Doe het zelf?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:49 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Wil een modje de linkjes uit het vorige topic werkend maken voor me?Alvast bedankt!
![]()
Kwam je speciaal daarvoor even posten? Grote jongen, hoor.quote:
Zeeerrr herkenbaar! Derde week na de vakantie toetsen, eerste week na de vakantie presentatie, blokfluitexamenquote:Op donderdag 15 oktober 2009 11:36 schreef BartUlft het volgende:
Herfstvakantie!![]()
Nou.... laten we het maar een lesvrije week noemen. Puuuuuuuuu nog genoeg te doen
een les over wat blijft drijven en wat niet.quote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:08 schreef Zonnestraaltje het volgende:
Iemand hier trouwens nog ideeën voor een Natuur & Techniek-les voor groep 4?Mag ook iets met practicum zijn.
Zo lastig dat ik het aan groep 4 moet geven, die hebben nog geen N&T, dus heb ook geen methode om ideeën in op te doen.. Verder hebben ze ook nog geen geschiedenis, aardrijkskunde. Pff.
Die is leukquote:Op zaterdag 24 oktober 2009 13:19 schreef BartUlft het volgende:
[..]
een les over wat blijft drijven en wat niet.
zet een bak water op tafel en iets van 10 voorwerpen, bijv. een balletje, ballon, knikker, dobbelsteen, bidon enz.
laat ze van tevoren raden wat bljift drijven en wat niet, daarna zelf laten uittesten door de voorwerpen in het water te leggen. oftewel, lesje 'onderzoekend leren'
Ligt dan ook puur aan de PABO, verschrikkelijk kinderachtige studie waar echt door het vrouwelijke kutjes gehalte het niveau erbarmelijk laag ligt.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:11 schreef BartUlft het volgende:
hoe is het gegaan zonnestraaltje?
ik ben steeds verder in de minderheidJongens op pabo nog steeds in minderheid
bij ons de klas valt het nog wel mee. ik doe 'm in deeltijd, kleine klas, totaal 12 leerlingen waarvan 4 mannen (incl. mijzelf) Begin van 't schooljaar waren het 5 mannen maar 1 is er helaas al mee gestopt (viel niet te combineren met 4 dagen werken per week
)
erg interessant stuk!quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:08 schreef Rianne84 het volgende:
Via onderstaand link kun je een onderzoek naar de pabo’s in Nederland downloaden dat gedaan is in opdracht van de AOB.
http://www.aob.nl/i.aspx?p=nws&a=7677
Ging heel goed, de leerlingen waren erg enthousiast en het uitleggen ging ook goed... M'n stagebegeleidster was ook erg tevreden, ze zei dat niet veel het zo doen tijdens hun eerste lessen.quote:Op woensdag 28 oktober 2009 14:11 schreef BartUlft het volgende:
hoe is het gegaan zonnestraaltje?
ik ben steeds verder in de minderheidJongens op pabo nog steeds in minderheid
Het zou een slechte mentor zijn als ze je al alleen voor de klas gaat zettenquote:Op donderdag 5 november 2009 19:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mag ik even opscheppen
- rekentoets en taaltoets in 1x gehaald
- vandaag zei mijn mentor dat ik voor de klas sta alsof ik het al jaren doe (loop nu 6 weken stage) en dat ze me al graag alleen voor de klas zou zetten
![]()
![]()
OMG...mijn pabootje staat helemaal onderaan...quote:Op vrijdag 30 oktober 2009 11:08 schreef Rianne84 het volgende:
Via onderstaand link kun je een onderzoek naar de pabo’s in Nederland downloaden dat gedaan is in opdracht van de AOB.
http://www.aob.nl/i.aspx?p=nws&a=7677
Jeeej goed bezig!quote:Op donderdag 5 november 2009 19:34 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Mag ik even opscheppen
- rekentoets en taaltoets in 1x gehaald
- vandaag zei mijn mentor dat ik voor de klas sta alsof ik het al jaren doe (loop nu 6 weken stage) en dat ze me al graag alleen voor de klas zou zetten
![]()
![]()
Heet bij ons de mens & wereld toets.quote:Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Rianne84 het volgende:
Hebben jullie ook een mens&maatschappij toets moeten maken? Bij ons ook wel entreetoets genoemd.
Wij hebben deze toets naast de reken- en taaltoets en ook deze toets moet je binnen een jaar halen. Het omvat geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek, dus ik verwacht er niet al te veel van, groep 8 niveau moet toch te doen zijn...
Bij ons heet dat de EKV toets. (Eigen Kennis en Vaardigheid) alleen hebben wij ook nog biologie en levensbeschouwing erbij.quote:Op zondag 8 november 2009 13:46 schreef Rianne84 het volgende:
Hebben jullie ook een mens&maatschappij toets moeten maken? Bij ons ook wel entreetoets genoemd.
Wij hebben deze toets naast de reken- en taaltoets en ook deze toets moet je binnen een jaar halen. Het omvat geschiedenis, aardrijkskunde, natuur en techniek, dus ik verwacht er niet al te veel van, groep 8 niveau moet toch te doen zijn...
Nice.quote:Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef Rianne84 het volgende:
taal- en rekentoets gehaald, omgerekend allebei een 10
Wow, 2x 100% score? Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:57 schreef Rianne84 het volgende:
taal- en rekentoets gehaald, omgerekend allebei een 10
geen 100%, maar hier: http://www.cito.nl/ho/pab(...)s_Taaltoets-pabo.pdf en hier: http://www.cito.nl/ho/pabo/Cito_Schoolcijfers_WISCAT.pdf kun je je score omrekenenquote:Op dinsdag 17 november 2009 16:58 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Wow, 2x 100% score? Gefeliciteerd
Nou je bent al super vooruit gegaan! Misschien zie je na de inzage ook wat je precies verkeerd hebt gedaan en dan doe je dat de volgende keer goedquote:Op woensdag 18 november 2009 14:47 schreef Judeljuud het volgende:
Klotos...ik heb weer m'n schriftelijke rekentoets niet gehaald...![]()
De eerste keer had ik 34% en je moet 80% halen. Nu heb ik 71%... Vanavond maar even naar de inzage. Misschien kan ik er nog 9 punten bij smeken.![]()
Maar dankzij Rianne84 weet ik wel dat ik voor de WISCAT een 8.2 had in m'n eerstje jaar!
Groep 6 gaat heel erg snel vind ik. Bv met rekenen komen breuken aan bod en ze moeten nog zelfstandiger kunnen werken. Bij ons gaan ze ook intensiever met hun eigen project bezig.quote:Op woensdag 25 november 2009 20:36 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
Wow!!!!! Goed hoor
Ik ben eigenlijk benieuwd naar belangrijke verschillen tussen groep 5 en groep 6. Kan ik natuurlijk googlen, maar kan iemand hier daar uit ervaring over vertellen? Dan heb ik het over verschil in ontwikkeling van de kinderen, maar ook de lesstof (wat is dus echt duidelijk verschillend)?
Ja, ik ben ook best wel trots dat ik nu echt vooruitgang kan zien. Ik heb vooral niet gescoord op de vragen die ik niet in heb gevuld.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:01 schreef Flappe-du-Pomme het volgende:
[..]
Nou je bent al super vooruit gegaan! Misschien zie je na de inzage ook wat je precies verkeerd hebt gedaan en dan doe je dat de volgende keer goedHoeveel kansen heb je nog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |