Verbeterd.. kun je mij hierin van advies voorzien?quote:
juistquote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:36 schreef Karina het volgende:
Je huurt van hem, hij heeft helemaal niets in die woning te zoeken. Ik huur van een Woningbouwvereniging, die komen toch ook niet bij mij slapen omdat een van hen opeens een woning nodig heeft?
Dit.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:32 schreef Feestkabouter het volgende:
heel simpel: spreek hem erop aan:
ik huur volgens dit contract deze ruimte dus het is mijn woning en ik laat erin wie ik erin wil hebben en ik zet eruit wie ik eruit wil hebben. desnoods met hulp van de politie.
we hadden een duidelijke afspraak: als je hier langer zou willen blijven omdat je niet bij je vriendin terecht kunt dan huur ik dus niet meer in mijn eentje deze woning, dan vertrek ik en krijg ik mijn huur terug. dat was een aanvullende afspraak omdat jij met je vriendin in de problemen was gekomen.
nou ben ik vanwege het huurcontract in de situatie dat ik je eruit kan kieperen, maar omdat ik dat een beetje vreemd vind omdat het jouw woning is doe ik dat niet. ik ben zo aardig: als jij hier blijft dan wil ik me opofferen en weer een andere woning gaan zoeken. maar dan ga ik niet ook nog eens mijn portemonnee opofferen en betalen voor jouw onderdak!
ik vertrek met mijn geld, of jij vertrekt. 1 van de 2.
evt kun je het hebben over een klein bedragje voor de dagen dat jij daar alleen of met hem samen onderdak hebt gehad.
Nee, dit is fijn:quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:27 schreef nietzman het volgende:
"Wilt" is het meest smerige woord uit de Nederlandse taal. "Afkolven" verbleekt er bij.
quote:
14.gif.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:27 schreef nietzman het volgende:
"Wilt" is het meest smerige woord uit de Nederlandse taal. "Afkolven" verbleekt er bij.
Ja maar nu is het probleem nog steeds niet opgelost.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:43 schreef Viking84 het volgende:
Wilt.
Stam + t voor de derde persoon geldt niet voor het werk woord 'willen', TS.
niet zo negatief, een oplossing is wel nabij!quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:47 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ja maar nu is het probleem nog steeds niet opgelost.
Heel veel lettertjes, geen resultaat, faal.
quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:32 schreef Feestkabouter het volgende:
heel simpel: spreek hem erop aan:
ik huur volgens dit contract deze ruimte dus het is mijn woning en ik laat erin wie ik erin wil hebben en ik zet eruit wie ik eruit wil hebben. desnoods met hulp van de politie.
we hadden een duidelijke afspraak: als je hier langer zou willen blijven omdat je niet bij je vriendin terecht kunt dan huur ik dus niet meer in mijn eentje deze woning, dan vertrek ik en krijg ik mijn huur terug. dat was een aanvullende afspraak omdat jij met je vriendin in de problemen was gekomen.
nou ben ik vanwege het huurcontract in de situatie dat ik je eruit kan kieperen, maar omdat ik dat een beetje vreemd vind omdat het jouw woning is doe ik dat niet. ik ben zo aardig: als jij hier blijft dan wil ik me opofferen en weer een andere woning gaan zoeken. maar dan ga ik niet ook nog eens mijn portemonnee opofferen en betalen voor jouw onderdak!
ik vertrek met mijn geld, of jij vertrekt. 1 van de 2.
evt kun je het hebben over een klein bedragje voor de dagen dat jij daar alleen of met hem samen onderdak hebt gehad.
Dit verhuurperiodequote:
Dat is goed, noem maar een topic....... of mag ik er zelf 1 uitkiezen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Salatrel het volgende:
tering zeg mensen. ga lekker ergens anders de taalnazi uithangen ofzo.
ben jij effe gek, zo leert TS tenminste nog es wat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:42 schreef Salatrel het volgende:
tering zeg mensen. ga lekker ergens anders de taalnazi uithangen ofzo.
Viking84 ook, hoorquote:Op woensdag 14 oktober 2009 14:57 schreef FUFR het volgende:
Feestkabouter heeft gelijk,
quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:03 schreef FUFR het volgende:
[..]
bBen jij effe even gek,? zZo leert TS tenminste nog eens wat.
Als er niet verhuurd mag worden dan is het huurcontract toch ongeldig en mag TS dus op elk moment weg gaan?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:20 schreef Eg_Wel het volgende:
TVP..
Mag hij van zijn hypotheekverstrekker trouwens wel verhuren? Daar zijn ze vaak niet zo blij mee namelijk... Juist vanwege die huurbescherming. Maar goed, daar heb jij in principe niets mee te maken natuurlijk.
mmmmm....nee.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:31 schreef Antaresje het volgende:
[..]
Als er niet verhuurd mag worden dan is het huurcontract toch ongeldig en mag TS dus op elk moment weg gaan?
Ze zouden wel gek zijn.. Executie verkoop van een woning waar een huurder in zit..quote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:33 schreef FUFR het volgende:
[..]
mmmmm....nee.
je onderschat de kracht van de postb een huurcontract, maar als de hypverstrekker moeilijk wil doen zouden ze de hypotheek kunnen opeisen, maar dat doen ze niet.
Precies, daarom gooien ze eerst de huurder eruit voordat ze het op de markt/veiling zetten.quote:Ze zouden wel gek zijn.. Executie verkoop van een woning waar een huurder in zit..
En hoe willen ze die eruit gooien dan?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:06 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Precies, daarom gooien ze eerst de huurder eruit voordat ze het op de markt/veiling zetten.
eerst zien.....quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:06 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Precies, daarom gooien ze eerst de huurder eruit voordat ze het op de markt/veiling zetten.
Met een hypothecair huurbeding (moet dat er natuurlijk wel in staan, maar dat is standaard tegenwoordig). Dan wordt de huurder er door de rechter uitgegooid waarna de bank het huis leeg kan verkopen (en de huurder kan vervolgens de verhuurder aanklagen wegens het niet nakomen van zijn verplichtingen)...quote:En hoe willen ze die eruit gooien dan?
mijn huidige woning heb ik 3 jaar en daar staat het niet in.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:10 schreef bug_me_not2 het volgende:
[..]
Met een hypothecair huurbeding (moet dat er natuurlijk wel in staan, maar dat is standaard tegenwoordig). Dan wordt de huurder er door de rechter uitgegooid waarna de bank het huis leeg kan verkopen (en de huurder kan vervolgens de verhuurder aanklagen wegens het niet nakomen van zijn verplichtingen)...
Daar staat niet in dat je niet zonder expliciete toestemming mag verhuren?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:13 schreef FUFR het volgende:
[..]
mijn huidige woning heb ik 3 jaar en daar staat het niet in.
frau·de de; v(m) -s bedrog, gepleegd door vervalsing van administratiequote:Op woensdag 14 oktober 2009 15:52 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Ze zouden wel gek zijn.. Executie verkoop van een woning waar een huurder in zit..Maar mochten ze het ontdekken zal even ergens een hypo'tje afsluiten er niet snel meer inzitten voor hem. t'Is natuurlijk wel gewoon fraude..
Jij je zin. Noemen we het contractbreuk. In het ergste geval kun je voor beide een EVA-registratie aan je broek krijgen toch?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 16:32 schreef JumpingJacky het volgende:
[..]
frau·de de; v(m) -s bedrog, gepleegd door vervalsing van administratie
Ik denk dat je contractbreuk bedoelt.
Met zo'n registratie is het juist de bank die zijn broek laat zakken als jij iets komt vragenquote:
Nou, een EVR-vermelding krijg je vermoedelijk niet voor verhuur terwijl het niet is toegestaan:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 17:01 schreef Eg_Wel het volgende:
[..]
Jij je zin. Noemen we het contractbreuk. In het ergste geval kun je voor beide een EVA-registratie aan je broek krijgen toch?
Bronquote:Voor opname in het extern verwijzingsregister gelden de volgende opnamecriteria:
1. De activiteiten van de (rechts)persoon kunnen een bedreiging vormen voor de continuïteit en de
integriteit van financiële instellingen, de financiële belangen van cliënten en/of de financiële
belangen van de (organisatie van de) deelnemer.
2. Er dient een proportionaliteitsafweging plaats te vinden, waarbij de betreffende functionaris
vaststelt, dat het belang van de opname in het verwijzingsregister prevaleert boven de mogelijk
nadelige gevolgen voor betrokkene als gevolg van de opname van zijn gegevens.
3. De betreffende (rechts)persoon moet betrokken zijn bij een benadeling van enige financiële
instelling (of poging daartoe) of bij onoorbaar gebruik (of poging daartoe) van het financieel
stelsel van zodanige aard
dat aangifte bij een opsporingsinstantie is gedaan of kan worden gedaan of
de relatie of overeenkomst is opgezegd of het besluit daartoe is genomen of
is geweigerd om een relatie of overeenkomst aan te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |