Ik begrijp hieruit dat jij al je bankrekeningen hebt opgezegd en je geld hebt omgezet in goud?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:20 schreef capricia het volgende:
Er zijn altijd mensen die een waarschuwing niet begrijpen.
ING, Rabobank, SNS, Fortis en ABN Amro.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Noem mij eens een bank waar ze bij herhaling mensen opzadelen met schulden die meer dan 1,5 keer de waarde van de woning te boven gaan. Een voorbeeld maar.
Dat denk ik wel, zo groot was die bank niet hoor, ze zaten allemaal op een locatie.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Tuurlijk, de miep op de salarisadministratie weet precies wat er gebeurt op de verkoopafdeling![]()
Jammer dan, het dient een hoger doel. En schoonmaken kun je ook wel elders.quote:Criminelen, tuig, allemaal! Tot aan de schoonmaker aan toe !
Die overnamepartners hadden toch al geen interesse. Dirk probeert al maanden zijn bank te verkopen, zonder resultaat.quote:[..]
Ja, en daardoor alle overname partners afgeschrokken.
Wat dacht je van de postorderbedrijven met hun 18% rente? Ondanks de prominente aanwezigheid van de DSB reclames in de media, hadden ze in totaal maar ~17% van de consumptief krediet markt in handen, jij en ik willen niet weten wat er nog voor lijken bij de andere instellingen in de kast liggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Noem mij eens een bank waar ze bij herhaling mensen opzadelen met schulden die meer dan 1,5 keer de waarde van de woning te boven gaan. Een voorbeeld maar.
Als ik de doemdenkers in het AEX-subforum mag geloven, heeft iedereen straks een woning die 50% in waarde is gedaald, en dus 1.5x de waarde van de woning qua schuld over houden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:24 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ben je nou gewoon aan het trollen? Ik kan je heel moeilijk serieus nemen namelijk.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat denk ik wel, zo groot was die bank niet hoor, ze zaten allemaal op een locatie.
[..]
Jammer dan, het dient een hoger doel. En schoonmaken kun je ook wel elders.
[..]
Dat zijn geen banken. En ik wil nog wel eens zien dat je 100.000 euro via een postorderbedrijf aan schul opbouwt.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Wat dacht je van de postorderbedrijven met hun 18% rente? Ondanks de prominente aanwezigheid van de DSB reclames in de media, hadden ze in totaal maar ~17% van de consumptief krediet markt in handen, jij en ik willen niet weten wat er nog voor lijken bij de andere instellingen in de kast liggen.
Ik geloof dat niet..maar ik post er dus ook steeds minder..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik de doemdenkers in het AEX-subforum mag geloven, heeft iedereen straks een woning die 50% in waarde is gedaald, en dus 1.5x de waarde van de woning qua schuld over houden.
Bank of Schotland en ook al die instellingen die BKR-genoteerde mensen een hypo geven.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef justanick het volgende:
[..]
ING, Rabobank, SNS, Fortis en ABN Amro.
Delta Lloyd ism de hypotheker, die laatste vangt 5 jaar na dato nog provisie voor de Delta Lloyd woekerpolis die ze me 5 jaar geleden aangesmeerd hebben, maar krijgen nu wel een veer in de reet van de consumentenbond voor een ander hypotheekproduct van ze.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef justanick het volgende:
[..]
Dat is niet waar. DSB was de enige die dit deed.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:25 schreef justanick het volgende:
[..]
Kan. Maar dat is achteraf, een (dure) inschattingsfout dan. Wat DSB deed was echter overkrediteren waar het overduidelijk was.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als ik de doemdenkers in het AEX-subforum mag geloven, heeft iedereen straks een woning die 50% in waarde is gedaald, en dus 1.5x de waarde van de woning qua schuld over houden.
Echt niet, zij vroegen echter soms 50+% aan commissie, waar die anderen het voor zeg 10 a 20% deden..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Dat is niet waar. DSB was de enige die dit deed.
Geef mij eens een voorbeeld van iemand die dat zo heeft gezegd. Volgens mij heb je namelijk niet al te goed gelezen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja, die ben ik nog vergeten. Ook Elq kon er wat van.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Bank of Schotland en ook al die instellingen die BKR-genoteerde mensen een hypo geven.
Oh? Ik ken een Raboklant die voor 7 ton de boot in is gegaan middels zijn hypotheek. Die was blijkbaar 300% van de executiewaarde. Met andere woorden: zet je oogkleppen eens af, alle banken hebben lijken in de kast liggen.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:30 schreef Sachertorte het volgende:
Scorpie en ik komen daar al langer dan een jaar...en ja, dat is er echt wel beweerd. Vorig jaar waren er zelfs mensen die beweerden dat er wel 60% af kon..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:32 schreef Kietelaar het volgende:
[..]
Geef mij eens een voorbeeld van iemand die dat zo heeft gezegd. Volgens mij heb je namelijk niet al te goed gelezen.
Jawel hoor, die banken deden het circa 2 jaar geleden ook.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:30 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Delta Lloyd ook, sterker nog, die verkopen die woekerpolissen nog steeds, maar dan nét zo aangepast dat ze voldoen aan de minimale eisen van de AFM..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Ja, die ben ik nog vergeten. Ook Elq kon er wat van.
We hebben het niet over commissies (dat hebben andere banken inderdaad ook gedaan). We hebben het over mensen die een woning van 2 ton kopen en dan opeens met een hypotheekschuld zitten van 3 ton. Dat doen andere banken niet (en logisch ook: dat is een enorm risico, wat je kunt securitiseren, maar die markt is begrijpelijkerwijs morsdood).quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:32 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Echt niet, zij vroegen echter soms 50+% aan commissie, waar die anderen het voor zeg 10 a 20% deden..
Een ex-vriendin van me had een hypotheek van Elq. Haar rentelasten stegen ongeveer met de dag.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:32 schreef justanick het volgende:
[..]
Ja, die ben ik nog vergeten. Ook Elq kon er wat van.
Nee, ik denk niet dat hij vervolgd gaat worden, maar ik hoop dat zijn imago dermate beschadigd raakt dat hij never nooit meer serieus genomen gaat worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:31 schreef capricia het volgende:
Even een vraag aan de anti-Lakemanners:
Denk je dat hij vervolgd gaat worden?
En zo ja, op welke grond dan?
Ik ben namelijk erg nieuwsgierig hiernaar!
Dat zal wel zakelijk zijn.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 12:33 schreef justanick het volgende:
[..]
Oh? Ik ken een Raboklant die voor 7 ton de boot in is gegaan middels zijn hypotheek. Die was blijkbaar 300% van de executiewaarde. Met andere woorden: zet je oogkleppen eens af, alle banken hebben lijken in de kast liggen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |