quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
lees de conclusie maar. Ergens heeft ie gelijk en ergens ook weer niet. het is een geweldige camera, maar voor bepaalde gebieden van de fotografie. Op andere punten hebben andere camera's weer een voorsprong. Aan de andere kant is het ook weer geneuzel, want als ik de gebruikers uiteindelijk hoor dan is het niets dan lovend. Wat dat betreft stellen we Nikon weer in het gelijk. De wereld is gelukkig niet zwart wit, maar alle kleuren van de regenboog.
Ik moest er eerst ook nog niks van hebben, maar inmiddels heb ik enkele filmpjes gezien die met een dSLR gemaakt zijn en dat overtuigd wel > ik zie nu wel mogelijkheden. Een van de grootste pluspunten is dat je bij het filmen alle (lichtsterke bijv.) lenzen kunt gebruiken die je al had. En je kunt spelen met de scherptediepte...quote:Op zondag 14 februari 2010 23:50 schreef Sunnythesun het volgende:fotocamera's voor film gebruiken.. zonde van de techniek.. Gelukkig heeft mijn D300 dat niet..
![]()
Voor filmpjes heb ik een filmcamera. Ga ik ook geen foto's mee nemen![]()
Maarehh.. verder is het volgens mij een prima instappertje..
quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:08 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik moest er eerst ook nog niks van hebben, maar inmiddels heb ik enkele filmpjes gezien die met een dSLR gemaakt zijn en dat overtuigd wel > ik zie nu wel mogelijkheden. Een van de grootste pluspunten is dat je bij het filmen alle (lichtsterke bijv.) lenzen kunt gebruiken die je al had. En je kunt spelen met de scherptediepte...
Overigens waren die dSLR's allemaal voorzien van allehande accessoires als schoudersteunen of statieven om een rustig beeld te garanderen.
Dat kan en dat hoeft ook niet. Het is wellicht ook niet een functie die iedereen zal willen gebruiken. Net als bracketing (ik noem maar iets). Het zit er op en als je het nodig hebt is het verdomd handig maar kan ook zijn dat je het je (camera)leven lang niet zult gebruiken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:15 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik film maar erg weinig moet ik zeggen, dus voor mij heeft heel het filmdeel geen enkele waarde. Ik heb het tot nu toe één keer gebruikt om uit te proberen of het werkt. Het werkt en het beeld ziet er goed uit, maar ik heb niet de behoefte om te filmen
Ik heb ook al enkele kanttekeningen geplaatst op DPR forum bij de conclusie.quote:Op donderdag 18 februari 2010 00:28 schreef ebeaydojraes het volgende:
lees de conclusie maar. Ergens heeft ie gelijk en ergens ook weer niet. het is een geweldige camera, maar voor bepaalde gebieden van de fotografie. Op andere punten hebben andere camera's weer een voorsprong. Aan de andere kant is het ook weer geneuzel, want als ik de gebruikers uiteindelijk hoor dan is het niets dan lovend. Wat dat betreft stellen we Nikon weer in het gelijk. De wereld is gelukkig niet zwart wit, maar alle kleuren van de regenboog.
Het is technisch onmogelijk om een spiegelconstructie te maken zodat er beeldvullend AF punten zijn.quote:AF array is smaller (as a proportion of viewfinder area) than D300S, which makes swapping between cameras awkward in some shooting situations
Ik begreep dat Nikon naar de doelgroep geluisterd heeft en die wil zo nu en dan een webfilmpje erbij maken, niet meteen een HD film schieten-het zijn geen Spielbergs.quote:720p, 24fps video is good, but resolution isn't as high as some competitive DSLRs
Volgens mij heeft geen enkele prof DSLR RAW film.quote:Motion JPEG video capture only. It would have been nice to have the choice of MPEG
Ik hoor dat journalisten niet zo blij zijn met de 18 Mp van de Canon mark IV; teveel pixels. 12 zouden de doelgroep goed vinden, dus dit punt is ws gemaakt door mensen die de cam kopen maar waarvoor hij niet bedoeld is. De mensen die ws in 2007 klaagden hebben nu een D3x.quote:Doesn't answer the main criticism of the D3 - 12MP was considered a fairly low resolution in 2007..
Ja, eensch, ik heb ook wat ideeen om met video te spelen, maar ik ga er niet speciaal 1 voor kopen.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:08 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik moest er eerst ook nog niks van hebben, maar inmiddels heb ik enkele filmpjes gezien die met een dSLR gemaakt zijn en dat overtuigd wel > ik zie nu wel mogelijkheden. Een van de grootste pluspunten is dat je bij het filmen alle (lichtsterke bijv.) lenzen kunt gebruiken die je al had. En je kunt spelen met de scherptediepte...
Overigens waren die dSLR's allemaal voorzien van allehande accessoires als schoudersteunen of statieven om een rustig beeld te garanderen.
Ik ben idd nog niet naar een dergelijke meet geweest. Mocht het wel een keer gebeuren mag je 'm wmb best vasthouden hoorquote:Op donderdag 18 februari 2010 09:48 schreef didotcicero het volgende:
Overigens Danny zou ik best graag een keer die D3 van je willen vasthouden in combi met die 24mm, maar jij bent nooit te vinden op Fotmeets, wel?
Coolquote:Op donderdag 18 februari 2010 10:23 schreef Danny het volgende:
[..]
Ik ben idd nog niet naar een dergelijke meet geweest. Mocht het wel een keer gebeuren mag je 'm wmb best vasthouden hoor
Das allemaal hartstikke leuk. Maar ik heb liever een camera waarbij ze die technische 'ruimte' aan fotografische verbeteringen besteden. Vind het gewoon zonde van de 'ruimte' en energie die ze er in hebben gestoken.quote:Op donderdag 18 februari 2010 09:08 schreef didotcicero het volgende:
[..]
Ik moest er eerst ook nog niks van hebben, maar inmiddels heb ik enkele filmpjes gezien die met een dSLR gemaakt zijn en dat overtuigd wel > ik zie nu wel mogelijkheden. Een van de grootste pluspunten is dat je bij het filmen alle (lichtsterke bijv.) lenzen kunt gebruiken die je al had. En je kunt spelen met de scherptediepte...
Overigens waren die dSLR's allemaal voorzien van allehande accessoires als schoudersteunen of statieven om een rustig beeld te garanderen.
Nja, niet zo heel veel hoor, het is meer een principekwestie, maar als ze dan toch bezig zijn met ontwikkelen en zo... Dan liever ten goede van de fotografiequote:Op donderdag 18 februari 2010 19:44 schreef didotcicero het volgende:
Ok duidelijk. Wat mis jij nog aan je D300 dan?
quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:49 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, niet zo heel veel hoor, het is meer een principekwestie, maar als ze dan toch bezig zijn met ontwikkelen en zo... Dan liever ten goede van de fotografie
Ja zou leuk zijn als ze dat eerste ook allemaal op de D300s zouden hebben gezet (maar dan ook voor de huidige prijs)quote:Op donderdag 18 februari 2010 19:54 schreef Danny het volgende:
[..]
Mwoa, bruikbare foto's bij ISO 102.400 is een aardige ontwikkeling, los van betere active d-lighting, snellere AF/3D-AF, silentshutter en algehele snelheid.
Filmen is een leuk aardigheidje dat ze voor de liefhebben op de D3s hebben gegooid. Had wmb niet gehoeven hoor
Wat didot zegt, er was ergens een interview waarin een Nikon figuur zei dat de doelgroep gevraagd werd door opdrachtgevers om ook wat webcontent te filmen. Voorheen ging dan een aparte cam of persoon met cam mee, nu hoeft dat niet meer.quote:Op donderdag 18 februari 2010 20:04 schreef Sunnythesun het volgende:
Van professionals verwacht ik niet dat ze er op zitten te wachten gewoon.. maar ik kan het mis hebben natuurlijk
Ok, dat heb ik gemist dan.. Dat maakt de keuze een stuk logischerquote:Op donderdag 18 februari 2010 20:40 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Wat didot zegt, er was ergens een interview waarin een Nikon figuur zei dat de doelgroep gevraagd werd door opdrachtgevers om ook wat webcontent te filmen. Voorheen ging dan een aparte cam of persoon met cam mee, nu hoeft dat niet meer.
wat een onzin. De sensor van de D50 is gewoon nogal erg gevoelig voor rood, totdat hij wat warmgedraaid is. Bij concerten merkte ik dat altijd goed, de eerste foto's waren een stuk roder, ook al was de rode lamp niet degene die constant aanstond.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:25 schreef Shark.Bait het volgende:
is eigenlijk wel logisch ook, D50 is voor instappers die van compactcams willen upgraden, die worden daar "verwend" met snoepkleurtjes en zouden anders teleurgesteld worden na de aankoop van de D50.
Warmdraaien? Wat een onzin!quote:Op vrijdag 19 februari 2010 19:27 schreef Tokus het volgende:
wat een onzin. De sensor van de D50 is gewoon nogal erg gevoelig voor rood, totdat hij wat warmgedraaid is. Bij concerten merkte ik dat altijd goed, de eerste foto's waren een stuk roder, ook al was de rode lamp niet degene die constant aanstond.
bronquote:TOKYO – Nikon Corporation is pleased to announce the introduction of a new entry level interchangeable-lens digital SLR camera designed to make it easier than ever to enjoy the thrill of outstanding digital SLR picture quality easily and instantly. Combining the outstanding response of Nikon's patented digital and photographic performance with optical performance available only from renowned Nikkor interchangeable lenses and expanded shooting options only available in a quality digital SLR camera, the new Nikon D50 makes exceptional digital SLR photography a reality for everyone.
The next evolution of Nikon's scene-optimized Digital Vari-Program modes simplifies picture taking, freeing the photographer to concentrate on capturing the evanescence of special moments. Selecting one of the seven easily distinguishable icons from the handy exposure mode dial optimizes otherwise complex settings and ISO-equivalent sensitivity to produce consistently remarkable results. Newly added is "Child" mode, which makes it easier to take memorable pictures of the little ones complete with ideal vivid color and contrast, ready to print beautifully without the fuss of later adjustments at the computer. Full manual exposure control is also available, allowing more advanced photographers all the creative freedom they desire, while also making it possible for all photographers to expand their enjoyment of photography.
Vooral ski pistes is alleen voor de sterksten onder onsquote:As for the kind of kit you'll need for the job, well typically, Getty Images supplies its men with 2 x Nikon D3s DSLRs, a 24-70mm lens, a 400mm lens, a 500/600mm lens, a 1.4x teleconverter just to make sure, a tonne of spare batteries and a deck full of memory cards. The photographer would also be wise to add thermal underwear and boots, an extra set of clothes to put on when in position as well as lots and lots of chocolate. The aim of the game is to have everything you could possibly need and generally at least two of them. It's a long way back down the mountain.
Ik heb veel over voor 2 D3s-en, maar niet zoveelquote:If your skiing happens to be at near professional standards, then, well, you can ski but under the slight burden of 15kg of equipment on your back. If you don't reckon you're up to the task - as the vast majority are not - then you have to walk. Even a few hundred metres is a serious hike on steep icy pistes and these courses are an average of 3 miles long.
It also happens to be bloody cold up there as well. That's all very well when you've got a sweat on during your hike, but ski photographers have to be in position 2 hours before even the warm up of the race begins. Depending upon the timing, that might mean having to make the trek in the darkness and a lot of waiting around before the light conditions settle enough for you to really get set up.
Ja hoe ist he! Hup de gondel in, board onder ff naar beneden suizen en installeren. Vorige week ook gedaan. Alleen niet die 2x D3squote:Op maandag 22 februari 2010 14:41 schreef Shark.Bait het volgende:
Mocht iemand nog zin hebben om fotograaf op de Oly spelen te worden, lees dan dit (Engels) :
http://www.pocket-lint.co(...)sports-photographers
[..]
Vooral ski pistes is alleen voor de sterksten onder ons![]()
[..]
Ik heb veel over voor 2 D3s-en, maar niet zoveel![]()
Joh, zo'n fotovest kan wel wat hebben hoorquote:Op maandag 22 februari 2010 17:35 schreef Danny het volgende:
Alleen het gewicht van die camera's en lenzen al
Scherpstelpunten in de lens?quote:Op maandag 22 februari 2010 18:06 schreef xiexiewajijniezie het volgende: Ik zou ook voor de 18-200 kunnen gaan, maar heb gehoord dat dat een even bagger lens is als mijn kit lens (scherpstel punten, vertekende hoeken etc)
Nja de 18-55 die ik 5 jaar geleden bij de D50 'kreeg' was niet echt denderend.. maar die van nu zijn volgens mij al een heel stuk verbeterdquote:Op dinsdag 23 februari 2010 13:52 schreef didotcicero het volgende:
Waar komt toch die mythe vandaan dat kitlenzen baggerlenzen zijn? En scherpstelpunten zitten in je camera, niet in je lens...
de 18-200 van Nikon is best wel goed voor een 11x zoom. Echter, op 200mm is hij maar 135mm als je onderwerp op minimale afstand staat en echt 200mm als je onderwerp zich op oneindig bevind. Dit "ademen" kan de oorzaak zijn dat men hem "bagger" vind.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:06 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Iemand een tip voor mij. Ben beginnend en heb een Nikon D5000 voor de gemak gehaald, vooral ingebouwde handleiding is erg handig.
Heb nu 18-55 VR DXII lens, dus graag tips over een aanvulling van de lens, het liefst een tele. Ik zou ook voor de 18-200 kunnen gaan, maar heb gehoord dat dat een even bagger lens is als mijn kit lens (scherpstel punten, vertekende hoeken etc)
klinkt goed, wie weet....quote:When asked whether the recently unveiled AF-S 16-35mm f/4 VR represents the first in a new line of smaller, more affordable fixed-aperture optics aimed at these very same users, Mr Sasagki would not discuss specifics, but told us 'if customers want it, we will provide.'
aha! Het werd tijd!quote:Op woensdag 24 februari 2010 19:40 schreef ebeaydojraes het volgende:
je wil nie weten hoeveel mensen ik in store moet uitleggen hoe je een camera vast moet houden ...
edit:
p.s. de nieuwe 300mm en TC20III zijn eindelijk binnen
Die nieuwe van Nikon schijnt wel aardig verbeterd te zijn. Ik heb nog een 18-200 van Sigma die is echt waardeloos. Op 18mm vervormd ie. En op boven de 135mm is ie niet meer scherp. Ben stiekem ook wel geinteresseerd in een GOEDE 18-200 voor op vakanties. Maar wil eerst weten of die nieuwe van Nikon echt zo goed ie als dat ie belooft.quote:Op maandag 22 februari 2010 18:06 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Iemand een tip voor mij. Ben beginnend en heb een Nikon D5000 voor de gemak gehaald, vooral ingebouwde handleiding is erg handig.
Heb nu 18-55 VR DXII lens, dus graag tips over een aanvulling van de lens, het liefst een tele. Ik zou ook voor de 18-200 kunnen gaan, maar heb gehoord dat dat een even bagger lens is als mijn kit lens (scherpstel punten, vertekende hoeken etc)
quote:Op woensdag 24 februari 2010 11:42 schreef Shark.Bait het volgende:
Joe mcnally laat zien hoe je een camera stevig(er) vast kan houden. Goede tip lijkt me.
note: wel alleen handig voor artistieke (linksoogige) types
welke strap? kan di ein combo met de normale strap?quote:Op donderdag 25 februari 2010 07:46 schreef Xcalibur het volgende:
Ik heb tegenwoordig een hand-strap, die zit om je hand en je pols zeg maar, en die klik je vast.
Je camera zit dan echt muurvast aan je hand, als je rondloopt hoef je hem ook niet eens meer vast te houden zeg maar, je kan gewoon je hand laten hangen... ideaal vind ik het
Deze bestaat toch al lang?quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:34 schreef Shark.Bait het volgende:
* Nikkor 35mm f/1.4 – misschien komt deze pas in 2011.
Deze:quote:Op donderdag 25 februari 2010 12:37 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
welke strap? kan di ein combo met de normale strap?
Denk eens ff na.quote:
ik heb hem overigens bij deze meneer besteld, binnen 2 weken in huis, keurig geregeldquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:01 schreef Shark.Bait het volgende:
Handstrap ziet er goed uit, ik dacht dat die nergens meer te koop waren (enkele jaren geleden dat ik ernaar zocht)
In NL o.a. verkrijgbaar bij fotoshop Aalten Daar istiedan 39,95 eurootjesquote:Op donderdag 25 februari 2010 13:01 schreef Shark.Bait het volgende:
Handstrap ziet er goed uit, ik dacht dat die nergens meer te koop waren (enkele jaren geleden dat ik ernaar zocht)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |