Kou is echt heel vervelend bij klussen merkte ik nu, kon totaal niet op gang komen.
inmiddels hebben we toch maar zo'n straalkacheltje gehaald omdat we anders echt nooit onze deadline zouden halen. (eerste week januari; vloer impregneren en start stucadoor).
dit werkt aanzienlijk beter, het was vandaag gewoon 11,5 graad in de woonkamer! lekker hoor.
wat is er nu gedaan en wat doen we nog?
het toilet is nu af, op het plafond na natuurlijk en de aankleding.
![]()
we hebben het plafond in de erker gemaakt, incl wat isolatie nadat de muizen het vorige hadden opgevreten.
(kijken hoelang ze dit laten zitten...)
![]()
we hebben de bovenkant van alle ramen gelijk gemaakt. dat zit zo: boven de schuifpui zit wel een stuk wand maar boven de losse ramen is de boel afgewerkt met randjes en nog meer randjes. we hebben er gipsplaat tegen aan gezet zodat het meegestuct kan worden en dan ziet het er overal hetzelfde uit.
dit is raam 1, hierna hadden we er nog4.
![]()
om het af te maken hebben we ook van gipsplaat de 'vensterbanken' gemaakt. we hebben in een vorig huis de vensterbanken verwijdert en mee laten stuccen, omdat we nog niet wisten wat voor vensterbanken we wilden en vervolgens vonden we dat eigenlijk best mooi staan en zijn die vensterbanken er dus nooit gekomen. dat doen we hier dus ook weer, geen vensterbanken, gewoon mee spachtelen straks.
![]()
De groene kleur komt trouwens van het zeil waar we de vloer mee afgedekt hebben, dat je niet denkt dat we in groen licht staan te werken ofzo.
En begonnen met het verlaagd plafond. hier zitten de eerste rachels ertegen aan, nog heel veel meters te gaan
![]()
Hier nog even de keukendeur naar de garage, lekker extra hoog en straks met het verlaagde plafond moet het randje ook nog min of meer wegvallen zodat ze zo goed als tot het plafond lopen.
het vrij lage plafond wordt zo weer optisch verhoogd.
![]()
we hebben trouwens ook een nieuw fenomeen ontdekt; onze roodborstjes in de tuin hebben skies en als je het niet geloofd heb ik hier op foto de sporen in de sneeuw...
![]()
om bij het subject te blijven, het geeft toch ook wel leuke plaatjes dit weer;
![]()
wat is er verder nog voor nieuws:
we zijn nu iets verder met de rachels in de woonkamer, helaas stootte we ergens op bij het boren, geen idee, maar de boor was in 1 klap op. dus dat betekende vrij veel tijdverslies om aan een nieuw boortje te komen maar inmiddels is die er dus we gaan zometeen weer verder.
gister hebben we nog een 'gezellig' bezoekje gehad van iemand vanh de keukenzaak, laten we het er maar op houden dat we deze zaak totaal niet aanraden en hier nooit meer 1 voet over de drempel zetten, want ons conflict over het aanrechtblad speelt nu al sinds de plaatsing in april en we zijn geen stap verder.
de rechtsbijstand zat er inmiddels op en raadde ons aan om deze ongelooflijke botte boer, pardon, vriendelijke commercieel manager, nog eens te laten komen kijken, die hebben we er dus na een aantal onbeschofte opmerkingen uitgezet en de advocaat mag het verder gaan oplossen.
een nieuw blad komt er, met of zonder betaling van deze club maar het gaat dus nog wel even duren ben ik bang.
morgen en overmorgen nog flinke lange dagen voor het plafond en dan even 2 dagen niets behalve lekker eten en drinken en yes, eindelijk weer eens een normaal jurkje aan en geen kluspakje!
(mits ik dat stof uit mijn haar krijg en heb ik al verteld dat je echt een vreselijke droge jeukende huid krijgt van dit geklus of klink ik nu echt als een meid)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.