abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73842175
Huis staat in een buiten-buiten-buiten wijk van Almere, ongeveer 15 autominuten vanaf Almere.
houten vloer eruit is niet zonde, tenzij je het mooi vindt en laten wij dat nou niet vinden

muizen en gif maak ik mij niet zo veel zorgen over, muizengif droogt gestorven muizen uit zodat het niet gaat stinken of rotten of ongedierte aantrekt. en een vrijstaand huis in de polder volledig muizenvrij maken en houden?! as if!
we zetten ze telkens weer buiten uit na het vangen in diervriendelijke muizenvallen en af en toe een aangeknaagde kerstbal hoort er gewoon bij als je buiten woont.
en dat met katten (nu nog maar 1 sinds kort), hadden er 3 maar die keken er zelfs niet naar
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  maandag 19 oktober 2009 @ 19:45:40 #52
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_73855373
Kat moet je gewoon bijna niets te eten geven, dat triggert z'n jachtinstict. Zou jij nog gaan werken als je elke dag keurig een mandje vreten aan je voordeur had hangen ??
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_73941569
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 13:49 schreef WRH het volgende:
Huis staat in een buiten-buiten-buiten wijk van Almere, ongeveer 15 autominuten vanaf Almere.
houten vloer eruit is niet zonde, tenzij je het mooi vindt en laten wij dat nou niet vinden

muizen en gif maak ik mij niet zo veel zorgen over, muizengif droogt gestorven muizen uit zodat het niet gaat stinken of rotten of ongedierte aantrekt. en een vrijstaand huis in de polder volledig muizenvrij maken en houden?! as if!
we zetten ze telkens weer buiten uit na het vangen in diervriendelijke muizenvallen en af en toe een aangeknaagde kerstbal hoort er gewoon bij als je buiten woont.
en dat met katten (nu nog maar 1 sinds kort), hadden er 3 maar die keken er zelfs niet naar
heb jaren gedroomd over verhuizen naar almere, ja ik weet nu ongeveer waar je woond ongeveer,( broer en zus wonen er) is prachtig daar, maar wat een huis en wat een inrichting, ben je niet gestresst van dit alles??
heb zelf hier verbouwd, heb cv gekregen en ze hebben de schoorsteen eruit gesloopt, als ik foto`s kan neerzetten doe ik het even, jou huiskamer is mijn hele benedenverdieping. ik blijf je op de voet volgen.
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_73944908
viel op zich mee de stress, bij het verhuizen en nu, al voor we gingen verhuizen wisten we dat we er op dat moment even niet zoveel aan konden doen en dat het gewoon even snel leefbaar gemaakt moest worden.
nu is het dan zover dat we het echt naar onze zin gaan maken en eigenlijk vinden we het wel heel ongemakkelijk, vooral al dat stof, maar we hebben een hele ruime planning.

enige echte harde deadline was (is) voor ons de vloer beneden er helemaal uit met de muurtjes en het opbouwen van de nieuwe muurtjes, dit omdat we een datum hebben afgesproken voor het leggen van de vloerverwarming en de nieuwe vloer.
als we de rest niet halen om wat voor reden dan ook, dan gebeurt er weinig behalve dat de stucadoor dan later komt en de glazen deuren dus ook later.
Liever heb ik ze wel meteen in die periode van circa 6 weken dat de verwarming nog niet aanmag, omdat het huis beneden dan toch al koud is, dan liever ook in die periode het stucwerk, dan is het huis maar 1 periode koud en vochtig en niet daarna nóg eens.

maar voorlopig gaat alles volgens schema, ben nu bezig met de hele 1ste verdieping leeg te halen (Ben echt zó blij dat we minimalistisch wonen ) en het behang er daar af te halen.
vloer voor boven komt morgen, moet dan eerst beetje op temperatuur komen, kan ik verder met wanden en dit weekend gaan we dan de nieuwe muurtje beneden bouwen.

dan hopelijk het volgende weekend het hele verlaagde plafond beneden, dat moet echt samen gebeuren.
maandag komt ook de nieuwe cv en worden op zolder alle leidingen verlegd, ik hoop dan in de loop van de week ook alvast met de vloer te kunnen beginnen, naast de wanden.

maar gaat op zich allemaal redelijk relaxt nog.
update foto's zal ik na het weekend doen, dan is er tenminste weer wat te zien, alleen maar lege kamers boven is ook een beetje saai.
  Moderator donderdag 22 oktober 2009 @ 19:03:31 #55
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_73958807
Poeh, wat een klus

Hoewel ik niet van deze woon stijl hou (ben meer jaren 30 achtig) ben ik wel benieuwd hoe het gaat worden
pi_73973134
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 19:03 schreef Vonkenboer het volgende:
Poeh, wat een klus

Hoewel ik niet van deze woon stijl hou (ben meer jaren 30 achtig) ben ik wel benieuwd hoe het gaat worden
ik weet het, ik vind het erg leuk om te zien hoe veel verschillende smaken fokkers hebben.
als je bv Oblivion's prachtige huis naast het mijne zet, dan geloof ik niet dat smaken meer uit elkaar kunnen lopen :-)
pi_74067893
Weekend weer samen geklust, dus weer even een update.

Beneden is inmiddels het nieuwe muurtje opgebouwd. De oude stond een meter de woonkamer in en wij hebben nu de wand gewoon recht doorgetrokken.
Hier komen straks als laatste de glazen deuren in, dus het ziet er nu misschien als een vrij grote opening uit.

Ondertussen ben ik flink bezig geweest met boven al het behang af te stomen zodat hier straks stucwerk tegenaan kan.
We hadden er zelf vlak na de verhuizing even snel wat wit behang tegenaan gegooid en waren daarom vergeten hoe erg het behang van de vorige eigenaar eigenlijk was:

Dit is 1 van de wanden in de studeerkamer. Het zijn 3 lagen behang in totaal en wat helemaal leuk is, is het materiaal
Het is een soort fluweel spulletje en het witte in het motief is van een soort kleef - stretch bende, als je er de behangstomer opzet smelt het en heb je een soort suikerpasta bende overal, echt een t# klus dus.

Dit is een muurtje op de overloop waar het inmiddels vanaf is en het ons met een nieuwe vraag achterlaat, het is een laag behang op gipsplaten, gewoon vanuit de bouw gipsplaten. Omdat het oude behang zulke enorme bende is, raak je soms bij het wegsteken ook de eerste laag van de gipsplaten waardoor deze op sommige plekken er af gaat. Kan hier evengoed overheen gestuct worden of moeten we eigenlijk overal nieuwe gipsplaten tegenaangooien? (dat hoop ik toch niet )

De vloer voor boven is binnen, die ligt nu even bij te komen en daar ga ik eind van de week mee starten boven.
Nu eerst nog het behang overal afmaken en vandaag komt ook de nieuwe cv ketel.

Nu ik zo naar de foto's kijk krijg ik het gevoel bijna niets gedaan te hebben
Maarja, wanden leegmaken van behang levert ook niet echt een geweldig uitzicht op.
pi_74089514
Erg gaaf huis met veel potentie, ben benieuwd naar het eindresultaat.
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_74089985
Nou, je bent al ver op weg!

Enne gaatjes gewoon weer dichtmaken, met iets van Knauf...euhm euhm...renoband! hadden de dames het in mijn topic over.
En daar kan gewoon overheen gestucked worden, mits je het insmeert met stucprimer.
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
pi_74095164
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:23 schreef Oblivion het volgende:
Nou, je bent al ver op weg!

Enne gaatjes gewoon weer dichtmaken, met iets van Knauf...euhm euhm...renoband! hadden de dames het in mijn topic over.
En daar kan gewoon overheen gestucked worden, mits je het insmeert met stucprimer.
wel de aanwijzingen op het potje qua droogtiojd opvolgen voor je er primer/verf oid op smeert anders komt het er weer af zetten. Is wel een supergoedje, je hoeft amper te schuren anders dan bij plamuur.

Overigens heeft de stucadoor bij ons alle gaten gewoon dichtgestuct en hebben we dus geen renoband op de gipsplaten gebruikt, wel voor de plinten ed
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_74100836
hoop dat zoiets lukt.
het is wel iets meer dan gaatjes hoor, er zijn echt hele stukken van de bovenste laag van de gipsplaten af, dus het karton ligt echt boven.
zat al te overwegen om nóg meer af te stomen zodat echt het gips naar boven komt, maar vraag me tegelijk af of dat wel heel verstandig is.
willen volgende week de stucadoor laten komen om even te komen kijken.

cv gister was trouwens een beste klus, installateur eerst spullen gehaald, begon om 9 uur en ging pas 8 uur in de avond weg en nog niet helemaal klaar, hij gaat zometeen nog even verder.
maar het wordt wel mooi!
(definieer mooi natuurlijk, bedoel, het is een cv ketel... )
pi_74123501
Mooi huis hoor, ben erg benieuwd wat jullie ervan gaan maken.
Toegang is geen open deur.
pi_74134531
flinke make-over zeg!
Over die open haard zou ik toch langer getwijfeld hebben..situatie zoals ie nu is is ook niet ideaal.

succes!
pi_74138258
Leuk huis en topic om te volgen!
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
  woensdag 28 oktober 2009 @ 10:21:00 #65
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_74140914
De keuken

Succes
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  Moderator woensdag 28 oktober 2009 @ 16:57:57 #66
92034 crew  Vonkenboer
pi_74155343
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 07:55 schreef WRH het volgende:
hoop dat zoiets lukt.
het is wel iets meer dan gaatjes hoor, er zijn echt hele stukken van de bovenste laag van de gipsplaten af, dus het karton ligt echt boven.
zat al te overwegen om nóg meer af te stomen zodat echt het gips naar boven komt, maar vraag me tegelijk af of dat wel heel verstandig is.
willen volgende week de stucadoor laten komen om even te komen kijken.

cv gister was trouwens een beste klus, installateur eerst spullen gehaald, begon om 9 uur en ging pas 8 uur in de avond weg en nog niet helemaal klaar, hij gaat zometeen nog even verder.
maar het wordt wel mooi!
(definieer mooi natuurlijk, bedoel, het is een cv ketel... )
Vergis je niet een nieuwe cv ketel plaatsen ter vervanging van een oudere ketel is meestal nog een heel werk hoor. Meestal past de rookgasafvoer niet en zitten de zaken niet precies op de juiste plek en moeten er de nodige leidingen omgelegd worden
pi_74175313
quote:
Op woensdag 28 oktober 2009 16:57 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vergis je niet een nieuwe cv ketel plaatsen ter vervanging van een oudere ketel is meestal nog een heel werk hoor. Meestal past de rookgasafvoer niet en zitten de zaken niet precies op de juiste plek en moeten er de nodige leidingen omgelegd worden
ja daar stond ik inderdaad van te kijken, die arme man!
gewoon ruim 12 uur in totaal bezig geweest met die leidingen, maar het ziet er knap uit.
pi_74191410
Vandaag kwam ook de offerte binnen voor het toilet beneden.
De leverancier van de vloer doet ook sanitair en we hebben ze gevraagd om in ieder geval het toilet een mooi inbouw toilet te maken.

tegelen etc wilden we zelf doen, ergens simpel tegeltje vinden en gewoon tegelen, maar hebben toch om een offerte gevraagd voor het geval dat ze dat tegen een leuke prijs kunnen.
Vond het niet echt een leuke prijs, of ligt dat aan mij?

als we ze een nieuw toilet laten installeren en het tegelwerk laten doen, zijn we in totaal 2700,= kwijt.
Dit is zonder vloertegels want we laten de al aangeschafte vloer doorleggen.
Er wordt nu 900,= arbeidsloon gerekend voor het plaatsen van het toilet en nog eens 500,= voor het tegelen.
Ik heb echt geen idee van normale prijzen voor zoiets, anyone?
  donderdag 29 oktober 2009 @ 16:28:14 #69
8369 speknek
Another day another slay
pi_74191721
Ik weet niet hoe groot het toilet is, maar ik ben bang van wel. Wij hadden het toen op werkspot gezet en het laagste bedrag was iets van 1000 euro (excl materialen), en we waren achteraf ook niet bepaald blij met het resultaat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_74192667
nee werkspot doe ik liever niet meer, de cv installateur heeft wat eerder prutswerk (van de keukenmontage lui via werkspot) kunnen verhelpen.

dat tegelen laat ik sowieso zitten, ik vind wel ergens een goedkoop tegeltje dus dat arbeidsloon gaat er ook weer af dan, blijft het evengoed nog een leuke rekening. sjonge, wist niet dat naar het toilet kunnen zoveel moest kosten
pi_74311571
Weer even een kleine update, moet wel eerlijk bekennen dat we dit weekend totaal niet op gang kwamen.
Vrijdag en zaterdag eerst nog wat afspraken en voor je dan in je kluskleding staat is de motviatie een beetje moeilijk te vinden.

Maar toch wel wat dingen gedaan, hoewel deze niet echt heel zichtbaar zijn.
Toch maar besloten om de muur tussen hal en gang te verplaatsen, het is maar een metertje maar betekende toch weer muurtje afbreken en nieuw muurtje bouwen. Natuurlijk wilden we dat precies op de plek waar eigenlijk een radiator hangt en nu verdwijnen die weliswaar volgende week, maar voor nu zat hij nog even in de weg.
Afijn, muurtje is gelukt en we vinden de verhouding in grootte van hal en gang nu beter.

Muurtje is dus krap een meter naar de voordeur opgeschoven. Je ziet het niet op deze foto, maar als je vanuit de woonkamer kijkt, is die muur nu symetrisch verdeeld in muur - toiletdeur - muur - keukenopening - muur, ook zo opgemeten.

Dit is even een close up van het geweldige behang in de studeerkamer dat er nu volledig afligt. In deze kamer zaten nog wel meer motiefjes, echt reuze schattig (in een woonboerderij maar niet hier).

Alles is er dus af in deze kamer, trouwens, op de hele bovenverdieping is het er echt overal vanaf.
Door de deur zie je de gang / overloop boven en daar hebben we onderstaande tijdelijke woonkamer maar gemaakt.

Inderdaad, ook de tijdelijke leefruimte van de kat, die vind het maar helemaal niets, die halvering van zijn leefruimte. Hier hebben we toch nog de mogelijkheid om enigszins normaal even te zitten, eten of tv te kijken.

Deze kan morgen weg, 10 kuub gevuld met oude vloeren, muurtjes, gipsplaten en andere troep. Blijf het verbazingwekkend vinden hoe snel zo'n toch geen lullig formaat bouwbak gevuld is en uiteindelijk nét te klein blijkt. (foto wel even vanuit binnen genomen, het was hier gisteravond echt behoorlijk slecht weer opeens, de helft waaide van de bouwbak af en konden we naar op jacht in de regen)

Ohja, boven in de slaapkamer ligt al nieuw vloertje, toch nog even in de avonduren kwaad gemaakt om nog íets af te krijgen. Morgen gaat dan eindelijk echt de deur / muur tbv de kleedkamer eruit en verplaatst worden en willen we proberen om de vloer in de studeerkamer te leggen.
Vandaag ben ik bezig met wat kozijnen her en der in de grondverf te zetten en nog wat muizen te vangen.
(de krengen hebben iets nieuws ontdekt; slepen behangsnippers de muizenvallen in om er vervolgens een soort nest van te maken, iets zegt me dat de vallen niet scherp genoeg afgesteld staan)
pi_74311973
deze tvp is voor een vriend die met dezelfde transformatie bezig is
Jusqu'ici tout va bien...
pi_74312037
ohja en de vraag om foto's van de tuin, was ik niet vergeten maar ik blijk niet zo heel veel recente foto's te hebben en we hebben er al best redelijk wat in gedaan. (weggehaald vooral).

Dit is vanaf het zolderraam, je ziet een grote kale plek in het midden, dit was de vijver. Niet onderhouden dus het water was met alle stinkende troep niet eens meer zichtbaar, dichtgegooid dus. Die 3 grote coniferen er omheen(waren p/st zo'n 8 meter hoog) zijn inmiddels ook om, bleken helemaal verrot aan de achterkant.
De boswal tenslotte is voor de helft van ons en voor de helft van de gemeente, die hebben wij inmiddels aardig uitgedund en daar gaat straks nog veel meer uit, staat veel te dicht op elkaar en de helft is niet gezond.

Dit is hoe het was in de eerste zomer, de heerlijk moderne pergola met klimplanten hebben we hier al gesloopt. De heg ziet er momenteel al weer normaal gefatsoeneerd uit. Overigens aan de andere kant van de tuin hebben we net zo'n heg maar die was al in geen jaren gesnoeid. Wij wel gedaan en gelijk kreeg dat ding de coniferenziekte en was dood binnen 2 weken. Tot 3 keer toe een volledig nieuwe haag moeten plaatsen voor hij het trok daar en met 130 boompjes op een rij is dat best wat werk. (We hadden wat pech zeg maar toen we hier net inkwamen, waren meer van dat soort dingen door achterstallig onderhoud)

Maar ok, vorig jaar winter was dit het uitzicht vanuit de keuken en dat is toch ook best gezellig:

[ Bericht 0% gewijzigd door WRH op 02-11-2009 12:42:40 ]
pi_74314895
Wat een heerlijke ruime tuin! Sneeuw...
En euh, kuch, ook zo'n behangetje komt een woonboerderij niet in hoor...
pi_74316485
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:08 schreef Oblivion het volgende:
Wat een heerlijke ruime tuin! Sneeuw...
En euh, kuch, ook zo'n behangetje komt een woonboerderij niet in hoor...
nee toch, ben ik gelukkig toch niet de enige die dit echt heel heel erg vind
(en had ik al gezegd dat ik jullie dakkapel echt geweldig vind?)
pi_74317153
quote:
Op maandag 2 november 2009 14:56 schreef WRH het volgende:

[..]

nee toch, ben ik gelukkig toch niet de enige die dit echt heel heel erg vind

Ik ben gek op behang!
Maar dit is niet mooi, dus je doet er goed aan om het eraf te halen, zeker als je een strak interieur wilt!
quote:

(en had ik al gezegd dat ik jullie dakkapel echt geweldig vind?)
Nee! Doe eens..
Plaag je maar, dank je wel!
pi_74320658
Gaat volgens mij heel mooi worden. In ieder geval een behoorlijke klus met veel spierpijn.
PS2 PS3 PSP Wii
pi_74609223
Spierpijn begint af te nemen

Weer verder gegaan dus even een update.
Inmiddels een paar tegenvallers, althans, wat dingen tegengekomen die we aan onszelf te danken hebben.
Boven ligt vrijwel overal de nieuwe vloer, op de studeerkamer na.
Daar hebben we bij de verhuizing een muur uitgebroken en de walk in closet bij de kamer getrokken (we maken van 1 losse kamer een hele grote walk in closet, dus hebben we die uit de bouw niet nodig), in die walk in zat electra die we zo gauw niet kwijt konden.
niet erg toen, gewoon een stopcontact op de vloer gemaakt, heel handig omdat het bureau er toch bovenop stond.
tja, die kwamen we dus nu weer tegen en de vloer past er niet overheen, dus die wilden we naar de wand verplaatsen. toen wisten we meteen weer waarom we dat niet meteen gedaan hadden; de draden zijn veel te kort. geprobeerd nieuw te trekken, lukte niet, dus we stoppen 'm gewoon weg. maarja, inmiddels was het savonds laat, hadden we wat afspraken overdag ivm werk en hebben we het nog niet afgemaakt, dus in die kamer ligt de vloer voor de helft, helaas. gaat morgen goedkomen.

wel boven overal alle kozijnen geverfd en dat zit er erg strak in. heb er echt mijn best op gedaan, met schuren, ammonia, 2 lagen grondverf, schuren, nog meer ammonia en hoogglans en nu hebben we boven overal (minus de schuine dakramen) trakke glanzende witte kozijnen.

ook hebben we het toilet uitgezocht, althans, de wandtegels, want de vloer wordt doorgelegd en het toilet, fonteintje en kraan. nu willen wij het toilet zo simpel en basic mogelijk, bedoel, wij zelf gebruiken vooral het toilet boven, beneden is voor de gasten en die hebben we nauwelijks, ik was zelf dus niet van plan om daar meer dan 1 minuut per dag maximaal door te brengen dus ruimte voor de leesmap of een dvd hoeft niet.

daarna weer verder met klussen en toen kwam tegenvaller door eigen toedoen nr 2:
we wilden in de kleedkamer 1 muur volledig kastenwand. daarvoor zit de toegangsdeur in de weg, want dan kunnen we niet van muur tot muur. dus bedacht; die verplaatsen we gewoon.

zo gezegd zo gedaan, maar toen het er eenmaal uitlag bedachten we ons alle 2 tegelijk; het ziet er niet uit!
goed projectmanagement: weet wanneer je moet stoppen, ook al heb je er al een dag opzitten.
dus gipsplaten gehaald en muurtje weer nieuw op dezelfde plaats terug opgebouwd, kostte ons anderhalve dag, jammer van de vertraging, maar blijkbaar moet je soms dingen eerst echt voor je zien

De vloerverwarming beneden is ook aangelegd inmiddels, maar helaas, ze moeten vanavond of morgen terugkomen, we hebben nl een kleine lekkage.
miniscuul gaatje waar het water uitspuit, inmiddels dus maar de ketel uitgezet dus het is steenkoud in huis, want nu dus boven ook geen verwarming. (en dus ook geen hete douche, best een vervelend gevoel nu)
hij ligt er verder wel mooi in:

vond het erg leuk om te zien hoe zoiets gedaan wordt, had ik nog niet eerder gezien. voor mensen die daar meer van willen zien: er zijn wel meer foto's gemaakt.

Vrijdag wordt hier de een laagje ter egalisering overheen gegooid zodat ze maandag kunnen beginnen met de nieuwe vloer, ze verwachten hier een week mee bezig te zijn.
daarna kunnen wij weer verder met het verlaagde plafond over de gehele benedenverdieping incl inbouw verlichting en daarna kunnen de wanden gedaan worden.
vanavond komt de eerste stucadoor de boel inventariseren om een meer dan globale offerte te doen, dus zal mij benieuwen

van het weekend gaan we heel rustig de benedenverdieping doorlopen om te bepalen waar we nu eigenlijk inbouwverlichting willen (En wat voor). plan is nu om voor elk raam bovenin in ieder geval 2 spots of lampjes of whatever te doen en verder nog wel wat hier en daar.
iemand nog suggesties waar we absoluut op moeten letten?

ook kunnen we zaterdag naar de keukenharrie, daar loopt een klein geschil ivm het gegeven advies voor het keukenblad en na tussenkomst van een jurist willen ze erg graag opnieuw van ons horen welk blad we willen
dat weten we al; het merk van onze keuken heeft in de brochure zelf een glazen werkblad, dus eigenlijk begrijpen we niet goed waarom dat niet in de eerste plaats is geadviseerd, maar ok, beter laat dan nooit en het was best lekker klussen met een blad waarvan je weet dat het er toch uitgaat en een beetje stof of krasjes er niet meer toe doen

overigens, de kat heeft eindelijk door wat zijn job description is, althans, zolang de muizen ín de val zitten

ik kijk nu vooral heel erg uit naar maandag, als ze gaan starten met het marmer, heb ontzettend veel zin in de nieuwe vloer!
  woensdag 11 november 2009 @ 17:51:34 #79
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_74610531
wat wordt het al mooi zeg!
O+
pi_74626423
Nog even paar foto's erbij:

Dit is wat er boven op de grond ligt, maar ik zag al dat (zoals gebruikelijk) een foto de echte kleuren geen goed doet, de nieuwe vloer ligt hier op de overloop, op de kamers nog de oude vloer, maar er lijkt nauwelijks verschil tussen te zitten, terwijl het in het echt een enorm verschil is, de nieuwe vloer is veel lichter en minder druk, minder streperig en motieven etc.

Hier de nieuwe verdeelunit tbv de vloerverwarming beneden. (komt nog kastje omheen, hij staat in de gang naast de meterkast)

De lekkage is vanochtend verholpen, wel komt er vandaag nog een monteur omdat ze in de keuken ondanks afspraak toch met de machine hebben gefreesd ipv het handje, dus de leidingen lopen niet dicht genoeg tegen het keukenblok aan. Daardoor krijg je dat als je staat te koken, je voeten dus op koud steen staan, niet echt lekker. Als het goed is komt er zometeen een monteur die er nog even een extra sleuf bijmaakt. Net op tijd omdat er morgen een egaliserend laagje overheen gaat.

En de nieuwe strak witte kozijnen, dit is op de studeerkamer waar ook de balkondeur zit.
Merk meteen dat de kamer lichter is door al dat wit, ondanks dat het achter een gordijn zit, maar het straalt gewoon fris uit.

In de loop van volgende week weer een update voor het leggen van de vloer, dit weekend even weinig; lief is jarig, dus ondanks de troep wel even aan de borrel
pi_74626483
dubbele posting per ongeluk.

[ Bericht 27% gewijzigd door WRH op 12-11-2009 13:01:30 ]
  donderdag 12 november 2009 @ 13:50:46 #82
267772 JettAr
Gewoon omdat het kan
pi_74633263
wat hebben jullie een ongelooflijk mooi huis zeg! vooral de zolder slaapkamer op de tussentijdse foto's is helemaal mijn stijl! (eigenlijk alles van toen behalve die blokjes vloer!)
Je maintiendrai
pi_74636505
thanx
de slaapkamer blijft ook redelijk zo, enige verschil is dat de wanden eerst wit waren door behang en dat ze straks wit door spachtelputz worden en de vloer had een 'even snel' zwarte vloerbedekking, dit is nu een heel licht laminaatje met straks een heel groot zwart kleed.

het is trouwens een semi-zolder, op de foto van de buitenkant kun je goed zien dat we in de gelukkige omstandigheid verkeren van 2 zolders, nl 1 echte op de 2de verdieping (is een sportzolder geworden) en 1 op de eerste verdieping boven de woonkamer.
vorige eigenaar had daar zijn kantoor en de slaapkamer in de kamer die door de architect ook zo bedoeld was maar we vonden het juist zo knus om onder een hoog zolderdak met donkere balken te slapen, genieten van de regen buiten langs het schuine raam
kamers meteen omgewisseld dus.
pi_74636769
Vergeet ik toch helemaal dat ik ook nog de eerste trap beneden heb geverfd!
had 'm al eerder wit gemaakt en zat nu heeeeel erg te twijfelen of ik 'm wit of zwart zou doen. zwart vond ik wel leuk maar eigenlijk ook net iets te gekunsteld, je kent het wel, de zwarte kussentjes moeten ook terugkomen in de zwarte fotolijstjes en voor je het weet sla je door.
dus toch maar voor veilig wit gekozen. simpel dus, geschuurd, afgenomen en weer witte hoogglans eroverheen en toen was hij weer prachtig glimmend.
alleen nog even van die radiatorlak halen voor de paal, die is van metaal en de gewone hoogglans wordt dan echt super geel.

extra lus van de vloerverwarming in de keuken is trouwens vanochtend ook gelegd en naar volle tevredenheid, dus geen onverwarmd randje langs het aanrecht en koude voetjes tijdens het koken straks.

btw mocht iemand nog een leuke stucadoor in deze regio kunnen tippen; be my guest, die van gister is gewoon niet op komen dagen...
pi_74743004
Jaaaah, vandaag zijn de leggers met de vloer begonnen!
prachtig gezicht om het op te zien bouwen.

je ziet wel wat bruinige vlekken maar dat is van het vocht waarmee ze telkens inwrijven.

Vrijdag is de vloer van de hele begane grond geëgaliseerd (wat is dat koud, enorm veel vocht ook blijkbaar in die egaline, huis zag er van buiten uit of we een binnenzwembad hebben, met overal beslagen ramen).

Vooral de avond gaf het een raar gevoel omdat het er door de kleur en de natte uitstraling ook uitzag of onze trap opeens een aanlegsteiger was ipv een trap.

en dit is het nieuwe marmer dat er ingaat, mat en wit.

Ze zijn hier nog de hele week mee bezig.

en hier nog even een leuk sfeerplaatje van 1 van de muren met deuren die we er uit gehaald hebben, ruimtes ogen veel 'logischer' vind ik zelf.
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 11:42:38 #86
155227 crew  Guppy
dus
pi_74743400
Die kat

En, mooie vloer ook
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74745062
Whoot! Je vloer!

Marmer!
Past wel!
pi_74745134
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:50 schreef Oblivion het volgende:
Whoot! Je vloer!

Marmer!
Past wel!
thanx!
heb er echt zo'n zin in om het straks overal te zien liggen, we leggen het over de hele benedenverdieping, incl toilet ook en dan straks met die glazen deuren zie je het dan echt doorlopen.
(hoop ik, dat was de gedachte erachter althans )
pi_74745151
ehm, geen glazen deur in het toilet natuurlijk...
pi_74745614
quote:
Op maandag 16 november 2009 12:54 schreef WRH het volgende:
ehm, geen glazen deur in het toilet natuurlijk...

Neen, geen goed idee.
  maandag 16 november 2009 @ 14:47:25 #91
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_74748384
Melkglas....
pi_74748925
quote:
Op maandag 16 november 2009 14:47 schreef Hr-Flip het volgende:
Melkglas....
nah, dan nog, ik zou zelf niet echt op mijn gemak gaan zitten!
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 22:02:36 #93
92034 crew  Vonkenboer
pi_74764161
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
  maandag 16 november 2009 @ 22:15:05 #94
3185 Adelante
To let it go now
pi_74764884
Mooie vloer gaat dat worden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74767875
quote:
Op donderdag 12 november 2009 15:34 schreef WRH het volgende:
\

btw mocht iemand nog een leuke stucadoor in deze regio kunnen tippen; be my guest, die van gister is gewoon niet op komen dagen...
Ik kan even niet vinden welke regio
pi_74772249
quote:
Op maandag 16 november 2009 23:21 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Ik kan even niet vinden welke regio
Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
pi_74772271
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 07:45 schreef WRH het volgende:

[..]

Flevo of Gooi- Eemlanden
We wonen zeg maar tussen Almere en Laren in.
Ow nee dan pas ik even met het stucadoor aanbevelen, zij werken meer D-H/ R'dam en omstreken.
En tevens TVP
pi_74772598
quote:
Op maandag 16 november 2009 22:02 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar het proces bij het installeren en uitslijpen van vloerverwarming in de bestaande betonnen vloer ! Heb je daar ook foto's van ?
stapels!
ook omdat ik het zelf voor de eerste keer 'live' zag gebeuren en erg interessant vond dus ik ga even een lading foto's dumpen:

dit zijn de machines om de gleuven mee te maken, nog ongemonteerd.

de leidingen nog op rol, die er straks ingaan.

eentje op zijn kop zodat je kunt zien waar ze daadwerkelijk mee de grond insnijden.

en zo zien ze eruit als de stofzuiger er bovenop gemonteerd is.

proefrondje, ze gaan zonder veel moeite door de vloer heen, hoeven alleen bijgestuurd te worden.

dan heb je halverwege een leuke legpuzzel.

en kunnen ze gevuld worden met de leidingen

close up van de uitgesneden delen, met en zonder leiding erin.

en uiteindelijk heb je dan dit, met de meeste leidingen keurig erin.
was erg grappig gezicht, de jongen die ze erin deed maakte er een soort cha-cha van, danste er half overheen terwijl hij met zijn schoenen ze overal tussen duwde

[ Bericht 25% gewijzigd door WRH op 17-11-2009 08:39:25 ]
pi_74777501
Mooi! Te strak naar mijn mening maar wel gaaf om te volgen dit Wanneer verwachten jullie dat het af is?
pi_74778293
we hopen nog dit jaar, maar er lopen wel wat dingen door elkaar en dan krijg je zo'n kip-en-ei verhaal.

bv;
er komen een paar glazen deuren zonder kozijnen maar ook een paar nieuwe stompe deuren met kozijnen. die laatsen worden op de vloer geplaatst, dus we dachten; eerst vloer af dan kozijnen.
komt nu de toilet man dat hij niet verder kan tegelen omdat het tegen het kozijn aan moet en de vloerenleggers dat ze dan de plinten nog niet kunnen leggen want die moeten ook tegen de kozijnen aan, maar de deuren timmerman doet dat pas als de vloer ligt zodat hij exact kan meten.
tja, kip en ei dus, zo zijn er wel meer dingen die daarom vertragen, want we moeten dan toch wat planningsdingen gaan bijstellen.

liepen tegen electra dingen op beneden, wilden alleen bij de ronde muur een verlaagd plafond doen omdat daar een open verbinding naar de schoorsteen is en omdat er een latei loopt, dus die mooi wegwerken.
blijken we overal electriciteit in de vloeren en plafonds te hebben, moeten nieuwe aanleggen omdat we glazen deuren tot aan het plafond krijgen, dus daar kan geen verlichting blijven zitten, die moeten verplaatst worden, dus enige goede oplossing bleek een verlaagd plafond over de gehele beneden verdieping.
wel goed te doen natuurlijk, maar dat kan ik niet alleen en moeten we samen doen, dus kunnen we alleen in t weekend daarmee verder.
wordt nu de vloer gelegd, dus plafond kan nu niet, want er is gewoon geen werkruimte.

dat zijn dan toch wel de gebruikelijke tegenvallers die er nu eenmaal altijd zijn.
maarja, het is niet anders, we hopen nog steeds dit jaar alles af te hebben en als dat niet lukt, nouja, dan wordt het januari.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')