Die ken ik al uit m'n hoofdquote:Op zondag 18 juli 2010 09:14 schreef Resistor het volgende:
Voor eetbare planten kan je ook inventariseren waar volkstuintjes zijn, ik denk niet dat de oorspronkelijke eigenaren daar veel aandacht aan gaan geven.
Maar dit is al eerder gezegd (in een voorgaand deel)
Hardstikke leuk aanbod Aekse. En wat gaaf dat je zulke mogelijkheden hebt. Ik ben zelf al +25 jaar vegetarier maar heb vanaf het begin afkeer gehad van de bioindustrie maar de comsumptie van dieren nooit afgekeurd als het in balans met de natuur gebeurt. Ik heb dan ook in een slachthuis gewerkt tijdelijk maar zou nooit vlees uit de supermarkt eten of zoiets. Ik zou zeer zeker wel zelf gaan jagen in een TEOTWAWKI situatie en heb dan ook ervaring met lucht/vuur buks, hand/kruis boog, messen en strikken/vallen, vissen en het houden van dieren voor zuivel.quote:Op zaterdag 17 juli 2010 05:42 schreef Aelse het volgende:
Ik organiseer vaker van dit soort weekends of dagen met een maat van me. Het valt vast wel te regelen dat we jullie een keer kostenloos wat dingen bijbrengen. Ik ga er dan wel van uit dat degenen die meedoen weten wat er in een basic survival/bugout bag moet zitten en dat ook meenemen. Echt cruciale dingen zijn voldoende aanwezig, maar voor de rest word je behandeld zoals dat in het echt zou gebeuren: zo moet het, succes. Natuurlijk krijg je vooraf wat uitleg, en wij lopen rond en geven hulp waar nodig. Belangrijke dingen zoals slachten en eetbare planten worden natuurlijk vantevoren met de hele groep aangeleerd. Eventueel word er meteen wat aangeleerd over wapens en kan er met een aantal legaal te bezitten wapens woren geoefend. Dit gebeurd natuurlijk op een ander terrein waar dit legaal is en er worden alleen niet-levende doelen gebruikt.
Prio 1 = airquote:Op maandag 19 juli 2010 12:52 schreef R0N1N het volgende:
Mooie aanvulling Aelse.
Voedsel is absoluut Prio 1. de rest is bijzaak.
Volkstuintjes plunderen is denk ik ook binnen no time voorbij. Ik woon redelijk dichtbij een volkstuinen complex, toch heb ik er nog geen moment serieus aan gedacht daar m'n voedsel vandaan te gaan halen. ik zal het uiteindelijk best proberen, maar verwacht geen mega buit.
Sowieso omdat iedereen daar wel aan denkt, en je dus in de rij moet gaan staan & waar veel mensen nogal makelijk overheen kijken ... Het moet wel 'klaar om te oogsten' zijn ! anders heb je er nog niets aan.
Ik zie het zelf eerder als een (mogelijke) manier om NU te oefenen in het verbouwen van groente & fruit. (op kleine schaal).
Voor info omtrent wat er te verwachten valt in geval van voedselschaarste (iets wat binnen vrijwel ieder scenario wel naar boven komt, zeker in NL ! ) lijkt mij de hongerwinter van '44 een goed voorbeeld.
Hierbij zie je ook meteen het gigantische verschil tussen steden & platteland.
NIW: Ik vind je aanbod zeer interessant, misschien moet er toch nog maar eens een poging gewaagd worden om een 'meet' te organiseren.
Yep.quote:Op woensdag 21 juli 2010 11:21 schreef meneerbanaan het volgende:
Er schijnt ook een of ander waterzuiveraar te zijn in de vorm van een groot uitgevallen rietje waarmee je direct uit een bron kon drinken geloof ik. Was erg goedkoop, of het wat is weet ik niet.
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:10 schreef _Led_ het volgende:
Geen internet ? Ik geef mezelf 3 dagen tops
Gewoon je "eigen" internet aanleggenquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:10 schreef _Led_ het volgende:
Geen internet ? Ik geef mezelf 3 dagen tops
Nou, dat je er niets aan hebt, zo'n neergetypte handleiding, durf ik te betwisten, maar je hebt volledig gelijk dat 'hands-on' ervaring 1000x beter is. Probleem is dat dat er op de één of andere manier niet echt in wil bij de meeste 'survivalists' die ik ken. Boeken kopen & lezen voor de nodige kennis doen ze nog net, met moeite. Maar praktijkervaring opdoen door gewoon eens zo af en toe de ardennen o.i.d. in te lopen ...quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:30 schreef Aelse het volgende:
Zoals ik al eerder zei, je kunt een hele hoop filmpjes kijken en boeken lezen en daar een hoop richtlijnen uithalen. Echter de enige manier om slachten daadwerkelijk te leren is door het te doen.
Een stap voor stap handleiding om bijvoorbeeld een konijn te slachten kan ik hier zo neertypen, maar daar heb je niets aan.
Kom een keer langs zou ik zeggen, binnen een paar uurtjes heb je genoeg gezien en gedaan om het vanaf dan zonder hulp te kunnen.
true true en als mensen dan zeggen dat is heul niet waar aan boeken en gadgets heb je genoeg:quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:48 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nou, dat je er niets aan hebt, zo'n neergetypte handleiding, durf ik te betwisten, maar je hebt volledig gelijk dat 'hands-on' ervaring 1000x beter is. Probleem is dat dat er op de één of andere manier niet echt in wil bij de meeste 'survivalists' die ik ken. Boeken kopen & lezen voor de nodige kennis doen ze nog net, met moeite. Maar praktijkervaring opdoen door gewoon eens zo af en toe de ardennen o.i.d. in te lopen ...daar word je moe en nat van
![]()
Liever zit men de phallusjes te vergelijken. "Kijk ik heb een véél groter mes dan jij."![]()
Geen cent te makken & het eerste 'survival item' dat men koopt ... een Rambo Knife. Terwijl de keukenla VOL ligt met nog veel grotere messen![]()
(Valt in dit topic nog redelijk mee overigens)
waar kom je vandaan als ik vragenmag? friesland of limburg, elsloo ligt namelijk in beide provincies.quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:30 schreef Aelse het volgende:
Kom een keer langs zou ik zeggen, binnen een paar uurtjes heb je genoeg gezien en gedaan om het vanaf dan zonder hulp te kunnen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |