abonnement Unibet Coolblue
pi_73708459
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:40 schreef MarkskeVertongen het volgende:

[..]

DSB is netzo erg als al die andere instellingen alleen nu worden die er tussenuit gepikt!
Alsof de ABN, Delto Lloyd, ING etc. allemaal zoveel beter zijn?
Precies, banken zijn de parasieten van de maatschappij.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73708474
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, banken zijn de parasieten van de maatschappij.
Banken lenen een paraplu en vragen hem terug als het regent zei mijn opa altijd.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_73708549
Ze hadden DSB gewoon nooit een banklicentie moeten geven... het bedrijf is groot geworden met allerlei wazige en schimmige kredietverstrekkingsconstructies zoals Lenen.nl, Frisia en Postkrediet... een serieuze bank is het nooit geweest
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73708563
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:42 schreef Jarno het volgende:
Als Bos onder vuur komt moeten we dan nog vrezen voor het kabinet (of is dat te rooskleurig gedacht)?
Ligt eraan hoeveel bagger boven komt en in welk tempo.
Hans van Goor zei gisteren in NOVA toch aardig wat zaken die Bos het heel moeilijk kunnen maken.

Of W. Bos maakt een plan van aanpak om met tegengeluid dat hele verhaal van Hans van Goor aan de kant te schuiven, of ze komen met zoveel bagger over de DSB in kort tijdsbestek dat de rest van Nederland dat hele interview van van Goor in NOVA "vergeet".
pi_73708595
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:49 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Precies, banken zijn de parasieten van de maatschappij.
Ook voor jou:

Denk toch eens na voor je zoiets zegt.
Uiteraard maken die andere banken zich schuldig aan dezelfde praktijken, alleen veel minder in aantal en veel minder grof.

Hoe kan het dat er voor de DSB 2 stichtingen zijn voor mensen om verhaal te halen bij de DSB en voor andere banken niet? Als het waar zou zijn dat die andere banken net zo werken, waren er daar ook stichtingen voor nodig.
Tevens stond de DSB al veel vaker op de voorpagina met wanpraktijken. Al vanaf Scheringa met Frisia leningen de boel op scherp zette.

Dus ja, die andere banken doen het ook. Maar enkel op basis van die paar woordjes kun je helemaal geen vergelijk maken. Ik lees helaas dat veel mensen hierop mank gaan. Ze horen hier en daar wat en schuifelen maar aan met een mening. Kennis van zaken hebben ze niet en de moeite nemen er wat beter over na te denken ook niet.
pi_73708618
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:49 schreef Matteüs het volgende:
Hoe kan het dat er voor de DSB 2 stichtingen zijn voor mensen om verhaal te halen bij de DSB en voor andere banken niet? Als het waar zou zijn dat die andere banken net zo werken, waren er daar ook stichtingen voor nodig.
Tevens stond de DSB al veel vaker op de voorpagina met wanpraktijken. Al vanaf Scheringa met Frisia leningen de boel op scherp zette.
Omdat de DSB de minder gefortuneerden als klant had. Daar is het eerder merkbaar, deze mensen waren in veel gevallen terecht geweigerd bij andere banken.

Wat denk je dat er gebeurt als de huizenprijzen verder zakken en de rente stijgt? Dan zitten ineens veel meer mensen bij andere banken in hetzelfde schuitje als klanten van de DSB. Met gruwelijk overgefinncierde woningen, vooral de mensen die na 2004 zijn ingestapt. En wat als er een schikking had gelegen tussen gedupeerden en de DSB. Denk je dan niet dat klanten van andere banken zich ook niet beroept zouden hebben op die schikking. Ik vind het in NOVA geschetste scenario helemaal niet zo onaannemelijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73708938
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:54 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Omdat de DSB de minder gefortuneerden als klant had. Daar is het eerder merkbaar, deze mensen waren in veel gevallen terecht geweigerd bij andere banken.
Daarmee ondersteun je dus dat andere banken zich niet schuldig maakten aan de wanpraktijken zoals de DSB dat deed.
Ik moet er wel bij zeggen dat dat cijfer nog wel mee valt. Het is een combinatie van klanten die nergens anders terecht kunnen en op alles happen wat de DSB ze aanbied, en verkooptechnieken (ook bij gewone klanten) waarbij polissen door de strot werden gedrukt uit winstbejag.
quote:
Wat denk je dat er gebeurt als de huizenprijzen verder zakken en de rente stijgt? Dan zitten ineens veel meer mensen bij andere banken in hetzelfde schuitje als klanten van de DSB.
Nee. Dat is totaal wat anders.
Mensen met een tophypotheek, op het randje lenen, is heel wat anders dan mensen met een tophypotheek met daarbovenop nog eens zon waardeloze polis zoals bij de DSB het geval is.
En dat blijkt. Want die mensen konden vanaf de eerste maand al niet eens aan de betalingsverplichtingen voldoen.
quote:
En wat als er een schikking had gelegen tussen gedupeerden en de DSB. Denk je dan niet dat klanten van andere banken zich ook niet beroept zouden hebben op die schikking. Ik vind het in NOVA geschetste scenario helemaal niet zo onaannemelijk.
Dat zeg ik toch juist ook? Het is de DNB alles aan gelegen geweest zon schikkingsovereenkomst te blokkeren.
Het is daarom ook goed dat dit nu boven tafel komt. Zo krijgen we meer inzicht in dat luchtkasteel wat de DNB overeind probeert te houden.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 12:04:58 #58
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73708962
Nu op www.Politiek24.nl het debat met Bos... Feiten volgens Bos:


- DSB had al 1 miljard geleend via Europese regelingen.

- Hadden 100 miljoen steun gehad die week, die eigenlijk niet eens gegeven had mogen worden

- Was in de tien dagen daarvoor al 600 miljoen verdwenen bij DSB.

- Ministerie ging ervan uit dat de claims van DSB-gedupeerden, de bank veel zou kosten. (Factor 4 van de bedragen die u tot nu toe heeft gehoord --> 200 a 300 miljoen).

- Was nog 26 miljoen in kas, tegenover 2,2 miljard opvraagbare tegoeden
pi_73709114
quote:
Rechtbank geeft DSB dag respijt

` De rechtbank in Amsterdam heeft de uitspraak over DSB Bank uitgesteld. De besloten hoorzitting over DSB begon gisteravond. In de loop van de ochtend zou een uitspraak volgen. Het uitstel geldt tot morgen 12.00 uur.

De rechter stelt met het uitstel DSB in de gelegenheid om nog een gegadigde te vinden voor de overname van de bank.

DSB heeft de rechter gevraagd om zelf grote Nederlandse banken te benaderen over een overname. Als er geen reële kans op een overname is, spreekt de rechter het faillissement uit. Als DSB wel een kandidaat vindt, wordt de zaak morgen om 14.00 uur voortgezet.


[ Bericht 6% gewijzigd door Frutsel op 15-10-2009 12:20:43 (quote aangepast - wel ff je eigen bericht lezen he) ]
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
pi_73710176
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:24 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die mensen die hun geld van de bank hebben gehaald zijn wel degelijk beter af. En hij heeft zeker een punt dat in wezen de verliezen groter worden naarmate het langer voort blijft bestaan. Hij heeft ook een punt dat het faillissement of althans het omvallen en gered moeten worden onvermijdelijk was.
[..]
Klopt, maar dat is nu juist niet de achterban van Lakeman. Hij komt op voor mensen met een hypotheek en voor hen is dit faillissement nu net geen vooruitgang.
quote:
Niet? Hoe zie jij dan concreet voor je om de bestuurders hoofdelijk aansprakelijk te stellen zonder faillissement.
Aanklagen. Los daarvan: als die mensen terecht een claim hebben op DSB, dan moeten ze het daar halen en niet bij de bestuurders. Gevoelsmatig begrijp ik het, maar juridisch zit je dan op de verkeerde plek. Het riekt naar wraak en dat kan nooit een motief zijn in dit soort zaken.
quote:
[..]
Die curator is ook gewoon partij, met een concreet belang. Net als de DNB, de AFM en Bos.
Tot zover ben ik het met je eens. Let wel, de curator die ik aanhaal is niet de curator van DSB.
quote:
En die proberen allemaal vanuit dat belang Lakeman de schuld in de schoenen te schuiven. Die curator heeft er natuurlijk geen behoefte aan dat de schulden groter worden, maar het kan wel. Hij heeft vermoedelijk geen zin in claims op de boedel van gedupeerden, maar volgens mij kan dat alsnog. Hij heeft misschien ook geen behoefte om beslag te laten leggen op de eigendommen en het salaris van Gerrit Zalm en hem hoofdelijk aansprakelijk te stellen. Het wordt allemaal erg ingewikkeld en erg pijnlijk, en de curator zal daar niet op zitten te wachten maar dat wil niet zeggen dat het niet kan.
Klopt, maar het is aan de curator om die beslissingen te nemen. Dus zal het niet gebeuren. In ieder geval niet de schadevergoedingen. De hoofdelijke aansprakelijkheid is een ander verhaal, maar hoe heftig de zaak ook is, het zal mij benieuwen of er daadwerkelijk sprake is geweest van onbehoorlijk bestuur.
quote:
En Scheringa heeft natuurlijk ook een persoonlijk belang bij niet failliet gaan. Die heeft liever dat het gered wordt of doorkabbelt door mensen een deel van hun geld terug te geven, terwijl ze recht zouden hebben op meer. Want dan is de kans heel klein dat hij persoonlijk aansprakelijk wordt gesteld.
Uiteraard. Los van het feit dat hij zijn levenswerk wil redden...
Maar weer de vraag. Ze VINDEN dat ze recht hebben op meer, maar feitelijk hebben ze dat recht niet. Scheringa was bereid, om hem moverende redenen, hun claim te accepteren; een curator zal dat naar alle waarschijnlijkheid niet dus. Dus wederom: dit is niet de manier voor deze mensen om meer te terug te krijgen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_73710828
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:04 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Daarmee ondersteun je dus dat andere banken zich niet schuldig maakten aan de wanpraktijken zoals de DSB dat deed.
Ik moet er wel bij zeggen dat dat cijfer nog wel mee valt. Het is een combinatie van klanten die nergens anders terecht kunnen en op alles happen wat de DSB ze aanbied, en verkooptechnieken (ook bij gewone klanten) waarbij polissen door de strot werden gedrukt uit winstbejag.
Ik blijf van mening dat alle banken zich in meer of mindere mate schuldig hebben gemaakt aan dit soort praktijken. Mijn mening is gisteren nog ondersteund door het AFM die melde dat 80% provisie helemaal niet raar is in het financiele wereldje.
En ik geloof ook niet dat de verkooptechnieken anders ziijn bij andere banken. Een adviseur zal je in bijna alle gevallen proberen te overbluffen. Als je dat niet begrijpt heb je als klant ook de taak, omdat te vragen, na te zoeken en anders gewoon te weigeren te tekenen.
Mensen zouden vertegenwoordigers, gratis advisuers e.d. gewoon met een gezonde portie achterdocht moeten benaderen. Die mensen zijn er in de eerste plaats niet voor jou, ze vertegenwoordigen iemand anders en daar ligt hun eerste prioriteit.
verder is ook een onderzoek naar notarissen nodig, die moeten toch gezien hebben dat huizen gruwelijk werden overgefinancierd. En die hebben hun verantwoordelijkheid dus ook verzaakt ten bate van de verdiensten.

verder is het nu makkelijk om een enkele kop te laten rollen, eigenlijk zou er een heel zootje koppen moeten rollen. Misschien heeft Frankrijk nog ergens zo'n apparaatje onder het stof staan
quote:
Nee. Dat is totaal wat anders.
Mensen met een tophypotheek, op het randje lenen, is heel wat anders dan mensen met een tophypotheek met daarbovenop nog eens zon waardeloze polis zoals bij de DSB het geval is.
En dat blijkt. Want die mensen konden vanaf de eerste maand al niet eens aan de betalingsverplichtingen voldoen.
Bij veel andere banken hebben mensen er ook van die waardeloze koopsompolissen bij gekocht. En deze mensen kunnen de kosten nu misschien nog dragen, maar dat betekent niet dat ze niet te hoge maandlasten hebben. Vooral als de rente stijgt komt een deel dat flexibele rentes heeft in zware problemen en zullen zich vastklampen aan elke strohalm
quote:
Dat zeg ik toch juist ook? Het is de DNB alles aan gelegen geweest zon schikkingsovereenkomst te blokkeren.
Het is daarom ook goed dat dit nu boven tafel komt. Zo krijgen we meer inzicht in dat luchtkasteel wat de DNB overeind probeert te houden.
Laten we gewoon het hele systeem van fractioneel bankieren gaan bekijken. Het is het systeem dat aan de basis staat van de uitwassen en het huidige systeem is gewoon door en door verrot. Alleen zal dat betekenen dat een meerderheid van de mensen er in welvaart op achteruit zal gaan, en tja, dan zijn we ineens veel eerder bereid om de uitwassen te accepteren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73712201
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:03 schreef Boris_Karloff het volgende:
Ik blijf van mening dat alle banken zich in meer of mindere mate schuldig hebben gemaakt aan dit soort praktijken. Mijn mening is gisteren nog ondersteund door het AFM die melde dat 80% provisie helemaal niet raar is in het financiele wereldje.
En ik geloof ook niet dat de verkooptechnieken anders ziijn bij andere banken. Een adviseur zal je in bijna alle gevallen proberen te overbluffen. Als je dat niet begrijpt heb je als klant ook de taak, omdat te vragen, na te zoeken en anders gewoon te weigeren te tekenen.
Ik kan niet steeds dezelfde uitleggen posten als er steeds nieuwe mensen binnenkomen met dezelfde argumenten die de revue al reeds gepasseerd zijn.
Wat je hier zegt klopt een heel klein beetje, maar je conclusies eruit slaan kant nog wal.

Lees mijn vorige posts maar eens door.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 13:42:53 #63
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73712247
Hm, hier ook al een topic over DSB?
Confidence through competence
pi_73712557
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:47 schreef PhysicsRules het volgende:
Klopt, maar dat is nu juist niet de achterban van Lakeman. Hij komt op voor mensen met een hypotheek en voor hen is dit faillissement nu net geen vooruitgang.
Die mensen hebben nu de vordering nog op de DSB, de bank die de hypotheek overneemt, en de boedel (neem ik aan). Dat kan allemaal erg lang gaan duren, met de stichting Hendrickx hadden die mensen moeten tekenen dat ze daar vanaf zagen.
quote:
Aanklagen. Los daarvan: als die mensen terecht een claim hebben op DSB, dan moeten ze het daar halen en niet bij de bestuurders. Gevoelsmatig begrijp ik het, maar juridisch zit je dan op de verkeerde plek. Het riekt naar wraak en dat kan nooit een motief zijn in dit soort zaken.
De ratio achter de bestuurdersaansprakelijkheid is dat je er niet uit hebzucht een potje van kunt maken, en dan de schuldeisers met de gebakken peren laat zitten. Daar is de uitgesloten aansprakelijkheid niet voor. Het is de uitzondering op de uitzondering. Hoofdregel is dat iedereen aansprakelijk is voor de schulden die hij maakt, uitgezonderd zijn de N.V. en de B.V., uitzondering daarop is wanbeleid. Dus bij wanbeleid komen ze in dezelfde positie als een eenmanszaak die failliet gaat.

Dat is geen wraakoefening, dat is gewoon een manier om te zorgen dat er zoveel mogelijk van het geld terugkomt. Wat onrecht is, is dat Scheringa 45 miljoen of 300 miljoen, hoe je het ook berekent, overhoudt aan wat in wezen een verliesgevende onderneming is geweest. Dan komt die winst dus gewoon uit de zak van de schuldeisers. Dat is allemaal te verdedigen, tenzij het een gevolg van wanbeleid was natuurlijk.
quote:
Tot zover ben ik het met je eens. Let wel, de curator die ik aanhaal is niet de curator van DSB.


Klopt, maar het is aan de curator om die beslissingen te nemen. Dus zal het niet gebeuren. In ieder geval niet de schadevergoedingen.
Die stichtingen die geld terug willen hebben kunnen natuurlijk de curator aanspreken, die daar niet op zit te wachten, en een collega-curator moet daar ook niet aan denken.
quote:
De hoofdelijke aansprakelijkheid is een ander verhaal, maar hoe heftig de zaak ook is, het zal mij benieuwen of er daadwerkelijk sprake is geweest van onbehoorlijk bestuur.
Als je bedrijfsvoering is gebaseerd op bedrieglijke constructies die door de rechter naar de prullenbak worden verwezen dan heb je uit te leggen waarom dat behoorlijk bestuur was. Onttrekkingen ten bate van hobby's als sportsponsoring pleiten ook niet voor het bestuur. De organisatiestructuur ook al niet, het ontslaan van kritische directeuren ook niet lijkt me.
quote:
Uiteraard. Los van het feit dat hij zijn levenswerk wil redden...
Maar weer de vraag. Ze VINDEN dat ze recht hebben op meer, maar feitelijk hebben ze dat recht niet. Scheringa was bereid, om hem moverende redenen, hun claim te accepteren; een curator zal dat naar alle waarschijnlijkheid niet dus.
Dat lijkt mij aan de rechter en niet aan de curator. De curator heeft vorderingen, maar volgens mij kun je ook gewoon een dagvaarding naar de curator sturen als rechtsopvolger van de bank. En als een bank de vorderingen op een klant overneemt, dan neemt die ook de daaruit voortvloeiende vorderingen tegen de vorige bank over lijkt me.
quote:
Dus wederom: dit is niet de manier voor deze mensen om meer te terug te krijgen.
Niet snel in ieder geval. Maar je hebt dus dat de situatie in wezen gefixeerd is. Er zit geen gezichtsverlies en persoonlijke financiele belangen meer tussen, als jij een afdeling hebt geleid die de grote winstmaker was, en nu de grootste verliesmaker blijkt te zijn geweest, dan ga je er dwars voorliggen wanneer dat terug moet. Dan heb je dat de spaarders tot 1 ton verdwijnen als degenen die een vordering hebben op de boedel. En je hebt de aansprakelijkheid van de DNB en de AFM wanneer zijn fouten hebben gemaakt. En je hebt dat je de reeds verdeelde winst die dus uit ondeugdelijke hypotheekhandel komt kunt gaan terughalen bij de bestuurders.

Dat gaat ongetwijfeld lang duren, maar van de beperking op de hoogte van de schadevergoeding, namelijk dat die betaalbaar moet zijn voor de bank, ben je af.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73712778
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:41 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Ik kan niet steeds dezelfde uitleggen posten als er steeds nieuwe mensen binnenkomen met dezelfde argumenten die de revue al reeds gepasseerd zijn.
Wat je hier zegt klopt een heel klein beetje, maar je conclusies eruit slaan kant nog wal. raken kant noch wal

Lees mijn vorige posts maar eens door.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_73713050
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Die mensen hebben nu de vordering nog op de DSB, de bank die de hypotheek overneemt, en de boedel (neem ik aan). Dat kan allemaal erg lang gaan duren, met de stichting Hendrickx hadden die mensen moeten tekenen dat ze daar vanaf zagen. [..]
Dat is nu het hele punt. Ze hebben geen vorderingen, de bank heeft een vordering op hen. Ze vinden alleen dat de vordering te hoog is. Dus nogmaals, de achterban van Lakeman heeft geen vordering op de DSB bank.
quote:
[..]
Niet snel in ieder geval. Maar je hebt dus dat de situatie in wezen gefixeerd is. Er zit geen gezichtsverlies en persoonlijke financiele belangen meer tussen, als jij een afdeling hebt geleid die de grote winstmaker was, en nu de grootste verliesmaker blijkt te zijn geweest, dan ga je er dwars voorliggen wanneer dat terug moet. Dan heb je dat de spaarders tot 1 ton verdwijnen als degenen die een vordering hebben op de boedel. En je hebt de aansprakelijkheid van de DNB en de AFM wanneer zijn fouten hebben gemaakt. En je hebt dat je de reeds verdeelde winst die dus uit ondeugdelijke hypotheekhandel komt kunt gaan terughalen bij de bestuurders.

Dat gaat ongetwijfeld lang duren, maar van de beperking op de hoogte van de schadevergoeding, namelijk dat die betaalbaar moet zijn voor de bank, ben je af.[..]
Wat is me afvraag is of een dergelijke claim, door de rechter toegewezen, al dan niet voorrang krijgt op de schuldeisers.

[ Bericht 42% gewijzigd door PhysicsRules op 15-10-2009 14:12:48 ]
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_73713252
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 13:59 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]


Was dat fout ja? lol...
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:19:24 #68
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73713470
Lees net op Twitter dat Bos zodadelijk voor het eerst face to face met Scheringa gaat praten.

Denk dat Scheringa Bos gaat wurgen met een uitgetrokken geitenwollensok.
Confidence through competence
pi_73713548
Hoe meer er nu aan info boven tafel komt hoe meer ik begin te denken dat DSB sowieso wel was omgevallen... Lakeman heeft het wellicht alleen wat bespoedigd.

Dat overdreven positivisme van Scheringa terwijl hij er echt overduidelijk een enorme puinhoop van heeft gemaakt hangt me danig de keel uit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:26:34 #70
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73713775
Ik vind het zo raar dat veel mensen zeggen dat 'DSB sowieso was omgevallen' en nog raarder om te zeggen '...dus wat er nu gebeurt moet in het teken staan om DSB om te laten vallen'.

DSB had zelf natuurlijk jaren geleden zelf moeten kappen met geldgraaien, en pas na een boete en onderzoek van de waakhond zijn ze tot inkeer gekomen. Ze opereerden gewoon op het randje van de wet, maar dat doet ieder bedrijf dat winst probeert te maken. DSB's financiele positie was dusdanig goed dat ze - indien Scheringa oprecht inzag dat het zo niet langer kon - de boel konden transformeren.

Met een faillisement maak je er alleen maar een puinzooi van.
Confidence through competence
pi_73714010
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Hoe meer er nu aan info boven tafel komt hoe meer ik begin te denken dat DSB sowieso wel was omgevallen... Lakeman heeft het wellicht alleen wat bespoedigd.

Dat overdreven positivisme van Scheringa terwijl hij er echt overduidelijk een enorme puinhoop van heeft gemaakt hangt me danig de keel uit
Lakeman heeft geprobeerd mensen voor de problemen die er nu zijn, te behoeden.
Vandaar dat die man een lintje verdiend.
pi_73714037
Al met al denk ik dat dat lekken die nacht van een grotere betekenis is geweest voor de huidige situatie dan die opmerking van Lakeman.
Definitely not CIA
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:33:51 #73
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73714054
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:32 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Lakeman heeft geprobeerd mensen voor de problemen die er nu zijn, te behoeden.
Vandaar dat die man een lintje verdiend.
Hij heeft het nu erger voor ze gemaakt. Hij was uit op de val van Scheringa onder het mom zijn achterban te helpen.
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef capricia het volgende:
Al met al denk ik dat dat lekken die nacht van een grotere betekenis is geweest voor de huidige situatie dan die opmerking van Lakeman.
Denk dat het synergistisch heeft gewerkt.
Confidence through competence
pi_73714068
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Stereotomy het volgende:
Ik vind het zo raar dat veel mensen zeggen dat 'DSB sowieso was omgevallen' en nog raarder om te zeggen '...dus wat er nu gebeurt moet in het teken staan om DSB om te laten vallen'.

Als je er zo'n puinhoop van maakt als nu toch wel langzamerhand blijkt uit de informatie die bekend raakt dan moet je je vragen hoe lang het nog had geduurd... Scheringa heeft de afgelopen tijd zijn hand danig overspeeld.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73714080
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef PhysicsRules het volgende:
Dat is nu het hele punt. Ze hebben geen vorderingen, de bank heeft een vordering op hen. Ze vinden alleen dat de vordering te hoog is. Dus nogmaals, de achterban van Lakeman heeft geen vordering op de DSB bank.
Nee, ze hebben wel een vordering, een vordering met betrekking tot het teveel betaalde, en een vordering om de hypotheek aan te passen. Die moeten ze wel indienen, volgens mij kan dat net zo goed bij de curator zoals dat vorige week nog kon bij de DSB. Die curator wijst hem dan af, net zoals de DSB dat deed (als DSB die had toegekend dan was die Lakeman tevreden geweest), en dan moet je naar de rechter om je gelijk te halen. Of de wederpartij dan de DSB is of de faillissementscurator maakt niet zoveel uit lijkt me.
quote:
Wat is me afvraag is of een dergelijke claim, door de rechter toegewezen, al dan niet voorrang krijgt op de schuldeisers.
Na de fiscus, de werknemers, de sociale verzekeringen en voor de aandeelhouders neem ik aan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_73714108
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:32 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Lakeman heeft geprobeerd mensen voor de problemen die er nu zijn, te behoeden.
Vandaar dat die man een lintje verdiend.


Lakeman heeft zijn achterban echt geen dienst bewezen... sterker nog... die vissen nu helemaal achter het net...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73714164
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef Stereotomy het volgende:

Hij heeft het nu erger voor ze gemaakt. Hij was uit op de val van Scheringa onder het mom zijn achterban te helpen.
Onzin. De mensen wisten van te voren dat ze bij de DSB hun geld weg moesten halen.
Maar goed, ook jij bent in dit geval iemand die heel laat in de discussie inhaakt en met oude argumenten komt enkel om mee te willen praten. Ik adviseer je eerst eens alles te lezen.
pi_73714191
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef TheVulture het volgende:

[..]



Lakeman heeft zijn achterban echt geen dienst bewezen... sterker nog... die vissen nu helemaal achter het net...
Onderbouw dat eens.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:38:20 #79
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73714253
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:36 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Onzin. De mensen wisten van te voren dat ze bij de DSB hun geld weg moesten halen.
Maar goed, ook jij bent in dit geval iemand die heel laat in de discussie inhaakt en met oude argumenten komt enkel om mee te willen praten. Ik adviseer je eerst eens alles te lezen.
Gast, de achterban van Lakeman heeft helemaal niets aan een faillisement. Niemand heeft nu wat aan 'had moeten zijn'.
Confidence through competence
pi_73714362
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 11:49 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Denk toch eens na voor je zoiets zegt.
Uiteraard maken die andere banken zich schuldig aan dezelfde praktijken, alleen veel minder in aantal en veel minder grof.

Hoe kan het dat er voor de DSB 2 stichtingen zijn voor mensen om verhaal te halen bij de DSB en voor andere banken niet? Als het waar zou zijn dat die andere banken net zo werken, waren er daar ook stichtingen voor nodig.
Tevens stond de DSB al veel vaker op de voorpagina met wanpraktijken. Al vanaf Scheringa met Frisia leningen de boel op scherp zette.

Dus ja, die andere banken doen het ook. Maar enkel op basis van die paar woordjes kun je helemaal geen vergelijk maken. Ik lees helaas dat veel mensen hierop mank gaan. Ze horen hier en daar wat en schuifelen maar aan met een mening. Kennis van zaken hebben ze niet en de moeite nemen er wat beter over na te denken ook niet.
Pff wat denk je wat de ING in de VS heeft gedaan? Die hebben daar ook veel te veel leningen verkocht aan mensen die ze niet konden betalen (zie de vergelijking met DSB).
En dan heb je hier ook nog de woekerpolissen!
Ja de DSB was niet netjes maar de rest wast inmiddels z'n handen in onschuld

Dus ik denk zeker wel naar over wat ik typ!
En bij de banken heerst nog steeds een bonus cultuur.

Laatst met een maat van mij naar een startersdag! Wat blijkt je kan max tot 4,5x je bruto jaarsalaris lenen voor een hypotheek. Maar alle (tijdelijke) extra's rekenen ze ook opeens mee maw. ze hebben nog NIET echt geleerd van de kredietcrisis!
Ik ben toch een kieken hé!
pi_73714451
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:36 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens.
De mensen voor wie Lakeman de belangen behartigt zijn geen schuldeiser maar schuldenaar... een curator zal proberen om zoveel mogelijk schuldeisers hun geld te geven.... daar hoort de groep Lakeman dus niet bij... zij zullen hoe dan ook hun hypotheekschuld aan iemand moeten gaan terug betalen... als het niet aan DSB is dan wel aan een andere partij....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73714457
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:38 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Gast, de achterban van Lakeman heeft helemaal niets aan een faillisement. Niemand heeft nu wat aan 'had moeten zijn'.
Onderbouw dat eens.
En noem me neerbuigend gast, ik heet Matteüs.
pi_73714545
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Stereotomy het volgende:
Met een faillisement maak je er alleen maar een puinzooi van.
Dat jij het allemaal niet meer kunt overzien, zoals bijna iedereen, is de norm natuurlijk niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:46:28 #84
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73714549
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens.
En noem me neerbuigend gast, ik heet Matteüs.
Pas je eigen toon dan maar eens aan, in plaats van ad hominem argumenten te gooien naar zogenaamde 'nieuwkomers' die in andere topics ook al een zegje hebben gedaan.

En verder wat TheVulture zegt.
Confidence through competence
pi_73714608
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:43 schreef TheVulture het volgende:

[..]

De mensen voor wie Lakeman de belangen behartigt zijn geen schuldeiser maar schuldenaar... een curator zal proberen om zoveel mogelijk schuldeisers hun geld te geven.... daar hoort de groep Lakeman dus niet bij... zij zullen hoe dan ook hun hypotheekschuld aan iemand moeten gaan terug betalen... als het niet aan DSB is dan wel aan een andere partij....
Klopt. Dus gaan ze er niet op vooruit of achteruit.
De DSB kon die overeenkomst toch niet waarmaken aangezien maar een handjevol ermee geholpen werden (feit, bij NOVA bevestigd). Daarbij zat de DNB niet op zon overeenkomst te wachten.
Tevens is nu wel duidelijk dat de DSB al op omvallen stond. Dat feit negeren is je kop in het zand steken. Dus hoe dan ook is het beter geweest de spaarders waarschuwen. Lakeman was the man in deze.

Maar je vergeet 1 ding.
Andere banken zullen die hypotheken moeten overnemen. En aangezien die walgelijke hypotheken nu zo groot aan de klok hangen is het commercieel zelfmoord voor de andere banken om ze ongewijzigd door te laten lopen. Ze zullen dus die hypotheken open breken en anders invullen.
Winst.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:48:30 #86
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73714622
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat jij het allemaal niet meer kunt overzien, zoals bijna iedereen, is de norm natuurlijk niet.
Een puinzooi waarin politiek in plaats van wetgeving de boventoon voert, meer ontslagen en slachtoffers maakt, en de originele Lakeman-aanhang verder geen reet verder brengt noem jij een wenselijke uitkomst?
Confidence through competence
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:49:28 #87
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73714654
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:48 schreef Matteüs het volgende:

Ze zullen dus die hypotheken open breken en anders invullen.
Winst.
En dit kan DSB niet zelf doen bij een doorstart onder druk van AFM / slechte publiciteit?
Confidence through competence
pi_73714727
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:36 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Onderbouw dat eens.
Jij klaagt dat je discussies moet herhalen, maar dit is al meerdere keren onderbouwd.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_73714738
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:49 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

En dit kan DSB niet zelf doen bij een doorstart onder druk van AFM / slechte publiciteit?
Dat dus. Linksom of rechtsom moest er wat gebeuren, dus DSB had zelf ook wel ingegrepen. Sterker nog, dat waren ze al aan het doen.
pi_73714753
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:46 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Pas je eigen toon dan maar eens aan, in plaats van ad hominem argumenten te gooien naar zogenaamde 'nieuwkomers' die in andere topics ook al een zegje hebben gedaan.

En verder wat TheVulture zegt.
Zorg dat je weet waarover je praat. Je kunt wel mijn toon aanhalen, maar daar ga je mis. Ik heb je nergens met een "toon" aangesproken. Je voelt je aangesproken omdat je mank gaat op je eigen argumenten.
Met mensen zoals jij, die laat in de discussie komen en oude reeds weerlegde argumenten opnieuw aanroeren, maak je de discussie kapot mee. Voor elk van jou moet iedereen 50 passen terug... enkel omdat je de moeite niet neemt om je in te lezen. Je roept enkel op basis van je gevoel zonder enige kennis van zaken in de financiële markt. Prima dat je mij probeert aan te vallen, maar het is nogal nutteloos.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:52:17 #91
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73714754
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jij klaagt dat je discussies moet herhalen, maar dit is al meerdere keren onderbouwd.
Tu quoque, maar in dit geval terecht.
Confidence through competence
pi_73714768
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ze hebben wel een vordering, een vordering met betrekking tot het teveel betaalde, en een vordering om de hypotheek aan te passen. Die moeten ze wel indienen, volgens mij kan dat net zo goed bij de curator zoals dat vorige week nog kon bij de DSB. Die curator wijst hem dan af, net zoals de DSB dat deed (als DSB die had toegekend dan was die Lakeman tevreden geweest), en dan moet je naar de rechter om je gelijk te halen. Of de wederpartij dan de DSB is of de faillissementscurator maakt niet zoveel uit lijkt me.
[..]

Na de fiscus, de werknemers, de sociale verzekeringen en voor de aandeelhouders neem ik aan.
dat begrijp ik. Ik vraag me vooral af hoe dat zou zijn ten opzichte van de spaarders. Als die eerst komen dan blijft er alsnog niets over voor een schadevergoeding.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_73714774
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:48 schreef Matteüs het volgende:


Maar je vergeet 1 ding.
Andere banken zullen die hypotheken moeten overnemen. En aangezien die walgelijke hypotheken nu zo groot aan de klok hangen is het commercieel zelfmoord voor de andere banken om ze ongewijzigd door te laten lopen. Ze zullen dus die hypotheken open breken en anders invullen.
Winst.
Jij denkt dat de overige banken een hypotheeklening gaan overnemen van 250.000 EUR voor een huis wat maar 150.000 EUR waard is en dan die 100.000 zullen kwijtschelden? Ze zijn Sinterklaas niet he... bovendien zijn die mensen er zelf bij geweest toen ze die lening afsloten...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 14:53:23 #94
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73714789
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:52 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Met mensen zoals jij
Uh-hu.

Klaar.
Confidence through competence
pi_73714795
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:51 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Jij klaagt dat je discussies moet herhalen, maar dit is al meerdere keren onderbouwd.
Correctie: het is meerdere keren gezegt. Iets vaak herhalen maakt het nog niet waar.
Onderbouwing is er niet voor. Onderbouwing voor het tegenovergestelde wel.
pi_73714900
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, ze hebben wel een vordering, een vordering met betrekking tot het teveel betaalde, en een vordering om de hypotheek aan te passen. Die moeten ze wel indienen, volgens mij kan dat net zo goed bij de curator zoals dat vorige week nog kon bij de DSB. Die curator wijst hem dan af, net zoals de DSB dat deed (als DSB die had toegekend dan was die Lakeman tevreden geweest), en dan moet je naar de rechter om je gelijk te halen. Of de wederpartij dan de DSB is of de faillissementscurator maakt niet zoveel uit lijkt me.
Nee, de hypotheekklanten van DSB hebben geen vordering op de boedel. Die vordering hebben ze pas als een rechter eerst heeft aangegeven dat DSB fout bezig is geweest en vervolgens in een afzonderlijke (langlopende) procedure heeft aangegeven hoe hoog die vordering is. Tot die tijd hebben ze geen poot om op te staan. En zijn ze bijzonder kwestbaar.

Dat nog even afgezien van de simpele constatering dat, in tegenstelling tot wat Lakeman schijnt te denken, een flink deel van de activa van DSB nu aan aanzienlijke afschrijvingen onderhevig zal zijn. Dat gaat de schuldeisers heeel veeeel geld kosten. Er valt voor de 'gedupeerden' straks niet zo veel meer te halen.
pi_73714937
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:52 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Jij denkt dat de overige banken een hypotheeklening gaan overnemen van 250.000 EUR voor een huis wat maar 150.000 EUR waard is en dan die 100.000 zullen kwijtschelden?
Mijn god.. als je niks van de zaak weet moet je je er niet in mengen. Wat een vreemde conclusies trek je toch.
quote:
bovendien zijn die mensen er zelf bij geweest toen ze die lening afsloten...
Weer dit non-argument. Ik voorspel dat morgen en overmorgen weer anderen dit gaan herhalen.
Zoek het lekker uit.

Ik ben tenminste tevreden met hoe de zaak nu verloopt. Het heeft even tijd nodig voordat iedereen geholpen is maar een malafide bedrijf die moedwillig de zaak bedonderde is uit de markt getrokken. En zo hoort het. Anders blijven ze schade aanrichten wat nog veel erger is dan deze situatie.
pi_73715031
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:56 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Mijn god.. als je niks van de zaak weet moet je je er niet in mengen. Wat een vreemde conclusies trek je toch.
[..]
Feit is toch dat die mensen een veel te hoge lening hebben in verhouding tot het huis waar ze in wonen? Snap niet wat daar een vreemde conclusie aan is....
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_73715042
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:53 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Correctie: het is meerdere keren gezegt. Iets vaak herhalen maakt het nog niet waar.
Onderbouwing is er niet voor. Onderbouwing voor het tegenovergestelde wel.
Er is genoeg onderbouwing. Dat jij de onderbouwing niet accepteert falsifieert de onderbouwing nog niet. Hypotheeknemers hebben een schuld aan de bank en zijn dus geen schuldeisers. Zij komen met een claim waarvan nog maar gezien moet worden of die claim gehonoreerd wordt: daar gaat men maar zomaar van uit, maar dat is zeker geen uitgemaakte zaak. Zolang die claim niet is gehonoreerd door de rechtbank zijn het geen schuldeisers.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
pi_73715179
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:59 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Feit is toch dat die mensen een veel te hoge lening hebben in verhouding tot het huis waar ze in wonen? Snap niet wat daar een vreemde conclusie aan is....
Zoals 1000x gezegt... nee.
De hypotheekgrootte was in de meeste gevallen nog net binnen de norm (125% van de executiewaarde)... maar daaroverheen werden nog eens AOV/koopsompolissen afgesloten van 30.000 tot 70.000 euro waar de mensen geen reet aan hadden.
Tevens gaat het in de meeste gevallen over een hypotheek oversluiting waarbij mensen werd beloofd dat ondanks de grote hypotheek ze er in maandlasten op vooruit zouden gaan.

*zucht*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')