Ze is niet de enige in Nederland in een slecht geisoleerd, vochtig oud huis.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat hier anders over een oud, minder mobiel mens en kleine kinderen, en die hebben het sneller koud!! En dit duurt dus al weken, en dan in een vochtig en tochtig huis.
Het lijken wel ambtenaren daarquote:En langer dan een uurtje? Ik lees her en der dat de problemen eind vorige winter al speelden, er is gewoon de hele zomer niets gedaan, en als de mensen nu al weken bellen doen ze gewoon alsof dat niet is gebeurd
Het ene is een oma in scootmobiel die na weken bellen dan maar midden in de nacht belt omdat zij er genoeg van heeft, en de ander is een moeder waarvan je niet weet of die in de bijstand zit. En ja, die laatste heeft na weken dan idd maar zelf een kacheltje gekocht, en dat terwijl zij maandelijks stookkosten betalen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 16:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ze doen er wel wat aan, alleen mevrouw acht het niet snel genoeg en gaat midden in de nacht aan de telefoon zitten kankeren bij reparateurs. Wat een eeuwige zeiksnor ben je dan? Pak de scootmobiel, rij 10 minuutjes naar de Mediamarkt of iets anders, haal een straalkachel van 30 euro en klaar.
Maar nee, er moet weer zonodig een "het is een arme zielige bijstandsmoeder in een vochtig huis" verhaal worden opgezwijmeld, om om te janken.
Jij en ik begrijpen elkaar.quote:Maar ja, ik begrijp het al, het zijn toch 'maar' tokkies, een oma die dan maar overdag slaapt, nou schandalig hoor, hoe durft zij, zij hoort op haar scootmobiel te springen en van haar riante AOW een straalkacheltje te kopen en daar dan voor te gaan zitten. Dat zo'n goedkoop ding nog geen 60 kuub kan verwarmen is uiteraard niet relevant, moet ze maar met dat ding op de kleinste kamer gaan zitten als ze wil dat ook haar achterkant warm wordt.
C'mon zeg, dat probleem was al bekend en er is de hele zomer blijkbaar niets aan gedaan, en dan doen ze nu alsnog, en ondanks de recente telefoontjes, alsof hun neus bloedt .. we wisten van niets ? Nogal wiedes toch dat je als bewoner dan pissig wordt, je zit er immers voor te betalen! Of is het geld van tokkies (als ze dat zijn, dat wordt nu zomaar even aangenomen door sommigen hier) minder waard of zo, als een 'tokkie' klaagt hoef je niets te doen? Laat maar in de stront zakken?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:27 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ze is niet de enige in Nederland in een slecht geisoleerd, vochtig oud huis.
Wat wil je, een actie op touw zetten zodat deze zeurkousen een andere woning krijgen.?
[..]
Het lijken wel ambtenaren daar![]()
Soms liggen de zaken iets gecompliceerder en kan het even duren.
Er wordt nu aan gewerkt en alles zal in orde zijn voordat de winter begint.
Probleem opgelost. Tot volgend jaar.
Ik kan me vinden in de klacht van de bewoners, laat daarover geen misverstand bestaan.quote:
'Het kind zat te gillen van de kou'quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:44 schreef moussie het volgende:
[..]
En lees dan eens de naam naast de foto, en dan nog een keer die van die overgrootmoeder die niet op de foto wou !!!
Uiteindelijk betaal je alleen wat je verbruikt. En op dit moment verbruiken ze niets, dus dat deel van het voorschot krijgen ze dan terug.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:33 schreef moussie het volgende:
En ja, die laatste heeft na weken dan idd maar zelf een kacheltje gekocht, en dat terwijl zij maandelijks stookkosten betalen.
Alleen is verwarmen met elektriciteit stukken duurder. Dus dat krijgen ze alsnog op hun bord achteraf.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:14 schreef Gia het volgende:
Uiteindelijk betaal je alleen wat je verbruikt. En op dit moment verbruiken ze niets, dus dat deel van het voorschot krijgen ze dan terug.
Oh? Ik heb andere ervaringen met stookkosten.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Alleen is verwarmen met elektriciteit stukken duurder. Dus dat krijgen ze alsnog op hun bord achteraf.
Dan hadden ze dus ook de hele zomer al zelf de tijd gehad om een straalkacheltje te kopenquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 17:48 schreef moussie het volgende:
[..]
C'mon zeg, dat probleem was al bekend en er is de hele zomer blijkbaar niets aan gedaan, en dan doen ze nu alsnog, en ondanks de recente telefoontjes, alsof hun neus bloedt .. we wisten van niets ? Nogal wiedes toch dat je als bewoner dan pissig wordt, je zit er immers voor te betalen! Of is het geld van tokkies (als ze dat zijn, dat wordt nu zomaar even aangenomen door sommigen hier) minder waard of zo, als een 'tokkie' klaagt hoef je niets te doen? Laat maar in de stront zakken?
En nee, ze zijn de enigen niet, nog meer dan genoeg oudbouw in die condities,
Maar is het niet zo dat je in dit soort woningen met collectieve voorzieningen geen keus hebt voor een eigen boiler/gaskacheltje, waar je dan zelf voor verantwoordelijk bent? Ik vind het anders heel normaal dat er iets gedaan wordt met een klacht over een service waar ik voor betaal, binnen een redelijk termijn .. en als ze in het voorjaar al wisten dat die pomp het niet goed doet is die termijn toch wel verstreken
Met een beetje eigen initiatief is ook niets mis.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:16 schreef groentesoep het volgende:
Een beetje sympathie voor je medemens mag ook wel lieve leden..
Dit zogenaamde lijden komt enkel voort uit hun eigen passiviteit.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:16 schreef groentesoep het volgende:
Een beetje sympathie voor je medemens mag ook wel lieve leden..
Ze krijgen een vergoeding daarvoor van 5 euro per dag.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:45 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Alleen is verwarmen met elektriciteit stukken duurder. Dus dat krijgen ze alsnog op hun bord achteraf.
Ik denk dan ook dat de ophef hoofdzakelijk voortkomt uit de leuke houding van Woonstad, dat 'we wisten van niets en gaan nu uitzoeken hoe het kan dat we van niets wisten'. Als je in het voorjaar al een klacht hebt ingediend over het niet/onvoldoende werken van de verwarming en je komt er in het najaar achter dat er niets met je klacht is gedaan en met opnieuw ingediende klachten gebeurd ook niets, wat moet je dan? Welke zijn de 'voldoende wegen' voor een huurder om te zorgen dat de huisbaas de verwarming repareert .. voor de rechter slepen, kort geding aan spannen? Hoeveel maanden verder ben je dan, voor er iets gebeurt? Je mag in principe nog niet eens je huurbetalingen opschorten, hooguit volgend jaar de huurverhoging weigeren ..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 18:03 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ik kan me vinden in de klacht van de bewoners, laat daarover geen misverstand bestaan.
Ik kan me niet vinden in de ophef daarover.
Of het een tokkiefamilie is weet ik niet, boeit me ook niet.
Ik stoor me gewoon aan het gebrek aan eigen initiatief, hoe moeilijk dat soms ook
kan zijn. Iedereen maakt wel eens zo'n situatie met een service-verlenend bedrijf mee, om nog
maar te zwijgen als je iets dergelijks hebt met een ambtenaar.
Er zijn in Nederland voldoende wegen die je kunt bewandelen als consument zonder
direct in de media te gaan huilen.
Klopt, wat naïef om ervan uit te gaan dat een half jaar genoeg is om de verwarming te repareren ..quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:14 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Dan hadden ze dus ook de hele zomer al zelf de tijd gehad om een straalkacheltje te kopen
Vanaf welk moment .. afgelopen woensdag, sindsdien de klacht bij hun bekend is?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze krijgen een vergoeding daarvoor van 5 euro per dag.
Het gooien op eigen verantwoordelijk is pas passief.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit zogenaamde lijden komt enkel voort uit hun eigen passiviteit.
http://en.wikipedia.org/wiki/Victim_blamingquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 19:20 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Dit zogenaamde lijden komt enkel voort uit hun eigen passiviteit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |