abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73977673
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 09:57 schreef Rooligan het volgende:
Het vreet ook energie en het is voor mij steeds lastiger om motivatie op te brengen om alweer een goede brief op te stellen en alweer mijn verhaal te doen.

Ik denk ook dat ik vandaag nauwelijks iets ga doen aan solliciteren en mijn energie ga richten op andere dingen. Ik heb nog een gitaar af te bouwen.... Ik hoop dat ik mijn hoofd ernaar kan zetten.
Idd, mensen om je heen denken, ach je kan non-stop brieven schrijven, je hebt toch niks te doen, maar je moet echt om de zoveel dagen ff wat anders doen. En sowieso het weekend het weekend laten, tenminste dat is mijn ervaring.
pi_73978483
Geen onbepaalde tijd gekregen bij contractverlenging, het is wel verlengd. Ben niet echt blij om
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73978817
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:26 schreef JDx het volgende:

[..]

Idd, mensen om je heen denken, ach je kan non-stop brieven schrijven, je hebt toch niks te doen, maar je moet echt om de zoveel dagen ff wat anders doen. En sowieso het weekend het weekend laten, tenminste dat is mijn ervaring.
Nu heb ik gelukkig een flink aantal begripvolle mensen om me heen. Toch weet ik af en toe niet meer wat ik moet. Ik krijg zowat bij iedere afwijzing te horen dat ik de specifieke kennis ontbeer in hun vakgebied. Er zijn gewoon geen vacatures beschikbaar in de productgebieden waarin ik gewerkt heb. Ik zal dus altijd voor een deel ingewerkt moeten worden, maar ik kan me niet voorstellen dat een probleem mag zijn. Ik heb mijn babbel bij me, ik stel vragen, ik verdiep me zelfstandig in de materie - zelfs in mijn eigen uren als het moet. En toch.... blijft dat de reden van afwijzing.

Geen idee waar ik het nog moet zoeken....
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_73979274
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:50 schreef samjustme het volgende:
Geen onbepaalde tijd gekregen bij contractverlenging, het is wel verlengd. Ben niet echt blij om
Oke , maar ze hadden je erook uit kunnen schoppen, contrct voor onbepaalde tijd is nu zeldzaam.
pi_73979398
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 11:50 schreef samjustme het volgende:
Hier hetzelfde, terwijl het bedrijf in 2009 ongeveer 40% meer omzet draait. Ik voel hierdoor weinig vertrouwen. Mijn contract loopt tot 1 januari, zit er zelf aan te denken om op te zeggen. Zie salaris topic ook.
Wil dan voor mij zelf beginnen, nu mooie tijd, we leven van het salaris van mijn vriendin en kunnen dan nog sparen.
pi_73979618
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 12:14 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Oke , maar ze hadden je erook uit kunnen schoppen, contrct voor onbepaalde tijd is nu zeldzaam.
Klopt daar ben ik deels wel blij om. Maar het is gebruikelijk waar ik werk dat je na jaarcontract onbepaalde tijd krijgt. Volgens mij proberen ze gewoon tijd uit te rekken om vervanger te zoeken.

Ach ja ik wou sowieso zelf al een tijdje terug uit stappen, het is wel makkelijker natuurlijk om via een baan positie een nieuwe baan te zoeken. Wil toch graag per 1 januari bij een ander bedrijf aan de slag met ook wat uitgebreidere werkzaamheden.
Being happy doesn't mean that everything is perfect. It means that you have decided to look beyond the imperfections
pi_73984075
Wat is monsterboard leeg zeg zelf met een HBO op zak en enkele jaren werkevaring en Uni studerend lijkt het wel alsof je tegenwoordig niet verder komt k*t crises
pi_73984186
Hebben anderen trouwens soms ook van die momenten dat je het echt even compleet niet meer ziet zitten? Wat doen jullie dan?
pi_73986231
Oh, net als ik de moed begin te verliezen krijg ik ineens een telefoontje dat ik eindelijk eens ergens op gesprek mag. A.s. dinsdag, bloedbank
pi_73986476
Mooi man, gefeliciteerd en succes maandag !
  vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:48:09 #111
47586 DaCybrSrfr
Kan sporen van gluten bevatten
pi_73986928
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 14:34 schreef Daboman het volgende:
Hebben anderen trouwens soms ook van die momenten dat je het echt even compleet niet meer ziet zitten? Wat doen jullie dan?
Stug doorzoeken... Google is een hele tijd mijn beste vriend geweest....
Single father | Aviation enthousiast | Gamer
  FOK!fotograaf vrijdag 23 oktober 2009 @ 15:57:21 #112
148247 taxibabe
pi_73987314
Ik ben van 1 november tot 1 januari onder de pannen!
Een paar jaar geleden heb ik in de bijstand gezeten, toen heb ik bij de gemeente werkervaringsstage gedaan.

Na 2 maanden WW heb ik in augustus gevraagd of ik weer 'vrijwilligerswerk' kon gaan doen daar, met als argumenten: geen zin meer in thuiszitten, goed op mijn cv, beter kunnen netwerken. Gelukkig kon en mocht dit.

Dit heeft ertoe geleid dat ik ben gevraagd om een project administratief (en een klein beetje secretarieel en organisatorisch meedenken) te ondersteunen, dit tegen loon natuurlijk!
Uitstel van executie voor de WWB-aanvraag! En ik hoop dat ik zo door kan rollen naar een volgend project natuurlijk.
pi_73992193
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2009 15:48 schreef DaCybrSrfr het volgende:

[..]

Stug doorzoeken... Google is een hele tijd mijn beste vriend geweest....
Dat werkt idd goed! Gewoon je gewenste functie in gewenste regio inkloppen, dan kom je ook eens andere sites tegen dan het standaard monsterboard/nationale vacaturebank verhaal.
pi_73992329
Woehoe, was een super gesprek en heb er een heel goed gevoel over. Ik was wel de eerste kandidaad, maar hij zag het echt wel zitten. Hij laat nog wel een aantal andere kandidaten komen, maar als die niet veel beter zijn dan ik, dan krijg ik de baan.

Hij vond mijn CV, maar ook mijzelf als persoon zeer geschikt voor de baan!
pi_74004554
Vind het tegenwoordig via uitzendbureau's erg moeizaam gaan.
voorheen ging het echt simpel bij uitzendbureau's. Ik stond er gewoon bij een hoop ingeschreven, ff bellen en je had zo werk.

ben 2-3 weken geleden weer begonnen met naar uitzendbureau's te gaan en de eerste 5 uitzendbureau's waar ik binnen liep was: we kunnen niks doen, hier heb je mijn kaartje en schrijf je maar in via internet.. En dat terwijl ik voor hun neus stond.Echt nog nooit meegemaakt.

Gelukkig heb ik me nog wel 'live'kunnen inschrijven bij 3 andere uitzendbureau's.

Maar het duurt inderdaad ff voordat je daadwerkelijk aan de slag kan.

Heb van de week weer een gesprekje voor een leuke functie.
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 01:36:14 #116
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_74006612
Enkele dagen geleden viel mijn oog op een interessante vacature in mijn vakgebied bij een overheidsinstelling, een sollicitatiemail is inmiddels verzonden. Ik voldoe nagenoeg aan de eisen, de werkzaamheden zijn gevariëerd van aard, en er zijn (interne) opleidingsmogelijkheden. Het salaris lijkt vrij gunstig, evenals de ligging van de betreffende overheidsinstelling. Vanwege het weekeinde zal een reactie nog even op zich laten wachten uiteraard. Vooralsnog reken ik nergens op, kan het alleen maar meevallen.
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 02:19:44 #117
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_74007166
Klote detacharingbureas bellen mij allemaal op.
Grote verhalen, voor de 8ste keer CV laten opsturen.
En na half uur spreken , oh 1 jaar SAP ervaring is voor ons toch te weinig. Voor deze functie willen ze een senior met minimaal 4/5 jaar SAP ervaring.. ZOMG

KUT RANDEBIEL. Je ziet toch vanaf het begin dat ik 5 jaar ICT BEHEER heb gedaan, en daarna maar 1 jaar SAP.

The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_74007787
In Dublin zijn ze op zoek naar Nederlandse callcentre medewerkers en Nederlandse managers.

Als dat beweren een aantal mensen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_74009054
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 03:56 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
In Dublin zijn ze op zoek naar Nederlandse callcentre medewerkers en Nederlandse managers.

Als dat beweren een aantal mensen
klopt je kan er 19 nov al aan de slag voor MSN

Heb daar tijd geleden ook op gereageert, gisteren de recruiter aan de lijn gehad.
Maar nog twijfel
pi_74009067
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:07 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

klopt je kan er 19 nov al aan de slag voor MSN, andere startdatum is dacht ik in ht nieuwe jaar

Heb daar tijd geleden ook op gereageert, gisteren de recruiter aan de lijn gehad.
Maar nog twijfel
  zaterdag 24 oktober 2009 @ 12:19:08 #121
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_74011475
Afgelopen donderdag (eindelijk weer eens) een gesprek gehad. Met iemand van een W&S bureau die op dit moment een accountmanager zochten voor een ICT Dienstverlener. Gesprek verliep weer lekker vlot en prima en hij zag wel genoeg potentie om me voor die functie voor te dragen. Dus als het bedrijf dat ook vindt, dan daar nog een gesprek voeren en misschien zit ik dan eindelijk weer onder de pannen.

Sowieso wel weer eens fijn om op gesprek te kunnen, dat geeft je toch weer een hoop energie.
It's about being boss, not being the boss...
pi_74018115
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 10:07 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

klopt je kan er 19 nov al aan de slag voor MSN

Maar nog twijfel
Waar twijfel je over?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_74019348
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 16:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waar twijfel je over?
of het wel DE baan is. Ben niet zo'n ster in technische problemen oplossen
En heb eigenlijk nóg leukere sollicitaties lopen,die ik wil afwachten
pi_74019394
Ierland doe je denk ik ook meer voor de ervaring lijkt me. Gewoon 1 á 2 jaar doen en als de economie weer beter is weer gaan solliciteren voor een baan in Nederland
pi_74019516
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:42 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ierland doe je denk ik ook meer voor de ervaring lijkt me. Gewoon 1 á 2 jaar doen en als de economie weer beter is weer gaan solliciteren voor een baan in Nederland
Ik doe het ook voor de ervaring dan ALS ik het zou doen.
Ben meer van de franstalige landen.Heb totaal iets meer als 2,5 jaar in frankrijk gewerkt en heb nu ook weer iets lopen daar...

Maar ik twijfel niet over ierland, maar of het wel iets is voor mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door psv-gomes op 24-10-2009 17:54:32 ]
pi_74019805
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:47 schreef psv-gomes het volgende:

[..]

Ik doe het ook voor de ervaring dan ALS ik het zou doen.
Ben meer van de franstalige landen.Heb totaal iets meer als 2,5 jaar in frankrijk gewerkt en heb nu ook weer iets lopen daar...

Maar ik twijfel niet over ierland, maar of het wel iets is voor mij.
Als je al 2,5 jaar in het buitenland gezeten hebt dan hoef je niet bang te zijn of je daar wel kan wennen. Het lijkt me ideaal voor je CV als je in een Frans en Engelstalig land gewoond hebt

Heb je nu wel een baan of zit je thuis?
pi_74020087
quote:
Op zaterdag 24 oktober 2009 17:57 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Als je al 2,5 jaar in het buitenland gezeten hebt dan hoef je niet bang te zijn of je daar wel kan wennen. Het lijkt me ideaal voor je CV als je in een Frans en Engelstalig land gewoond hebt

Heb je nu wel een baan of zit je thuis?
sinds eind sept terug in nederland en zonder baan
pi_74035590
Over dat IBM-callcenter in Schotland meen ik, heb ik wel wat horror-verhalen gelezen. Als Ierland hetzelfde verhaal is, wil je daar niét naar toe.
pi_74038910
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 08:07 schreef DennisMoore het volgende:
Over dat IBM-callcenter in Schotland meen ik, heb ik wel wat horror-verhalen gelezen. Als Ierland hetzelfde verhaal is, wil je daar niét naar toe.

hahaha vertel eens
  zondag 25 oktober 2009 @ 18:13:40 #130
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_74049473
En gaan we met z'n allen naar het Careerevent komende donderdag/vrijdag at jaarbeurs Utrecht ?

Ik kan me niet voorstellen hoe dat ongeveer er uit zal zien. Beetje presentaties en workshops van bedrijven ofzo. Straks maar even inschrijven op http://www.careerevent.nl/index.php .

Iemand ervaringen mee ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_74049806
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:13 schreef VinnieJones het volgende:
En gaan we met z'n allen naar het Careerevent komende donderdag/vrijdag at jaarbeurs Utrecht ?

Ik kan me niet voorstellen hoe dat ongeveer er uit zal zien. Beetje presentaties en workshops van bedrijven ofzo. Straks maar even inschrijven op http://www.careerevent.nl/index.php .

Iemand ervaringen mee ?
Voor mij ook de eerste keer , dus ben wel benieuwd.
pi_74050052
quote:

Iemand ervaringen mee ?
Ik ga niet... is niet echt mijn bedrijfstak geloof ik (cultureel).
Maar iedereen veel plezier!
Ik hoop dat het beter is dan de banenmarkt van het UWV.
pi_74050578
Al die beurzen, is het niet gewoon een beetje links lariekoek.

Alsof een aantal workshops je aan een baan zullen gaan helpen, sorry hoor.
pi_74050962
Je kunt er idd beter niks mee doen, weet je tenminste zeker dat je er geen voordeel bij hebt gehad met het vinden van een baan.
pi_74051018
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 18:50 schreef samjustme het volgende:
Al die beurzen, is het niet gewoon een beetje links lariekoek.

Alsof een aantal workshops je aan een baan zullen gaan helpen, sorry hoor.
in dit geval staan er 100 tal werkgevers met banen. workshop zijn bijzaak
  zondag 25 oktober 2009 @ 20:53:14 #136
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_74055839
quote:

Iemand ervaringen mee ?
Ga er wel heen maar ik verwacht er maar weinig van. In de voorgaande jaren heb ik al gemerkt dat er maar weinig bedrijven zijn gericht op mijn vakgebied (communicatie). Volgens mij staan er wel ontzettend veel bedrijven uit de financiële sector en de technische sector, die dus ook voor die vakgebieden mensen zoeken. Maar het kan natuurlijk nooit kwaad
It's about being boss, not being the boss...
pi_74061570
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 19:04 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

in dit geval staan er 100 tal werkgevers met banen. workshop zijn bijzaak
Ja oke maar er zijn vast wel duizenden anderen die ook op zoek zijn dan naar een baan.
pi_74067860
quote:
Op zondag 25 oktober 2009 22:26 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ja oke maar er zijn vast wel duizenden anderen die ook op zoek zijn dan naar een baan.
Gewoon lekker thuis blijven Jouw perfecte werkgever weet je heus wel te vinden, daar hoef jij geen moeite voor te doen.

Nee toch! Elke gelegenheid aangrijpen om aan werk te komen. Verder kun je het bezoeken van zo'n beurs op je lijst van sollicitatie-acties voor het UWV zetten.
pi_74071594
Vrijdag super leuk gesprek gehad. Vandaag komt er nog een kandidaat en daarna gaan ze een beslissing maken.
Vandaag of anders morgen hoor ik meer. Zenuw, zenuw, zenuw.........

Ik hoop echt dat ik die baan krijg.

Vanmiddag wederom een sollicitatie. Ben benieuwd
BlaBlaBla
pi_74071828
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:09 schreef MarjoleinA het volgende:
Vrijdag super leuk gesprek gehad. Vandaag komt er nog een kandidaat en daarna gaan ze een beslissing maken.
Vandaag of anders morgen hoor ik meer. Zenuw, zenuw, zenuw.........

Ik hoop echt dat ik die baan krijg.

Vanmiddag wederom een sollicitatie. Ben benieuwd
Ik dus ook vrijdag, alleen komen daar deze week nog meerdere mensen, hoop ook echt dat ik die baan krijg! Maar ik zal het pas volgende week horen, op z'n vroegst!

Good luck!
pi_74072104
Krijg zojuist een mailtje van een oude baas van me, van een reclamebureau waar ik al 1,5 jaar niet meer werk dat hij een mooie vacature heeft zien staan in de krant die wel bij mij zou passen. Hij kent de mensen daar ook zegt ie, en dat ik direct contact op moet nemen met iemand daar.

Ook maar even doen vandaag!
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:28:17 #142
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74072180
quote:

[..]

Jezus hoe dom ben je....
pi_74072558
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:25 schreef JDx het volgende:
Krijg zojuist een mailtje van een oude baas van me, van een reclamebureau waar ik al 1,5 jaar niet meer werk dat hij een mooie vacature heeft zien staan in de krant die wel bij mij zou passen. Hij kent de mensen daar ook zegt ie, en dat ik direct contact op moet nemen met iemand daar.

Ook maar even doen vandaag!
Nice van hem! Succes ermee!
pi_74072616
Dank je wel JDx

Ik heb goede hoop. Mensen hebben een goed woordje voor me gedaan daar. Het gespek duurde een uur en tien minuten ongeveer en daarna nog een rondleiding gekregen

Ik ben nog steeds zenuwachtig haha
BlaBlaBla
pi_74074203
quote:

[..]

That's the spirit!
Een aantal van ons ervaren het al weken / maanden: de arbeidsmarkt op dit moment heeft veel werkzoekenden en weinig vacatures. Betekent dus automatisch dat er veel sollicitaties zullen zijn op iedere vacature. En vaak zijn er inderdaad mensen die beter in het profiel passen dan jij.

Ik zal echt niet ontkennen dat je af en toe moedeloos van zult worden. Ook ik weet af en toe niet meer wat ik nog moet doen. Een dagje 'rust' nemen is overigens wel aan te raden. Maar je zult pro-actief moeten zijn en blijven. De vacatures komen je vandaag de dag echt niet aanwaaien!

Ca. 70% van mijn sollicitaties leidt tot een eerste gesprek en ca. de helft daarvan naar een tweede gesprek. En vaak zijn er tientallen of honderden sollicitaties op die ene vacature! Ik put hier dus wel kracht uit. Helaas is mijn achtergrond dusdanig breed en zijn de productgebieden waarin ik gewerkt heb, niche-markten. Dus meestal geen directe achtergrond met het product van het bedrijf waar ik solliciteer.

Suc6 in ieder geval.
Volgende optredens:
pi_74074778
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:35 schreef Rooligan het volgende:

[..]

That's the spirit!
Een aantal van ons ervaren het al weken / maanden: de arbeidsmarkt op dit moment heeft veel werkzoekenden en weinig vacatures. Betekent dus automatisch dat er veel sollicitaties zullen zijn op iedere vacature. En vaak zijn er inderdaad mensen die beter in het profiel passen dan jij.

Ik zal echt niet ontkennen dat je af en toe moedeloos van zult worden. Ook ik weet af en toe niet meer wat ik nog moet doen. Een dagje 'rust' nemen is overigens wel aan te raden. Maar je zult pro-actief moeten zijn en blijven. De vacatures komen je vandaag de dag echt niet aanwaaien!

Ca. 70% van mijn sollicitaties leidt tot een eerste gesprek en ca. de helft daarvan naar een tweede gesprek. En vaak zijn er tientallen of honderden sollicitaties op die ene vacature! Ik put hier dus wel kracht uit. Helaas is mijn achtergrond dusdanig breed en zijn de productgebieden waarin ik gewerkt heb, niche-markten. Dus meestal geen directe achtergrond met het product van het bedrijf waar ik solliciteer.

Suc6 in ieder geval.
Wat voor achtergrond heb je dan?

Helaas zal het waarschijnlijk ook volgend jaar moeilijk blijven, ik wil zelf ook weg bij mijn huidig werkgever, sfeer is gewoon en ben zat elke dag 3 uur onderweg te zijn.

Het stomme is dat ik toen ik geen baan zocht wel aantal leuke functies aangeboden heb gekregen en nu ik weg wil het schaars is.
pi_74075490
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:56 schreef samjustme het volgende:

[..]

Wat voor achtergrond heb je dan?
...
Kort samengevat:
Medische Technologie gestudeerd (HBO), 4 jaar in Product Management gewerkt bij een spuitgieter, 2 jaar internationaal account management bij een medische toeleverancier. Ervaring met lange en korte projecten en trajecten, ervaring met aansturen van diverse afdelingen, ervaring met gesprekspartner op verschillende niveau's (van productiemedewerkers tot aan DGA's).

De specifieke productkennis die ik bezit is in heel weinig bedrijven in NL terug te vinden.
Volgende optredens:
pi_74076467
Zou je weer bij een spuitgieter willen werken Rooligan?
BlaBlaBla
pi_74076557
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:21 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Kort samengevat:
Medische Technologie gestudeerd (HBO), 4 jaar in Product Management gewerkt bij een spuitgieter, 2 jaar internationaal account management bij een medische toeleverancier. Ervaring met lange en korte projecten en trajecten, ervaring met aansturen van diverse afdelingen, ervaring met gesprekspartner op verschillende niveau's (van productiemedewerkers tot aan DGA's).

De specifieke productkennis die ik bezit is in heel weinig bedrijven in NL terug te vinden.
Omscholen tot leraar misschien een idee? Of werken in een ziekenhuis, ik weet niks vanaf van jou opleiding, weet niet hoe snel en makkelijk je om kan scholen om wel werk te kunnen vinden.
pi_74079433
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 11:40 schreef MarjoleinA het volgende:
Dank je wel JDx

Ik heb goede hoop. Mensen hebben een goed woordje voor me gedaan daar. Het gespek duurde een uur en tien minuten ongeveer en daarna nog een rondleiding gekregen

Ik ben nog steeds zenuwachtig haha
Jaaa, had ik ook, anderhalf uur, hij vertelde zijn hele verleden, ik luisterde vol interesse, had al diverse bedrijven opgezet die nog steeds bestaan enzo.

Meegewerkt aan grote producten, over de hele wereld geweest. En ik weet bijna zeker dat hij niet aan iedereen dat hele verhaal gaat vertellen.

Kreeg na afloop ook een rondleiding!

---

Net achter die vacature aangebeld waar een oud-baas mee kwam, dat bleek niets te zijn, die zochten echt een fulltime programmeur, nou dat ben ik sowieso niet.

---

Werd heeel toevallig net ook nog door een andere oud-baas gebeld of ik alweer werk had, en zo nee, of ik wel een 0-uren contract bij hun zou willen. Nou op zich wel, beter iets doen dan thuis zitten.

Wel fijn trouwens om op 1 dag bericht te krijgen van 2 oud-bazen, ben je toch wel gewaardeerd geweest bij vorige jobs.

Alleen weet iemand hoe dat zit met bijverdienen en WW? Is er een soort van rekenmodel hoeveel je overhoudt? Want het kan best zijn dat ik de ene week maar 4 uurtjes werk en de volgende 20. Maar nooit fulltime.
pi_74082369
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef MarjoleinA het volgende:
Zou je weer bij een spuitgieter willen werken Rooligan?
Dat ligt er aan in welke functie. Ik ben bekend met het procedé, maar ik heb geen machines bediend. Ik zat daar tenslotte in een commerciële functie. Maar ik sluit op dit moment geen enkel bedrijf uit.
Volgende optredens:
pi_74083734
En we sluiten de dag weer af met twee kleine succesjes.
Morgenvroeg op gesprek bij een W&S bureau vlakbij welke een interessante functie had die goed aansluit op mijn profiel. Echter de opdrachtgever wilde in eerste instantie alleen sollicitanten spreken die ca. 15 jaar werkervaring hadden; liefst in hun vakgebied. Nu heb ik niet die jaren werkervaring, maar hun vakgebied grenst aan hetgeen wat ik gedaan heb. Het W&S bureau had mijn profiel kort overlegd en het bedrijf was op zich wel geinteresseerd en had aangegeven na evaluatie van het W&S bureau al dan niet een bezoek in te plannen.

Verder een ander W&S bureau wil me nav mijn sollicitatie op gesprek hebben; alvorens contact op te nemen met hun opdrachtgever. Leuke, maar pittige functie als accountmanager in chirurgische producten. Er staat vermeld dat ze een gedegen producttraining zullen verzorgen, alvorens ik het veld zou ingaan.

Alleen....
de bevestigingsemail van dit W&S bureau baart mij een beetje zorgen. Ze vragen nl. het volgende:
quote:
- kopieën van alle diploma's en certificaten (op zich niets mis mee);
- kopie paspoort
Mag allemaal geen probleem heten, maar waarom een kopie van het paspoort? Straalt alvast vertrouwen uit!
Maar dan vragen ze nog hetvolgende:
quote:
- naam, functie, telefoonnummer en emailadressen van ten minste 3 referenties
Ik heb slechts 1 referentie. Ik had er bij het laatste bedrijf ook twee, maar die zijn er inmiddels ook vertrokken (al dan niet vrijwillig) samen met een aantal mensen waarmee ik intensief heb samengewerkt. Privé heb ik er geen contact mee... Het management van mijn laatste werkgever is inmiddels ook al grotendeels vernieuwd en die hebben niet direct contact met mij gehad...
quote:
- meenemen van de 6 laatste originele salarisstroken.
En daar gaan vanzelf mijn hakken het zand in.... Redelijk onbeschoft vind ik zoiets. Heb dat in het verleden ook al eens gehad. Ik wil dat niet prijsgeven omdat ik dat een deel van mijn privacy vind die ik niet met hun hoef te delen. Ik vertel altijd welk salaris ik reëel acht voor de functie en de aansluiting daarop van mijn profiel. De ene recruiter toont hier begrip voor en een andere heeft ooit letterlijk aangegeven niets te zullen doen voordat hij een kopie zou ontvangen.

In de mail staat verder dat ze deze info op voorhand moeten ontvangen, anders kan het gesprek geen doorgang vinden. Vanavond maar weer eens over tobben wat hiermee te doen.
Volgende optredens:
pi_74086462
Tsja, werkgevers en W&S bureau`s zitten momenteel niet om werknemers verlegen. De situatie maakt dat ze zich dit kunnen permitteren. Ik zou gewoon geven wat ze vragen; de spoeling is heel dun aan onze kant.
pi_74087198
die salarisstrook eis is echt een 'no-go'. tsss.
pi_74088043
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:53 schreef Osramp het volgende:
Tsja, werkgevers en W&S bureau`s zitten momenteel niet om werknemers verlegen. De situatie maakt dat ze zich dit kunnen permitteren. Ik zou gewoon geven wat ze vragen; de spoeling is heel dun aan onze kant.
ze hebben bar weinig vacatures , kortom ze mogen best kritisch zijn, maar ze mogen niet onredelijk worden.
pi_74089064
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:36 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

ze hebben bar weinig vacatures , kortom ze mogen best kritisch zijn, maar ze mogen niet onredelijk worden.
Dat vind ik dus ook. Een salarisstrookje vragen vind ik best ver gaan; zeker voor een W&S bureau die dat al doet voordat het eerste gesprek heeft plaatsgevonden. Ergens vind ik het aanvoelen als een bepaalde schending van privacy. Ook zal je laatste functie nooit geheel overeenkomen met de nieuwe.

Ik heb maar politiek geantwoord:
quote:
Beste ...,

Dank voor jullie bevestiging. Bij deze stuur ik alvast de gevraagde informatie toe.
Een kopie van mijn diploma kunnen jullie terugvinden in de bijlage. In het gesprek ga ik graag nader in op de referentie-vraag.

Gelet op de markt, het gewenste profiel van de opdrachtgever en mijn kennis en vaardigheden verwacht ik dat de primaire arbeidsvoorwaarden rond de xxxx euro bruto per maand zullen liggen. Dit is echter een grove indicatie, daar ik graag gekozen wil worden op mijn achtergrond en kunde, en niet op mijn salaris. Graag ontvang ik korte terugkoppeling of dit in lijn is met hetgeen wat jullie opdrachtgever voor ogen heeft. Precieze details zullen dan uiteraard verder in de procedure besproken worden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Voor mijn gevoel geef ik ze genoeg informatie om mee verder te kunnen. Oh, en het genoemde salaris heb ik uiteraard getoetst via salariskompassen en wat naar beneden bijgesteld. Ik hoef zeker niet de hoofdprijs te hebben; ik bewijs me wel in de functie zelf.
Volgende optredens:
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 02:48:07 #157
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74100170
Ik denk niet dat ze hier blij mee zullen zijn, maar het is je goed recht hoor.

Ik vind overigens salarisstroken prima, geen problemen mee.
No bad soldiers under a good leader
pi_74100874
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 02:48 schreef Rbhp het volgende:
Ik denk niet dat ze hier blij mee zullen zijn, maar het is je goed recht hoor.

Ik vind overigens salarisstroken prima, geen problemen mee.
het ondermijnt totaal de 'vrijemarkt economie'

je gaat toch ook niet aan je slager vragen wat zijn inkoopprijzen zijn , om daarna te zeggen van oh , maar dit is wat ik je wil bieden. Het is oke als ze vragen hoe je salaris is opgebouwd , zeker als je veel externe componenten hebt boven op je basissalaris.
pi_74101012
Waar staan de letters W&S voor eigenlijk?

En ik zou ze eerst een vragen waarom ze 6 salarisstroken willen hebben...

Zometeen laatste dagje bij legoworld. Morgen naar TempoTeam om te vragen wanneer precies en welke locatie ik weer drie weken aan de slag kan voor de GGD.
En dan weet ik het nog niet vanaf eind november.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:24:22 #160
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74101063
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

het ondermijnt totaal de 'vrijemarkt economie'

je gaat toch ook niet aan je slager vragen wat zijn inkoopprijzen zijn , om daarna te zeggen van oh , maar dit is wat ik je wil bieden. Het is oke als ze vragen hoe je salaris is opgebouwd , zeker als je veel externe componenten hebt boven op je basissalaris.
Jij bent vrij om het te geven, of niet, en zij zijn vrij om het te vragen, of niet.

Het lijkt mij logisch dat ze bij een bepaalde functie niet veel meer betalen dan wat je waard bent, maar zeker ook niet minder. Ik snap het niet, in heel veel landen is salaris geen taboe, maar in Nederland weer wel. Ik vind dit persoonlijk geen probleem. Zowieso moeten ze me genoeg betalen, en ik kan maar beter open zijn over hoeveel ik nu verdien.

Kekaa, W&S staat voor werving & selectie.
pi_74101104
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:24 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Kekaa, W&S staat voor werving & selectie.
Thanx.
pi_74102486
Net het W&S bureau gesproken over baan 1. Ze waren heel erg enthousiast over me. Er kwam gister nog iemand op gesprek en daarna maken ze een beslissing. Ik had gehoopt gister al iets te horen maar dat wordt dus vandaag of morgen.

Gister een gesprek gehad bij baan 2. Goed gesprek gehad. Zij bellen me vandaag in de loop van de dag terug.

Mijn voorkeur gaat uit naar baan 1. Als ze nou bellen voor baan 2 wat zal ik dan doen. Zeggen dat ik nog even wil afwachten of vervolggesprek plannen eind van de week en dan opbellen als ik hoor dat ik de andere baan heb>?
Lastig.

En ik ben zenuwwwwwachtig Hoop zo dat ik baan 1 krijg.
BlaBlaBla
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:50:00 #163
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74102580
Niet zeggen dat je wilt wachten maar inderdaad gewoon een eindgesprek plannen eind van de week en dan is het natuurlijk de bedoeling dat je bericht krijgt morgen over je 1e optie.

Altijd voor je 1e keus gaan anders krijg je er geheid spijt van.
pi_74102821
Thanx rbhp! Ik weet dat ik vandaag of morgen bericht krijg over baan 1. Eventueel kan ik daar a.s. maandag al beginnen

Ik doe het op die manier inderdaad!
BlaBlaBla
pi_74102902
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:46 schreef MarjoleinA het volgende:
....

En ik ben zenuwwwwwachtig Hoop zo dat ik baan 1 krijg.
Ik duim voor je.
Ik ga zodadelijk weer op gesprek bij een W&S, kijken wat dat oplevert. En daarna denk ik maar weer eens de stad in en UZB's afgaan. In plaats van direct mijn CV daar neer te leggen ga ik proberen om losjes te polsen welke (part-time) vacatures ze hebben voor administratief, technisch en/of commercieel.
Volgende optredens:
pi_74102982
Spannend Rooligan, heel veel succes!
De reden dat ik trouwens over dat spuitgietbedrijf vroeg is omdat mijn vriend in de industriele toelvering zit. Die komt ook wat spuitgietbedrijven e.d. tegen.

[ Bericht 19% gewijzigd door MarjoleinA op 27-10-2009 10:06:36 (hele moest heel worden ) ]
BlaBlaBla
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:11:52 #167
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74103131
Marjolein, zijn die 2 banen aangeboden door hetzelfde W&S bureau?
pi_74103192
Nee dat niet. Ik werd door iemand aangesproken na een vergadering voor baan 2
Baan 1 is wel via een bureau gegaan.
BlaBlaBla
pi_74103208
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:19 schreef MarjoleinA het volgende:
@ DennisMoore, voor mezelf beginnen idd.

@ Five_Horizons, wat voor bedrijf ga je beginnen?
Als je zn post-historie beetje volgt dan kan je wel een gokje wagen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74103350
Soms snap ik W&S bureau's helemaal niet meer....
Ik heb gisteravond nog gereageerd op een vacature als account manager neurologische producten (technisch). Die vacature lijkt me zeer interessant en sluit erg goed aan op mijn achtergrond (mijn laatste werkgever was aanverwant aan de neurologie). Met werkelijk alle opgesomde punten in het werkzaamheden-overzicht heb ik ervaring. Aan de functie-eisen voldoe ik ook allemaal, alleen vragen ze 1 jaar meer werkervaring in de commercie dan ik heb. De markt die ik moet bewerken is wel regionaal ipv internationaal (waar mijn ervaring in ligt). Maar naar mijn gevoel mag dat allemaal geen probleem heten, toch?
Dus mijn brief goed opgesteld, mijn CV laat goede aansluiting zien. Dus ik had wel het idee dat het in ieder geval tot een kennismaking zou leiden.

Nu krijg ik al de afwijzing binnen met als reden dat mijn profiel niet aansluit bij hetgeen wat de opdrachtgever voor ogen heeft..., verder niets.
Volgende optredens:
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:26:51 #171
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74103532
Er zijn enorm veel slechte W&S bureau's actief op de markt. Ik denk dat je daar zeker selectief in moet zijn en dit soort reacties zijn inderdaad niet professioneel omdat ze met niets specifieks komen waar jij iets aan hebt en mee verder kunt. Zoals ik het nu lees vanuit jouw perspectief, wat natuurlijk gekleurd is per definitie, ben je op papier geschikt en zou je in aanmerking moeten komen voor een 1e gesprek met het W&S kantoor.
pi_74103817
Ik zou ze bellen Rooligan en vragen om uitleg.
BlaBlaBla
pi_74103874
Eigenlijk moeten W&S-bedrijven gewoon dood, zo eenvoudig is het.

Het is bovendien maar zeer de vraag of bedrijven er betere kandidaten door krijgen dan wanneer bedrijven zélf in gesprek gaan met kandidaten.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:40:26 #174
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74103914
Ik denk dat dat een hele andere discussie is, en deze topic is voor mensen op zoek naar een baan/carriere.
pi_74103975
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:40 schreef Rbhp het volgende:
Ik denk dat dat een hele andere discussie is, en deze topic is voor mensen op zoek naar een baan/carriere.
Denk dat de discussie zin vol is , of je wel of niet met W&S in zee moet gaan en hoever je met je moet laten sollen.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:45:57 #176
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_74104067
Zijn er nog mensen hier die naar het careerevent (donderdag en vrijdag a.s. in Utrecht) of de carrieredagen (vrijdag en zaterdag 13/14 november in Amsterdag) gaan ?
Tot zover de kwaliteitspost
pi_74105067
Het wordt steeds gekker met die zogenaamde 'professionalisering'. Zes salarisstroken, een lijst met referenties met telefoonnummers en e-mailadressen... right.

En dan heb ik het nog niet over de wijze waarop 't gros van de W&S omgaat met kandidaten die ze uiteindelijk toch niet kunnen plaatsen voor de vacature.
pi_74107943
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef Rbhp het volgende:
Er zijn enorm veel slechte W&S bureau's actief op de markt. Ik denk dat je daar zeker selectief in moet zijn en dit soort reacties zijn inderdaad niet professioneel omdat ze met niets specifieks komen waar jij iets aan hebt en mee verder kunt. Zoals ik het nu lees vanuit jouw perspectief, wat natuurlijk gekleurd is per definitie, ben je op papier geschikt en zou je in aanmerking moeten komen voor een 1e gesprek met het W&S kantoor.
Klopt er zit zoveel bagger W&S tussen. Martin Ward Anderson, Robert Walters, Rober Half enz dat zijn goeie W&S. Hebben ontzettend veel contacten met multinationals.

Heb vandaag kennismakingsgesprek voor junior manager positie ben een beetje zenuwachtig.

[ Bericht 11% gewijzigd door samjustme op 27-10-2009 13:00:22 ]
pi_74117483
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:36 schreef MarjoleinA het volgende:
Ik zou ze bellen Rooligan en vragen om uitleg.
Ben net thuis, maar 'great minds think alike'! Oftewel, ik zal morgen eens een belletje plegen; ik heb toch niets te verliezen.

Gesprek vanochtend ging goed; het takenpakket bij de functie komt erg overeen met hetgeen wat ik de laatste jaren gedaan heb. Echter het bedrijf wil graag vakkennis hebben, wat ik dus helaas weer nauwelijks heb... Maar daartegenover breng ik wel een bepaalde drive mee - volgens de recruiter. En dat kan wellicht toch leiden tot een eerste gesprek. Hij zou me morgen daar voorstellen en mij als zeer geschikt aanmerken. We horen het eind van deze week.
Op het eind van het gesprek gaf hij mij als tip om bij het W&S bureau zelf een officieel te solliciteren. Hij wist nl. dat ze nog een consultant zochten en hij vond mij qua persoonlijkheid en communicatief vermogen goed passen binnen de organisatie. Echter hij gaat hier niet over dus ik zou moeten solliciteren via de P&O van de overkoepelende organisatie. Wel mag ik zijn naam noemen en aangeven dat hij graag advies wil geven. Dus dat doen we morgen...!

Vandaag ook bij 6 UZB's binnengestapt en bij 4 een goed gesprek gehad. De overige twee werkten me de quasi arrogant de deur uit met het verhaal dat ik me maar via internet moest inschrijven en dan zouden ze wel contact opnemen. Op dit moment konden ze niets betekenen (na 10 seconden mijn CV ingezien te hebben).

Die 4 waarbij het goed ging heb ik uitgebreid mijn verhaal mogen doen en ze zullen me alvast op twee functies voorstellen. Die sluiten niet aan bij mijn achtergrond, maar de opdrachtgevers hadden aangegeven dat ze persoonlijkheid belangrijker vinden dan inhoudelijke vakkennis. Afwachten dus....

Bij twee UZB's werd ik door de Intercedent zelf gewezen op de mogelijkheden binnen de organisatie zelf. Eentje daarvan ging zelfs tijdens ons gesprek de regiomanager bellen, omdat ze zelf overtuigd was van mijn kunnen... Ze hield ervan om direct de touwtjes in handen te nemen en waarom morgen pas overleggen met de manager als dat nu ook kon....? Helaas was de manager niet te pakken te krijgen, maar ze zou later nog bellen. Ik moet wel even nog officieel een sollicitatie sturen, dat doen we dus morgenvroeg.

Niet direct resultaat vandaag, maar er bewegen weer dingen!
Volgende optredens:
pi_74134144
Gesprek ging goed, krijg van de week te horen of men verder wil gaan, ben benieuwd. Maar denk niet dat ik het word ze hebben al iemand op gesprek gehad die zijn uni studie al heeft afgerond en master heeft. Plak anders half jaartje erbij bij mijn huidig werknemer kan nog 1 jaar max volhouden als het niks wordt.
pi_74134311
Ik trek het niet meer bij mijn werkgever, ga uitzitten tot 1 januari. Dan ben ik werkloos. Zit erover te denken om voor mijzelf te beginnen, heb al wat ideeën die Ik de komende tijd eens ga uitwerken. Velen zullen me wel voor gek verklaren dat je met een contract op zak toch weg gaat in deze tijden. Maar dagelijks met buikpijn naar je werk frustreert enorm.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 01:37:34 #182
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_74136967
Morgen 2 gesprekken staan.

14.00 uur bij een grote automobielbedrijf - ICT Support functie
15.00 uur bij Creyfs uitzendbureau voor een technische helpdesk functie

Beide op ong. 10 min afstand van mijn huis Die eerste gaat trouwens ook gewoon via een IT Detachering. Salaris beide wat lager dan wat ik hiervoor verdiende. Maar ik wil wel weer heel snel aan de slag
  woensdag 28 oktober 2009 @ 02:29:28 #183
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74137299
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:42 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

Denk dat de discussie zin vol is , of je wel of niet met W&S in zee moet gaan en hoever je met je moet laten sollen.
Ik zei eerder het volgende:
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:26 schreef Rbhp het volgende:
Er zijn enorm veel slechte W&S bureau's actief op de markt. Ik denk dat je daar zeker selectief in moet zijn en dit soort reacties zijn inderdaad niet professioneel omdat ze met niets specifieks komen waar jij iets aan hebt en mee verder kunt.
En dan komt DennisMoore met:
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:39 schreef DennisMoore het volgende:
Eigenlijk moeten W&S-bedrijven gewoon dood, zo eenvoudig is het.

Het is bovendien maar zeer de vraag of bedrijven er betere kandidaten door krijgen dan wanneer bedrijven zélf in gesprek gaan met kandidaten.
Op zijn eerste opmerking ben ik al min of meer ingegaan (zie 1e quote). Je kunt ook niet per definitie stellen dat een Robert Walters of wat dan ook goed is, het gaat om de individuele recruiter. Bedrijven werken niet met W&S bureaus omdat ze bedrijf A heten, nee, ze werken veelal met het bedrijf omdat recruiter A voor ze werkt.

Op zijn 2e opmerking, in Nederland doen W&S bureaus weinig aan echt "headhunten", traditioneel gezien reageren mensen pro-actief op advertenties en job postings. In het buitenland, en dan met name in Azie (waar ik zit) reageren 'goede' kandidaten nooit op advertenties. Kun je dan concluderen dat er in Nederland alleen 'slechte' kandidaten op job postings reageren? Ik vind van niet namelijk. Kwestie van cultuurverschil denk ik. 'Goede' kandidaten in Azie moet je altijd "cold callen" anders zul je ze nooit vinden.

Daarnaast gaat het W&S bureaus en bedrijven niet om de 'beste' kandidaten, maar om de 'meest geschikte' kandidaten. Definieer best op een zo objectief mogelijke manier en je zult merken dat dit voor elk bedrijf anders is.

Oh ja, ik ben zelf recruiter.
pi_74140040
Na 10 maanden ervaring met W&S bureau's, denk ik dat ik ook wel een zegje hierin mag doen....

Heel kort door de bocht genomen: hoe groter het W&S bureau, hoe arroganter en onpersoonlijker ze zijn. Alle grote bureau's die ik gesproken heb, laten op de een of andere manier doorschemeren dat je blij mag zijn dat ze terugbellen. Ze zijn zo flexibel als een ijzeren pijp en luisteren eigenlijk nooit echt naar me. De recruiter zelf krijg je in het begin meestal niet te pakken; plan maar een afspraak in via de secretaresse die de vacature nog nooit gezien heeft. Inhoudelijke vragen? Stuur maar een mailtje en hoop dat je antwoord krijgt.

Kleine bureau's zijn precies andersom - vaak werken ze ook op no-cure-no-pay basis. Ze bellen binnen 24 uur na mijn sollicitatie en stellen direct een aantal inhoudelijke vragen. Wanneer de afstand tussen ons groot is, dan doen ze niet moeilijk over een telefonische intake van een uur. Alvorens ik de trip ga maken, polsen ze al hun bevindingen bij hun opdrachtgever. Is er nog interesse, dan komt daar een eerste gesprek uit met het W&S bureau waar ze vaak bereid zijn zelf ook een afstand te reizen, zodat we elkaar halverwege kunnen ontmoeten. Ik krijg vaak opmerkingen of tips over de opdrachtgever mee en ze bellen vlak nadat het gesprek bij de opdrachtgever om te evalueren. Als mijn profiel op voorhand niet genoeg matcht met de vacature, dan zijn ze zelf al bezig met andere vacatures waar ik beter zou kunnen passen.

Helaas hebben heel veel bedrijven geen personen / geld / middelen / kunde / zin om zelf de vacature te beheren of geschikte kandidaten te zoeken. Ze schakelen 1 of meerdere W&S bureau's ervoor in. Alhoewel ze de vacature op hun eigen website zetten, sturen ze je toch door naar een W&S voor de eerste screening. Dus een extra tussenpersoon en de zogenaamde 'ruis' op de communicatielijnen. Vaak heeft de P&O man een W&S ingelicht over de vacature, terwijl de P&O man zelf niet eens het naadje van de kous weet over de functie en wat die afdelingsmanager nu echt zoekt.
Volgende optredens:
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:15:49 #185
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74140768
En nu overweeg je zelf bij een W&S bureau te gaan werken?
pi_74140930
Pff... mensen die onbereikbaar zijn...

StartPeople gebeld, omdat ik nog niet gebeld was. Iemand wilde een afspraak me mij maken. Ze is er vandaag de hele dag niet. Er is een mail naar haar toe via een collega.

Creyf's Medical gebeld om te vragen hoe het zat met mn referenties. Degene die ik moest hebben was in gesprek, Maar mn referenties waren gecheckt en goed. Maar toen bleek dat de dagen die ik voor oktober had doorgegeven niet in het systeem stonden. Of ik even mn beschikbaarheid door wil sturen via email.

Toen TempoTeam gebeld over 3 weken administratief werk in november. Welke datum dat nou precies begint, en op welke locatie ik moet zijn... want dat is nog niet bekend. Degene die ik moest hebben was in gesprek. Ook naar haar mijn vraag via mail door een collega en ik wordt vandaag of morgen teruggebeld...

Pff... zo eerst Creyf's maar even mailen... en de eerste drie weken van november maar niet in laten roosteren....

En nog even bellen naar Kroek en Partners over een vacature... waar ik hoogstwaarschijnlijk niet geschikt voor ben, omdat ik twee weken geleden een open sollicitatie heb gestuurd. Maar had aan iemand van het UWV soort van beloofd dat ik dat wel even zou doen.
pi_74142516
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 10:15 schreef Rbhp het volgende:
En nu overweeg je zelf bij een W&S bureau te gaan werken?
Ha, 'moves in mysterious ways' .
Ja, maar ik vertrouw erop dat mijn eigen persoonlijkheid me ervan zal weerhouden om zo 'arrogant' te worden. Ik weet zelf hoe ik graag behandeld wil worden en dat is altijd een drijfveer voor mij om mensen ook op een nette manier te behandelen. Bovendien zijn de functies waarop ik wil reageren voornamelijk gericht op de regionale markt. Dus je zit in een relatief klein team. Ook heb ik al wat mogen proeven hoe die organisaties eruitzien en daar heb ik gemerkt dat men zich alles behalve verheven voelt boven de kandidaat. Of dat nu ligt aan het verschil tussen Randstad en Limburg, of ergens aan - dat weet ik niet. De sfeer is gemoedelijk, collega's helpen elkaar en mijn gevoel erbij is vooralsnog goed.

Volgende optredens:
pi_74145994
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 02:29 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Ik zei eerder het volgende:
[..]

En dan komt DennisMoore met:
[..]

Op zijn eerste opmerking ben ik al min of meer ingegaan (zie 1e quote). Je kunt ook niet per definitie stellen dat een Robert Walters of wat dan ook goed is, het gaat om de individuele recruiter. Bedrijven werken niet met W&S bureaus omdat ze bedrijf A heten, nee, ze werken veelal met het bedrijf omdat recruiter A voor ze werkt.

Op zijn 2e opmerking, in Nederland doen W&S bureaus weinig aan echt "headhunten", traditioneel gezien reageren mensen pro-actief op advertenties en job postings. In het buitenland, en dan met name in Azie (waar ik zit) reageren 'goede' kandidaten nooit op advertenties. Kun je dan concluderen dat er in Nederland alleen 'slechte' kandidaten op job postings reageren? Ik vind van niet namelijk. Kwestie van cultuurverschil denk ik. 'Goede' kandidaten in Azie moet je altijd "cold callen" anders zul je ze nooit vinden.

Daarnaast gaat het W&S bureaus en bedrijven niet om de 'beste' kandidaten, maar om de 'meest geschikte' kandidaten. Definieer best op een zo objectief mogelijke manier en je zult merken dat dit voor elk bedrijf anders is.

Oh ja, ik ben zelf recruiter.
Ben niet helemaal met je eens, er zijn bedrijven die juist met bepaalde W&S werken omdat ze staan voor kwaliteit. Je hebt igewoon in NL veels te veel W&S.
pi_74146215
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 11:10 schreef Rooligan het volgende:

[..]

Ha, 'moves in mysterious ways' .
Ja, maar ik vertrouw erop dat mijn eigen persoonlijkheid me ervan zal weerhouden om zo 'arrogant' te worden. Ik weet zelf hoe ik graag behandeld wil worden en dat is altijd een drijfveer voor mij om mensen ook op een nette manier te behandelen. Bovendien zijn de functies waarop ik wil reageren voornamelijk gericht op de regionale markt. Dus je zit in een relatief klein team. Ook heb ik al wat mogen proeven hoe die organisaties eruitzien en daar heb ik gemerkt dat men zich alles behalve verheven voelt boven de kandidaat. Of dat nu ligt aan het verschil tussen Randstad en Limburg, of ergens aan - dat weet ik niet. De sfeer is gemoedelijk, collega's helpen elkaar en mijn gevoel erbij is vooralsnog goed.

oh je komt uit Limburg, volgens mij is Limburg is zwaarder getroffen door economische crises dan Randstad, in Randstad is het wat makkelijker om een baan te vinden.
pi_74147674
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 12:45 schreef samjustme het volgende:

[..]

Ben niet helemaal met je eens, er zijn bedrijven die juist met bepaalde W&S werken omdat ze staan voor kwaliteit. Je hebt igewoon in NL veels te veel W&S.
Er zou een keurmerk voor moeten komen, waaraan je zou moeten kunnen zien dat ze bepaalde kwaliteitsstempel hebben.
pi_74148046
Op zich vind ik het concept van een WS bureau zo slecht nog niet. I mean, ze proberen je toch aan een baan te helpen. De uitdaging is alleen om het kaf van het koren te onderscheiden. Ik sta bij diverse WS bureaus ingeschreven en ervaar ze allemaal weer anders. En via een connectie binnenkomen werkt nog altijd een stuk beter dan een motivatiebrief.

Je hebt ze bijvoorbeeld die niet eens naar je verhaal willen luisteren wanneer je studie of carrieretraject iets afwijkt van dat van de grote massa (dat doet het bij mij). Anderen zijn juist super geïnteresseerd, omdat dat kan betekenen dat jij iets hebt dat anderen niet hebben. Sommigen geven alsmaar aan hun best voor je te doen zonder concreet te laten zien wat ze nou eigenlijk precies doen. Anderen geven concreet aan waar ze mee bezig zijn en zo blijkt dat ze inderdaad hun best doen.

Eigenlijk ben ik het wel eens met wat ze bij m'n oude werkgever altijd zeiden: wanneer iemand zegt zijn best te doen zonder daarbij concreet te kunnen zijn is dat een teken van zwakte.
pi_74154853
Als ik het zo allemaal hoor is Kroek en partners ook een W&S bureau, denk ik.
Vandaag aan de telefoon gehad. Ik moest inderdaad ervaring hebben... die ik niet heb. Maar af en toe hebben ze vacatures voor mensen die nog niet zoveel ervaring hebben. Mn naam is opgeschreven, en degene aan de telefoon zou het doorgeven aan degene die erover gaat.
Eerlijk gezegd verwacht ik er niet zo heel erg veel van.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 22:37:36 #193
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_74168702
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 01:37 schreef VinnieJones het volgende:
Morgen 2 gesprekken staan.

14.00 uur bij een grote automobielbedrijf - ICT Support functie
15.00 uur bij Creyfs uitzendbureau voor een technische helpdesk functie

Beide op ong. 10 min afstand van mijn huis Die eerste gaat trouwens ook gewoon via een IT Detachering. Salaris beide wat lager dan wat ik hiervoor verdiende. Maar ik wil wel weer heel snel aan de slag
Beide gesprekken gingen erg goed.
Bij de eerste (PON) kreeg ik te melden dat het slechts een kennismakingsgesprek was en het zou ongeveer een half uur duren. Na mij zouden nog twee anderen op gesprek komen.

Als er een klik was zouden we volgende week een tweede gesprek houden.

Wordt ik 3 uur later opgebeld of ik maandag al kan starten !

Het lijkt me wel leuk werk. EN PON lijkt (is) een grote uitdagende organisatie met veel kansen en mogelijkheden. Salaris is wel lager dan wat ik hiervoor verdiende, maar voor de functie is het wel te begrijpen(hiervoor jr Consultant SAP, nu helpdesk voor ERP software). Ik hoop dat ik het nog wat omhoog kan krikken, want er zit wel een IT Detachering tussen. Ik heb aangegeven dat ik momenteel nog een aantal dingen heb lopen en moet dus morgen aangeven of ik het accepteer of niet. Heb namelijk een sollicitatie lopen waar ik meteen flink meer kan verdienen, maar het is wel een uur reizen. Deze is amper 5 km van huis
pi_74171420
Heel eerlijk zou ik toch proberen in de sap wereld verder te gaan, verdient echt stukken beter en is beter voor je toekomst.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 23:56:10 #195
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_74172174
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 23:38 schreef morpheus_at_work het volgende:
Heel eerlijk zou ik toch proberen in de sap wereld verder te gaan, verdient echt stukken beter en is beter voor je toekomst.
SAP werk is voor mij haast niet te krijgen momenteel. Heb als Sapper maar één jaar ervaring. En alle solicitaties voor een SAP functie zijn tot nu toe FAIL. Of weinig ervaring zoniet zeuren ze over het ontbreken van een HBO diploma.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 04:33:42 #196
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74175135
Eens met het SAP verhaal, dat zou je 1e keuze moeten zijn, maar begrijp jouw situatie ook.

Los van het salaris, is de job die PON je aanbiedt aantrekkelijk genoeg op dit moment en qua doorgroei? Of is die andere job de moeite waard om te overwegen, qua functie inhoud dus?

Als het antwoord op beide vragen ja is dan proberen die job van PON uit te stellen met een excuus. Dat je wellicht op een later tijdstip antwoord kunt geven vanwege persoonlijke redenen. Ik weet niet waar je je comfortabel bij voelt namelijk.
pi_74175844
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 22:37 schreef VinnieJones het volgende:

Ik heb aangegeven dat ik momenteel nog een aantal dingen heb lopen en moet dus morgen aangeven of ik het accepteer of niet. Heb namelijk een sollicitatie lopen waar ik meteen flink meer kan verdienen, maar het is wel een uur reizen. Deze is amper 5 km van huis
Kies de baan waar je het beste gevoel bij hebt, los van het salaris. Het genot van een hoog salaris is niet vaak groot genoeg om ander gemis te compenseren (denk aan werkinhoud, reistijd enz).
Zorg ervoor dat je motivatie nooit alleen maar uit het salaris afkomstig is.
  donderdag 29 oktober 2009 @ 09:44:52 #198
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_74177346
PON is wel een goede organisatie. Een kennis van mij heeft er jaren gewerkt, louter positieve verhalen.
Tot zover de kwaliteitspost
pi_74177797
quote:
Op donderdag 29 oktober 2009 08:24 schreef Osramp het volgende:

[..]

Kies de baan waar je het beste gevoel bij hebt, los van het salaris. Het genot van een hoog salaris is niet vaak groot genoeg om ander gemis te compenseren (denk aan werkinhoud, reistijd enz).
Zorg ervoor dat je motivatie nooit alleen maar uit het salaris afkomstig is.
Mee eens.
pi_74178783
ik ga me op dit topic orienteren (tvp), aangezien ik met grote kans over 1 maand werkeloos wordt. (topic onredelijk ontslag)
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')