Hoe zie je dat voor je? Nog meer tuig knuffelen dan dat we nu al doen kan bijna nietquote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:20 schreef IHVK het volgende:
Misschien kunnen we de fun theory erop loslaten.
De Wet is niet gemaakt voor dit soort zaken dat is het probleem juist. Als iemand een vuurpijl/vuurwerkbom bij jou naar binnengooit, en jij gaat de dader achterna en vloert die, krijg jij een hogere straf.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:21 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Wat zou de wet in zo'n situatie moeten doen?
Iedereen opsluiten?
Zoals met die Hells Angels toen die allemaal moesten zitten voor die moorden? Oh nee wacht......
Maar goed, jouw post vat het hele probleem samen.
"De eerste de beste die aan MIJN spullen komt".
Mwoah Meh7 is best ok hoor. Iedereen trollt hier wel eens helaas.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:07 schreef SeculasStatius het volgende:
Bedoel je deze ?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:14 schreef Dr.Daggla het volgende:
In Griekenland gebeuren dit soort dingen niet, omdat men in zo'n geval een knokploeg op zou trommelen om orde op zaken te stellen.
Zie Athene en de problematiek rondom bepaalde bevolkingsgroepen daar.
Eens hoor, maar mijn punt was dat veel mensen eerst persoonlijk betrokken moeten worden bij zoiets voor ze actie willen ondernemen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:23 schreef Dragorius het volgende:
[..]
De Wet is niet gemaakt voor dit soort zaken dat is het probleem juist. Als iemand een vuurpijl/vuurwerkbom bij jou naar binnengooit, en jij gaat de dader achterna en vloert die, krijg jij een hogere straf.
En dat is juist zo krom hier
quote:
Dat zou mooi zijn inderdaad, al is het meer het probleem (zoals ik het merk) dat men bang is voor wraakacties.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Eens hoor, maar mijn punt was dat veel mensen eerst persoonlijk betrokken moeten worden bij zoiets voor ze actie willen ondernemen.
Ik ben opgegroeid in Bos en Lommer, tussen de negers, Turken en Marokkanen. Toen Henk Spermatank (de buurtpedo) te ver ging heeft de hele buurt gezamelijk ervoor gezorgd dat ie wegging.
Nederlanders, Turken, negers etc. Iedereen samen.
En weg was Henk. Geen politie, geen arrestaties. Niets.
Buurten zouden eens wat vaker de handen in een moeten slaan en dit soort problematiek ZELF oplossen.
Want geloof me, zat Marokkanen walgen van het gedrag van dat groepje kankergezwellen en zouden op zeker mee willen werken aan zo'n burgerinitiatief.
Als de groep groot genoeg is komen die er niet.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn inderdaad, al is het meer het probleem (zoals ik het merk) dat men bang is voor wraakacties.
Ohzo...quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Omdat je dan volgens de wet verkeerd bezig zou zijn. Volgens de Wet he, mijn gevoel zou heel wat anders zeggen
de eerste de beste die aan mijn of m'n spullen komt ...![]()
Mob rule.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:26 schreef Dr.Daggla het volgende:
Eens hoor, maar mijn punt was dat veel mensen eerst persoonlijk betrokken moeten worden bij zoiets voor ze actie willen ondernemen.
Ik ben opgegroeid in Bos en Lommer, tussen de negers, Turken en Marokkanen. Toen Henk Spermatank (de buurtpedo) te ver ging heeft de hele buurt gezamelijk ervoor gezorgd dat ie wegging.
Nederlanders, Turken, negers etc. Iedereen samen.
En weg was Henk. Geen politie, geen arrestaties. Niets.
Buurten zouden eens wat vaker de handen in een moeten slaan en dit soort problematiek ZELF oplossen.
Want geloof me, zat Marokkanen walgen van het gedrag van dat groepje kankergezwellen en zouden op zeker mee willen werken aan zo'n burgerinitiatief.
Dat is natuurlijk niet waar, de gevangenissen zitten vol met daders en niet met slachtoffers. Ook ik zou willen dat het slachtoffer soms beter beschermd zou worden, maar dat wil niet zeggen dat daders het beter dan slachtoffers hebben.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:20 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Die de dader beter beschermen dan het slachtoffer...hoera voor ons strafrecht
Oh mijn voorkeur geniet het ook niet hoor, maar het lost zoveel meer op dan dat eindeloos lange klagen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Mob rule.
Geef mij dan toch maar die PVVers die zeiken en verandering willen doorvoeren door te stemmen.
In dit soort gevallen weldegelijk, een dader krijgt dan "vandalisme" ten laste gelegd, terwijl je als slachtoffer mishandeling opgelegd zal krijgen. En dat laatste telt zwaarder.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:33 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, de gevangenissen zitten vol met daders en niet met slachtoffers. Ook ik zou willen dat het slachtoffer soms beter beschermd zou worden, maar dat wil niet zeggen dat daders het beter dan slachtoffers hebben.
Als je als slachtoffer het recht in eigen hand gaat nemen, ben je geen slachtoffer meer ten aanzien van die daad natuurlijk.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:34 schreef Dragorius het volgende:
[..]
In dit soort gevallen weldegelijk, een dader krijgt dan "vandalisme" ten laste gelegd, terwijl je als slachtoffer mishandeling opgelegd zal krijgen. En dat laatste telt zwaarder.
Tjah het nadeel is als je er 1 op z'n gezicht ramt heel de familie 20 minuten later voor je deur staat!quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:27 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat zou mooi zijn inderdaad, al is het meer het probleem (zoals ik het merk) dat men bang is voor wraakacties.
Wat zou jij gedaan hebben, als er vuurwerk in je huis wordt gegooid?quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je als slachtoffer het recht in eigen hand gaat nemen, ben je geen slachtoffer meer ten aanzien van die daad natuurlijk.
Grotere groep zoeken..quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:36 schreef MarkskeVertongen het volgende:
[..]
Tjah het nadeel is als je er 1 op z'n gezicht ramt heel de familie 20 minuten later voor je deur staat!
Een beetje jammer.
Gewoon de politie weer gezag geven, die gepromoveerde bonnenschrijvers moeten maar eens de middelen krijgen om er een keer op los te knuppelen!
Ja, we kunnen nu allemaal wel doen alsof iedereen heel beheerst en rationeel blijft, maar als men bij jou vuurwerk naar binnengooit, ga jij dan enkel bij het raam met een vermanend vingertje staan?quote:
Hij zegt inderdaad niet we moeten hier knokploegen hebben. Hij wijst naar andere landen waar dat blijkbaar de oplossing is. Waarmee de suggestie gewekt wordt dat we die hier ook maar moeten hebben. Of hij zegt dat natuurlijk zomaar en bedoeld daar helemaal niets mee.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:17 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Niks "dus", dat zegt hij niet. (Klassiek voorbeeld van een stropopredenering.)
Dat heet "oog om oog, tand om tand".quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:35 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Als je als slachtoffer het recht in eigen hand gaat nemen, ben je geen slachtoffer meer ten aanzien van die daad natuurlijk.
Er is een verschil tussen die gasten vasthouden tot de politie komt of het recht echt in eigen hand nemen en zelf gaan straffen. In het tweede geval ben je fout bezig, ongeacht van wat ik persoonlijk zou doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:37 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Wat zou jij gedaan hebben, als er vuurwerk in je huis wordt gegooid?
Aangifte doen en meer niet? Niet verhaal halen, hoe die lui het in hun hoofd halen?
Het enige wat ik probeerde duidelijk te maken is dat Nederlanders te makkelijk over zich heen laten lopen. Het is niet zozeer de schuld van de hangjongeren, maar van het gros dat er niets aan wil doen.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Hij zegt inderdaad niet we moeten hier knokploegen hebben. Hij wijst naar andere landen waar dat blijkbaar de oplossing is. Waarmee de suggestie gewekt wordt dat we die hier ook maar moeten hebben. Of hij zegt dat natuurlijk zomaar en bedoeld daar helemaal niets mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |