abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 oktober 2009 @ 21:52:51 #226
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_73730470
Hoe denken jullie hier over beleggingsfondsen?

Ik wil eigenlijk een deel in een beleggingsfonds stoppen en met een klein deel zelf beetje aanklooien.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_73730517
Ben benieuwd naar de cijfers van IBM en Google zeg, pfoeij. Vooral de Dow Futs heb ik interesse in :>
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_73730671
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:52 schreef AQuila360 het volgende:
Hoe denken jullie hier over beleggingsfondsen?

Ik wil eigenlijk een deel in een beleggingsfonds stoppen en met een klein deel zelf beetje aanklooien.
beleggingsfondsen is echt een goede investering voor mensen die iets minder tijd willen besteden aan beleggen en toch op safe willen spelen voor een goed rendement. Als ik 1 tip kan geven, zijn dat de iShares!. Die leveren bijna allemaal wel een beter rendement op dan de spaarrekeningen en de provisie kosten zijn niet zo hoog.

De enige reden dat ik ze op dit moment nog niet in de portefeuille heb zitten is omdat mijn lange termijn beeld nog ietwat te troebel is. Op het moment dat er voor mij een duidelijk koop signaal is voor een jaar of meer gaat er sowieso een 15 - 20% de iShares in. (uiteraard houd ik wel een 25% over voor day trading)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:02:14 #229
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_73730836
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

beleggingsfondsen is echt een goede investering voor mensen die iets minder tijd willen besteden aan beleggen en toch op safe willen spelen voor een goed rendement. Als ik 1 tip kan geven, zijn dat de iShares!. Die leveren bijna allemaal wel een beter rendement op dan de spaarrekeningen en de provisie kosten zijn niet zo hoog.

De enige reden dat ik ze op dit moment nog niet in de portefeuille heb zitten is omdat mijn lange termijn beeld nog ietwat te troebel is. Op het moment dat er voor mij een duidelijk koop signaal is voor een jaar of meer gaat er sowieso een 15 - 20% de iShares in. (uiteraard houd ik wel een 25% over voor day trading)
In de FiscAlert waren ze nogal positief over Carmignac Investissement

Weet je daar toevallig iets van
pi_73730884
google eps 5.89 beter dan wat analisten hadden verwacht.
pi_73730952
DOW fut klapt wel omlaag door IBM
pi_73731026
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:05 schreef M.Melandri het volgende:
DOW fut klapt wel omlaag door IBM
... en toch heeft IBM wel een hoger EPS behaald dan analisten hadden verwacht. Maar wat ook weer een klap ind e Dow Futures :p Dat wordt morgen zo wel heeel snel weekend vieren
pi_73731087
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:07 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

... en toch heeft IBM wel een hoger EPS behaald dan analisten hadden verwacht. Maar wat ook weer een klap ind e Dow Futures :p Dat wordt morgen zo wel heeel snel weekend vieren
Volgens mij op elk nieuwtje zijn we vandaag omlaag gegaan en zonder nieuws naar nieuwe highs

Overigens komt het wel goed met je longs, dax fut 0,5% hoger al weet je het nooit met die gekke AEX deze week.
pi_73731212
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:08 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Volgens mij op elk nieuwtje zijn we vandaag omlaag gegaan en zonder nieuws naar nieuwe highs
Ik ga morgen denk ik of dit weekend maar eens wat meer verdiepen in wie er nou op die grote verkoop knop drukt. Als je ziet wat voor spike IBM veroorzaakt. Ik wil eigenlijk wel eens met die fonds managers praten waarom ze het zo nodig vinden letterlijk 1 seconde nadat de cijfers uitkomen op de verkoop knop te drukken.

Maarja .. sell the news.

Heb jij nog enige hoop bij cijfers van GM en BoA bijv.? Dacht dat dat morgen de revue zou gaan passeren.
pi_73731320
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:02 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

In de FiscAlert waren ze nogal positief over Carmignac Investissement

Weet je daar toevallig iets van
Ik ken het niet, weet alleen van bekenden dat iShares gewoon een erg gemakkelijk en veel gebruikte fondsen zijn met goede rendementen. Ik zal morgen eens op de verschillende tools bij langs gaan of ik iets kan vinden over dit Carmignac gebeuren. Ben je van plan om voor een groot gedeelte passief te beleggen ?
  donderdag 15 oktober 2009 @ 22:32:57 #236
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_73732149
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ken het niet, weet alleen van bekenden dat iShares gewoon een erg gemakkelijk en veel gebruikte fondsen zijn met goede rendementen. Ik zal morgen eens op de verschillende tools bij langs gaan of ik iets kan vinden over dit Carmignac gebeuren. Ben je van plan om voor een groot gedeelte passief te beleggen ?
Ik ben er nog niet aan uit

Sowieso beleg ik met vrij weinig geld maar ik vond het de afgelopen maanden wel leuk om te doen maar nu krijg ik het ook weer drukker met school en dan werkt het niet echt handig meer. Dus ik dacht eventueel de helft in een fonds en met de andere helft gewoon wat losse aandelen kopen zoals ik nu al doe.

Maar als je dat wil doen graag

In de Fiscalert beoordeelde ze dat fonds als zeer goed. Maar nu moet ik er bij zeggen dat ze ook wel een bepaald product van de DSB als zeer goed beoordeeld hadden
pi_73732242
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 21:38 schreef Soldier2000 het volgende:
Mja mja ik zie de beurs niet zo snel 40punten zakken, en wat dan nog met deze stijging zitten we in November wel op 340+ en dan zijn die 40 punten niet echt een disaster..
De eerste 40 zijn ook geen probleem, wel als er daarna nog dik 200 afvliegen
pi_73732308
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik wacht rustig af...van mij mag het. Liever snel dan laat.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73732334
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:35 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Yeah right, de beurs die ff -240 punten gaat.
BlaBlaBla
pi_73732682
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:38 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

Zal ook niet op 1 dag gebeuren, jaartje of 2/3
pi_73732999
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:32 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Ik ben er nog niet aan uit

Sowieso beleg ik met vrij weinig geld maar ik vond het de afgelopen maanden wel leuk om te doen maar nu krijg ik het ook weer drukker met school en dan werkt het niet echt handig meer. Dus ik dacht eventueel de helft in een fonds en met de andere helft gewoon wat losse aandelen kopen zoals ik nu al doe.

Maar als je dat wil doen graag

In de Fiscalert beoordeelde ze dat fonds als zeer goed. Maar nu moet ik er bij zeggen dat ze ook wel een bepaald product van de DSB als zeer goed beoordeeld hadden
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet moet hebben van dat soort blaadjes waarin bepaalde fondsen worden aangeprezen. Ik vind het altijd maar verkapte reclame praat. Probeer juist de informatie zelf te krijgen en dan een eigen afweging te maken. Ik snap ook wel dat veel mensen dit niet doen omdat ze het niet willen of dat ze er de tijd niet voor hebben. Maar ik zie vaak genoeg mensen die toch een beetje beteuterd kijken omdat ze in een verkeerd fonds hebben geinvesteerd.

Beleggen Op het moment dat er een koop situatie onstaat voor meer dan een jaar ruimte om te stijgen zou ik ook zo nog maar eens 100% long in ETF's en aandelen kunnen gaan en de derivaten een poosje achter me laat liggen en dan eindelijk eens wat anders gaan doen zo door de dag heen. Daytraden is niet bepaald goed voor het fysieke en mentale gestel. Er zijn bij ons bijv. ook traders die spelen met 50 op 1 leverages en zelfs nog meer! (100 op 1 ). Als ik morgen met volle kapitaal dat zou doen op bijv. een erg volatiel aandeel en dan gaan voor de meest leveraged derivaat wat er is en dat zou uitkomen hoef ik direct de komende jaren niet meer te werken, zou ik hetzelfde weekend nog op vakantie gaan enzovoorts. Vandaar dat ik die derivaten handel interessant blijf vinden
pi_73733046
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 13:27 schreef tony_clifton- het volgende:

[..]

Bron: De Morgen
Ik snap er geen fuck van waar dat geld vandaan komt
quote:
De grote Amerikaanse banken gaan dit jaar recordvergoedingen uitbetalen. Volgens de Wall Street Journal zullen de 23 grootste financiële instellingen in 2009 140 miljard uitbetalen aan vergoedingen, ondanks de publieke verontwaardiging over de graaicultuur op Wall Street.

De recordsom aan vergoedingen, premies en bonussen ligt daarmee 20 pct hoger dan vorig jaar en zelfs hoger dan het vorige piekjaar 2007. Gemiddeld krijgt elke bankier in 2009 143.400 dollar, rekende de krant uit.
pi_73733493
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:57 schreef henkway het volgende:

[..]

Ik snap er geen fuck van waar dat geld vandaan komt
[..]

Een kijkje op de balans bij de grootste banken in Amerika toont al snel aan dat de meeste al weer op de goede weg terug zitten wat betreft omzetten en winst.
pi_73733559
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Een kijkje op de balans bij de grootste banken in Amerika toont al snel aan dat de meeste al weer op de goede weg terug zitten wat betreft omzetten en winst.
En al die slechte leningen dan

Credit cards ed
is alles afgeschreven
pi_73733753
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:10 schreef henkway het volgende:

[..]

En al die slechte leningen dan

Credit cards ed
is alles afgeschreven
Nee, maar zoals je al vermeld die credit cards is op dit moment inderdaad een groeiend probleem. Een voorbeeldje is dat bijv. de credit card losses bij een bank als JPMorgan in een jaar tijd vervijfvoudigd zijn! Maar dat wil niet zeggen dat de rest van het bedrijf het zelfs nog beter doet
pi_73733859
American Express
pi_73734373
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ze zitten nog met enorme verliezen opgezadeld van option arm hypotheken, deze verliezen zijn er nu nog niet maar wel als deze hypotheken worden gereset en mensen de marktrente moeten gaan betalen, waardoor er een nieuwe foreclosures golf komt.
pi_73735006
Vergeet niet de market to fantasy-boekhouding. Een heleboel verliezen zijn nog niet genomen omdat een hele hoop forclosure-huizen nog tegen ficitieve marktwaarde op de balansen staan. Deze huizen worden op dit moment niet verkocht. Sommige schattingen zeggen dat voor elk te koop staand huis een huis een forclosure-huis is dat vroeg of laat gaat worden verkocht, afhankelijk wanneer de bank verlies wil nemen en de boekhoudregels worden aangepast. Vroeg of laat zal dit leiden tot een stortvloed van huizen die worden aangeboden, wat natuurlijk een neerwaartse druk op de prijs gaat geven en zo meer problemen veroorzaakt.

Verder lopen de wanbetalingen nog steeds op in alle kredietvormen. Ook moet een hele shitload of hypotheken nog gereset worden. Dit allemaal betekent niets goed. Voor diegene die geloven dat de financiele wereld herstellende is, moet maar eens kijken naar de kredietverstrekking. Dit is de belangrijkste indicator of het goed gaat in de bankenwereld en deze indicator staat nog steeds op het laagste niveau ooit. De reden waarom banken toch winsten kunnen rapporteren zijn boekhoudtrucjes, oa die market to fantasy en het gratis geld dat verstrekt word door centrale banken. Dit is tijdelijk.
pi_73735278
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 23:57 schreef piepeloi55 het volgende:
Vergeet niet de market to fantasy-boekhouding. Een heleboel verliezen zijn nog niet genomen omdat een hele hoop forclosure-huizen nog tegen ficitieve marktwaarde op de balansen staan. Deze huizen worden op dit moment niet verkocht. Sommige schattingen zeggen dat voor elk te koop staand huis een huis een forclosure-huis is dat vroeg of laat gaat worden verkocht, afhankelijk wanneer de bank verlies wil nemen en de boekhoudregels worden aangepast. Vroeg of laat zal dit leiden tot een stortvloed van huizen die worden aangeboden, wat natuurlijk een neerwaartse druk op de prijs gaat geven en zo meer problemen veroorzaakt.

Verder lopen de wanbetalingen nog steeds op in alle kredietvormen. Ook moet een hele shitload of hypotheken nog gereset worden. Dit allemaal betekent niets goed. Voor diegene die geloven dat de financiele wereld herstellende is, moet maar eens kijken naar de kredietverstrekking. Dit is de belangrijkste indicator of het goed gaat in de bankenwereld en deze indicator staat nog steeds op het laagste niveau ooit. De reden waarom banken toch winsten kunnen rapporteren zijn boekhoudtrucjes, oa die market to fantasy en het gratis geld dat verstrekt word door centrale banken. Dit is tijdelijk.
interessant artikel over de foreclosure markt: http://www.cnbc.com/id/33310096 . Waar baseer je je op dat deze huizen op de balans blijven staan? Banken dumpen tegen elke prijs zolang het maar cash is. Die stortvloed aan huizen wordt kennelijk aardig opgenomen in de markt.

Daarnaast onderschat je denk ik de duur van het begrip 'tijdelijk'

plus het voordeel dat het aantal concurrenten gedecimeerd is.

Niet dat ik fanboy ben van de banken, maar zie toch geen hel en verdoemis in het verschiet.
pi_73736048
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

interessant artikel over de foreclosure markt: http://www.cnbc.com/id/33310096 . Waar baseer je je op dat deze huizen op de balans blijven staan? Banken dumpen tegen elke prijs zolang het maar cash is. Die stortvloed aan huizen wordt kennelijk aardig opgenomen in de markt.

Daarnaast onderschat je denk ik de duur van het begrip 'tijdelijk'

plus het voordeel dat het aantal concurrenten gedecimeerd is.

Niet dat ik fanboy ben van de banken, maar zie toch geen hel en verdoemis in het verschiet.
Hoezo zouden banken tegen elke prijs dumpen als ze de huizen tegen een fictieve marktwaarde op de balans kunnen laten staan en dus (nog) niks hoeven af te schrijven. Vooral afgelopen zomer hoorde ik veel analisten hierover vertellen o.a. op BB. Veel banken kiezen (deels) voor deze strategie, ook afhankelijk in welk gebied in de USA.

Ja het tijdelijke aan die maatregelen kan gerust een tijdje duren . Het CPI zal een hele tijd laag blijven, o.a. omdat een hoog CPI meestal word veroorzaakt in tijden van veel kredietgroei en de werkloosheid zal ook hoog blijven, dus die rente blijft nog een hele tijd laag. Verder worden deze maatregelen ook gebruikt om banken te ondersteunen, iets wat men vaak vergeet.

Over hel en verdoemenis wil ik niet spreken, vooral bij zakenbanken niet. Ik denk echter dat de gehele sector nog een lange moeilijke tijd te wachtten staat, waarbij het lang gaat duren voor de zaakjes weer 'normaal' zijn.
pi_73736211
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:32 schreef piepeloi55 het volgende:

[..]

Hoezo zouden banken tegen elke prijs dumpen als ze de huizen tegen een fictieve marktwaarde op de balans kunnen laten staan en dus (nog) niks hoeven af te schrijven. Vooral afgelopen zomer hoorde ik veel analisten hierover vertellen o.a. op BB. Veel banken kiezen (deels) voor deze strategie, ook afhankelijk in welk gebied in de USA.
er is geen tijd een betere dan deze om die verliezen te nemen. Bovendien hoeven verliezen op portefeuilles van overgenomen bedrijven (Countrywide etc.) a.g.v. puchase price accounting niet direct in het resultaat geboekt te worden, maar in mindering op de goodwill (of bij de badwill ;-) )

Het is niet zo eenduidig wat de beste strategie is ivm presentatie. Want cashwise maakt het natuurlijk niks uit. Maar cash is uitbundig en gratis voor banekn aanwezig.
pi_73736214
quote:
Daarnaast is er grote concurentievervalsing aan de gang. Dit jaar alleen al 98 relatief kleine amerikaanse banken failliet. Dit is een schreeuw om naar grote banken te gaan aka GS, bank of america , citigroup. Daar heb je je zekerheid ! Hier in nederland is overigens precies hetzelfde aan de hand. DSB is hier o.a een `trigger` van.
pi_73736250
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:40 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

Daarnaast is er grote concurentievervalsing aan de gang. Dit jaar alleen al 98 relatief kleine amerikaanse banken failliet. Dit is een schreeuw om naar grote banken te gaan aka GS, bank of america , citigroup. Daar heb je je zekerheid ! Hier in nederland is overigens precies hetzelfde aan de hand. DSB is hier o.a een `trigger` van.
ook in de USA zijn deposito verzekerd hoor, nog in grote mate dan hier.
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:53:13 #254
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73739328
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:40 schreef RobertKunath het volgende:

[..]

eindigend in één grote staatsbank?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:53:58 #255
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73739343
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

mooi dat het gegarandeerd is, maar steeds drie maanden wachten op je geld is best vervelend.
pi_73739396
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:53 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

mooi dat het gegarandeerd is, maar steeds drie maanden wachten op je geld is best vervelend.
Hey, beter je geld terug krijgen dan je geld nooit meer terug zien!

Anywayz, naar de looks of it gaan we groen openen
pi_73739432
Even de cijfers volgen van eerder genoemd banken...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73739476
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 08:58 schreef Drive-r het volgende:
Even de cijfers volgen van eerder genoemd banken...
Die van Citi & GS & JPM of degene die nog uit gaan komen vandaag? BoA dacht ik..
Blijf het enigsinds jammer vinden van de grote jongens dat GS wordt afgestraft, ook al waren de cijfers relatief in orde.

Oh, en we openen 0.44% groen, degenen die gisteren voor sluiting long derivaatjes gekocht hadden, zouden nu 10% winst hebben
pi_73739545
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:02 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die van Citi & GS & JPM of degene die nog uit gaan komen vandaag? BoA dacht ik..
Blijf het enigsinds jammer vinden van de grote jongens dat GS wordt afgestraft, ook al waren de cijfers relatief in orde.

Oh, en we openen 0.44% groen, degenen die gisteren voor sluiting long derivaatjes gekocht hadden, zouden nu 10% winst hebben
Ach, je weet zelf inmiddels ook dat de markt irrationeel is. Denk niet dat iemand er bij GS wakker van heeft gelegen, de bonus komt er immers weer aan en die ziet er niet slecht uit voor die jongens...
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_73740022
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:38 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

uhm dude... weet niet hoe lang jij de AEX al volgt, maar we komen van 700 punten. Dieptepunt tot nu toe <200. Is een verschil van dik 500 punten.

240 is zo veel nog niet
pi_73740041
tvp
pi_73741446
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 09:31 schreef RvLaak het volgende:

[..]

uhm dude... weet niet hoe lang jij de AEX al volgt, maar we komen van 700 punten. Dieptepunt tot nu toe <200. Is een verschil van dik 500 punten.

240 is zo veel nog niet
Het ging over 240 punten eraf van de huidige stand
pi_73741496
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 00:41 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Deposito garantiestelsel werkt nu nog wel, maar als er ook maar 1 grote bank omvalt zal het blijken dat het een wassen neus is omdat de overheid het simpelweg niet kan garanderen.
pi_73741563
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:33 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Het ging over 240 punten eraf van de huidige stand
Maakt niet uit. De 240 punten worden er netto niet meer van. Enkel procentueel.
pi_73741896
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 10:37 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Maakt niet uit. De 240 punten worden er netto niet meer van. Enkel procentueel.
Ow sorry verkeerd gelezen, dacht dat je doelde op een stand van 240 punten
pi_73743942
7 minuutjes en dan cijfers van Mattel, grootste toy importing speelgoed boer ter wereld based on omzet. Verwacht geen grote affectie met de beurs maar ben wel ff benieuwd naar de cijfers van de speelgoedboer
pi_73744052
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:54 schreef sitting_elfling het volgende:
7 minuutjes en dan cijfers van Mattel, grootste toy importing speelgoed boer ter wereld based on omzet. Verwacht geen grote affectie met de beurs maar ben wel ff benieuwd naar de cijfers van de speelgoedboer
Ik kijk meer uit naar GE, die cijfers hebben vorige keren vrijwel altijd voor een forse beweging gezorgd.
pi_73744342
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 11:57 schreef Vandergeld het volgende:

[..]

Ik kijk meer uit naar GE, die cijfers hebben vorige keren vrijwel altijd voor een forse beweging gezorgd.
Mja, I know, De 2 grootste vandaag zijn toch wel BoA en GE. Maar vind het zelf altijd wel interessant voor een eigen idee over hoe de markt aantrekt als een speelgoed boer zijn cijfers publiceert. Het geeft een goede blik op hoe de economie weer 'zou aantrekken'. Mattel gaf een EPS van 63c tegen een estimate van 64c. Terwijl sales ong. een -5% daalden.

Bank Of America komt overigens uit om 13.00 en GE om 12.30 dacht ik.
pi_73744943
2 more minutes ladies .... kom maar op met die cijfers!
pi_73745027
GE EPS 0.22 ... a miss! ouch : X
pi_73745060
they beat estimates .. maar de andere resultaten zijn toch niet zo heel goed zijn de 1e reacties
pi_73745076
-1.5% GE in pre market .. dat zegt voldoende lijkt me : )
pi_73745119
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:32 schreef sitting_elfling het volgende:
-1.5% GE in pre market .. dat zegt voldoende lijkt me : )
de futs gaan ook ff recht omlaag. Niet zo dramatisch als we al eerder gezien hebben, maar toch.
pi_73745186
Wat een matte reactie op de beurzen, gebeurd eigenlijk niks. Kan me vorig jaar nog wel herinneren dat we 2-3 keer na cijfers van GE gelijk een duik namen van ongeveer 1%.
pi_73745231
Trouwens leuk weetje, 7 van de 31 bedrijven die al in de S&P hun 3Q hebben laten zien, hebben een revenue growth weten te realiseren!
pi_73745265
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Trouwens leuk weetje, 7 van de 31 bedrijven die al in de S&P hun 3Q hebben laten zien, hebben een revenue growth weten te realiseren!
Hoe? Meer omzet, of kostenbesparing?
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:43:38 #277
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_73745396
Ahold alweer 40 cent boven de bodem van gisteren. Is zowaar volatieler dan ING tegenwoordig
pi_73745580
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:39 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Hoe? Meer omzet, of kostenbesparing?
Sommige de 1e, sommige de 2e. Het is meer dat slechts 7 van de 31 een revenue growth weet te realiseren. En dat is toch wel een belangrijk kenmerk voor 'recovery'. Anywayz .. 12 minuutjes .. BoA!

Overigens deed GE het dus niet heel slecht, they did beat estimates wat betreft EPS, maar revenue growth en sales waren ietwat teleurstellend.
pi_73746012
BoA .. results uit ...

loss of 26 cents per share ... worse than expected ... hihi
pi_73746046
Kunnen banken nog verlies maken dan?
pi_73746052
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:00 schreef sitting_elfling het volgende:
BoA .. results uit ...

loss of 26 cents per share ... worse than expected ... hihi
Zie de futs
pi_73746069
1 billion net loss .. en 2 keer zo erg verwacht EPS ... men verwachtte -0.11 .. en het werd -0.26 EPS
Revenue .. 26 billion.
pi_73746093
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:02 schreef sitting_elfling het volgende:
1 billion net loss .. en 2 keer zo erg verwacht EPS ... men verwachtte -0.11 .. en het werd -0.26 EPS
Revenue .. 26 billion.
Wie schat jij belangrijker voor de US-economie? BoA of GS?
pi_73746265
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:01 schreef Vandergeld het volgende:
Kunnen banken nog verlies maken dan?
mark to market baby!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_73746282
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

boa, gs is investement boa is volgens mij systeem bank, hoewel gs dat tegenwoordig ook wel is :d

luister na kees die zegt er ook nog wat over

http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=16&maand=10&jaar=2009&tijd=12:16:00&lengte=15&title=Radio-archief
pi_73746317
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:02 schreef RvLaak het volgende:

[..]

GS, maar ook JPMorgan bijv. De mindere jongens zijn toch echt BoA en Citi. Dat zijn ook de jongens die een negatiefe earnings per share laten zien en die grote klappen hebben gekregen tijdens de financiele crisis.

Wat betreft de andere financial jongens, wordt het kijken naar Wells Fargo en Morgan Stanley, wat uitkomt op 21 oktober om 13.00.
pi_73746477
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:08 schreef edwinh het volgende:

[..]

boa, gs is investement boa is volgens mij systeem bank, hoewel gs dat tegenwoordig ook wel is :d

luister na kees die zegt er ook nog wat over

http://www.bnr.nl/static/jspx/play.jspx?dag=16&maand=10&jaar=2009&tijd=12:16:00&lengte=15&title=Radio-archief
Mja, maar BoA en Citi waren erg belangrijk voor de crisis en zijn nu behoorlijk besneden. En oke je hebt gelijk dat het meer een consumenten bank is dan die van GS. Maar dan schat ik JPMorgan hoger in dan BoA, wat betreft 'waarde' voor de US economy.

Maar in the end betreft het vooral de echte cijfers hoe de bank er voor uit gaat. En zoals ik al eerder zei, het feit dat een bank als JPMorgan een vervijfvouding ziet van creditcard losses, is nog niet een goed teken aan de wand voor de economie.
pi_73746513
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

GS, maar ook JPMorgan bijv. De mindere jongens zijn toch echt BoA en Citi. Dat zijn ook de jongens die een negatiefe earnings per share laten zien en die grote klappen hebben gekregen tijdens de financiele crisis.

Wat betreft de andere financial jongens, wordt het kijken naar Wells Fargo en Morgan Stanley, wat uitkomt op 21 oktober om 13.00.
BoA zit veel dieper ingeworteld dan GS dat is meer tussen handel ( investment) Boa zit meer op retail volgens mij.....
pi_73746518
nu interessant interview op BB TV met een harvard professor over welke banken belangrijk zijn en hoe ze aan hun winst komen.
pi_73746540
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:15 schreef sitting_elfling het volgende:
nu interessant interview op BB TV met een harvard professor over welke banken belangrijk zijn en hoe ze aan hun winst komen.
Great minds....

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2009 13:16:27 ]
pi_73746638
recap van wat hij zei (Neil Ferguson)

-banks still te groot to fail
-vooral de kleine banken zijn de pineut, niet goed, toch wel een duizend kleine banken op val van afgrond
-bijna alles wat nu omhoog gaat komt door de deprecation van de dollar
-if borrowing is free, it's not difficult to make money is it?
-banken investeren vooral op 'guarantee' van de overheid, dat moet je niet willen..
pi_73746722
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:19 schreef sitting_elfling het volgende:
recap van wat hij zei (Neil Ferguson)

-banks still te groot to fail
-vooral de kleine banken zijn de pineut, niet goed, toch wel een duizend kleine banken op val van afgrond
-bijna alles wat nu omhoog gaat komt door de deprecation van de dollar
-if borrowing is free, it's not difficult to make money is it?
-banken investeren vooral op 'guarantee' van de overheid, dat moet je niet willen..
maw: einde overheidssteun --> RIP economie?
pi_73747418
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:21 schreef RvLaak het volgende:

[..]

maw: einde overheidssteun --> RIP economie?
Zo ongeveer ja, maar meer dat de groei van de banken nog niet echt de juiste richting op gaat. Men zal zich moeten loswrikken onder het juk van de overheid, want op dit moment doen ze het 'government guaranteed' trading. Dus wel risico nemen, maar onder hoede van de overheid. Dus als het nu weer fout gaat, sleuren ze de overheid mee. Wel interessant gesprek, ik denk dat het op bloomberg.com ook wel terug te zien valt.

Wij sluiten hier iig. af. Morgen weer een dag Heb net het lijstje af voor de cijfers voor komende week, er komen weer wat interessante cijfers uit
pi_73748777
Komen er vandaag nog cijfers? Begint nu wel erg hard te zakken
BlaBlaBla
pi_73748901
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 14:19 schreef Soldier2000 het volgende:
Komen er vandaag nog cijfers? Begint nu wel erg hard te zakken
1
2
3
4
5
9:00am    USD        TIC Long-Term Purchases          30.1B    15.3B
9:15am    USD       Capacity Utilization Rate          69.8%    69.6%
9:15am    USD       Industrial Production m/m          0.1%    0.8%
9:55am    USD       Prelim UoM Consumer Sentiment          73.6    73.5
9:55am    USD       Prelim UoM Inflation Expectations             2.2%

Atm is het 8:23am

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2009 14:24:10 ]
pi_73749451
Grootste olie toeleverancier Halliburton ziet kwartaalwinst 61% dalen
quote:
Halliburton heeft in het derde kwartaal van 2009 de nettowinst met 61% zien dalen vanwege een zwakke Noord-Amerikaanse 'drilling' markt die afgelopen jaar onder druk stond vanwege de lage grondstofprijzen.

Halliburton, de grootste aanbieder van diensten aan de olie-industrie ter wereld, rapporteerde vrijdag een nettowinst over het afgelopen kwartaal van $262 miljoen, vergeleken met $672 miljoen een jaar eerder. Per aandeel zakte de winst naar $0,29 van $0,74.
Het bedrijf uit Houston zag de omzet met 25% afnemen tot $3,59 miljard, tegenover $4,85 miljard een jaar eerder. Analisten hadden gerekend op een omzet van $3,43 miljard.

Het aandeel Halliburton sloot donderdag op $29,85. In de afgelopen twaalf maanden is het aandeel 66% gestegen.
En dan het plaatje eronder:
pi_73752902
Consumenten in de VS zijn niet blij:
1Prelim UoM Consumer Sentiment       69.4   73.6    73.5
  Moderator vrijdag 16 oktober 2009 @ 16:56:56 #299
236264 crew  capricia
pi_73754245
Gaat flink naar beneden nu op de AEX.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 17:23:29 #300
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_73755019
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 22:14 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik ken het niet, weet alleen van bekenden dat iShares gewoon een erg gemakkelijk en veel gebruikte fondsen zijn met goede rendementen. Ik zal morgen eens op de verschillende tools bij langs gaan of ik iets kan vinden over dit Carmignac gebeuren.
Nog aan toegekomen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')