abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74082369
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 13:54 schreef MarjoleinA het volgende:
Zou je weer bij een spuitgieter willen werken Rooligan?
Dat ligt er aan in welke functie. Ik ben bekend met het procedé, maar ik heb geen machines bediend. Ik zat daar tenslotte in een commerciële functie. Maar ik sluit op dit moment geen enkel bedrijf uit.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
pi_74083734
En we sluiten de dag weer af met twee kleine succesjes.
Morgenvroeg op gesprek bij een W&S bureau vlakbij welke een interessante functie had die goed aansluit op mijn profiel. Echter de opdrachtgever wilde in eerste instantie alleen sollicitanten spreken die ca. 15 jaar werkervaring hadden; liefst in hun vakgebied. Nu heb ik niet die jaren werkervaring, maar hun vakgebied grenst aan hetgeen wat ik gedaan heb. Het W&S bureau had mijn profiel kort overlegd en het bedrijf was op zich wel geinteresseerd en had aangegeven na evaluatie van het W&S bureau al dan niet een bezoek in te plannen.

Verder een ander W&S bureau wil me nav mijn sollicitatie op gesprek hebben; alvorens contact op te nemen met hun opdrachtgever. Leuke, maar pittige functie als accountmanager in chirurgische producten. Er staat vermeld dat ze een gedegen producttraining zullen verzorgen, alvorens ik het veld zou ingaan.

Alleen....
de bevestigingsemail van dit W&S bureau baart mij een beetje zorgen. Ze vragen nl. het volgende:
quote:
- kopieën van alle diploma's en certificaten (op zich niets mis mee);
- kopie paspoort
Mag allemaal geen probleem heten, maar waarom een kopie van het paspoort? Straalt alvast vertrouwen uit!
Maar dan vragen ze nog hetvolgende:
quote:
- naam, functie, telefoonnummer en emailadressen van ten minste 3 referenties
Ik heb slechts 1 referentie. Ik had er bij het laatste bedrijf ook twee, maar die zijn er inmiddels ook vertrokken (al dan niet vrijwillig) samen met een aantal mensen waarmee ik intensief heb samengewerkt. Privé heb ik er geen contact mee... Het management van mijn laatste werkgever is inmiddels ook al grotendeels vernieuwd en die hebben niet direct contact met mij gehad...
quote:
- meenemen van de 6 laatste originele salarisstroken.
En daar gaan vanzelf mijn hakken het zand in.... Redelijk onbeschoft vind ik zoiets. Heb dat in het verleden ook al eens gehad. Ik wil dat niet prijsgeven omdat ik dat een deel van mijn privacy vind die ik niet met hun hoef te delen. Ik vertel altijd welk salaris ik reëel acht voor de functie en de aansluiting daarop van mijn profiel. De ene recruiter toont hier begrip voor en een andere heeft ooit letterlijk aangegeven niets te zullen doen voordat hij een kopie zou ontvangen.

In de mail staat verder dat ze deze info op voorhand moeten ontvangen, anders kan het gesprek geen doorgang vinden. Vanavond maar weer eens over tobben wat hiermee te doen.
Volgende optredens:
pi_74086462
Tsja, werkgevers en W&S bureau`s zitten momenteel niet om werknemers verlegen. De situatie maakt dat ze zich dit kunnen permitteren. Ik zou gewoon geven wat ze vragen; de spoeling is heel dun aan onze kant.
pi_74087198
die salarisstrook eis is echt een 'no-go'. tsss.
pi_74088043
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:53 schreef Osramp het volgende:
Tsja, werkgevers en W&S bureau`s zitten momenteel niet om werknemers verlegen. De situatie maakt dat ze zich dit kunnen permitteren. Ik zou gewoon geven wat ze vragen; de spoeling is heel dun aan onze kant.
ze hebben bar weinig vacatures , kortom ze mogen best kritisch zijn, maar ze mogen niet onredelijk worden.
pi_74089064
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:36 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

ze hebben bar weinig vacatures , kortom ze mogen best kritisch zijn, maar ze mogen niet onredelijk worden.
Dat vind ik dus ook. Een salarisstrookje vragen vind ik best ver gaan; zeker voor een W&S bureau die dat al doet voordat het eerste gesprek heeft plaatsgevonden. Ergens vind ik het aanvoelen als een bepaalde schending van privacy. Ook zal je laatste functie nooit geheel overeenkomen met de nieuwe.

Ik heb maar politiek geantwoord:
quote:
Beste ...,

Dank voor jullie bevestiging. Bij deze stuur ik alvast de gevraagde informatie toe.
Een kopie van mijn diploma kunnen jullie terugvinden in de bijlage. In het gesprek ga ik graag nader in op de referentie-vraag.

Gelet op de markt, het gewenste profiel van de opdrachtgever en mijn kennis en vaardigheden verwacht ik dat de primaire arbeidsvoorwaarden rond de xxxx euro bruto per maand zullen liggen. Dit is echter een grove indicatie, daar ik graag gekozen wil worden op mijn achtergrond en kunde, en niet op mijn salaris. Graag ontvang ik korte terugkoppeling of dit in lijn is met hetgeen wat jullie opdrachtgever voor ogen heeft. Precieze details zullen dan uiteraard verder in de procedure besproken worden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
Voor mijn gevoel geef ik ze genoeg informatie om mee verder te kunnen. Oh, en het genoemde salaris heb ik uiteraard getoetst via salariskompassen en wat naar beneden bijgesteld. Ik hoef zeker niet de hoofdprijs te hebben; ik bewijs me wel in de functie zelf.
Volgende optredens:
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 02:48:07 #157
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74100170
Ik denk niet dat ze hier blij mee zullen zijn, maar het is je goed recht hoor.

Ik vind overigens salarisstroken prima, geen problemen mee.
No bad soldiers under a good leader
pi_74100874
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 02:48 schreef Rbhp het volgende:
Ik denk niet dat ze hier blij mee zullen zijn, maar het is je goed recht hoor.

Ik vind overigens salarisstroken prima, geen problemen mee.
het ondermijnt totaal de 'vrijemarkt economie'

je gaat toch ook niet aan je slager vragen wat zijn inkoopprijzen zijn , om daarna te zeggen van oh , maar dit is wat ik je wil bieden. Het is oke als ze vragen hoe je salaris is opgebouwd , zeker als je veel externe componenten hebt boven op je basissalaris.
pi_74101012
Waar staan de letters W&S voor eigenlijk?

En ik zou ze eerst een vragen waarom ze 6 salarisstroken willen hebben...

Zometeen laatste dagje bij legoworld. Morgen naar TempoTeam om te vragen wanneer precies en welke locatie ik weer drie weken aan de slag kan voor de GGD.
En dan weet ik het nog niet vanaf eind november.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 08:24:22 #160
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74101063
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:01 schreef morpheus_at_work het volgende:

[..]

het ondermijnt totaal de 'vrijemarkt economie'

je gaat toch ook niet aan je slager vragen wat zijn inkoopprijzen zijn , om daarna te zeggen van oh , maar dit is wat ik je wil bieden. Het is oke als ze vragen hoe je salaris is opgebouwd , zeker als je veel externe componenten hebt boven op je basissalaris.
Jij bent vrij om het te geven, of niet, en zij zijn vrij om het te vragen, of niet.

Het lijkt mij logisch dat ze bij een bepaalde functie niet veel meer betalen dan wat je waard bent, maar zeker ook niet minder. Ik snap het niet, in heel veel landen is salaris geen taboe, maar in Nederland weer wel. Ik vind dit persoonlijk geen probleem. Zowieso moeten ze me genoeg betalen, en ik kan maar beter open zijn over hoeveel ik nu verdien.

Kekaa, W&S staat voor werving & selectie.
pi_74101104
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 08:24 schreef Rbhp het volgende:

[..]

Kekaa, W&S staat voor werving & selectie.
Thanx.
pi_74102486
Net het W&S bureau gesproken over baan 1. Ze waren heel erg enthousiast over me. Er kwam gister nog iemand op gesprek en daarna maken ze een beslissing. Ik had gehoopt gister al iets te horen maar dat wordt dus vandaag of morgen.

Gister een gesprek gehad bij baan 2. Goed gesprek gehad. Zij bellen me vandaag in de loop van de dag terug.

Mijn voorkeur gaat uit naar baan 1. Als ze nou bellen voor baan 2 wat zal ik dan doen. Zeggen dat ik nog even wil afwachten of vervolggesprek plannen eind van de week en dan opbellen als ik hoor dat ik de andere baan heb>?
Lastig.

En ik ben zenuwwwwwachtig Hoop zo dat ik baan 1 krijg.
BlaBlaBla
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:50:00 #163
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74102580
Niet zeggen dat je wilt wachten maar inderdaad gewoon een eindgesprek plannen eind van de week en dan is het natuurlijk de bedoeling dat je bericht krijgt morgen over je 1e optie.

Altijd voor je 1e keus gaan anders krijg je er geheid spijt van.
pi_74102821
Thanx rbhp! Ik weet dat ik vandaag of morgen bericht krijg over baan 1. Eventueel kan ik daar a.s. maandag al beginnen

Ik doe het op die manier inderdaad!
BlaBlaBla
pi_74102902
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 09:46 schreef MarjoleinA het volgende:
....

En ik ben zenuwwwwwachtig Hoop zo dat ik baan 1 krijg.
Ik duim voor je.
Ik ga zodadelijk weer op gesprek bij een W&S, kijken wat dat oplevert. En daarna denk ik maar weer eens de stad in en UZB's afgaan. In plaats van direct mijn CV daar neer te leggen ga ik proberen om losjes te polsen welke (part-time) vacatures ze hebben voor administratief, technisch en/of commercieel.
Volgende optredens:
pi_74102982
Spannend Rooligan, heel veel succes!
De reden dat ik trouwens over dat spuitgietbedrijf vroeg is omdat mijn vriend in de industriele toelvering zit. Die komt ook wat spuitgietbedrijven e.d. tegen.

[ Bericht 19% gewijzigd door MarjoleinA op 27-10-2009 10:06:36 (hele moest heel worden ) ]
BlaBlaBla
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:11:52 #167
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74103131
Marjolein, zijn die 2 banen aangeboden door hetzelfde W&S bureau?
pi_74103192
Nee dat niet. Ik werd door iemand aangesproken na een vergadering voor baan 2
Baan 1 is wel via een bureau gegaan.
BlaBlaBla
pi_74103208
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 15:19 schreef MarjoleinA het volgende:
@ DennisMoore, voor mezelf beginnen idd.

@ Five_Horizons, wat voor bedrijf ga je beginnen?
Als je zn post-historie beetje volgt dan kan je wel een gokje wagen.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
pi_74103350
Soms snap ik W&S bureau's helemaal niet meer....
Ik heb gisteravond nog gereageerd op een vacature als account manager neurologische producten (technisch). Die vacature lijkt me zeer interessant en sluit erg goed aan op mijn achtergrond (mijn laatste werkgever was aanverwant aan de neurologie). Met werkelijk alle opgesomde punten in het werkzaamheden-overzicht heb ik ervaring. Aan de functie-eisen voldoe ik ook allemaal, alleen vragen ze 1 jaar meer werkervaring in de commercie dan ik heb. De markt die ik moet bewerken is wel regionaal ipv internationaal (waar mijn ervaring in ligt). Maar naar mijn gevoel mag dat allemaal geen probleem heten, toch?
Dus mijn brief goed opgesteld, mijn CV laat goede aansluiting zien. Dus ik had wel het idee dat het in ieder geval tot een kennismaking zou leiden.

Nu krijg ik al de afwijzing binnen met als reden dat mijn profiel niet aansluit bij hetgeen wat de opdrachtgever voor ogen heeft..., verder niets.
Volgende optredens:
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:26:51 #171
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74103532
Er zijn enorm veel slechte W&S bureau's actief op de markt. Ik denk dat je daar zeker selectief in moet zijn en dit soort reacties zijn inderdaad niet professioneel omdat ze met niets specifieks komen waar jij iets aan hebt en mee verder kunt. Zoals ik het nu lees vanuit jouw perspectief, wat natuurlijk gekleurd is per definitie, ben je op papier geschikt en zou je in aanmerking moeten komen voor een 1e gesprek met het W&S kantoor.
pi_74103817
Ik zou ze bellen Rooligan en vragen om uitleg.
BlaBlaBla
pi_74103874
Eigenlijk moeten W&S-bedrijven gewoon dood, zo eenvoudig is het.

Het is bovendien maar zeer de vraag of bedrijven er betere kandidaten door krijgen dan wanneer bedrijven zélf in gesprek gaan met kandidaten.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:40:26 #174
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74103914
Ik denk dat dat een hele andere discussie is, en deze topic is voor mensen op zoek naar een baan/carriere.
pi_74103975
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 10:40 schreef Rbhp het volgende:
Ik denk dat dat een hele andere discussie is, en deze topic is voor mensen op zoek naar een baan/carriere.
Denk dat de discussie zin vol is , of je wel of niet met W&S in zee moet gaan en hoever je met je moet laten sollen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')