En we sluiten de dag weer af met twee kleine succesjes.
Morgenvroeg op gesprek bij een W&S bureau vlakbij welke een interessante functie had die goed aansluit op mijn profiel. Echter de opdrachtgever wilde in eerste instantie alleen sollicitanten spreken die ca. 15 jaar werkervaring hadden; liefst in hun vakgebied. Nu heb ik niet die jaren werkervaring, maar hun vakgebied grenst aan hetgeen wat ik gedaan heb. Het W&S bureau had mijn profiel kort overlegd en het bedrijf was op zich wel geinteresseerd en had aangegeven na evaluatie van het W&S bureau al dan niet een bezoek in te plannen.
Verder een ander W&S bureau wil me nav mijn sollicitatie op gesprek hebben; alvorens contact op te nemen met hun opdrachtgever. Leuke, maar pittige functie als accountmanager in chirurgische producten. Er staat vermeld dat ze een gedegen producttraining zullen verzorgen, alvorens ik het veld zou ingaan.
Alleen....
de bevestigingsemail van dit W&S bureau baart mij een beetje zorgen. Ze vragen nl. het volgende:
quote:
- kopieën van alle diploma's en certificaten (op zich niets mis mee);
- kopie paspoort
Mag allemaal geen probleem heten, maar waarom een kopie van het paspoort? Straalt alvast vertrouwen uit!
Maar dan vragen ze nog hetvolgende:
quote:
- naam, functie, telefoonnummer en emailadressen van ten minste 3 referenties
Ik heb slechts 1 referentie. Ik had er bij het laatste bedrijf ook twee, maar die zijn er inmiddels ook vertrokken (al dan niet vrijwillig) samen met een aantal mensen waarmee ik intensief heb samengewerkt. Privé heb ik er geen contact mee... Het management van mijn laatste werkgever is inmiddels ook al grotendeels vernieuwd en die hebben niet direct contact met mij gehad...
quote:
- meenemen van de 6 laatste originele salarisstroken.
En daar gaan vanzelf mijn hakken het zand in.... Redelijk onbeschoft vind ik zoiets. Heb dat in het verleden ook al eens gehad. Ik wil dat niet prijsgeven omdat ik dat een deel van mijn privacy vind die ik niet met hun hoef te delen. Ik vertel altijd welk salaris ik reëel acht voor de functie en de aansluiting daarop van mijn profiel. De ene recruiter toont hier begrip voor en een andere heeft ooit letterlijk aangegeven niets te zullen doen voordat hij een kopie zou ontvangen.
In de mail staat verder dat ze deze info op voorhand moeten ontvangen, anders kan het gesprek geen doorgang vinden. Vanavond maar weer eens over tobben wat hiermee te doen.
Check mijn
website en mijn band:
The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)