En geef eens voor de gein op wat je zoal kwijt was aan dit setje? Ik zit te denken de 300S te kopen alleen vraag ik mij af of er niet nog betere alternatieven voor handen zijn voor die prijs. Of zeur ik teveel?quote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:39 schreef Mike-Nikon het volgende:
Dit setje is net binnen.......
Let niet op de ruis..![]()
[ afbeelding ]
Shotje op iso 12800.
Let WEL op de niet aanwezige ruis.....![]()
[ afbeelding ]
Verschillen met de D3 zijn best groot.
Geheel nieuwe sensor die 3 stops verbeterd is. Veel knopen zijn opnieuw ontwikkeld en dat is in de bediening goed te merken.
AF pakt in het donker erg snel op......dit word weer smullen..
Ik smul er ook al een tijdje van en het bevalt me vooralsnog uitstekend. Hij is alleen *erg* zwaar (vooral met een 70-200 f2.8 VR II eropquote:Op zaterdag 6 februari 2010 12:39 schreef Mike-Nikon het volgende:
Dit setje is net binnen.......
Let niet op de ruis..![]()
[ afbeelding ]
Shotje op iso 12800.
Let WEL op de niet aanwezige ruis.....![]()
[ afbeelding ]
Verschillen met de D3 zijn best groot.
Geheel nieuwe sensor die 3 stops verbeterd is. Veel knopen zijn opnieuw ontwikkeld en dat is in de bediening goed te merken.
AF pakt in het donker erg snel op......dit word weer smullen..
Ik weet wel welke er winquote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:11 schreef ebeaydojraes het volgende:
nu wil ik een vergelijk met de 24 1.4 van canon
Inmiddels gedaald naarquote:Op woensdag 2 december 2009 07:56 schreef Danny het volgende:
[..]
Gewoon hier in zwolle bij de speciaalzaak:
http://www.fotohanskeuzek(...)af-s-g-ed-vr-ii.html
voor ¤ 2169,-
én nagenoeg om de hoek, én goedkoper dan cameranu én op voorraad!
quote:Op woensdag 10 februari 2010 10:06 schreef Dark_Angelus het volgende:
[..]
Inmiddels gedaald naar
Onze prijs: ¤ 1969,00
Ohhh hiephoiquote:
http://www.bobkrist.com/blog/quote:Op dinsdag 9 februari 2010 19:34 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik weet wel welke er win
Zonder gekheid: Nikon heeft ondertussen een naam groot te houden in het groothoekgebied... De 14-24 wordt alom geroemd om z'n scherpte... Dan moet bij een prime dan helemaal smullen zijn.
quote:This shot was done with the new 24mm f/1.4, a nano-coated gem. It’s a 77mm filter mount, not too big or heavy for what it is and sharp as a tack. Nice bokeh too. I made this shot with the D3s I had to borrow to do the shoot (I’m a DX guy, still, but am sorely tempted by these lenses—I miss the narrow DOF with fast, wide glass. And this baby is just a world class optic.).
Ik las het ja. Maar wil even wat meer geluiden uit 't veld horenquote:Op woensdag 10 februari 2010 13:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
http://www.bobkrist.com/blog/
[..]
Das een hele leuke analoogquote:Op zondag 14 februari 2010 13:51 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Kheb vandaag via MP een F70 gekocht voor 30 euri's![]()
![]()
![]()
![]()
Is de film kwaliteit ook een beetje aardig met de 18-55mm VR lens?quote:Op zondag 14 februari 2010 23:12 schreef Xcalibur het volgende:
M'n vader heeft een D5000, mooi apparaat hoor
Okéquote:Op zondag 14 februari 2010 23:50 schreef Sunnythesun het volgende:
fotocamera's voor film gebruiken.. zonde van de techniek.. Gelukkig heeft mijn D300 dat niet..
![]()
Voor filmpjes heb ik een filmcamera. Ga ik ook geen foto's mee nemen![]()
Maarehh.. verder is het volgens mij een prima instappertje..
Hoe bedoel je dat precies?quote:Op woensdag 17 februari 2010 23:47 schreef ebeaydojraes het volgende:
hmmm. ja. de review van de D3s op dpreview zegt eigenlijk alles en niets....
quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
lees de conclusie maar. Ergens heeft ie gelijk en ergens ook weer niet. het is een geweldige camera, maar voor bepaalde gebieden van de fotografie. Op andere punten hebben andere camera's weer een voorsprong. Aan de andere kant is het ook weer geneuzel, want als ik de gebruikers uiteindelijk hoor dan is het niets dan lovend. Wat dat betreft stellen we Nikon weer in het gelijk. De wereld is gelukkig niet zwart wit, maar alle kleuren van de regenboog.
Ik moest er eerst ook nog niks van hebben, maar inmiddels heb ik enkele filmpjes gezien die met een dSLR gemaakt zijn en dat overtuigd wel > ik zie nu wel mogelijkheden. Een van de grootste pluspunten is dat je bij het filmen alle (lichtsterke bijv.) lenzen kunt gebruiken die je al had. En je kunt spelen met de scherptediepte...quote:Op zondag 14 februari 2010 23:50 schreef Sunnythesun het volgende:fotocamera's voor film gebruiken.. zonde van de techniek.. Gelukkig heeft mijn D300 dat niet..
![]()
Voor filmpjes heb ik een filmcamera. Ga ik ook geen foto's mee nemen![]()
Maarehh.. verder is het volgens mij een prima instappertje..
quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:08 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik moest er eerst ook nog niks van hebben, maar inmiddels heb ik enkele filmpjes gezien die met een dSLR gemaakt zijn en dat overtuigd wel > ik zie nu wel mogelijkheden. Een van de grootste pluspunten is dat je bij het filmen alle (lichtsterke bijv.) lenzen kunt gebruiken die je al had. En je kunt spelen met de scherptediepte...
Overigens waren die dSLR's allemaal voorzien van allehande accessoires als schoudersteunen of statieven om een rustig beeld te garanderen.
Dat kan en dat hoeft ook niet. Het is wellicht ook niet een functie die iedereen zal willen gebruiken. Net als bracketing (ik noem maar iets). Het zit er op en als je het nodig hebt is het verdomd handig maar kan ook zijn dat je het je (camera)leven lang niet zult gebruiken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik film maar erg weinig moet ik zeggen, dus voor mij heeft heel het filmdeel geen enkele waarde. Ik heb het tot nu toe één keer gebruikt om uit te proberen of het werkt. Het werkt en het beeld ziet er goed uit, maar ik heb niet de behoefte om te filmen
Ik heb ook al enkele kanttekeningen geplaatst op DPR forum bij de conclusie.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
lees de conclusie maar. Ergens heeft ie gelijk en ergens ook weer niet. het is een geweldige camera, maar voor bepaalde gebieden van de fotografie. Op andere punten hebben andere camera's weer een voorsprong. Aan de andere kant is het ook weer geneuzel, want als ik de gebruikers uiteindelijk hoor dan is het niets dan lovend. Wat dat betreft stellen we Nikon weer in het gelijk. De wereld is gelukkig niet zwart wit, maar alle kleuren van de regenboog.
Het is technisch onmogelijk om een spiegelconstructie te maken zodat er beeldvullend AF punten zijn.quote:AF array is smaller (as a proportion of viewfinder area) than D300S, which makes swapping between cameras awkward in some shooting situations
Ik begreep dat Nikon naar de doelgroep geluisterd heeft en die wil zo nu en dan een webfilmpje erbij maken, niet meteen een HD film schieten-het zijn geen Spielbergs.quote:720p, 24fps video is good, but resolution isn't as high as some competitive DSLRs
Volgens mij heeft geen enkele prof DSLR RAW film.quote:Motion JPEG video capture only. It would have been nice to have the choice of MPEG
Ik hoor dat journalisten niet zo blij zijn met de 18 Mp van de Canon mark IV; teveel pixels. 12 zouden de doelgroep goed vinden, dus dit punt is ws gemaakt door mensen die de cam kopen maar waarvoor hij niet bedoeld is. De mensen die ws in 2007 klaagden hebben nu een D3x.quote:Doesn't answer the main criticism of the D3 - 12MP was considered a fairly low resolution in 2007..
Ja, eensch, ik heb ook wat ideeen om met video te spelen, maar ik ga er niet speciaal 1 voor kopen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:08 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik moest er eerst ook nog niks van hebben, maar inmiddels heb ik enkele filmpjes gezien die met een dSLR gemaakt zijn en dat overtuigd wel > ik zie nu wel mogelijkheden. Een van de grootste pluspunten is dat je bij het filmen alle (lichtsterke bijv.) lenzen kunt gebruiken die je al had. En je kunt spelen met de scherptediepte...
Overigens waren die dSLR's allemaal voorzien van allehande accessoires als schoudersteunen of statieven om een rustig beeld te garanderen.
Ik ben idd nog niet naar een dergelijke meet geweest. Mocht het wel een keer gebeuren mag je 'm wmb best vasthouden hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:48 schreef didotcicero het volgende:
Overigens Danny zou ik best graag een keer die D3 van je willen vasthouden in combi met die 24mm, maar jij bent nooit te vinden op Fotmeets, wel?
Coolquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben idd nog niet naar een dergelijke meet geweest. Mocht het wel een keer gebeuren mag je 'm wmb best vasthouden hoor
Das allemaal hartstikke leuk. Maar ik heb liever een camera waarbij ze die technische 'ruimte' aan fotografische verbeteringen besteden. Vind het gewoon zonde van de 'ruimte' en energie die ze er in hebben gestoken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:08 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Nja, niet zo heel veel hoor, het is meer een principekwestie, maar als ze dan toch bezig zijn met ontwikkelen en zo... Dan liever ten goede van de fotografiequote:Op donderdag 18 februari 2010 19:44 schreef didotcicero het volgende:
Ok duidelijk. Wat mis jij nog aan je D300 dan?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, niet zo heel veel hoor, het is meer een principekwestie, maar als ze dan toch bezig zijn met ontwikkelen en zo... Dan liever ten goede van de fotografie
Ja zou leuk zijn als ze dat eerste ook allemaal op de D300s zouden hebben gezet (maar dan ook voor de huidige prijs)quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Mwoa, bruikbare foto's bij ISO 102.400 is een aardige ontwikkeling, los van betere active d-lighting, snellere AF/3D-AF, silentshutter en algehele snelheid.
Filmen is een leuk aardigheidje dat ze voor de liefhebben op de D3s hebben gegooid. Had wmb niet gehoeven hoor
Wat didot zegt, er was ergens een interview waarin een Nikon figuur zei dat de doelgroep gevraagd werd door opdrachtgevers om ook wat webcontent te filmen. Voorheen ging dan een aparte cam of persoon met cam mee, nu hoeft dat niet meer.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Van professionals verwacht ik niet dat ze er op zitten te wachten gewoon.. maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Ok, dat heb ik gemist dan.. Dat maakt de keuze een stuk logischerquote:Op donderdag 18 februari 2010 20:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Wat didot zegt, er was ergens een interview waarin een Nikon figuur zei dat de doelgroep gevraagd werd door opdrachtgevers om ook wat webcontent te filmen. Voorheen ging dan een aparte cam of persoon met cam mee, nu hoeft dat niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |