En dat zijn slechts een paar dingen om mee te starten. Met een dergelijk salaris kan ik vorstelijk leven.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:37 schreef ManAtWork het volgende:
¤ 1.200,- per jaar aan kleding?
¤ 2.400,- per jaar aan uitgaan?
Ik zie nog potentieel genoeg. In tegenstelling tot ¤ 8,- per maand op TV besparen.
Misschien dat je eens moet opzoeken wat 'rond komen' precies in houdt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:28 schreef kite2010 het volgende:
Ik vind het moeilijk om rond te komen
......
Totaal te besteden 223,52
ik betaal al 90 alleen voor stroomquote:[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1354088/1/50#73683890]woensdag 14 oktober 2009
En die 17 euro NUON lijkt mij heeeel erg laag. Ik betaal iets van 90 euro (gas en licht dus).
Guess dat ik dan met mijn HBO-0 jaar ervaring baan m'n handen moet dicht knijpenquote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:38 schreef kite2010 het volgende:
Het overzicht heb ik uit mn excel sheetje om mn budget bij te houden. De 17 euro Nuon energiekosten is per maand, Ik betaal dus per 3 maanden 61 euro, exclusief gas want dat zit in mn servicekosten volgens mij...ff opzoeken.. (Betreft de opmerkingen; mn salaris valt miss een beetje hoger uit; gebaseerd op 40 uur hard werken; maar daar gaat dit topic niet over. ik weet ook wel dat iemand in de bijstand minder verdient; )
Het gaat erom slimmer om te gaan met je budget; om meer over te houden.
Ik ben 27 jaar, heb academische opleiding, werk nu 2 jaar fulltime (daarvoor 3 jaar parttime). Punt is; ik wil sparen; dat heb ik nog nooit gedaan..
Misschien wel; het is een rare tijd. Veel oudere collega's hebben een MBO opleiding; verdienen 30% meer en wonen in een kast van een vrijstaande woning toen de huizenprijzen nog laag stonden; voor dezelfde hypotheeklasten...quote:Guess dat ik dan met mijn HBO-0 jaar ervaring baan m'n handen moet dicht knijpen
Huizenprijzen dalen waar je bij staat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:49 schreef kite2010 het volgende:
[..]
Misschien wel; het is een rare tijd. Veel oudere collega's hebben een MBO opleiding; verdienen 30% meer en wonen in een kast van een vrijstaande woning toen de huizenprijzen nog laag stonden; voor dezelfde hypotheeklasten...
Misschien, hangt natuurlijk van de branche af. Een HBO'er kan best meer verdienen dan een academicus, daar is niets vreemds aan.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:42 schreef Wijnbo het volgende:
[..]
Guess dat ik dan met mijn HBO-0 jaar ervaring baan m'n handen moet dicht knijpen
Hmja maar ik heb 1e solicitatie gedaan, gelijk een baan voor bijna 3K bruto en 0 jaar ervaring. Ik was al enorm blij maar wordt er elke dag blijer meequote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:55 schreef Johannes_Klabanus het volgende:
[..]
Misschien, hangt natuurlijk van de branche af. Een HBO'er kan best meer verdienen dan een academicus, daar is niets vreemds aan.
Maar zijn kosten voor gas en licht zijn absurd laag dus daar valt de winst niet op te behalen. Of hij moet zijn hypotheek gaan delen. Je boodschappenkosten zijn ook redelijk. Ik denk echt dat je het in kleding en uitgaan moet zoeken TS.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:55 schreef Brembo het volgende:
1. Zoek een partner,klinkt erg stom scheelt veel in de vaste lasten. Als jij het huis verwarmd verwarm je nu voor een dan voor twee. Deel de kosten en je bent de helft goedkoper uit. Ik denk dat de vaste kosten met 20 % stijgen als je samenleeft maar je betaalt dan (100%+20%)/2 personen = 60 % van wat je nu betaald, resulteert in de grootste besparing die je kan doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |