Moge die partij een meerderheid krijgen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:18 schreef IHVK het volgende:
[..]
Nee want je stemt dan op de Nederlandse Moslim Partij.
NW8 = Nieuws en achtergrondenquote:Op zondag 18 oktober 2009 17:15 schreef IHVK het volgende:
NW8? NWS zei ik.
Maar je mag wel plagiaat plegen.![]()
Een middel tot wat?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:15 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Hun geloof is niet het probleem, het is slechts een middel.
Volgens mij begrijp jij m'n punt niet. Ik zeg JUIST dat ze de taal goed spreken en dat je daaruit kan opmaken dat ze toch enige integratie genoten hebt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je trekt wel absurde conclusies hoor.
De taal goed spreken =niet goed geïntegreerd zijn.
Al die andere stappen zijn ook absurd, maar als je bij stap 1 al compleet de mist in gaat, zegt dat m.i. alweer genoeg.
Precies. De taal goed spreken is weliswaar een belangrijk onderdeel van succesvolle integratie. Echter, als jij je vervolgens afkeert van de westerse samenleving en pleit voor invoering van de sharia ed, dan blijk juist dat je absoluut niet goed bent geintegreerd.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:20 schreef IHVK het volgende:
[..]
Je trekt wel absurde conclusies hoor.
De taal goed spreken =niet goed geïntegreerd zijn.
Al die andere stappen zijn ook absurd, maar als je bij stap 1 al compleet de mist in gaat, zegt dat m.i. alweer genoeg.
Wuhahahahaha als jij vindt dat denken aan de sharia = niet goed integreert zijn, dan mag je 33% van de Engelse moslims het land uit gooien.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Precies. De taal goed spreken is weliswaar een belangrijk onderdeel van succesvolle integratie. Echter, als jij je vervolgens afkeert van de westerse samenleving en pleit voor invoering van de sharia ed, dan blijk juist dat je absoluut niet goed bent geintegreerd.
Wees gerust, een meerderheid krijgen ze, op de lijnvluchten terug naar Marokko.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:23 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Moge die partij een meerderheid krijgen.
Denken is wat anders dan pleiten voor de invoering van de sharia. Van mij mogen ze er rustig op los denken, maar deze wens daadwerkelijk tot uitvoer brengen getuigt in mijn ogen niet van goede integratie. En als dat inhoudt dat 33 procent van de Britse moslims niet goed geintegreerd is, dan zij het zo.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wuhahahahaha als jij vindt dat denken aan de sharia = niet goed integreert zijn, dan mag je 33% van de Engelse moslims het land uit gooien.
Sharia hoort nou eenmaal bij de islam. Als jij vindt dat een moslim die aan de sharia denkt niet goed geintegreerd is, dan wil ik uit jouw mond horen hoe jij dan het integratieprobleem wil oplossen. Want dan wordt het een buitegewoon moeilijk probleem aangezien de sharia deel uit maakt van de ideologie de islam.
Oke, 33% van de Britse moslims is niet goed geintegreerd. Hoe wil jij dan het integratieprobleem oplossen? Want ik neem aan dat jij wel wilt dat alle immigranten goed integreren.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denken is wat anders dan pleiten voor de invoering van de sharia. Van mij mogen ze er rustig op los denken, maar deze wens daadwerkelijk tot uitvoer brengen getuigt in mijn ogen niet van goede integratie. En als dat inhoudt dat 33 procent van de Britse moslims niet goed geintegreerd is, dan zij het zo.
Het is niet 'dat moslim-geloof', het is de cultuur die niet past in de Westerse cultuur. Dan houdt de solidariteit op en staat de bereidheid tot samenleven in een verzorgingsstaat onder druk. Want waarom wil je geld afdragen voor vreemdelingen die niet jouw cultuur hebben, waar je niks mee op hebt?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oke, 33% van de Britse moslims is niet goed geintegreerd. Hoe wil jij dan het integratieprobleem oplossen? Want ik neem aan dat jij wel wilt dat alle immigranten goed integreren.
Even terzijde, maar echt ongelofelijk hoeveel probleem dat moslim-geloof met zich meebrengt...
Volledige assimilatie is een utopie en tevens onmogelijk. Ik denk dat het geen enorm probleem hoeft te zijn wanneer een persoon niet compleet geintegreerd is. Zolang die persoon zich gedraagt, tenminste.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:35 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oke, 33% van de Britse moslims is niet goed geintegreerd. Hoe wil jij dan het integratieprobleem oplossen? Want ik neem aan dat jij wel wilt dat alle immigranten goed integreren.
Even terzijde, maar echt ongelofelijk hoeveel probleem dat moslim-geloof met zich meebrengt...
Dus zolang die persoon zich maar gedraagt zeg je?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Volledige assimilatie is een utopie en tevens onmogelijk. Ik denk dat het geen enorm probleem hoeft te zijn wanneer een persoon niet compleet geintegreerd is. Zolang die persoon zich gedraagt, tenminste.
Een onschuldige verspreking I'm sure... toch leuk dat je zo stukje bij beetje achter de intenties komt.quote:
Waarom?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:23 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Cultuur en geloof zijn 2 verschillende dingen. Alhoewel cultuur en geloof soms enige raakvlakken met elkaar hebben. Maar het is wel dat moslim-geloof, namelijk de totalitaire ideologie de islam. DIe naast religieuze componenten ook juridische en wetgevende componenten heeft (sharia).quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:40 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Het is niet 'dat moslim-geloof', het is de cultuur die niet past in de Westerse cultuur.
Oke jouw woorden. Maar waarom steken we dan geld in de islam en in moslims (sorry dat ik het zo zeg). Immers, islam betekent onderwerping en islam wilt zich verspreiden over de hele wereld en daarmee indirect dus de westerse beschaving terugdringen.quote:Dan houdt de solidariteit op en staat de bereidheid tot samenleven in een verzorgingsstaat onder druk. Want waarom wil je geld afdragen voor vreemdelingen die niet jouw cultuur hebben, waar je niks mee op hebt?
Leer eens lezen. Ik zeg 'volledige intregatie'. Natuurlijk is belangrijk dat die mensen de taal leren. Maar een Marokkaan hoeft wmb niet te worden omgetoverd tot die neger uit de reclame die Frans Bauer luistert en boerenkool met worst vreet. Dat is namelijk volledige assimilatie.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dus zolang die persoon zich maar gedraagt zeg je?
Waarom steken we dan geld in Turkse en Marokkaanse ouders om Nederlands te leren? Dat hoeft toch allemaal niet, zij gedragen zich toch (ze zijn niet crimineel etc.)
Waarom steken we dan geld in tientallen integratieprojecten?
En dit dus projecterend op die moslimdemonstranten in Londen. De meesten spreken keurig Engels. Echter willen ze wel de sharia invoeren (d.w.z zij willen hun ideologie uitoefenen). Geen probleem dus volgens jou, of wel? Zo ja, wat wil jij eraan doen?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Leer eens lezen. Ik zeg 'volledige intregatie'. Natuurlijk is belangrijk dat die mensen de taal leren. Maar een Marokkaan hoeft wmb niet te worden omgetoverd tot die neger uit de reclame die Frans Bauer luistert en boerenkool met worst vreet. Dat is namelijk volledige assimilatie.
Trouwens, ik spreek voor mezelf. Dat de regering ervoor kiest om miljoeneuro's in een uitgebreid integratieproject te steken, dan is dat haar keus. Niet de mijne.
Wat mij betreft hoeven ze niet volledig te integreren. Echter, zolang ze zich maar gedragen. En dat betekent ook: dansen naar de pijpen van het land waar je in woont. Een land als Engeland zit niet te wachten op invoering van de sharia, dus dan behoor je daar niet voor te pleiten.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:53 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En dit dus projecterend op die moslimdemonstranten in Londen. De meesten spreken keurig Engels. Echter willen ze wel de sharia invoeren (d.w.z zij willen hun ideologie uitoefenen). Geen probleem dus volgens jou, of wel? Zo ja, wat wil jij eraan doen?
Oke, je behoort er niet voor te pleiten, maar ze doen het wel, dus jij wilt ze aanpakken? Hoe dan?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat mij betreft hoeven ze niet volledig te integreren. Echter, zolang ze zich maar gedragen. En dat betekent ook: dansen naar de pijpen van het land waar je in woont. Een land als Engeland zit niet te wachten op invoering van de sharia, dus dan behoor je daar niet voor te pleiten.
Ik signaleer problemen, ik los ze niet op. Maar de oplossing is eigenlijk heel eenvoudig: de regering moet niet zwichten voor de druk van deze figuren. Na verloop van tijd verstomt het protest wel.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:59 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Oke, je behoort er niet voor te pleiten, maar ze doen het wel, dus jij wilt ze aanpakken? Hoe dan?
Net gaf je een paar goede opmerkingen, maar nu ga je weer de naieve kant op.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik signaleer problemen, ik los ze niet op. Maar de oplossing is eigenlijk heel eenvoudig: de regering moet niet zwichten voor de druk van deze figuren. Na verloop van tijd verstomt het protest wel.
Een twintigtal demonstranten in Londen en we hangen direct in de gordijnen. Ik ben het in zoverre met Geert eens dat je die radicalen geen ruimte moet geven. Maar hij en jij gaan even aan het simpele feit voorbij dat niet iedere moslim pleit voor de sharia en weet ik het allemaal.quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Net gaf je een paar goede opmerkingen, maar nu ga je weer de naieve kant op.
"Na verloop van tijd verstomt het protest wel"![]()
Naarmate het moslimpercentage in een land toeneemt, dan zal de druk van de islam zwaarder komen te liggen op de samenleving. Waarmee dus de roep om shariawetgevingen, zij het in de vorm van shariarechtbanken of shariauitspraken (zoals in NL.) o.i.d., groter zal worden.
Dit noemt Wilders islamisering. En dit is dus waar Wilders o.a. tegen ageert.
Nog maar een keer proberen dan, waarom?quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:23 schreef vijfhonderd het volgende:
[..]
Volgens mij ben je in de war met een uitspraak van Bernard Lewis (als ik het goed heb een beroemd islamdeskundige) waarin hij zegt dat een gematigde islam niet bestaat maar wel gematigde moslims.quote:Op zondag 18 oktober 2009 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij bent hier de stumperd. Jij houdt Wilders nog steeds voor een gematigde criticus, maar hij is veel meer dan dat. Hij heeft zelf beweer dat er geen gematigde islam bestaat. Vervolgens zeg ik dat in mijn post, en dan ben ik een stumperd.
Idioot.
quote:TH.M. VAN BAARLE - 17 OKTOBER 2009
Gekkenwerk
Het is van de gekke dat we dagelijks te horen krijgen dat �zelfmoordterroristen� bij een aanval een aantal mensen hebben gedood. Of het nu Pakistani of Afghanen of militairen van ISAF (NAVO) of onschuldige burgers waar ook ter wereld zijn, die bij deze acties omkomen, doet er niet toe. Het zijn mensen, mede-wereldburgers. Deze zelfmoordterroristen zijn er �heilig� van overtuigd dat ze een goed werk doen en dat ze na hun dood een goed �leven� zullen hebben.
Waanidee
Als nuchtere westerlingen, voor een flink deel athe�st, zijn WIJ er �heilig� van overtuigd dat dit idee-fixe van die terroristen een WAANIDEE is. De imams en andere verheven figuren in de islamitische dynastie, die hun �gelovigen� wijs maken, dat ze in een leven na de dood de beloofde verrukkingen zullen ondergaan, zijn of gek of misdadig. Iedereen, zelfs iemand met een middelmatig I.Q., kan begrijpen dat deze zelfmoordacties nooit en te nimmer GODDELIJKE opdrachten kunnen zijn. Wie daar toch in gelooft weigert na te denken.
Wij moeten gedood worden!
De islam stelt eisen. Dat doen moslims op grond van de koranteksten. Die eisen stelt deze monsterachtige ideologie aan de gelovigen, de moslims, maar ook aan de ongelovigen. Aan ons dus. Wij moeten ons aanpassen. De manier waarop is in de koran te vinden. De koran eist van de moslims een heel precieze levenswijze en �� omschreven handelwijze ten opzichte van ongelovigen. De koran eist van moslims dat ze ongelovigen doden.
Verbaast u dat?
Tot op de dag van vandaag zijn er in het verlichte Westen veel te veel mensen die het niet geloven dat moslims ongelovigen MOETEN doden. Dat komt waarschijnlijk omdat de moslims die zich in het Westen hebben gevestigd tot op heden afzien van deze taak. Degenen, die dit lezen gaan vervolgens over tot de orde van de dag. TV-kijken, bier drinken, borrelnootjes eten, klussen of ��n van de duizend andere dingen die u kunt doen. U staat er niet bij stil dat u op elk moment door een moslim gedood kunt worden. Die moslim doet alleen maar wat de profeet hem namens Allah heeft opgedragen. Hij handelt te goeder trouw. De moordenaar van Theo van Gogh stak een ellenlang betoog af om aan te tonen dat hij als moslim goed gehandeld had. Theo van Gogh had de profeet beledigd. Dat doen wij ook door ons niet tot de islam te bekeren!
Exces?
De moord op Theo van Gogh was een exces omdat de in Nederland levende moslims de tijd nog niet rijp achten om de Nederlandse ongelovigen te gaan doden. Ze stellen de uitvoering van de taak, die de profeet hen heeft opgedragen, nog even uit. Hoelang? Wie het weet mag het zeggen. In navolging van de strijders van Hamas in de Gazastrook, Hezbollah in Libanon, Taliban in Pakistan en Afghanistan, Jemaah Islamiayah in Indonesi�, Al-Shabab in Somali�, Abu Sayyaf op de Filippijnen, Janjaweed in Soedan, Gia-terroristen in Algerije, AQIM in Tunesi� (eigenlijk voor de hele Magreb: Marokko, Algerije en Tunesi�) en nog een aantal kleinere en minder bekende groeperingen, zullen moslims in Europa, wanneer de tijd daar is, hun tijdelijke schaapskleren weggooien en als de wolven, die ze zijn, de autochtone Europeanen offeren aan Allah.
Incidenten?
De hierboven genoemde groeperingen, die allen contacten onderhouden met Al-Qaeda, hebben in Afrika en Azi� al honderdduizenden mensen vermoord. Dat doen ze met graagte en met passie getuige de filmpjes die op internet circuleren, waarmee getoond wordt hoe ze ongelovigen de hals afsnijden of onthoofden. Zelfmoordterroristen ontzeggen zich het pleziertje van het bloedbad, de onthoofding en de marteling en kiezen rechtstreeks voor de vermeende genoegens na de dood. Dat is een voor ons onbegrijpelijk karaktertrekje: de dood meer lief te hebben dan het leven. Alleen volledig verblinde personen doen vrijwillig afstand van het mogelijke vooruitzicht op een lang en gelukkig (?) leven. Het is eveneens onbegrijpelijk te zien hoe naaste familieleden begripvol en lovend spreken over de daden van een zelfmoordterrorist. De euforie in de moslimgemeenschap na een �geslaagde� zelfmoordactie is verscheidene malen op TV getoond.
Toekomst autochtonen?
In een zwartgallig scenario hebben de autochtone Europeanen nog enkele tientallen jaren te gaan. Bourguiba, voormalig president van Tunesi� heeft gezegd dat de islam Europa zou veroveren via de buiken van de moslima�s. De talrijkheid van de moslimgezinnen in Nederland, en elders in Europa, zijn het bewijs dat deze voorspelling zeker uit gaat komen. Het is ook bekend dat er een druk reisschema is van islamitische jongeren vanuit Nederland naar de terroristische opleidingskampen in Afrika en Azi�. De voorbereidingen voor het Europese Armageddon zijn in volle gang. Helaas zijn er maar weinig Nederlanders die het plan doorzien. Van de velen die het wel doorzien hebben zijn er al een flink aantal uit Nederland vertrokken. Veilige bestemmingen worden schaars door de oprukkende islamisering. Het zal u niet ontgaan zijn dat de moslims in Engeland zich massaal opmaken om de invoering van de sharia-wetgeving af te dwingen?
Kan het tij nog gekeerd worden?
Ja. Maar dan moeten we realistisch doorpakken. Dan moeten we de namen van de bovengenoemde terreurorganisaties vergeten. De tegenstander is niet een groep mensen maar de ideologie islam. Dat is waar Geert Wilders bij voortduring op wijst. De islam als ideologie is verwerpelijk. Moslims zijn via hun geboorte en opvoeding �gehersenspoeld�. Ze zullen op de een of andere manier gedeprogrammeerd moeten worden. Ze zijn vergelijkbaar met robots.
We zullen het lef op moeten brengen om luid en duidelijk tegen de islamwereld te zeggen dat we geen geloof hechten aan de koran en het bestaan van Allah. (DE ISLAM IS GEEN GODSDIENST) En dat we weigeren in de slachtofferrol te kruipen en ons als weerloze schapen af te laten slachten. In de moslimlanden hebben we weinig in te brengen maar we kunnen beginnen met hier, in Europa, de islam niet langer als godsdienst te erkennen, de moskee�n te sluiten en de imams te vertellen dat ze maar een ander beroep moeten gaan uitoefenen. Elke dag dat we daarmee wachten is een dag waarop de islamisering verder oprukt.
Een bewijs voor dat oprukken zag u op de TV bij het bezoek van Wilders aan Londen. Demonstranten scandeerden: Wilders go to hell. Ze hielden borden omhoog waarop stond: Islam dominates the world. Eerder was al bekend geworden dat moslimorganisaties vanuit verscheidene Engelse steden acties zouden gaan voeren voor onmiddellijke invoering van de sharia. Het is duidelijk, in Engeland worden de moslims ongeduldig.
We kunnen kiezen: Lijdzaam ons noodlot afwachten of ons vermannen en de toekomst van ons, onze kinderen en kleinkinderen veilig stellen. Die keus zouden we vandaag nog moeten maken.
th.vanbaarle@onsnet.nu
Dat is in dit geval toch helemaal niet nodig? Als je dit serieus neemt ben je echt ver van het padje af hoor.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ridiculiseren, de te verwachten reactie
Heb je het stuk gelezen? Ik wist niet dat mensen zulke onzin op kunnen drommen. De beste man doet alsof iedere moslim erop uit is om de gemiddelde westerling de hals door te snijden. Maak maar vooral geen onderscheid tussen normale moslims en terreurgroeperingen. Wat gezwam zeg.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ridiculiseren, de te verwachten reactie
Ja, natuurlijk heb ik het stuk gelezen.quote:Op zondag 18 oktober 2009 21:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen? Ik wist niet dat mensen zulke onzin op kunnen drommen. De beste man doet alsof iedere moslim erop uit is om de gemiddelde westerling de hals door te snijden. Maak maar vooral geen onderscheid tussen normale moslims en terreurgroeperingen. Wat gezwam zeg.
Het lullige is dat mensen zich laten beinvloeden door dergelijke teksten. Die vrezen dat de woorden van de heer Van Baalen waarheid worden en gaan zich daar ook naar gedragen. Dit soort teksten zetten aan tot haat. Niets meer en niets minder.
Red de kinderen!!!quote:We kunnen kiezen: Lijdzaam ons noodlot afwachten of ons vermannen en de toekomst van ons, onze kinderen en kleinkinderen veilig stellen. Die keus zouden we vandaag nog moeten maken.
Die man verdient een schopje BNW.quote:Op zondag 18 oktober 2009 20:57 schreef Monidique het volgende:
"U staat er niet bij stil dat u op elk moment door een moslim gedood kunt worden."
En jij bent het volledig eens met de strekking van het verhaal?quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:05 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk heb ik het stuk gelezen.
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zondag 18 oktober 2009 22:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En jij bent het volledig eens met de strekking van het verhaal?
Nu je het zegt.quote:Op zondag 18 oktober 2009 17:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
NW8 = Nieuws en achtergronden
NWS = Niews
Mijne is gewoon veel logischer![]()
Ben je ook tegen de christelijke rechtbanken en de joodse of alleen tegen de sharia?quote:Op zondag 18 oktober 2009 18:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Net gaf je een paar goede opmerkingen, maar nu ga je weer de naieve kant op.
"Na verloop van tijd verstomt het protest wel"![]()
Naarmate het moslimpercentage in een land toeneemt, dan zal de druk van de islam zwaarder komen te liggen op de samenleving. Waarmee dus de roep om shariawetgevingen, zij het in de vorm van shariarechtbanken of shariauitspraken (zoals in NL.) o.i.d., groter zal worden.
Dit noemt Wilders islamisering. En dit is dus waar Wilders o.a. tegen ageert.
Wat is er dan mis met het ridiculiseren van dat stuk? Van Baalen komt trouwens uit de ultra-conservatieve hoek. Zo'n figuur is toch onmogelijk serieus te nemen.quote:
quote:De garnaal van Geert Wilders
Hoera! Wilders mag naar Engeland. Zijn wij hem even een paar dagen kwijt en kan zijn zwaarbeveiligde bunker worden schoongemaakt.
Door Nico Dijkshoorn.
Even goed met de hogedrukspuit er doorheen om al het knisperend opgedroogde zaad te verwijderen. Wilders kijkt graag naar zichzelf op de televisie.
Het heeft er even om gespannen of Geert er wel in kwam, Engeland. Ik had niet het idee dat hij dat erg vond. Hij wordt graag geweigerd.
Als Wilders zich moet laten ombouwen tot Marokkaan, om te worden geweigerd in een discotheek, dan is dat geen enkel probleem. Als het maar in het nieuws komt. Zo moet het er ongeveer aan toe gaan binnen de PVV.
Brinkman
Wekelijks overlegt men hoe Geert zo provocatief mogelijk in het nieuws kan komen. Soms brengen partijleden enorme offers. Hero Brinkman zoop zich coma in perscentrum Nieuwspoort, alleen om Wilders daarna demonstratief te kunnen laten verklaren dat ze er geen stap meer binnen zetten.
De PVV zit uiteindelijk alleen maar in de kamer om er demonstratief uit weg te wandelen, als het echt lastig wordt. Altijd op zoek naar de klikkende camera’s.
Garnalen
Geert wilde zich twee weken geleden nog naakt aan boord laten slepen door een garnalenvisser. Leek hem zo een mooi beeld, tientallen fotografen aan boord, het openvallende vissersnet en dan de leider van de PVV tussen de mosselen, schaaldiertjes en garnalen over het dek zien rollen.
Daarna de quote: Wilders, voor Hollandse Dingen. Het is nog niet bekend gemaakt, maar de Hollandse Garnaal wordt de blikvanger van de komende verkiezingscampagne. De PVV, lastig te pellen, wordt de leus.
Keiharde aanvallen kunnen we verwachten op de gamba, een buitenlandse garnaal met een totaal verkeerde attitude. Volgens de PVV de Marokkaan onder de garnalen. Als ze konden sturen reden ze op een scooter over de zeebodem.
Oh en ah
Het kan Wilders niet gek genoeg zijn. Als er over wordt geluld en oh en ah wordt geschreeuwd is het goed. Het maakt blijkbaar niet meer uit waarmee hij in de publiciteit komt, als hij maar in de publiciteit komt. Daarom vond ik de vorige reis naar Engeland een beetje tegenvallen.
In een vliegtuig. Zo gewoon. Dat kan veel beter. Het was te luxe. Alle meevliegende journalisten, met een ochtendkrantje en een klef broodje voor zich, in dat benauwde vliegtuig, het was niet meeslepend genoeg. Niet heroïsch.
Dat kan veel beter. Wilders moet gaan zwemmen. Hoek van Holland lijkt me in dit verband wel een mooie vertrekplek. De PVV moet vanmiddag nog aankondigen dat Wilders vrijdag om precies 11.00 uur Nederlandse tijd met een kort aanloopje door de eerste golf zal duiken.
Grootste partij
Ik denk dat Wilders de PVV daarmee in een klap de grootste partij van Nederland maakt. Wel belangrijk is dat hij goed let op zijn kleding. Geen zwembroek aandoen. Zo’n 19e eeuwse wollen wambuis met streepjes, met drie knoopjes onder zijn zak.
Daar kijken Nederlanders graag naar, of iemand links- of rechtsdragend is. Twee miljoen Nederlanders keken vorige week aandachtig naar de platgedrukte lul van Gerard Joling. Daar houden wij van. Wilders moet daar op anticiperen.
Varkensvet
Hij moet iets te laat komen. Het hele strand vol met pers en dan Geert met een handdoekje over zijn arm richting zee laten lopen. Geen toespraken. Die waaien toch weg. Mij lijkt het mooi als hij zich vlak voor de oversteek laat insmeren met Hollands Varkensvet. Een vliegtuig, dat stijgt op en is weg.
Dit is veel mooier. Geert met zijn bek half open door de golven ploegend. Net als Maarten van der Weijden heeft hij zijn hoofd kaal geschoren om daar nog wat propagandateksten op kwijt te kunnen. Eet Hollandse Vis, of Van Ons, Afblijven. Korte, pakkende tekstjes. Zonder knoflook graag. Aardappels, geen couscous. Dat werk.
We kijken hem met zijn allen na. Soms springt hij heel even, als een dolfijn uit de golven. Het lijkt wel, of hij daar, helemaal alleen, omsloten door Hollands water en ver weg van het oliedomme partijgekwek om hem heen, voor het eerst sinds jaren gelukkig is.
Helemaal mee eens:quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Poehpoeh wat een vrolijke noot. Van azijnpisserij tot afgunst druipt er van af nu hij de boomknuffelaars aan de linkervleugel inclusief de extremistische niet al te slimme mosjes te slim af is geweest.
Zo is Nico, je moet zijn columns altijd met een korreltje zout nemen. PVV'ers kunnen slecht omgaan met een beetje kritiekquote:Op maandag 19 oktober 2009 09:28 schreef Dr.Nikita het volgende:
Poehpoeh wat een vrolijke noot. Van azijnpisserij tot afgunst druipt er van af nu hij de boomknuffelaars aan de linkervleugel inclusief de extremistische niet al te slimme mosjes te slim af is geweest.
Ik voorspel een sombere journalistieke toekomst voor je. Je generaliseert erop los en dat enkel gebaseerd op persoonlijke vete's.quote:Op maandag 19 oktober 2009 09:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo is Nico, je moet zijn columns altijd met een korreltje zout nemen. PVV'ers kunnen slecht omgaan met een beetje kritiek
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |