Breng je eigen verzekering (voertuig) op de hoogte. Als JIJ wordt aangewezen als (mede)schuldige moeten ZIJ betalen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:20 schreef FritsFluitketel het volgende:
Vorig jaar is mij het volgende overkomen: Bij het afslaan naar links, een inrit in, komen er twee auto's uit tegemoetkomende richting. De voorste meneer (A) zegt van mij te schrikken, waarop hij bot op de rem gaat, en de mevrouw daarachter (B) vliegt er bovenop.
Dit terwijl ik niet lomp overstak.
Mevrouw B geeft nog aan in het politierapport dat ik niet onbesuisd overstak, maar zegt wel gedacht te hebben "dat gaat nooit goed..": Met andere woorden: Ze zag het van tevoren gebeuren, en botste nog achterop meneer A. Daarbij reed ze niet hard, want ze reed zo ongeveer 50 km/h zei ze, op een 60 km/h-weg, omdat meneer A ervoor (oud mannetje) de hele tijd al onrustig reed.
Bijkomend feit is dat het ongeval gebeurde ná de inrit waar ik insloeg, en ik al zeker twintig meter de oprit op was toen het ongeval gebeurde.
Ok, politie werd erbij geroepen, ik was aan het werk en had geen schade uiteraard, dus na een paar verklaringen naar de politie toe werd ik weggestuurd, want alleen het schadeformulier moest nog afgehandeld worden en ik had "toch geen schade...".
Vervolgens krijg ik later een kopie van m'n verzekering van het schaderapport, en hebben die beste mensen het plaatje zo leuk ingetekend, dat ik er op 10cm voorlangs ging (dat doet het tekeningetje lijken..); beide hebben nog dezelfde verzekering ook natuurlijk, dus ik word als schuldige aangewezen, terwijl ik zeker weet dat ik niet schuldig ben.
Nu moet ik voorkomen, ik blijf erbij dat het de schuld van mevrouw B was (ze reden maar vijftig, die meneer reed al onrustig, ze zag het aankomen, en nog vlieg je er met je stomme kop achterop..).
Hoe reageert de rechter hierop? Wat zal hij zeggen? Je snapt nu natuurlijk dat het twee tegen één is, meneer A en mevrouw B tegen mij. (Meneer A was een vriendelijk oud mannetje, mevrouw B een ger*f*rm**rd achterbaks kr*ng, maar dat weet de rechter natuurlijk ook niet)
Als laatste toevoeging; wat is bij zoiets als dit het verschil tussen aanleiding en (ver)oorzaak(er)? Stel dat ik in dit hele verhaaltje geen gelijk krijg, en ze wijzen mij aan als de aanleiding van het ongeval, dan is het toch nog steeds die vrouw die het ongeval veroorzaakt heeft door te weinig afstand te houden?
Hoop dat jullie me een beetje duidelijkheid kunnen geven, over een maandje mag ik voorkomen
Het hele verhaal is al naar mijn verzekering geweest, die zijn op de hoogtequote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:33 schreef Pagan het volgende:
[..]
Breng je eigen verzekering (voertuig) op de hoogte. Als JIJ wordt aangewezen als (mede)schuldige moeten ZIJ betalen.
Waarom heb je de boete niet betaald, meestal is het toch eerst betalen en dan bezwaar aantekenen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Het hele verhaal is al naar mijn verzekering geweest, die zijn op de hoogte
Natuurlijk moeten zij betalen, maar ik heb hier een boete van ¤ 250,- voor gekregen, wegens het in gevaar brengen van medeweggebruikers (of iets in die strekking), die ik overigens niet betaald heb.
heb dat toevallig gisteren nog meegemaakt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
TS doe eens een plaatje met de situatie van Google maps?
Verder een bizar verhaal. 99,9% van alle gevallen heeft de gene die ergens achterop rijdt altijd schuld.
Dit betekent dus dat A en B pas nadat ze de inrit die jij indraaide op elkaar geklapt zijn? Dat is best knap als ze dat doen als ze voor jou moeten remmen. Heeft de politie dit in hun verslag meegenomen?quote:Bijkomend feit is dat het ongeval gebeurde ná de inrit waar ik insloeg, en ik al zeker twintig meter de oprit op was toen het ongeval gebeurde.
Klopt, je bent verplicht dusdanig veel afstand te houden zodat je tot stilstand kan komen binnen de afstand dat de weg vrij en te overzien is. In dit geval kon de achteropknaller dat dus niet.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:38 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Verder een bizar verhaal. 99,9% van alle gevallen heeft de gene die ergens achterop rijdt altijd schuld.
Het betreft hier waarschijnlijk een transactievoorstel. Gevolg als je niet betaalt is dat je moet voorkomen. Moet je daarom voorkomen omdat je de boete niet hebt betaalt, of omdat de verzekeraar haar gelijk wil halen?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:54 schreef GodsSon het volgende:
[..]
Waarom heb je de boete niet betaald, meestal is het toch eerst betalen en dan bezwaar aantekenen?
het klinkt alsof je het niet helemaal compleet aan ons hebt verteld in de OP, want bijvoorbeeld die boete heb je niet genoemd.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:39 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Het hele verhaal is al naar mijn verzekering geweest, die zijn op de hoogte
Natuurlijk moeten zij betalen, maar ik heb hier een boete van ¤ 250,- voor gekregen, wegens het in gevaar brengen van medeweggebruikers (of iets in die strekking), die ik overigens niet betaald heb.
je bedoelt dat ze moesten remmen (dat is in elk geval hun claim) voordat ze bij jouw inrit waren, dat jij je inrit in reed, en dat ze jouw inrit voorbij reden, en pas na de inrit elkaar hebben geraakt?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 14:00 schreef TallMan het volgende:
[..]
Dit betekent dus dat A en B pas nadat ze de inrit die jij indraaide op elkaar geklapt zijn? Dat is best knap als ze dat doen als ze voor jou moeten remmen. Heeft de politie dit in hun verslag meegenomen?
ik snap het nu denk ik.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 17:58 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
het klinkt alsof je het niet helemaal compleet aan ons hebt verteld in de OP, want bijvoorbeeld die boete heb je niet genoemd.
hoe kan de politie jou een boete geven als ze niet zelf hebben gezien wat je hebt gedaan?
ik vind het een beetje vreemd......
niet onbesuisd (volgens degene die het meeste belang heeft bij het afschuiven van schuld), dus.......quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 19:14 schreef mcintosh het volgende:
Dat jij al 20 meter de oprit op was wil niet persé zeggen dat meneer en mevrouw traag reageerden, maar dat jij misschien met behoorlijke vaart voor ging?
ligt natuurlijk aan de afstand die er is. anders mag je nooit meer ergens linksaf een inrit in, er komt ergens in de verte altijd wel een keer wat aan.quote:Jij hebt geen voorrang verleent. Voorrang verlenen is de rest van het verkeer ongehinderd voor laten gaan.
als de 2 mogelijke oorzaken zijn dat A de opa misschien traag en schrikachtig reageert en B TS linksaf de inrit ingaat, dan ligt het er maar aan welke meer relevant is.quote:Verder hebben we hier een causaal verband natuurlijk. Als jij niet voor was gegaan, had meneer nooit hoeven remmen. Je moet natuurlijk altijd voldoende afstand houden, maar er zijn 'overmacht' situaties.
goed punt, maar het ligt dan natuurlijk wel dicht bij elkaar, TS kreeg de bekeuring immers voor 'anderen in gevaar brengen', en dat is zwaarder dan geen voorrang verlenen.quote:Even 2 the point:
Als bewezen wordt dat jij geen voorrang hebt verleent kan je dat een boete opleveren. Dat zegt niet meteen dat je schuldig bent aan de aanrijding.
nou dat kun je ook voelen in je portemonnee, premie die omhoog gaat.quote:De boete kom je wellicht niet onderuit (2 getuigenverklaringen). Ik ben ook benieuwd naar welke artikelen ten laste werden gelegd.
Het civiele gedeelte zou ik lekker aan de verz. maatschappij overlaten en je niet druk over maken
dat is inderdaad het vreemde aan heel de situatie.quote:Ik kan 'niet onbesuisd oversteken' trouwens niet rijmen met 'denken dat het nooit goed zal gaan', maar dat terzijde.
je gaat er wel heel erg vanuit dat TS echt een fout gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:18 schreef Fer het volgende:
Je moet 2 zaken onderscheiden:
Je bent de weg overgestoken, zonder dat je voorrang hebt. Hierdoor is er indirect een ongeluk ontstaan, deze mensen hebben een verklaring gegeven en de politie heeft een rapport opgemaakt. Het OM heeft besloten jou een boete te geven voor het onvoorzichtig oversteken. Omdat je niet betaald wordt je nu gedagvaard en moet je voorkomen.
Voor de verzekering ben je waarschijnlijk, op basis van het politierapport medeschuldig. Immers als je netjes had gewacht had de oude man niet geremd en was het ongeluk niet gebeurt. Aan de andere kant had de vrouw meer afstand moeten houden, dan had ze op tijd kunnen remmen. Meestal wordt in zulke gevallen de schade gedeeld. Jouw verzekering en de verzekering van de vrouw komen samen tot een deal bijv. 50/50%
Hier komt meestal geen rechtzaak van.
Over de rechtzaak, je kan ervoor kiezen om een advocaat te nemen, maar dat lijkt me niet nuttig. Je bent immers niet helemaal onschuldig. Je kan bij het parket, dmv een brief het hele strafdosier opvragen en kijken of je wat vind hierin. Ik zou verder kijken of je echt gevaar hebt veroorzaakt, of slechts geen voorrang hebt verleend. Dat maakt nogal een verschil en wellicht kom je ermee weg.
Eh... Een advocaat is toch juist nuttig als je wél schuldig bent?quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:18 schreef Fer het volgende:
Over de rechtzaak, je kan ervoor kiezen om een advocaat te nemen, maar dat lijkt me niet nuttig. Je bent immers niet helemaal onschuldig.
Als opa op tijd tot stilstand wist te komen, dan is nog maar de vraag in hoeverre TS het ongeluk is aan te rekenen. Dat gevoegd bij de verklaring van mevrouw dat TS niet onbesuisd reed, en ik zou er persoonlijk toch over denken om een advocaat in de arm te nemen.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 23:12 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als de 2 mogelijke oorzaken zijn dat A de opa misschien traag en schrikachtig reageert en B TS linksaf de inrit ingaat, dan ligt het er maar aan welke meer relevant is.
TS mag bepaalde verwachtingen hebben van de andere weggebruikers (opa), en opa mag bepaalde verwachtingen hebben van de andere weggebruikers (TS).
als het zo'n duidelijke zaak is dat TS schuldig is, dan is geld uitgeven aan een advocaat een beetje zinloos.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 07:32 schreef Alicey het volgende:
[..]
Eh... Een advocaat is toch juist nuttig als je wél schuldig bent?
Bij een strafzaak is er geen tegenpartij. Een advocaat kan in het geval van schuld aan een strafbaar feit er bijvoorbeeld op aansturen dat bepaalde maatregelen niet genomen worden of dat een straf wordt omgezet.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:22 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
als het zo'n duidelijke zaak is dat TS schuldig is, dan is geld uitgeven aan een advocaat een beetje zinloos.
als je wordt beschuldigd van iets en je bent ervan overtuigd dat een advocaat je kan helpen die onschuld aan te tonen, dan betaalt de tegenpartij meestal de advocaatkosten als je wint, en dan kost het jou dus niks.
maar het blijft een gok.
Maar die opa had helemaal niet stil hoeven staan, want TS hoorde toch voorrang te verlenen?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 08:36 schreef Snapcount2 het volgende:
[..]
Als opa op tijd tot stilstand wist te komen, dan is nog maar de vraag in hoeverre TS het ongeluk is aan te rekenen. Dat gevoegd bij de verklaring van mevrouw dat TS niet onbesuisd reed, en ik zou er persoonlijk toch over denken om een advocaat in de arm te nemen.
Weet TS eigenlijk of zijn verzekering mee hoeft moeten betalen aan het ongeluk? Als TS de zaak wint, is dat dan ook nog aan te vechten dan?
Nee, maar opa wist op tijd stil te staan, degene die erachter rijdt hoort voldoende afstand te houden zodat deze op tijd tot stilstand kan komen als de voorganger een noodstop maakt en dat is precies wat er hier foutgaat.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 09:30 schreef MikeLowrey het volgende:
[..]
Maar die opa had helemaal niet stil hoeven staan, want TS hoorde toch voorrang te verlenen?
Zo lees ik het in ieder geval. Misschien dat TS hier duidelijkheid kan verstrekken met een paint van de situatie.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 18:00 schreef Feestkabouter het volgende:
[..]
je bedoelt dat ze moesten remmen (dat is in elk geval hun claim) voordat ze bij jouw inrit waren, dat jij je inrit in reed, en dat ze jouw inrit voorbij reden, en pas na de inrit elkaar hebben geraakt?
een onderzoek naar het reactievermogen van het opaatje zou ook een optie zijn.
Dat dus. de eerste auto kon wel op tijd remmen dus kon jij nooit vlak voor die auto gelopen / gereden (is me niet helemaal duidelijk) hebben. De auto van die mevrouw zat er dus te dicht op. Mensen vergissen zich echt vaak in de remweg die ze hebben, ook bij 50km/u leg je al 14 meter per seconde af, dus voor je uberhaupt de rem intrapt (1 sec reactietijd) ben je al 14 meter verder. Ik ben zelf ook wel eens de laatste in een kettingbotsing geweest, dat ging ook met 50km/u en de afstand die je denkt dat genoeg is is vaak écht te weinig als er plotseling geremd wordt.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 13:35 schreef Snapcount2 het volgende:
Hoe kan jij verantwoordelijk gehouden worden voor het feit dat mevrouw te laat remt?
Aangezien meneer op tijd remde, zou dat voor mevrouw ook geen probleem mogen zijn. Volgens mij heeft ze gewoon te dicht op haar voorganger gereden, ik kan me niet voorstellen dat jij daarvan de schuld zou krijgen.
Dat mevrouw iets verkeerd doet, betekent natuurlijk nog niet dat TS vrijgepleit kan worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:01 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat dus. de eerste auto kon wel op tijd remmen dus kon jij nooit vlak voor die auto gelopen / gereden (is me niet helemaal duidelijk) hebben. De auto van die mevrouw zat er dus te dicht op.
Aangezien de man ervoor wel op tijd kon remmen (een oude man notabene) heeft TS niet voor het ongeval gezorgd lijkt me.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:02 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat mevrouw iets verkeerd doet, betekent natuurlijk nog niet dat TS vrijgepleit kan worden.
Wanneer de man abrupt moest remmen kan dat best wel eens anders liggen. TS heeft dan mogelijk op zo'n manier gereden dat de man een noodstop moest maken en aldus zou TS een onveilige situatie gecreëerd kunnen hebben.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:10 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Aangezien de man ervoor wel op tijd kon remmen (een oude man notabene) heeft TS niet voor het ongeval gezorgd lijkt me.
maar dan blijft het opmerkelijk dat mevrouw B, juist degene die er het meeste belang bij heeft om de schuld in de schoenen van TS te schuiven, dit zegt:quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer de man abrupt moest remmen kan dat best wel eens anders liggen. TS heeft dan mogelijk op zo'n manier gereden dat de man een noodstop moest maken en aldus zou TS een onveilige situatie gecreëerd kunnen hebben.
Je moet ten alle tijden op tijd kunnen stoppen, en die regel is juist bedoeld voor noodsituaties. Wat als er een kind overstak of een groep ganzen. Moeten die dan ook aangeklaagd worden volgens mevrouw?quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Wanneer de man abrupt moest remmen kan dat best wel eens anders liggen. TS heeft dan mogelijk op zo'n manier gereden dat de man een noodstop moest maken en aldus zou TS een onveilige situatie gecreëerd kunnen hebben.
Zij is sowieso schuldig. Dat zij schuldig is sluit echter niet de schuld van TS uit. Het vetgedrukte is het enige wat ik in mijn reactie stelde.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:53 schreef Metro2005 het volgende:
Ze hield te weinig afstand en is daarmee de veroorzaker van het ongeluk, niet het slachtoffer.
Het gaat hier niet om de aansprakelijkheid, maar om de schuld in strafrechtelijke zin. Hoewel je niet aansprakelijk bent voor de schade, kun je nog steeds iets strafbaars hebben gedaan. Wanneer diegene die stilstond dat bijvoorbeeld zonder reden en vrij plotseling deed, kan diegene weldegelijk strafrechtelijk vervolgd worden.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:53 schreef Metro2005 het volgende:
Dan wordt toch ook niet degene die stilstond voor de auto waar ik opknalde aansprakelijk gesteld
Dat de man abrupt moet remmen wil niet zeggen dat dat de vrouw ontslaat van haar plicht om voldoende afstand te houden. Het feit dat de man een noodstop moest maken wil niet zeggen dat TS een onveilige situatie gecreeerd heeft, maar kan ook betekenen dat de man te hard reed of niet goed opgelet heeft.quote:Op woensdag 14 oktober 2009 11:17 schreef Alicey het volgende:
[..]
Het splitsen van deze zaken is juist, ik heb er het volgende aan toe te voegen. Het feit dat je kon oversteken en dit niet onverantwoord deed blijkt onder anderen uit het feit dat de auto van A je niet geraakt heeft EN niet tot stilstand is gekomen voor de inrit die jij inreed. Hieruit blijkt dat A niet op tijd had kunnen stoppen als eea onverantwoord oversteken zou zijn.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 22:18 schreef Fer het volgende:
Je moet 2 zaken onderscheiden:
Je bent de weg overgestoken, zonder dat je voorrang hebt. Hierdoor is er indirect een ongeluk ontstaan, deze mensen hebben een verklaring gegeven en de politie heeft een rapport opgemaakt. Het OM heeft besloten jou een boete te geven voor het onvoorzichtig oversteken. Omdat je niet betaald wordt je nu gedagvaard en moet je voorkomen.
Dit gaat te ver. Je zult niet op basis van het politie-rapport schuldig bevonden worden. Als je de eerste rechtzaak wint, dan kun je dit als bewijs in de 2e rechtzaak inbrengen: het remmen van A is onterecht geweest. Als A schrikt van een kind wat op de stoep fietst en remt, dan had dat kind er ook geen schuld aan gehad.quote:Voor de verzekering ben je waarschijnlijk, op basis van het politierapport medeschuldig. Immers als je netjes had gewacht had de oude man niet geremd en was het ongeluk niet gebeurt. Aan de andere kant had de vrouw meer afstand moeten houden, dan had ze op tijd kunnen remmen. Meestal wordt in zulke gevallen de schade gedeeld. Jouw verzekering en de verzekering van de vrouw komen samen tot een deal bijv. 50/50%
Hier komt meestal geen rechtzaak van.
Over de rechtzaak, je kan ervoor kiezen om een advocaat te nemen, maar dat lijkt me niet nuttig. Je bent immers niet helemaal onschuldig. Je kan bij het parket, dmv een brief het hele strafdosier opvragen en kijken of je wat vind hierin. Ik zou verder kijken of je echt gevaar hebt veroorzaakt, of slechts geen voorrang hebt verleend. Dat maakt nogal een verschil en wellicht kom je ermee weg.
Ik vind 111,57 meter volstrekt ongeloofwaardig, zeg dan "110 meter" of beter nog "100 meter", en niet op de centimeter nauwkeurig, want dat kan simpelweg niet.quote:Op zondag 20 december 2009 14:00 schreef FritsFluitketel het volgende:
Met mijn berekening, was de afstand tot de voorste auto 111,57 meter... De OvJ en de rechter vonden dit een goede en kloppende berekening.
50 km/u is net geen 14 m/s. Bij die snelheid doe je ruim 7,5 seconden over 110 meter. Als je daarvan schrikt, moet je je afvragen of je nog wel op de weg thuis hoort. En als je eerst 5 seconden nadenkt en pas reageert als het gevaar alweer geweken is, hoor je helemaal niet op de weg thuis.quote:Op zondag 20 december 2009 17:53 schreef Rewimo het volgende:
Het speelt wellicht mee hoeveel tijd je nodig hebt om met een vaart van 50 km/u 110 meter af te leggen. En daarmee hangt samen hoeveel tijd je hebt om te reageren op een overstekende auto. Dan lijkt het me dat je toch redelijk dicht voor opa langs bent gereden. In elk geval dicht genoeg om opa te laten schrikken.
Seconde of 8, zal wat langer zijn als opa op z'n rem gaat staan, maar de eerste 40 a 50 meter is al voorbij voordat de auto ueberhaupt begint te vertragen (1 a 2 seconden voor opa om te registreren dat er iets gebeurt, 1 seconde om z'n voet van gaspedaal naar rempedaal te verhuizen). Waarbij overigens ook nog opgemerkt kan worden dat het volgens TS 'n 60km weg betreft, dus dat is nog 'n seconde minder speling (je mag er tenslotte niet van uit gaan dat iemand op 'n 60km weg 50 rijdt)quote:Op zondag 20 december 2009 17:53 schreef Rewimo het volgende:
Het speelt wellicht mee hoeveel tijd je nodig hebt om met een vaart van 50 km/u 110 meter af te leggen.
Dus je hebt niet gewacht tot de veroordeling van rechter? Wat is je boete nu? Was een advocaat van de verzekering aanwezig?quote:Op zondag 20 december 2009 14:00 schreef FritsFluitketel het volgende:
...
Wat een bullshit, echt.. ik kwam witheet de rechtszaal uitlopen...
Dat lijkt me dus ook. Wanneer is iets gerelateerd?quote:Op zondag 20 december 2009 17:46 schreef Innisdemon het volgende:
WIe eist bewijst, dus het lijkt mij dat de OvJ aan had moeten tonen dat zijn manouvre de andere weggebruiker van de wijs heeft gebracht.
Alles is gerelateerd, toch? Dus als jij in Groningen afslaat en ik in Maastricht tegen een paaltje bots, dan kan ik jou aansprakelijk stellen voor de schade.quote:Op maandag 21 december 2009 09:17 schreef Mark het volgende:
[..]
Dat lijkt me dus ook. Wanneer is iets gerelateerd?
*noteert: niet in Groningen afslaanquote:Op maandag 21 december 2009 10:45 schreef Light het volgende:
[..]
Alles is gerelateerd, toch? Dus als jij in Groningen afslaat en ik in Maastricht tegen een paaltje bots, dan kan ik jou aansprakelijk stellen voor de schade.
Ik geloof niet dat er in dit topic al gemeld is wat de rechter uiteindelijk uitgesproken heeft.quote:Op maandag 21 december 2009 13:13 schreef DABAMaster het volgende:
Als ik het goed lees is TS veroordeeld en kan hij aansprakelijk gesteld worden. Zeker geen advocaat?
Dus als ik in Arnhem achteruit inparkeer en er vindt op dat moment in Groningen een botsing plaats, is het mijn fout.quote:Op zondag 20 december 2009 14:00 schreef FritsFluitketel het volgende:
Uitspraak: De afstand tot de voorste auto bij het oversteken was niet van belang. Ik sloeg af, dus maakte een bijzondere beweging. Wanneer je een bijzondere manoeuvre maakt, en daaropvolgend vindt een ongeval plaats, dan ben je sowieso de pineut. Ik maakte een bijzondere manoeuvre, daaropvolgend vond een ongeval plaats, dus ik zat fout. Dat die afstand dik 110 meter was maakte niet uit.
Vertel mij wat.. en zo werd het dus echt afgeschoven..quote:Op woensdag 23 december 2009 09:35 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dus als ik in Arnhem achteruit inparkeer en er vindt op dat moment in Groningen een botsing plaats, is het mijn fout.
Nou snap ik waar die rekening-rij-kastjes voor nodig zijn. Om dat soort ongevallen met elkaar in verband te brengen moet je de exacte tijd weten. Lekker makkelijk: Bij elk ongeval zoek je een auto die op dat moment een bijzondere verrichting deed.
Deze redenering raakt werkelijk kant noch wal.
Zij is voor de verzekering idd ook de lul, maar ik voor het ministerie..quote:Op zondag 27 december 2009 22:00 schreef Pro_Shifty het volgende:
Ik heb altijd geleerd dat ookal landen er "ineens" 10 roze olifantjes midden op de weg dan moet je nog op tijd kunnen stoppen. Dus de vrouw is mijn inziens gewoon schuldig aan de aanrijding.
Ik kan idd in beroep gaan. Heb overal gehoord dat het waarschijnlijk een duur geintje gaat worden, en dat heb ik er niet voor over.quote:Op maandag 28 december 2009 14:36 schreef Mark het volgende:
Zijn er nog mogelijkheden om in beroep te gaan? Wil je dat ook?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |