
Ik vind het ook interessant om te weten hoe mensen uit de risico groepen gaan reageren.
Uuuh, volgens mij waren de jongeren en dan in het bijzonder de mannen de kwetsbare groep?quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:28 schreef HEEYA... het volgende:
Hallo,
Ik krijg hem ook De ''PRIK''
Eigenlijk zijn deze prikken gewoon in geval voor nood denk ik.
Als de griep echt ''uitbreekt''
want ze zeggen dat de meeste kwestbaren de ouderen zijn...
maar daar geloof ik niks van want kinderen krijgen hem ook..
ik krijg hem ook omdat ik ook elk jaar de griepprik krijg.
maar de dokter zei dat dat in elkaar verbonden stond ofzo
want als je de griepprik krijgt dan krijg je 2 weken daarna de mexicaanse
maar ik krijg hem ook de 17de maar ja.. we zien wel...
byee
Toch zijn er al 2 meiden dood, toch, waren toch allebei meisjes???quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:36 schreef Bravebart het volgende:
[..]
Uuuh, volgens mij waren de jongeren en dan in het bijzonder de mannen de kwetsbare groep?
Ik lees overal dat er 6 mensen zijn overleden, waarvan 2 mannen zijn, 1 vrouw en de andere 3 weet ik niet. Maargoed, op zulke kleine aantallen zegt dat nog niks...quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Toch zijn er al 2 meiden dood, toch, waren toch allebei meisjes???
Toch snap jij niet bijster veel van statistiek???quote:Op woensdag 28 oktober 2009 16:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Toch zijn er al 2 meiden dood, toch, waren toch allebei meisjes???
Waar is dat bewezen ?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 10:03 schreef CasB het volgende:
[..]
Als je ingeent bent ben je nog steeds besmettelijk, alleen heb je zelf minder/geen last van de griep zelf.
Als je een vaccinatie tegen de gewone seizoensgriep hebt gehad, wordt je ook automatisch opgeroepen voor de mexicaanse griep vaccinatie.quote:Op zondag 1 november 2009 18:25 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Hoe zit dat met de risicogroepen, worden mensen die daaronder vallen allemaal opgeroepen voor vaccinatie? Ik vraag me af of ik hier namelijk onder val omdat er vroeger gezegd werd dat ik astma heb. Ik heb hier alleen nooit last van en neem ook geen medicijnen.
Da's mooi kl*te. Ken enkele mensen met Crohn en wat ik daarvan gehoord heb, kan dat echt je hele leven beheersen.quote:Op zondag 1 november 2009 20:02 schreef Qwea het volgende:
hmm. Ik neem hem misschien toch. Ligt er ook aan of ik hem in Den Helder kan halen ipv in mn eigen woonplaats.
Morgen uitslag, maar het is vrijwel zeker de ziekte van crohn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |