Ik denk sowieso dat dit wel een rel gaat worden in Capelle.quote:
als je een horizontaal rookafvoerkanaal gebruikt moet het vertikale deel zo dicht mogelijk bij de kachel zitten. Een horizontaal kanaal kan geen trek genereren maar koelt wel de rookgassen af. Het beste is om de rokgassen zo heet mogelijk in een vertikaal kanaal af te voeren, zodat hierin maximale trek ontstaat.quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:12 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Hier nog klushelden?
Gesloten haard (allesbrander) en luchtafvoer
Dus: Naar het plafond, langs het plafond naar buiten?quote:Op maandag 19 oktober 2009 14:30 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
als je een horizontaal rookafvoerkanaal gebruikt moet het vertikale deel zo dicht mogelijk bij de kachel zitten. Een horizontaal kanaal kan geen trek genereren maar koelt wel de rookgassen af. Het beste is om de rokgassen zo heet mogelijk in een vertikaal kanaal af te voeren, zodat hierin maximale trek ontstaat.
Ik weet ook godverdomme álles hè?
Yep.quote:Op maandag 19 oktober 2009 15:01 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Dus: Naar het plafond, langs het plafond naar buiten?
Zodat de trek ontstaat in het stuk plafond -> kachel, waarna de rook vrolijk naar buiten stroomt?
En dan maakt het verder niet uit dat hij houtgestookt is of wat dan ook? Pijp langs het plafond naar buiten, en buiten een mooi afvoerdingetje, en thats it?quote:
170cm hoog en 60 kg zwaar is de max. Liefst met lithiumbatterij er op aangebracht, om de ontbranding te bespoedigenquote:Op maandag 19 oktober 2009 15:59 schreef TJDoornbos het volgende:
Kan LHO ook in die allesbrander als die vervelend is?
dus TJ is te zwaar en te lang........quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:05 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
170cm hoog en 60 kg zwaar is de max. Liefst met lithiumbatterij er op aangebracht, om de ontbranding te bespoedigen
Neuh, maar het is een prettige warmte die het geeft, het staat erg gezellig, en het huis is dermate goed geisolleerd en warm van de verwarmingsbuizen die door de berging er onder lopen, dat het hooguit een beetje bijstoken op de echt koude dagen is.quote:Op maandag 19 oktober 2009 16:07 schreef SingleCoil het volgende:
Je moet wel rekening houden met de eisen die buiten nog aan een rookafvoer gesteld worden, maar voor het binnenverhaal maakt het niet ui. Wél van belang: dubbelwandige rvs rookgas afvoerpijp!
Stel je over het voordeel niet te veel voor verder. ik verstookte vroeger een-twee kuub hout in de week, dat wil je ook niet in zakjes van 10 kilo naar boven sjouwen
kan je mooi ff etenquote:Op maandag 19 oktober 2009 19:04 schreef Isegrim het volgende:
Er is niemand voor mijn vergadering van 19:00. Maar om 20:00 heb ik er nog eentje dus nu moet ik een uur gaan zitten wachten.
Ik denk dat jij er eerder bent als ikquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 10:47 schreef TJDoornbos het volgende:
tot 15.30 in Rdam en dan gillend naar Arnhem
Ahquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik moet nog eten dan bij mnhé dus dat is logisch
Heb jij eenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 12:01 schreef TJDoornbos het volgende:
Ik moet nog eten dan bij mnhé dus dat is logisch
Niet eens pics of een korte bio?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
overmorgen 2 weken en Alicey ze is leuk en verdere info krijg je niet
Zitten daar ook nog duistere kanten aan?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:44 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
nee, heb naast FOK! een privé leven sorry
wie weet schatquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:48 schreef Alicey het volgende:
[..]
Zitten daar ook nog duistere kanten aan?
Overal brandweergeluiden hier...quote:20-10-09 16:18:50 Brandweer Rotterdam-Rijnmond Het scenario Grote Brand /Hulpverlening is gestart, het bericht staat voor u klaar in de communicator.
quote:PRIO 1 TS311 HO901 SO901 Maaskade 175 Rotterdam HV personen te water (Middel Hulpv.: ja) (Grote Hulpverl.: ja) Vak: 5998800
Kipfilet op de kachel gelegd?quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 14:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
overmorgen 2 weken en Alicey ze is leuk en verdere info krijg je niet
Waarom laten ze de maastunnel ook niet een beetje langer dicht?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:25 schreef Alicey het volgende:
Wil ik vanochtend mijn fiets pakken, is-ie pleite. Is dat niet on-Rotterdams dan?
Denk je dat het een Zuiderling was?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:47 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Waarom laten ze de maastunnel ook niet een beetje langer dicht?
...moet tcch wel haast? Een Schiedammer steelt gen fietsen (of iig geen goedkope) en de Westpeople toch ook niet? Dus een heliporter of een zuiderling. Ik zou iig wel een voorstander zijn van het sluiten van de tunnel ná zonsondergang.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:57 schreef Alicey het volgende:
[..]
Denk je dat het een Zuiderling was?
Vlaardingers zou ik eerder aan denken.. Die stelen zelfs uit kelderboxen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:08 schreef SingleCoil het volgende:
...moet tcch wel haast? Een Schiedammer steelt gen fietsen (of iig geen goedkope) en de Westpeople toch ook niet? Dus een heliporter of een zuiderling. Ik zou iig wel een voorstander zijn van het sluiten van de tunnel ná zonsondergang.
Of zou het een vlaardinger geweest zijn? Je met er niet aan denken...
Daar doen ze op Zuid heel andere dingenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
Vlaardingers zou ik eerder aan denken.. Die stelen zelfs uit kelderboxen.
Die Vlaardingers of in kelderboxen?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:14 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Daar doen ze op Zuid heel andere dingen
Nee, autootje met twee inzittenden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |