quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:48 schreef oompaloompa het volgende:[..]
Nja ik denk dat je daar in principe gewoon gelijk in hebt. Heb ik trouwens ook wel eerder al gezegd. Mensen zijn uiteindelijk kuddedieren die nogal gedwee volgen.
In de psychologie, wat uiteindelijk denk ik het wetenschappelijke vlak is waarvan ik redelijk wat afweet, is dat ook heel vaak aangetoond vlak na de tweede wereld oorlog, onderzoek dat je nu met recht klassiekers zou kunnen noemen (ash, stanford prison, milgram) als je wilt kan ik wel wat links sturen.
Ik denk dat het enige waar wij op verschillen op dat put is in hoeverre we overtuigd zijn dat "de grote bazen" dat ook daadwerkelijk van plan zijn.
Dat is ook waarom ik die samenvatting een aantal paginas geleden heb gepost. Ik denk dat we het stiekem op vrij veel punten met elkaar eens zijn, alleen onze uitgangspunten liggen nogal ver van elkaar verwijdert.
- edit - Je post niet helemaal meegenomen in de replay
Het is de standvastige stelling in te nemen er vanuit te gaan dat de "grote jongens" iets kwaads in de zin hebben waardoor je wel heel principieel ten strijden kan trekken maar lang niet altijd effectief.
Het probleem is namelijk dat je dan dan eerst moeten zien te bewijzen hetgeen weinig kans heeft.
Je zou het misschien zo kunnen bekijken, de wereld van de "grote jongens" ook wel genoemd, Bilderberger groep, Counsel of Foreign Relations, Illuminati, Elites, Aristocratie, Koningshuizen en ga zo nog een tijdje door.
Dat zijn bepaalde milieus waar de gemiddelde burger niet zomaar alles over te weten kan komen.
Het zou b.v. zo kunnen zijn dat deze mensen, de door hun ingehuurde deskundigen gemaakte beslissingen, accorderen, in sommige gevallen wellicht per vergissing of beïnvloed door foutieve informatie.
Dan ben je alsnog het haasje of er nu zoiets als een ondeugende kwaadwillende "old boys network" bestaat die dat (de mogelijke catastrofale gevolgen van vaccinatie op de korte of langere termijn) altijd bewust heeft gewild of niet.
Gen technologie met name het onderdeel "gene splicing" op zijn Engels, betreft "cutting edge" technologie, en een Technologie waarover nog niet zo heel veel bekend is, en de gurus op dit terrein zijn nog met 1 hand te tellen, bij wijze van spreken.
Bijzaak voor sommigen misschien maar er zijn ook opvallend veel micro biologen (weet niet of correct vertaald) op vroegtijdige leeftijd komen te overlijden binnen een eveneens opvallend kort tijdsbestek.
Er hoeft maar een relatief klein groepje gekken te zijn die een of andere terroristische daad willen plegen voor wat voor rede dan ook met behulp van de meest geavanceerde technologie, waardoor men "potentieel" best veel schade zouden kunnen aanrichten.
De ideale camouflage zou kunnen zijn om als een v/d weinigen te beschikken over high tech kennis waardoor het wellicht statistisch gezien vrijwel onmogelijk is voor een geloofwaardige klokkenluider (dus iemand met een onomstotelijk geloofwaardigheid wegens veel kennis van zake, maar zelf niet in het complot) om bijtijds aan de bel te trekken zodra hij iets alarmerend zou ontdekken.
Gezien de gemiddelde mens veel tijd kwijt is door files en werk en de kinderen naar school te brengen etc, hebben zij geen tijd, aanleiding of interesse laat staan energie om zich ook nog eens met dit soort zaken bezig te houden.
Vandaar dat op vaccinatie aan te dringen, al is het met de beste bedoelingen, dusdanig ver boven de hoofden van velen uitstijgt om dat als iets vanzelfsprekends te kunnen verpakken.
Want als men de tijd had om zich in al de mogelijke achtergrond informatie te verdiepen er vrijwel geen hond zich meer zou aanmelden voor zo'n ding.
Als je alleen al nagaat dat moment iets misgaat er niemand aansprakelijk gesteld kan worden is dat op zich al vreemd.
Dus als je het zo bekijkt en men daarna zou handelen zou er wellicht nog steeds een vaccin kunnen beschikbaar zijn voor diegenen die het nodig hebben mits er dan nog geen alternatieve behandeling voor bestaat.
Alleen zou er dan op wat voor manier dan ook dusdanig veel beveiliging op moeten zitten dat je er wel 100 per jaar zou kunnen nemen zonder je daar maar 1 seconde zorgen over zou hoeven te maken, en verzekerd van een ruimschoots dekkende compensatie in geval er alsnog iets mis zou gaan ondanks alles.
[ Bericht 0% gewijzigd door rieboet op 19-10-2009 13:34:01 ]