Doe het zelf?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wil een modje de linkjes uit het vorige topic werkend maken voor me?Alvast bedankt!
![]()
Kwam je speciaal daarvoor even posten? Grote jongen, hoor.quote:
Zeeerrr herkenbaar! Derde week na de vakantie toetsen, eerste week na de vakantie presentatie, blokfluitexamenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:36 schreef BartUlft het volgende:
Herfstvakantie!![]()
Nou.... laten we het maar een lesvrije week noemen. Puuuuuuuuu nog genoeg te doen
een les over wat blijft drijven en wat niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Iemand hier trouwens nog ideeën voor een Natuur & Techniek-les voor groep 4?Mag ook iets met practicum zijn.
Zo lastig dat ik het aan groep 4 moet geven, die hebben nog geen N&T, dus heb ook geen methode om ideeën in op te doen.. Verder hebben ze ook nog geen geschiedenis, aardrijkskunde. Pff.
Die is leukquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:19 schreef BartUlft het volgende:
[..]
een les over wat blijft drijven en wat niet.
zet een bak water op tafel en iets van 10 voorwerpen, bijv. een balletje, ballon, knikker, dobbelsteen, bidon enz.
laat ze van tevoren raden wat bljift drijven en wat niet, daarna zelf laten uittesten door de voorwerpen in het water te leggen. oftewel, lesje 'onderzoekend leren'
Ligt dan ook puur aan de PABO, verschrikkelijk kinderachtige studie waar echt door het vrouwelijke kutjes gehalte het niveau erbarmelijk laag ligt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:11 schreef BartUlft het volgende:
hoe is het gegaan zonnestraaltje?
ik ben steeds verder in de minderheidJongens op pabo nog steeds in minderheid
bij ons de klas valt het nog wel mee. ik doe 'm in deeltijd, kleine klas, totaal 12 leerlingen waarvan 4 mannen (incl. mijzelf) Begin van 't schooljaar waren het 5 mannen maar 1 is er helaas al mee gestopt (viel niet te combineren met 4 dagen werken per week
)
erg interessant stuk!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:08 schreef Rianne84 het volgende:
Via onderstaand link kun je een onderzoek naar de pabo’s in Nederland downloaden dat gedaan is in opdracht van de AOB.
http://www.aob.nl/i.aspx?p=nws&a=7677
Ging heel goed, de leerlingen waren erg enthousiast en het uitleggen ging ook goed... M'n stagebegeleidster was ook erg tevreden, ze zei dat niet veel het zo doen tijdens hun eerste lessen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:11 schreef BartUlft het volgende:
hoe is het gegaan zonnestraaltje?
ik ben steeds verder in de minderheidJongens op pabo nog steeds in minderheid
Het zou een slechte mentor zijn als ze je al alleen voor de klas gaat zettenquote:Op donderdag 5 november 2009 19:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mag ik even opscheppen
- rekentoets en taaltoets in 1x gehaald
- vandaag zei mijn mentor dat ik voor de klas sta alsof ik het al jaren doe (loop nu 6 weken stage) en dat ze me al graag alleen voor de klas zou zetten
![]()
![]()
OMG...mijn pabootje staat helemaal onderaan...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:08 schreef Rianne84 het volgende:
Via onderstaand link kun je een onderzoek naar de pabo’s in Nederland downloaden dat gedaan is in opdracht van de AOB.
http://www.aob.nl/i.aspx?p=nws&a=7677
Jeeej goed bezig!quote:Op donderdag 5 november 2009 19:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mag ik even opscheppen
- rekentoets en taaltoets in 1x gehaald
- vandaag zei mijn mentor dat ik voor de klas sta alsof ik het al jaren doe (loop nu 6 weken stage) en dat ze me al graag alleen voor de klas zou zetten
![]()
![]()
Heet bij ons de mens & wereld toets.quote:Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Rianne84 het volgende:
Hebben jullie ook een mens&maatschappij toets moeten maken? Bij ons ook wel entreetoets genoemd.
Wij hebben deze toets naast de reken- en taaltoets en ook deze toets moet je binnen een jaar halen. Het omvat geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek, dus ik verwacht er niet al te veel van, groep 8 niveau moet toch te doen zijn...
Bij ons heet dat de EKV toets. (Eigen Kennis en Vaardigheid) alleen hebben wij ook nog biologie en levensbeschouwing erbij.quote:Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Rianne84 het volgende:
Hebben jullie ook een mens&maatschappij toets moeten maken? Bij ons ook wel entreetoets genoemd.
Wij hebben deze toets naast de reken- en taaltoets en ook deze toets moet je binnen een jaar halen. Het omvat geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek, dus ik verwacht er niet al te veel van, groep 8 niveau moet toch te doen zijn...
Nice.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef Rianne84 het volgende:
taal- en rekentoets gehaald, omgerekend allebei een 10
Wow, 2x 100% score? Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef Rianne84 het volgende:
taal- en rekentoets gehaald, omgerekend allebei een 10
geen 100%, maar hier: http://www.cito.nl/ho/pab(...)s_Taaltoets-pabo.pdf en hier: http://www.cito.nl/ho/pabo/Cito_Schoolcijfers_WISCAT.pdf kun je je score omrekenenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wow, 2x 100% score? Gefeliciteerd
Nou je bent al super vooruit gegaan! Misschien zie je na de inzage ook wat je precies verkeerd hebt gedaan en dan doe je dat de volgende keer goedquote:Op woensdag 18 november 2009 14:47 schreef Judeljuud het volgende:
Klotos...ik heb weer m'n schriftelijke rekentoets niet gehaald...![]()
De eerste keer had ik 34% en je moet 80% halen. Nu heb ik 71%... Vanavond maar even naar de inzage. Misschien kan ik er nog 9 punten bij smeken.![]()
Maar dankzij Rianne84 weet ik wel dat ik voor de WISCAT een 8.2 had in m'n eerstje jaar!
Groep 6 gaat heel erg snel vind ik. Bv met rekenen komen breuken aan bod en ze moeten nog zelfstandiger kunnen werken. Bij ons gaan ze ook intensiever met hun eigen project bezig.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wow!!!!! Goed hoor
Ik ben eigenlijk benieuwd naar belangrijke verschillen tussen groep 5 en groep 6. Kan ik natuurlijk googlen, maar kan iemand hier daar uit ervaring over vertellen? Dan heb ik het over verschil in ontwikkeling van de kinderen, maar ook de lesstof (wat is dus echt duidelijk verschillend)?
Ja, ik ben ook best wel trots dat ik nu echt vooruitgang kan zien. Ik heb vooral niet gescoord op de vragen die ik niet in heb gevuld.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:01 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nou je bent al super vooruit gegaan! Misschien zie je na de inzage ook wat je precies verkeerd hebt gedaan en dan doe je dat de volgende keer goedHoeveel kansen heb je nog?
Begrijp ik nu dat je maar twee stages hoeft te lopen op de PA in Groningen?quote:Op donderdag 3 december 2009 14:28 schreef e-wok het volgende:
Is er inmiddels al wat veranderd op de PA in Groningen?
Vragen? stel ze gerust
1e jaar 2xquote:Op zondag 6 december 2009 13:56 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Begrijp ik nu dat je maar twee stages hoeft te lopen op de PA in Groningen?
Laat maar, ik had even uitvoeriger moeten lezen.
Dat blijft zo de komende jaren, dus wen er maar aanquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:37 schreef BartUlft het volgende:
heb nu eindelijk een soort van band opgebouwd met mijn stageklas, ken eindelijk alle kinderen zo'n beetje, moet k weer weg. Beetje gemengde gevoelens.
Rond december ongeveer? Waarom eigenlijk?quote:Op zondag 17 januari 2010 22:16 schreef Dark_Angelus het volgende:
Ik heb afstuderen een half jaartje uitgesteld.
Februari, persoonlijke omstandigheden. Ben topsporter, train 11 keer per week en mijn stage en afstuderen was gewoon even teveel.quote:Op zondag 17 januari 2010 22:23 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Rond december ongeveer? Waarom eigenlijk?
Ah kijk, duidelijkquote:Op zondag 17 januari 2010 22:25 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Februari, persoonlijke omstandigheden. Ben topsporter, train 11 keer per week en mijn stage en afstuderen was gewoon even teveel.
maar goed, ik heb het in 3 jaar gedaan dus dan ben ik nog ruimschoots binnen de 4 jaar klaar.
Het viel me deze maand voor het eerst op dat ik een INHolland blaadje thuisgestuurd kreeg. Lekker van deze tijd om nog een papieren uitgave naar studenten te sturen.quote:Op maandag 18 januari 2010 08:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
Correct, voor de oplettende lezer van het Inholland blaadje, daar sta ik in deze maand
Netjes!quote:Op maandag 18 januari 2010 17:09 schreef Rianne84 het volgende:
vandaag laatste stagedag in groep 7 gehad, heb een 8 gekregen
Dankjewel!quote:Op donderdag 21 januari 2010 13:38 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Limbo, gefeliciteerd.
Kun je eens wat dieper ingaan op je uitspraak dat je je in groep 2 meer zal thuisvoelen dan in groep 8? Vind ik interessant.
Zo als jij het in de eerste 2 alinea's beschrijft heb ik het ook ervaren. Uiteindelijk ben ik er na het behalen van mijn diploma achter gekomen dat het niet mijn ding isquote:Op dinsdag 2 februari 2010 12:59 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
Ik vind werken met kids echt superleuk maar het onderwijs was toch niet mijn ding. Ik heb heel veel respect voor iedereen die voor de klas staat, je moet er echt heel veel voor kunnen/weten om het goed te doen.
Veel dingen waren niet echt moeilijk (mijn ervaring, weet niet hoe dat op andere pabo's is) maar het was heel veel.
Heel veel ups en downs gehad in het jaar maar ik zou het zo weer overdoen, ik heb er ontzettend veel van geleerd en heb vooral mezelf beter leren kennen.
Om te knutselen zou je maskers/hoeden kunnen maken van clowns, dieren, beroepen etc.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:05 schreef limbolandjgirl het volgende:
Heeft iemand nog leuke ideeën om de klas te versieren & te knutselen met het thema: Carnaval
Het is voor groep 2.
Oeh, dan ben je er wel 4 jaar mee bezig geweest dus.. Niet lullig bedoeld maar weet even niet hoe ik het anders moet formuleren; waarom/hoe kwam je er na het laatste jaar pas achter dat het toch niet jouw ding was?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 15:18 schreef e-wok het volgende:
[..]
Zo als jij het in de eerste 2 alinea's beschrijft heb ik het ook ervaren. Uiteindelijk ben ik er na het behalen van mijn diploma achter gekomen dat het niet mijn ding is
Tijdens stages liep het ook al niet zo goed, maar toch doorgezet. Ben niet echt iemand die gezag uitstraalt en weet ook niet hoe er mee om te gaan. Ik vind agentje spelen gewoon niet leuk, en kids zijn jammergenoeg niet altijd gezelligquote:Op dinsdag 2 februari 2010 18:58 schreef Paarse_Kiwi het volgende:
[..]
Oeh, dan ben je er wel 4 jaar mee bezig geweest dus.. Niet lullig bedoeld maar weet even niet hoe ik het anders moet formuleren; waarom/hoe kwam je er na het laatste jaar pas achter dat het toch niet jouw ding was?
En wat doe je nu dan? Andere studie gaan doen of ander werk met kids? Neem aan dat je met het diploma wel veel kanten op kan met kinderen. (Ben zelf echt zoekende wat ik nou dan wel wil, dus suggesties zijn welkom. )
Ok... idd dat agentje spelen vond ik ook moeilijk. Vooral het schakelen tussen hard aanpakken en grenzen stellen en op een positieve manier iemand aanspreken om het leuk te houden. Kinderdagverblijf spreekt me ook niet zo aan. Heb je al eens gedacht aan kinderwerker/jongerenwerker? Ik denk dat je daar met een Pabo-diploma best een eind in kan komen. Ik doe dat nu als vrijwilliger omdat ik de diploma's niet heb en hoop op die manier door te stromen maar dat past veel beter bij me. Natuurlijk moet je daar ook wel je grenzen in stellen en soms boos worden maar daar heb je niet de druk van 'ik moet dit en dat vandaag behandelen' en kan je veel meer uitgaan van wat de kinderen willen.quote:Op dinsdag 2 februari 2010 19:43 schreef e-wok het volgende:
[..]
Tijdens stages liep het ook al niet zo goed, maar toch doorgezet. Ben niet echt iemand die gezag uitstraalt en weet ook niet hoe er mee om te gaan. Ik vind agentje spelen gewoon niet leuk, en kids zijn jammergenoeg niet altijd gezelligIk heb nu een 'saaie' kantoorbaan, maar iig werk
Bij een kinderdagverblijf werken leek me ook niks... Achter een bureau werken bevalt me veel beter
LEREN....... VOOR DE REKENTOETS...????quote:Op maandag 18 januari 2010 21:34 schreef limbolandjgirl het volgende:
Vandaag afscheid genomen van mijn allereerste stage klas! Groep 8!
Was super leuk!
Heb ook veel geleerd!
En nu....
Op naar groep 2!
Denk dat ik mij meer thuis zal voelen daar, dan in groep 8.
&
Leren voor de rekentoets.......![]()
Fair enough, als je maar gelukkig bentquote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:07 schreef e-wok het volgende:
Ja dat was ik ook wel, maar ben ook niet altijd te zeker van mn zaak en dat heeft me ook doen besluiten dat ik er niet mee verder wil. Bovendien was de PA theoretisch wel interessant, ondanks dat het niet echt moeilijk was. Voor mij voorlopig even niks met kinderen
Waar slaat deze reactie op?quote:Op dinsdag 2 februari 2010 20:12 schreef iennemiennemutten het volgende:
[..]
LEREN....... VOOR DE REKENTOETS...????
Ik doe hem nu verkort (2 jaar) deeltijd. Maar niet in Hengelo. Wat wil je precies weten? Want misschien kan ik je toch wat meer vertellen, ook al is het van een andere school.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:47 schreef Miekie_ het volgende:
Ik heb een vraagje;
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd als sociaal pedagogisch hulpverlener (SPH). Nu zou ik graag de PABO willen doen aangezien ik het onderwijs wil.
Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die een tweejarige deeltijd opleiding hebben gedaan aan de hogeschool edith stein in hengelo.
Ik zou graag het speciaal onderwijs in willen aangezien ik dan SPH kan combineren met het lesgeven.
Iemand hier ervaring mee?
Ik zit op de Hogeschool Edith Stein, maar heb geen idee hoe zo'n traject werkt.quote:Op donderdag 4 februari 2010 13:47 schreef Miekie_ het volgende:
Ik heb een vraagje;
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd als sociaal pedagogisch hulpverlener (SPH). Nu zou ik graag de PABO willen doen aangezien ik het onderwijs wil.
Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die een tweejarige deeltijd opleiding hebben gedaan aan de hogeschool edith stein in hengelo.
Ik zou graag het speciaal onderwijs in willen aangezien ik dan SPH kan combineren met het lesgeven.
Iemand hier ervaring mee?
Neequote:Op vrijdag 12 februari 2010 16:44 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hm ja. Staat niet op youtube?
150 Mbquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:29 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Hoe groot is het dan?
Amsterdam - Bredaquote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:08 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Dark, woon jij wel in de buurt? Regel jij dat even.
Vertrek 19:29 Aankomst 21:19quote:
Net even aan mijn vriend gevraagd maar hij zegt dat .wmv al 'ingepakt' is. Dus zippen heeft geen zin.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:11 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Kun je het inpakken, het bestand?
Met het OV zeker? Met de auto toch niet?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:12 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Vertrek 19:29 Aankomst 21:19
Kuch, bijna 2 uur
Serieus. Laat hem het regelen. Wij doen helemaal moeilijk.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:14 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Net even aan mijn vriend gevraagd maar hij zegt dat .wmv al 'ingepakt' is. Dus zippen heeft geen zin.
http://www.filedropper.com of een van de andere vele gratis file hosting websites.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 19:06 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Ik weet ook niet hoe ik het anders moet posten...
Hmmm ja, ligt er natuurlijk aan. Misschien heb je wel degelijk de stof in je hoofd zitten en heb je dus daarom een relatief lastig tentamen toch gehaald. Maar als je jou dan over 3 maanden vraagt naar de termen, weet je ze niet meer. Dus ik vind dat ook een beetje je eigen verantwoordelijkheid om te zorgen dat je je kennis bijhoudt...quote:Op vrijdag 19 februari 2010 09:51 schreef Rianne84 het volgende:
Wat vinden jullie van het niveau van de opleiding?
Afgelopen tentamenperiode moesten wij heel veel opdrachten inleveren, waardoor ik nauwelijks tijd had om de stof voor tentamens te leren, daarnaast was ik ook nog ziek. Toch heb ik nu alleen 8-en en 9-ens gehaald. Ik vind het toch vreemd dat dat kan, terwijl je een boek pas een dag voor het tentamen voor het eerst aanraakt en ziek bent...
Hoeveel uur per week werk je nu naast je opleiding? Ik werk op dit moment 24 uur maar ben opzoek naar een andere baan omdat ik nu erg onregelmatig werk en ben erachter gekomen dat dit mij totaal niet bevalt.quote:Ik doe hem nu verkort (2 jaar) deeltijd. Maar niet in Hengelo. Wat wil je precies weten? Want misschien kan ik je toch wat meer vertellen, ook al is het van een andere school.
Ik vind het tot nu toe goed te doen. De tijd vliegt voorbij, na dit schooljaar al meteen het afstudeerjaar.
Oh, even nog een aanvulling:
Ik werk 3 dagen (iets heel anders, niet in het onderwijs) en loop 2 dagen stage, nu in groep 7/8. 2 avonden in de week ga ik naar school.
Er zijn altijd een hoop mensen die klagen over werkdruk, geen sociaal leven meer... ik vind dat wel meevallen, als je je dingen goed plant dan kun je één weekenddag ook echt wel aan iets ontspannends besteden. In sommige weken is het drukker, maar daar staan ook weken tegenover waarin het nog redelijk rustig is. Maar goed, ik ben ook redelijk relaxt ingesteld, ik stress niet zo snel.
Ik werk er 24 uur naast. Een behoorlijk verantwoordelijke baan, maar wel regelmatig.quote:Op maandag 22 februari 2010 10:19 schreef Miekie_ het volgende:
[..]
Hoeveel uur per week werk je nu naast je opleiding? Ik werk op dit moment 24 uur maar ben opzoek naar een andere baan omdat ik nu erg onregelmatig werk en ben erachter gekomen dat dit mij totaal niet bevalt.
Ik loop denk ik alleen al op de feiten vooruit aangezien ik nu meteen in het onderwijs wil gaan werken en daarnaast wil gaan studeren. Daarom denk ik eraan om als onderwijsassistent te gaan werken en vanuit daar richting lerares te gaan.
Heeft er iemand misschien ervaring als remedial teacher of intern begeleider?
Wow... ik vind het ook goedquote:Op maandag 22 februari 2010 19:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik vind het niveau van mijn PABO wel goed. Ik haal zelf al m'n tentamens ook vrij gemakkelijk, maar heb dan ook veel voorkennis van mijn vooropleiding Onderwijsassistent en bereid alle colleges die ik volg wel voor, in de zin van de stof alvast doorlezen enz. Dus dan komt het ook niet aan op de dagen voor de tentamens, waarin de meeste van mijn klasgenoten nog wanhopig de boeken in duiken.![]()
Kreeg vrijdag een hoop resultaten van het eerste half jaar binnen. Heb één vak niet gehaald en zes vakken wel.Assessment gehaald, alle tentamens gehaald. Heerlijk! Sommige mede-studenten moeten bijna alles herkansen, hoe krijgen ze het voor elkaar.
![]()
Bij ons wordt een document met meer dan twee taal- of spellingfouten niet nagekeken. Vind het een goede regeling.
Zo, dat zouden ze op mijn oude Pabo ook moeten doen... Heb documenten gezien waarvan ik het vermoeden had dat ze door een groep 8 leerling met dyslexie geschreven waren.. En die werden én nagekeken én goedgekeurd. Nogmaals, een typfoutje is zo gemaakt maar structureel je D's en T's niet kennenquote:Op maandag 22 februari 2010 19:45 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Ik vind het niveau van mijn PABO wel goed. Ik haal zelf al m'n tentamens ook vrij gemakkelijk, maar heb dan ook veel voorkennis van mijn vooropleiding Onderwijsassistent en bereid alle colleges die ik volg wel voor, in de zin van de stof alvast doorlezen enz. Dus dan komt het ook niet aan op de dagen voor de tentamens, waarin de meeste van mijn klasgenoten nog wanhopig de boeken in duiken.![]()
Kreeg vrijdag een hoop resultaten van het eerste half jaar binnen. Heb één vak niet gehaald en zes vakken wel.Assessment gehaald, alle tentamens gehaald. Heerlijk! Sommige mede-studenten moeten bijna alles herkansen, hoe krijgen ze het voor elkaar.
![]()
Bij ons wordt een document met meer dan twee taal- of spellingfouten niet nagekeken. Vind het een goede regeling.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |