abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73692877
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 11:38 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

De meesten kregen/krijgen het wel weer terug hoor

Maar het is een feit dat dit heel vaak gebeurt en nog veel vaker zal gebeuren.
Je wordt voorgelogen totdat het te laat is. En dan bleek het vermoeden gewoon juist te zijn.
Bij gebrek aan PBerends (waar is ie?):

[ afbeelding ]
Dow Jones door de 10.000 punten

Hier .

Ik zie wat aandelen/indices betreft op het moment weinig interessants. Loop een beetje met grondstoffen/valuta te kloten.

Wat de beurs gaat doen op korte termijn, geen idee, maar langere termijn blijf ik bearish, ook al gaat de AEX naar de 380 punten .
pi_73692939
Verstandig standpunt in mijn ogen.
pi_73693074
Hi ! na een tijdje rond gekeken te hebben op internet en gespeeld te hebben wil ik me toch wat meer gaan verdiepen in de beleggingswereld! Kunnen jullie mij één of meerdere boeken aanraden die ik kan lezen voor beleggen voor beginners? Grotendeels zou het succes toch wel uit ervaring komen! Alvast bedankt!
pi_73693103
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:40 schreef Oosten het volgende:
Hi ! na een tijdje rond gekeken te hebben op internet en gespeeld te hebben wil ik me toch wat meer gaan verdiepen in de beleggingswereld! Kunnen jullie mij één of meerdere boeken aanraden die ik kan lezen voor beleggen voor beginners? Grotendeels zou het succes toch wel uit ervaring komen! Alvast bedankt!
Ik kan je wel een Faber-nieuwsbrief sturen elke maand.
pi_73693299
Overigens, wat vinden jullie van het volgende?

Enkele dagen geleden was ik in de wolken met een stijging van 15% van Devgen.
Nu moest ik ineens denken aan wat krantenberichten van een paar weken terug.

Ze hebben toen een kapitaalverhoging doorgevoerd tegen de slotkoers van die dag, 8 euro 30. De verwatering was redelijk ernstig, 20% ofzo, toch was de extra financiële zekerheid te verkiezen boven de verwatering. Dit is dus geen punt in mijn ogen. Dit was een private plaatsing daar het voor heel kleine bedrijven veel gemakkelijker/goedkoper is dan een publieke met voorkeurrechten enz.

Op dat moment waren de financiële onzekerheden voor 100% verdwenen.
Nu, twee weken later brengen ze dat nieuws uit dat ze gaan samenwerken met dat Indonesische staatsbedrijf en springt de koers 15% hoger.

Met andere woorden, de bestuursleden en nog wat institutionelen moeten dit geweten hebben (de tijd ertussen was gewoon veel te kort). Eigenlijk hebben ze die dag gewoon een shitload extra aandelen bijgemaakt/bijgekocht zonder de koers de hoogte in te jagen.
Oké, het bedrijf is wel zekerder van zijn toekomst en ook de gewone aandeelhouders zijn er beter van geworden (36% om precies te zijn ). En wettelijk 100% in orde ongetwijfeld. Maartoch. In de grijze zone van de ethiek in mijn ogen.
pi_73693769
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:45 schreef tony_clifton- het volgende:
Overigens, wat vinden jullie van het volgende?

Enkele dagen geleden was ik in de wolken met een stijging van 15% van Devgen.
Nu moest ik ineens denken aan wat krantenberichten van een paar weken terug.

Ze hebben toen een kapitaalverhoging doorgevoerd tegen de slotkoers van die dag, 8 euro 30. De verwatering was redelijk ernstig, 20% ofzo, toch was de extra financiële zekerheid te verkiezen boven de verwatering. Dit is dus geen punt in mijn ogen. Dit was een private plaatsing daar het voor heel kleine bedrijven veel gemakkelijker/goedkoper is dan een publieke met voorkeurrechten enz.

Op dat moment waren de financiële onzekerheden voor 100% verdwenen.
Nu, twee weken later brengen ze dat nieuws uit dat ze gaan samenwerken met dat Indonesische staatsbedrijf en springt de koers 15% hoger.

Met andere woorden, de bestuursleden en nog wat institutionelen moeten dit geweten hebben (de tijd ertussen was gewoon veel te kort). Eigenlijk hebben ze die dag gewoon een shitload extra aandelen bijgemaakt/bijgekocht zonder de koers de hoogte in te jagen.
Oké, het bedrijf is wel zekerder van zijn toekomst en ook de gewone aandeelhouders zijn er beter van geworden (36% om precies te zijn ). En wettelijk 100% in orde ongetwijfeld. Maartoch. In de grijze zone van de ethiek in mijn ogen.
Dit soort zaken gebeuren toch eigenlijk vrij veel?

Overigens is een voordeel van een aandeel in je portefeuille die op winst staat van bijv. 30% of meer, een betere zaak dan een derivative in je portefeuille hebben met 30% winst want als je dan een scheet laat en naar de wc rent kan het -30% zijn terwijl het aandeel in de portefeuille hooguit 29 of 31% winst draait ik moet maar wat meer kijken naar aandelen.

Oftewel, wat zijn je tips voor aandelen in die bio tech sector? En waarom vind je dat eigenlijk zo interessant?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73694166
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 20:40 schreef Oosten het volgende:
Beleggen voor dummies is niet eens zo'n heel slecht boek, het geeft een relatief goed beeld wat je kunt verwachten in de beleggings wereld en geeft je kleine intro's waar je eventueel in zou willen beleggen, aandelen, derivaten, opties, etc. Als je uiteraard meer wilt over 1 van die zaken, zijn daar ook wel weer goede boeken voor te vinden!
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 19:31 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Wat voor winsten maak jij nu op die shorts en die longs?

Ik moet me daar volgens mij ook maar eens in gaan lezen
Winsten als in poen of percentuele percentage? Ik maak op de schommelingen op dit moment zo rond de 10 - 50% winst per trade. En afhankelijk van wat voor nieuws er uit komt trade ik tussen de 0 - 10 keer zo iets. Verliezen probeer ik als het even kan er direct uit te gooien, dan neem ik de transactie kosten maar voor lief. Wachten op derivaten is net russische roulette. Ik werk dus feitelijk niet, ik zit 5(6) dagen in de week achter zo'n scherm.

Voor de rest denk ik dat ik eventueel na vrijdag maar weer ff pauze neem. Het probleem van succes bij derivaten is dat je per trade stiekumerwijs steeds meer cash tegen aangooit en steeds minder rationeel begint na te denken. Maar ik was het wel wat zat om continu te kijken naar die groene borden en zelf niet mee te doen om dat de beurskoersen eigenlijk helemaal nergens meer over gaan. Maarja, dan is het juist de kracht om het hoofd koel te houden, right.

Ik beleg liever op LXIV zijn manier, portie goede aandelen en gezond verstand en dan lange termijn wachten en eventueel wat hedgen via opties.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_73694635
De belangrijkste reden dat ik er zo zwaar in belegd ben is eigenlijk stom toeval in combinatie met overtuiging:).
En ik studeer biochemie dus 't is wel een beetje mijn interessesfeer, alhoewel dat dat voor bias kan zorgen en da's niet goed .

Tijdens de crisis ben ik feitjes over de economie beginnen opzoeken (vb. landbouw -> de werelbevolking stijgt, verstedelijking stijgt, chinezen consumeren hoe langer hoe meer eiwitten -> er is een serieuze productiestijging nodig -> vandaar gaan verderdenken via welke bedrijven je daarvan kan profiteren.).

Zo ben ik via allerlei omwegen ook bij farma terechtgekomen (o.a. ook via china -> daar men meer vlees/vet eet zijn de westerse problemen zoals hart- en vaatziekten en diabetes daar ook in opmars (groeilanden ftw!)).

Nu, zo'n biotechbedrijven maken geen winst en zullen misschien nooit winst maken, daarom o.a. heb ik er vijf. Biotech is een beetje death or glory, indien het iets wordt spreek je van verveelvoudiging van de koers, anders is failliet een realistisch scenario.
In het hartje crisis zijn het dan ook vaak zo'n bedrijven die zich niet meer kunnen financieren, dus die aandelen zijn ook waanzinnig sterk teruggevallen.

De aandelen die ik gekocht heb kunnen allemaal trouwens minstens 1 of 2 jaar verder op hun financiële reserves trouwens. Bovendien ontvangen ze regelmatig mijlpaalbetalingen en da's altijd goed voor de koers.
Ik heb ook geen enkel aandeel dat serieus in de problemen dreigt te komen indien één van hun middelen afgekeurdt wordt door de EMEA.

Ablynx bijvoorbeeld heeft 23 projecten lopen, Galapagos nog meer (40+ dacht ik), dus het geld komt wel regelmatig binnen. Vandaag bijvoorbeeld is laatstenoemde ook alweer 8% gestegen .

Mijn tips voor de biotechsector (beetje prekerig ):

Neem bedrijven met een kaspositie die voldoende solide is om een tegenslag te verwerken. Geen bedrijven die maar op één paard wedden bijvoorbeeld. Liefst ook met genoeg cash om de ontwikkeling van een molecule in eigen huis te houden. Daar valt het meest mee te verdienen .

Stap er niet in indien je niet bereidt bent meerdere jaren te wachten op winst. Het kan soms lang duren, maar het is een rit met het oog op verveelvoudiging van de inzet.

Zoek er met een pijplijn met veel potentieel: oncologie, diabetes, hart-/vaatziekten,...

En heb geen schrik voor 't onbekende : de aandelen die mij 't meest opgebracht hebben zijn van een bedijf dat geneesmiddelen maakt op basis van antistoffen van lama's .
Dit klinkt natuurlijk absurd, maar stél dat 't lukt wil dit zeggen dat er een grondige vernieuwing die sector kan ontstaan.
FYI, antistoffen zijn eiwitten, en bij lama's zijn deze compacter dan bij mensen. Daardoor kunnen ze in het menselijk lichaam komen op locaties waar een menselijk antilichaam te groot voor is .

[ Bericht 5% gewijzigd door tony_clifton- op 14-10-2009 21:29:43 ]
pi_73695076
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:20 schreef tony_clifton- het volgende:
De belangrijkste reden dat ik er zo zwaar in belegd ben is eigenlijk stom toeval in combinatie met overtuiging:).
En ik studeer biochemie dus 't is wel een beetje mijn interessesfeer, alhoewel dat dat voor bias kan zorgen en da's niet goed .

Tijdens de crisis ben ik feitjes over de economie beginnen opzoeken (vb. landbouw -> de werelbevolking stijgt, verstedelijking stijgt, chinezen consumeren hoe langer hoe meer eiwitten -> er is een serieuze productiestijging nodig -> vandaar gaan verderdenken via welke bedrijven je daarvan kan profiteren.).

Zo ben ik via allerlei omwegen ook bij farma terechtgekomen (o.a. ook via china -> daar men meer vlees/vet eet zijn de westerse problemen zoals hart- en vaatziekten en diabetes daar ook in opmars (groeilanden ftw!)).

Nu, zo'n biotechbedrijven maken geen winst en zullen misschien nooit winst maken, daarom o.a. heb ik er vijf. Biotech is een beetje death or glory, indien het iets wordt spreek je van verveelvoudiging van de koers, anders is failliet een realistisch scenario.
In het hartje crisis zijn het dan ook vaak zo'n bedrijven die zich niet meer kunnen financieren, dus die aandelen zijn ook waanzinnig sterk teruggevallen.

De aandelen die ik gekocht heb kunnen allemaal trouwens minstens 1 of 2 jaar verder op hun financiële reserves trouwens. Bovendien ontvangen ze regelmatig mijlpaalbetalingen en da's altijd goed voor de koers.
Ik heb ook geen enkel aandeel dat serieus in de problemen dreigt te komen indien één van hun middelen afgekeurdt wordt door de EMEA.

Ablynx bijvoorbeeld heeft 23 projecten lopen, Galapagos nog meer (40+ dacht ik), dus het geld komt wel regelmatig binnen. Vandaag bijvoorbeeld is laatstenoemde ook alweer 8% gestegen .
Oke. Opzich wel interessant dat een biochemie student aan het beleggen is geslagen. Ik zal morgen eens kijken hoe de bio tech sectoren hebben gepresteerd t.o.v andere en of er nog eventueel interessante goodies voor mezelf tussen zitten. Hoe diep kijk jij eigenlijk de fundamentele waarden van zo'n bedrijf? Uitstaande schulden? Balans? Winst verwachting per aandeel? Of meer breder zoals je zelf al aangaf, bevolking zal groeien, etc. Dat er bijv. serieuze productie stijging voor die eiwitten nodig was wist ik niet, maar dat zijn wel zaakjes wat het zoeken naar een geschikt aandeel interessant maakt.

Al weet ik niet hoe je beeld is over de lange termijn in de aandelen markten? Als we zo door gaan als het nu gaat krijgen we gewoon netjes hetzelfde als er wat met de dotcom crisis gebeurde. Als de EPS zo doorstijgen krijgen we volgend jaar een stijging van ong. 20% bij de S&P. Dat zou een unicum betekenen, want dat is nog nooit gebeurd. De groei zal dus vertragen en koersen zullen dus nog binnen een jaar relatief rustige vaarwateren opzoeken.
pi_73695580
quote:
Oke. Opzich wel interessant dat een biochemie student aan het beleggen is geslagen. Ik zal morgen eens kijken hoe de bio tech sectoren hebben gepresteerd t.o.v andere en of er nog eventueel interessante goodies voor mezelf tussen zitten. Hoe diep kijk jij eigenlijk de fundamentele waarden van zo'n bedrijf? Uitstaande schulden? Balans? Winst verwachting per aandeel? Of meer breder zoals je zelf al aangaf, bevolking zal groeien, etc. Dat er bijv. serieuze productie stijging voor die eiwitten nodig was wist ik niet, maar dat zijn wel zaakjes wat het zoeken naar een geschikt aandeel interessant maakt.

Al weet ik niet hoe je beeld is over de lange termijn in de aandelen markten? Als we zo door gaan als het nu gaat krijgen we gewoon netjes hetzelfde als er wat met de dotcom crisis gebeurde. Als de EPS zo doorstijgen krijgen we volgend jaar een stijging van ong. 20% bij de S&P. Dat zou een unicum betekenen, want dat is nog nooit gebeurd. De groei zal dus vertragen en koersen zullen dus nog binnen een jaar relatief rustige vaarwateren opzoeken.
Dat weetje was bijvoorbeeld ook iets wat ik niet wist, 't is te zeggen, waar je niet stil bij staat. Uiteindelijk weet je ook dat je meer mensen kan voeden door op een bepaald stuk grond rijst te verbouwen dan wanneer je er een koe op zet.
Ik heb een paar toplui van die bedrijven horen spreken en op zo'n presentaties kom je veel te weten wat dat betreft. Natuurlijk willen ze hun bedrijf verkopen, maar daar hou je rekening mee. Het klinkt in ieder geval plausibel.

Wat beleggen betreft is dat dan misschien mijn grootste zwakte; ik ga enkel om met heel eenvoudige 'tools'; P/E, Baltic Dry, verwachtingen, enz. Ik maak geen technische analyses, ik gebruik enkel mijn buikgevoel, koop op koerszwakte, blijf van de dollar af,...
Vergelijken doe ik trouwens bijna niet; heb er even de iShares NASDAQ Biotechnology Index bijgenomen, en die lijkt niet echt spectaculair. Mijn biotechaandelen pwnen die index echt gigantisch

En ik heb een duidelijke uitstapstrategie: ik weet waar ik wil geraken met elk aandeel en hoe ik de economie op dit moment zie evolueren. Indien een aandeel dat doel bereikt en ik zie geen reden om dat naar boven bij te stellen zet ik een stoploss en zie ik wel. Indien ik de economische situatie niet meer vertrouw zal ik er ook wel een paar zetten .
Momenteel denk ik dat de economische situatie pretty bad is (mijn windmolenaandelen verkocht wegens hoge staatsschuld van spanje en co - gedaan met de subsidies), maar dat voor de rest de meesten moeten bekomen van de crisis en daardoor de beurzen nog genoeg potentieel hebben voor de komende 6-9 maanden.

Beetje mijn manier

[ Bericht 1% gewijzigd door tony_clifton- op 14-10-2009 21:55:57 ]
pi_73696521
Overigens moet ik er wel bij vermelden dat ik flink verloren heb aan Fortis en Dexia (gevalletje blind volgen, heb ik veel uit geleerd).

[ Bericht 38% gewijzigd door tony_clifton- op 14-10-2009 22:11:40 ]
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:12:31 #113
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_73696963
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:20 schreef tony_clifton- het volgende:

Mijn tips voor de biotechsector (beetje prekerig ):

Neem bedrijven met een kaspositie die voldoende solide is om een tegenslag te verwerken. Geen bedrijven die maar op één paard wedden bijvoorbeeld. Liefst ook met genoeg cash om de ontwikkeling van een molecule in eigen huis te houden. Daar valt het meest mee te verdienen .

Stap er niet in indien je niet bereidt bent meerdere jaren te wachten op winst. Het kan soms lang duren, maar het is een rit met het oog op verveelvoudiging van de inzet.

Zoek er met een pijplijn met veel potentieel: oncologie, diabetes, hart-/vaatziekten,...

En heb geen schrik voor 't onbekende : de aandelen die mij 't meest opgebracht hebben zijn van een bedijf dat geneesmiddelen maakt op basis van antistoffen van lama's .
Dit klinkt natuurlijk absurd, maar stél dat 't lukt wil dit zeggen dat er een grondige vernieuwing die sector kan ontstaan.
FYI, antistoffen zijn eiwitten, en bij lama's zijn deze compacter dan bij mensen. Daardoor kunnen ze in het menselijk lichaam komen op locaties waar een menselijk antilichaam te groot voor is .
Welke van de 5 die jij nu hebt raad je trouwens het meeste aan of heb je het meeste vertrouwen in? Of zou je op dit moment in geen van allen nog instappen omdat ze nu te hoog staan bijvoorbeeld?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_73697910
Het magische moment is daar, de dow jones door de 10K. Ik zie de krantenkoppen al en een massale massa stumperds die op het laatste moment de boot niet willen missen. We gaan nu hard en snel omhoog dit is de laatste stuiptrekking van de huidige rally. Ik zie de dow jones richting de 11K gaan waarna we een grote correctie gaan krijgen. Over enkele weken massaal puts inkopen en achterover liggend genieten van een mooie correctie, zoniet crash
pi_73698288
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:33 schreef piepeloi55 het volgende:
Het magische moment is daar, de dow jones door de 10K. Ik zie de krantenkoppen al en een massale massa stumperds die op het laatste moment de boot niet willen missen. We gaan nu hard en snel omhoog dit is de laatste stuiptrekking van de huidige rally. Ik zie de dow jones richting de 11K gaan waarna we een grote correctie gaan krijgen. Over enkele weken massaal puts inkopen en achterover liggend genieten van een mooie correctie, zoniet crash
Pas maar op dat de optiemarkt niet naar de kl*te gaat als de beurs crasht....
pi_73698420
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:42 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Pas maar op dat de optiemarkt niet naar de kl*te gaat als de beurs crasht....
Hoe bedoel je?
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:46:43 #117
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73698487
mooie dag vandaag
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73698613
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:41 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Dat weetje was bijvoorbeeld ook iets wat ik niet wist, 't is te zeggen, waar je niet stil bij staat. Uiteindelijk weet je ook dat je meer mensen kan voeden door op een bepaald stuk grond rijst te verbouwen dan wanneer je er een koe op zet.
Ik heb een paar toplui van die bedrijven horen spreken en op zo'n presentaties kom je veel te weten wat dat betreft. Natuurlijk willen ze hun bedrijf verkopen, maar daar hou je rekening mee. Het klinkt in ieder geval plausibel.

En ik heb een duidelijke uitstapstrategie: ik weet waar ik wil geraken met elk aandeel en hoe ik de economie op dit moment zie evolueren. Indien een aandeel dat doel bereikt en ik zie geen reden om dat naar boven bij te stellen zet ik een stoploss en zie ik wel. Indien ik de economische situatie niet meer vertrouw zal ik er ook wel een paar zetten .
Momenteel denk ik dat de economische situatie pretty bad is (mijn windmolenaandelen verkocht wegens hoge staatsschuld van spanje en co - gedaan met de subsidies), maar dat voor de rest de meesten moeten bekomen van de crisis en daardoor de beurzen nog genoeg potentieel hebben voor de komende 6-9 maanden.

Beetje mijn manier
Ik zal me iets meer richten op jouw manier van beleggen. De reden waarom het me aan staat, is dit de manier via de boekjes is. Je kijkt naar de fundamentele waarden, je hebt een verwachtingspatroon, je zit het ritje uit, en je ziet wat er met de rest gebeurt. Kijken of ik dat ook kan toepassen naast mn ritjes als daghandelaar.
quote:
Wat dacht je van de snelle rit naar boven? Tot nu toe gaan de longs in mijn portefeuille ook niet verkeerd

Anywayz, het is pitten geblazen, want morgen wordt het ontzettende toffe dag. Heb op dit moment long posities op de Aziatische beurzen, relatief klein en posities op de AEX, ook long. Waarschijnlijk posities sluiten bij opening, en dan posities innemen voordat GS uitkomt, voordat Citi uitkomt, voordat Unemployment uitkomt, en dan voor sluitingstijd dik gaan knallen op expectations van IBM en Google. Oh boy wat een dag wordt het morgen
pi_73698710
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:12 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Welke van de 5 die jij nu hebt raad je trouwens het meeste aan of heb je het meeste vertrouwen in? Of zou je op dit moment in geen van allen nog instappen omdat ze nu te hoog staan bijvoorbeeld?
Nu zou ik het onmogelijk kunnen en willen zeggen.

Thrombogenics - is de laatste maand een hype aan't worden, dus gevaarlijk om in te stappen daar ik niet denk dat je snel een buffer gaat hebben voor correcties. Aan de andere kant heeft Roche volgende maand een meeting georganiseerd om resultaten over hun absoluut topproduct (een middel tegen een bepaalde vorm van kanker) te presenteren. Ik redeneer dat Roche dat niet zou doen indien ze niet goed bezig zouden zijn, en qua trials liggen ze al voor op schema.
Nu kopen? Het risico lijkt mij op korte termijn te groot, alhoewel er steun kan zijn van fondsen die instappen nu ze de wettelijke limiet van de 500.000 dollar aan kapitalisatie gepasseerd zijn.
Op langere termijn zie ik dat aandeel nog gerust verdubbelen of meer.

Devgen 'tzelfde. Net 15% hoger gesprongen, 80% hoger op 3 maand... gaat misschien iets te snel. Ook hier, de andere kant; het gaat mee Indonesië bevoorraden van hybride rijst, hetgeen die landen nodig zullen hebben aan om de stijgende vraag te voldoen. Genoeg samenwerkingen om tegen de groten op te boksen. Korte termijn twijfels, lange termijn komt goed, alhoewel de omzetcijfers natuurlijk nog af te wachten zijn.

Ablynx - 43% op 3 maand, hetzelfde. Met 23 programma's halen ze regelmatig het nieuws met mijlpaalbetalingen, aan de andere kant is een paar keer 2 tot 5 miljoen innen misschien geen reden tot zo'n koersbewegingen. Het toont wel aan dat ze goed bezig zijn. Korte termijn geen idee, lange termijn vertouw ik dat bedrijf.

Tigenix - staat bij mij in de verkoop. Ze hebben hun commercialisatie op zak, voor mij is het genoeg geweest daar ik niet veel vertrouwen meer heb in de rest van hun pijplijn.

Galapagos - zie Ablynx. Deze zou misschien koopwaardig kunnen zijn daar ze al lang horizontaal aan 't gaan geweest zijn. Letterlijk de afgelopen dagen zijn hier wat procenten bijgekomen, dus kan een tijdelijke dip veroorzaken.

Ik weet 't niet... Ik koop in ieder geval niet bij maar wacht af...
pi_73698838
quote:
Idd, is onvermijdelijk.. Dow 10.000 in deze tijd is echt van de pot-gerukt. Onvoorstelbaar hoe snel de nieuwe luchtbellen op worden geblazen, en de lemmingen worden almaar hebzuchtiger..
  woensdag 14 oktober 2009 @ 22:55:49 #121
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_73698846
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik zal me iets meer richten op jouw manier van beleggen. De reden waarom het me aan staat, is dit de manier via de boekjes is. Je kijkt naar de fundamentele waarden, je hebt een verwachtingspatroon, je zit het ritje uit, en je ziet wat er met de rest gebeurt. Kijken of ik dat ook kan toepassen naast mn ritjes als daghandelaar.
[..]

Wat dacht je van de snelle rit naar boven? Tot nu toe gaan de longs in mijn portefeuille ook niet verkeerd

Anywayz, het is pitten geblazen, want morgen wordt het ontzettende toffe dag. Heb op dit moment long posities op de Aziatische beurzen, relatief klein en posities op de AEX, ook long. Waarschijnlijk posities sluiten bij opening, en dan posities innemen voordat GS uitkomt, voordat Citi uitkomt, voordat Unemployment uitkomt, en dan voor sluitingstijd dik gaan knallen op expectations van IBM en Google. Oh boy wat een dag wordt het morgen
jij gaat morgen een jaarsalaris verdienen als ik je zo hoor
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
pi_73699046
quote:

[..]

Rly? Dacht dat dit de oudezakkenmethode was .
Moet wel zeggen dat dit er in gedrild is door mijn ouders. Nooit verkopen omdat je verlies hebt, enkel indien het aandeel geen stijgingspotentieel meer heeft, afblijven van gestructureerde producten, die dingen .

Denk wel dat dat op korte termijn moeilijk is .
pi_73699131
quote:
Op korte termijn geloof ik ook in die snelle rit naar boven. Op de langere termijn vind de beurs de niveau's die horen bij de fundamenten. Die zijn naar mijn mening, op wat vertrouwens-cijfers nog bar slecht. Ook zijn veel dingen die vallen onder het motto 'herstel', niet duurzaam. In de belangrijkste indicatoren van de economie: industriele productie, detailhandelsverkopen, besteedbaar inkomen en de werkgelegenheid, zit nog steeds geen (echte) verbetering. Daarom weet ik dat er vroeg of laat een flinke correctie of zelfs crash komt. Naar mijn mening hoe hoger de koersen stijgen hoe harder de crash is als blijkt dat men door een roze brilletje heeft gekeken. Het niet terugdraaien van stimuleringsprogramma's bevestigd mijn beeld, al geloof ik niet in een AEX van 50, rond de 150 lijkt me een reeler dieptepunt.
pi_73699732
quote:
Marc Faber mag wel uitkijken! Straks wordt hij nog aangeklaagd voor het veroorzaken van de ineenstorting van de dollar en de hele Amerikaanse economie. Zoals Lakeman nu wellicht aangeklaagd gaat worden voor het DSB-debacle.
pi_73699911
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 21:08 schreef sitting_elfling het volgende:

Winsten als in poen of percentuele percentage? Ik maak op de schommelingen op dit moment zo rond de 10 - 50% winst per trade. En afhankelijk van wat voor nieuws er uit komt trade ik tussen de 0 - 10 keer zo iets.
Hoeveel procent van je totale portefeuille bedrag stop je in 1 transactie?

Ik heb wel eens deze strategie gehoord:
Je totale portefeuille bedrag verdeel je in 100 partjes.
Een trade classificeer je naar risico en verwachtingswaarde etc. Op basis daarvan geef je een trade een score van 1 t/m 10. En voor ieder punt in die score zet je 1 partje in.

Dus als je een trade wil doen waarvan je 100% zeker bent op winst, dan geef je die een score van 10.
Als je totale portefeuille bedrag 15.000,- is, dan zet je voor deze trade 1500,- in.

Als je een trade wil doen die hoogst onzeker is, dan geef je die misschien een score van 2.
Als je een totaal portefeuille bedrag hebt van 17.000,- dan zet je voor deze trade (2 x 170,-) 340,- in.

Op die manier wordt je risico in ieder geval beperkt, omdat je maar met maximaal 10% van de portefeuille handelt, per keer.
Tegelijkertijd is hierdoor de winst die je kan behaalt ook beperkter, dan wanneer je per trade wel 100% durft in te zetten.

Hoe doe jij dat, en wat doen de anderen hier?

Ik zelf speculeer met sprinters en heb wat in aandelen belegd. In sprinters stop ik maximaal 20% van mijn portefeuille. Een ik stop ook maximaal 20% van mijn portefeuillebedrag in de aankoop van een specifiek aandeel. Er zit geen ondergrens aan hoeveel cash ik aanhou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')