En waarom niet?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:15 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De vraag is > wat kun je ertegen doen? Eigen rechter spelen? Lijkt me niet verstandig
Dus in plaats van dat we het erover hebben vind je het een beter idee om maar knokploegen te formeren? Dat lijkt mij geen goed idee.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Amen.
De reden dat dit zo buiten alle proporties groeit is omdat iedereen een mening heeft, maar niemand iets durft te doen.
In Griekenland gebeuren dit soort dingen niet, omdat men in zo'n geval een knokploeg op zou trommelen om orde op zaken te stellen.
Zie Athene en de problematiek rondom bepaalde bevolkingsgroepen daar.
Niks "dus", dat zegt hij niet. (Klassiek voorbeeld van een stropopredenering.)quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:16 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus in plaats van dat we het erover hebben vind je het een beter idee om maar knokploegen te formeren? Dat lijkt mij geen goed idee.
Omdat je dan volgens de wet verkeerd bezig zou zijn. Volgens de Wet he, mijn gevoel zou heel wat anders zeggenquote:
Nee, maar je kan mensen wel op hun plaats zetten.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:16 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus in plaats van dat we het erover hebben vind je het een beter idee om maar knokploegen te formeren? Dat lijkt mij geen goed idee.
Die weigeren echte straffen op te leggen..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Omdat we echte rechters hebben in dit land.
Die de dader beter beschermen dan het slachtoffer...hoera voor ons strafrechtquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Omdat we echte rechters hebben in dit land.
Wat zou de wet in zo'n situatie moeten doen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Omdat je dan volgens de wet verkeerd bezig zou zijn. Volgens de Wet he, mijn gevoel zou heel wat anders zeggen
de eerste de beste die aan mijn of m'n spullen komt ...![]()
Hoe zie je dat voor je? Nog meer tuig knuffelen dan dat we nu al doen kan bijna nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:20 schreef IHVK het volgende:
Misschien kunnen we de fun theory erop loslaten.
De Wet is niet gemaakt voor dit soort zaken dat is het probleem juist. Als iemand een vuurpijl/vuurwerkbom bij jou naar binnengooit, en jij gaat de dader achterna en vloert die, krijg jij een hogere straf.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat zou de wet in zo'n situatie moeten doen?
Iedereen opsluiten?
Zoals met die Hells Angels toen die allemaal moesten zitten voor die moorden? Oh nee wacht......
Maar goed, jouw post vat het hele probleem samen.
"De eerste de beste die aan MIJN spullen komt".
Mwoah Meh7 is best ok hoor. Iedereen trollt hier wel eens helaas.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef SeculasStatius het volgende:
Bedoel je deze ?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
In Griekenland gebeuren dit soort dingen niet, omdat men in zo'n geval een knokploeg op zou trommelen om orde op zaken te stellen.
Zie Athene en de problematiek rondom bepaalde bevolkingsgroepen daar.
Eens hoor, maar mijn punt was dat veel mensen eerst persoonlijk betrokken moeten worden bij zoiets voor ze actie willen ondernemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De Wet is niet gemaakt voor dit soort zaken dat is het probleem juist. Als iemand een vuurpijl/vuurwerkbom bij jou naar binnengooit, en jij gaat de dader achterna en vloert die, krijg jij een hogere straf.
En dat is juist zo krom hier
quote:
Dat zou mooi zijn inderdaad, al is het meer het probleem (zoals ik het merk) dat men bang is voor wraakacties.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Eens hoor, maar mijn punt was dat veel mensen eerst persoonlijk betrokken moeten worden bij zoiets voor ze actie willen ondernemen.
Ik ben opgegroeid in Bos en Lommer, tussen de negers, Turken en Marokkanen. Toen Henk Spermatank (de buurtpedo) te ver ging heeft de hele buurt gezamelijk ervoor gezorgd dat ie wegging.
Nederlanders, Turken, negers etc. Iedereen samen.
En weg was Henk. Geen politie, geen arrestaties. Niets.
Buurten zouden eens wat vaker de handen in een moeten slaan en dit soort problematiek ZELF oplossen.
Want geloof me, zat Marokkanen walgen van het gedrag van dat groepje kankergezwellen en zouden op zeker mee willen werken aan zo'n burgerinitiatief.
Als de groep groot genoeg is komen die er niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn inderdaad, al is het meer het probleem (zoals ik het merk) dat men bang is voor wraakacties.
Ohzo...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Omdat je dan volgens de wet verkeerd bezig zou zijn. Volgens de Wet he, mijn gevoel zou heel wat anders zeggen
de eerste de beste die aan mijn of m'n spullen komt ...![]()
Mob rule.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
Eens hoor, maar mijn punt was dat veel mensen eerst persoonlijk betrokken moeten worden bij zoiets voor ze actie willen ondernemen.
Ik ben opgegroeid in Bos en Lommer, tussen de negers, Turken en Marokkanen. Toen Henk Spermatank (de buurtpedo) te ver ging heeft de hele buurt gezamelijk ervoor gezorgd dat ie wegging.
Nederlanders, Turken, negers etc. Iedereen samen.
En weg was Henk. Geen politie, geen arrestaties. Niets.
Buurten zouden eens wat vaker de handen in een moeten slaan en dit soort problematiek ZELF oplossen.
Want geloof me, zat Marokkanen walgen van het gedrag van dat groepje kankergezwellen en zouden op zeker mee willen werken aan zo'n burgerinitiatief.
Dat is natuurlijk niet waar, de gevangenissen zitten vol met daders en niet met slachtoffers. Ook ik zou willen dat het slachtoffer soms beter beschermd zou worden, maar dat wil niet zeggen dat daders het beter dan slachtoffers hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die de dader beter beschermen dan het slachtoffer...hoera voor ons strafrecht
Oh mijn voorkeur geniet het ook niet hoor, maar het lost zoveel meer op dan dat eindeloos lange klagen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Mob rule.
Geef mij dan toch maar die PVVers die zeiken en verandering willen doorvoeren door te stemmen.
In dit soort gevallen weldegelijk, een dader krijgt dan "vandalisme" ten laste gelegd, terwijl je als slachtoffer mishandeling opgelegd zal krijgen. En dat laatste telt zwaarder.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, de gevangenissen zitten vol met daders en niet met slachtoffers. Ook ik zou willen dat het slachtoffer soms beter beschermd zou worden, maar dat wil niet zeggen dat daders het beter dan slachtoffers hebben.
Als je als slachtoffer het recht in eigen hand gaat nemen, ben je geen slachtoffer meer ten aanzien van die daad natuurlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
In dit soort gevallen weldegelijk, een dader krijgt dan "vandalisme" ten laste gelegd, terwijl je als slachtoffer mishandeling opgelegd zal krijgen. En dat laatste telt zwaarder.
Tjah het nadeel is als je er 1 op z'n gezicht ramt heel de familie 20 minuten later voor je deur staat!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn inderdaad, al is het meer het probleem (zoals ik het merk) dat men bang is voor wraakacties.
Wat zou jij gedaan hebben, als er vuurwerk in je huis wordt gegooid?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je als slachtoffer het recht in eigen hand gaat nemen, ben je geen slachtoffer meer ten aanzien van die daad natuurlijk.
Grotere groep zoeken..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:36 schreef MarkskeVertongen het volgende:
[..]
Tjah het nadeel is als je er 1 op z'n gezicht ramt heel de familie 20 minuten later voor je deur staat!
Een beetje jammer.
Gewoon de politie weer gezag geven, die gepromoveerde bonnenschrijvers moeten maar eens de middelen krijgen om er een keer op los te knuppelen!
Ja, we kunnen nu allemaal wel doen alsof iedereen heel beheerst en rationeel blijft, maar als men bij jou vuurwerk naar binnengooit, ga jij dan enkel bij het raam met een vermanend vingertje staan?quote:
Hij zegt inderdaad niet we moeten hier knokploegen hebben. Hij wijst naar andere landen waar dat blijkbaar de oplossing is. Waarmee de suggestie gewekt wordt dat we die hier ook maar moeten hebben. Of hij zegt dat natuurlijk zomaar en bedoeld daar helemaal niets mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Niks "dus", dat zegt hij niet. (Klassiek voorbeeld van een stropopredenering.)
Dat heet "oog om oog, tand om tand".quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je als slachtoffer het recht in eigen hand gaat nemen, ben je geen slachtoffer meer ten aanzien van die daad natuurlijk.
Er is een verschil tussen die gasten vasthouden tot de politie komt of het recht echt in eigen hand nemen en zelf gaan straffen. In het tweede geval ben je fout bezig, ongeacht van wat ik persoonlijk zou doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat zou jij gedaan hebben, als er vuurwerk in je huis wordt gegooid?
Aangifte doen en meer niet? Niet verhaal halen, hoe die lui het in hun hoofd halen?
Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat Nederlanders te makkelijk over zich heen laten lopen. Het is niet zozeer de schuld van de hangjongeren, maar van het gros dat er niets aan wil doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hij zegt inderdaad niet we moeten hier knokploegen hebben. Hij wijst naar andere landen waar dat blijkbaar de oplossing is. Waarmee de suggestie gewekt wordt dat we die hier ook maar moeten hebben. Of hij zegt dat natuurlijk zomaar en bedoeld daar helemaal niets mee.
"Oog om oog, tand om tand" is geen geldend rechtsbeginsel in Nederland.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:39 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Dat heet "oog om oog, tand om tand".
Vasthouden kan nu eenmaal niet altijd zachthandig he. En een aangifte van mishandeling is snel gemaakt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:39 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen die gasten vasthouden tot de politie komt of het recht echt in eigen hand nemen en zelf gaan straffen. In het tweede geval ben je fout bezig, ongeacht van wat ik persoonlijk zou doen.
Pffff. Voordeel van de twijfel.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:24 schreef IHVK het volgende:
Maar antwoord.![]()
Ik ben dus van mening dat een escalatie heel snel veroorzaakt kan worden. En dan wordt dit probleem groter dan het is (want zo gigantisch is dit probleem niet)
Dus als jongens een vuurpijl gooien bij iemand naar binnen. Dan pak je ze ter plekke op?
En dan ga je die jongens die met vuurwerk gooien niet in een slachtofferrol plaatsen, maar geef je ze een gepaste straf.
ME, schieten etc. Ik vind dat hele grote woorden en daden ineens, mijns inziens niet nodig.
Alsof de PVV (quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:39 schreef Kietelaar het volgende:
Die laatste zal er door middel van wetgeving wel voor zorgen dat alles goed komt.
Een grondwetswijziging is helemaal niet nodig om ongewenste Marokkanen het land uit te trappen. Minister Hirsch-Ballin is momenteel al aardig op weg met wetgeving op dit gebied.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Alsof de PVV (!!!!!!!!! ) het grondwet gaat of mag aanpassen.
MWOEHAHAHHAHA.
Nee, dat hoeft ook niet zachthandig, maar je mag alleen niet meer geweld gebruiken dan echt nodig is. Dat kan achteraf moeilijk te bewijzen zijn, klopt.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:40 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Vasthouden kan nu eenmaal niet altijd zachthandig he. En een aangifte van mishandeling is snel gemaakt.
Gewoon invoeren dat je maar 1 nationaliteit mag hebben klaar is kees!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:42 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Een grondwetswijziging is helemaal niet nodig om ongewenste Marokkanen het land uit te trappen. Minister Hirsch-Ballin is momenteel al aardig op weg met wetgeving op dit gebied.
De plannen van Hirsch-Ballin zijn in overeenstemming met Europees recht, die van Wilders niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:42 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Een grondwetswijziging is helemaal niet nodig om ongewenste Marokkanen het land uit te trappen. Minister Hirsch-Ballin is momenteel al aardig op weg met wetgeving op dit gebied.
En dat is dus het probleemquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:43 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Nee, dat hoeft ook niet zachthandig, maar je mag alleen niet meer geweld gebruiken dan echt nodig is. Dat kan achteraf moeilijk te bewijzen zijn, klopt.
Jawel maar da's beschaving. Als we echt knokploegen gaan formeren gaan er gewoon mensen dood. Kan niet de bedoeling zijn.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:40 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat Nederlanders te makkelijk over zich heen laten lopen. Het is niet zozeer de schuld van de hangjongeren, maar van het gros dat er niets aan wil doen.
De meesten zijn gewoon Nederlanders hoor, je moet echt de grondwet aanpassen om hun nationaliteit te kunnen afpakken.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:42 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Omdat het inmiddels allemaal te ver is geescaleerd.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Jawel maar da's beschaving. Als we echt knokploegen gaan formeren gaan er gewoon mensen dood. Kan niet de bedoeling zijn.
Helemaal mee eens natuurlijk. Maar wat heb je liever dat de politie van de politiek eindelijk zijn werk mag gaan doen of knokploegen?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat het inmiddels allemaal te ver is geescaleerd.
Als men eerder had ingegrepen en dat soort tuig letterlijk de portieken had uitgewerkt, was het nooit zo ver gekomen.
Ze vallen gewoon tussen wal en schip... de echte en hechte Marokkaanse gemeenschap moet ze ook niet en wij moeten er ook niks van hebben!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:45 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Omdat het inmiddels allemaal te ver is geescaleerd.
Als men eerder had ingegrepen en dat soort tuig letterlijk de portieken had uitgewerkt, was het nooit zo ver gekomen.
Iets meer info op:quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef Dragorius het volgende:
[..]
En dat is dus het probleemWat is "de grens" als het gaat om acceptabel geweld
quote:Onnodig geweld mag niet worden gebruikt. Wapens mogen ook niet worden gebruikt. Dit is in ons land voorbehouden aan opsporingsambtenaren.
Uiteraard mag degene die tot een 'burgerarrest' over gaat zich wel verdedigen als de verdachte geweld gebruikt. Deze verdediging moet wel in verhouding zijn met het door de verdachte toegepaste geweld.
Zowel politiemensen als officieren van justitie betrachten in de praktijk in dit soort zaken een zekere coulance richting burgers die het initiatief hebben genomen tot een aanhouding. Het is begrijpelijk dat bij een schermutseling of een enerverende achtervolging degene die de aanhouding verricht meer fysieke dwang gebruikt dan in normale omstandigheden. Het mag echter niet zo zijn dat een verdachte die geboeid is wordt geschopt of geslagen. De fysieke dwang moet ophouden zodra een verdachte zich overgeeft of weerloos is.
We krijgen het europees recht sprookje weer. Gemist dat België bezig is met deze wetgeving en hoegenaamd geen last heeft van die europese wetgeving?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De plannen van Hirsch-Ballin zijn in overeenstemming met Europees recht, die van Wilders niet.
Zolang in Nederland mensen niet gepast gestraft worden (een paar weekjes werken is geen straf als je iemand half dood slaat), zou ik er geen moeite mee hebben als buurten zelf orde op zaken stellen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:46 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Helemaal mee eens natuurlijk. Maar wat heb je liever dat de politie van de politiek eindelijk zijn werk mag gaan doen of knokploegen?
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:48 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
We krijgen het europees recht sprookje weer. Gemist dat België bezig is met deze wetgeving en hoegenaamd geen last heeft van die europese wetgeving?
http://www.minbzk.nl/actueel/111289/antwoorden-op_1cquote:4. Vraag
Bent u bereid de religieuze leiders van deze radicale moskeeën de Nederlandse nationaliteit te ontnemen en Nederland uit te zetten? Zo neen, waarom niet?
4. Antwoord
De Rijkswet op het Nederlanderschap bevat geen bepaling op grond waarvan intrekking van het Nederlanderschap wegens gedachtegoed of ideologie mogelijk is. Invoering van een dergelijke bepaling wordt evenmin overwogen. Het Europees verdrag inzake nationaliteit(Trb. 1998, 10), waartoe ook Nederland is toegetreden, beperkt de mogelijkheden op grond waarvan de nationaliteit kan worden ingetrokken. Op grond van artikel 7, eerste lid, onder d, van het
Verdrag is intrekking alleen mogelijk indien (criminele) gedragingen de essentiële belangen van de staat ernstige schade toebrengen. De toelichting bij het Europees verdrag inzake nationaliteit vermeldt hoogverraad en spionage voor een andere staat als voorbeelden van gedrag dat een aantasting van de essentiële belangen van de staat is, en stelt tevens dat misdrijven van algemene aard, hoe ernstig ook, niet worden bedoeld. Er is een voorstel tot wijziging van de Rijkswet op het Nederlanderschap in voorbereiding waarin in bepaling zal worden opgenomen die intrekking van het Nederlanderschap mogelijk maakt in gevallen als in het Europees verdrag bedoeld.
De plannen van Wilders komen op hetzelfde neer als die van Hirsch-Ballin, dus je kletst maar wat uit je nek. Sowieso heeft geen enkele Europese rechter zich ooit uitgelaten over de plannen van Wilders.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:44 schreef Meh7 het volgende:
[..]
De plannen van Hirsch-Ballin zijn in overeenstemming met Europees recht, die van Wilders niet.
Er staat niet met redelijke gelijke munt betalen, er staat dat je niet verder mag gaan dan nodig is voor de aanhouding.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:48 schreef Dragorius het volgende:
Het is een discussie voor elders maar "mishandeling" wordt vaak al snel geroepen door tuig dat ter verantwoording wordt geroepen door omstanders
En "met redelijke gelijke munt" qua geweld terugbetalen...stokje van de vuurpijl in hun reet en dan aasteken?
Zie een post boven je.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:49 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
De plannen van Wilders komen op hetzelfde neer als die van Hirsch-Ballin, dus je kletst maar wat uit je nek. Sowieso heeft geen enkele Europese rechter zich ooit uitgelaten over de plannen van Wilders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |