quote:
Op donderdag 4 februari 2010 13:47 schreef Miekie_ het volgende:Ik heb een vraagje;
Ik ben afgelopen zomer afgestudeerd als sociaal pedagogisch hulpverlener (SPH). Nu zou ik graag de PABO willen doen aangezien ik het onderwijs wil.
Ik zou graag ervaringen willen horen van mensen die een tweejarige deeltijd opleiding hebben gedaan aan de hogeschool edith stein in hengelo.
Ik zou graag het speciaal onderwijs in willen aangezien ik dan SPH kan combineren met het lesgeven.
Iemand hier ervaring mee?
Ik doe hem nu verkort (2 jaar) deeltijd. Maar niet in Hengelo. Wat wil je precies weten? Want misschien kan ik je toch wat meer vertellen, ook al is het van een andere school.
Ik vind het tot nu toe goed te doen. De tijd vliegt voorbij, na dit schooljaar al meteen het afstudeerjaar.
Oh, even nog een aanvulling:
Ik werk 3 dagen (iets heel anders, niet in het onderwijs) en loop 2 dagen stage, nu in groep 7/8. 2 avonden in de week ga ik naar school.
Er zijn altijd een hoop mensen die klagen over werkdruk, geen sociaal leven meer... ik vind dat wel meevallen, als je je dingen goed plant dan kun je één weekenddag ook echt wel aan iets ontspannends besteden. In sommige weken is het drukker, maar daar staan ook weken tegenover waarin het nog redelijk rustig is. Maar goed, ik ben ook redelijk relaxt ingesteld, ik stress niet zo snel.