abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73698077
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:35 schreef kittkatt het volgende:
Ik denk dat het op dit moment nergens goed toeven is voor de rente. De ene bank is misschien net iets eerder met de renteverlaging dan de andere bank, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze uiteindelijk allemaal soortgelijk naar beneden.

Wellicht is een tip nog om te kijken naar het verleden en hoe het gedrag van diverse banken zich getoond hebben bij verlagingen en in hoeverre ze telkens toch nog relatief hoog in het lijstje uitkomen.
Wat dat betreft zijn de nummer 1 en 2 momenteel een goede keuze. Maar je kent het gezegde, in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.
  donderdag 15 oktober 2009 @ 08:59:35 #42
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_73704357
NIBC gedaald van 3,1% naar 2,8%.
En dat terwijl ze vorige week nog veelvuldig reclame zaten te maken op TV enz.

Kan net zo goed weer de oude sok uit de kast halen.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
pi_73704668
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 22:35 schreef kittkatt het volgende:
Ik denk dat het op dit moment nergens goed toeven is voor de rente. De ene bank is misschien net iets eerder met de renteverlaging dan de andere bank, maar als puntje bij paaltje komt gaan ze uiteindelijk allemaal soortgelijk naar beneden.
Wat verwacht je dan, dat er één stug een rente van 4,50% blijft aanbieden?
pi_73704705
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:21 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wat verwacht je dan, dat er één stug een rente van 4,50% blijft aanbieden?
De banken gaan om. Rente's worden steeds minder en de beerput gaat langzaam maar zeker open. Duurt niet lang meer of de rente zit onder de 2%
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73704739
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 09:24 schreef Hoofdrubbel het volgende:

[..]

en de beerput gaat langzaam maar zeker open.
Que?
pi_73709609
Hoofdrubbel, wat lul je telkens?!!?!?!?!
Facts don't care about your feelings
pi_73712554
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
Hoofdrubbel, wat lul je telkens?!!?!?!?!
Vooruit zien en bespaar een hele hoop ellende. Dat is wat ik zeg.
De mens regeert de wereld niet om een ander tevreden te stellen maar om zichzelf tevreden te stellen.
pi_73718299
Ik krijg met gemak de laatste tijd meer transacties via het depositogarantiestelsel dan gewoon aan rente
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  donderdag 15 oktober 2009 @ 20:01:10 #49
145663 Duiker_21
Daar word ik niet vrolijk van
pi_73725276
Tja, dit zat eraan te komen:
De renteplus rekening van Centraal beheer achmea: het was van 09-09-2008 tot 09-09-2009 5,27%, daarna werd het 3%, en nu: 3% --> 2,7%
quote:
Met ingang van 16 oktober 2009 bedraagt het nieuwe rentetarief 2,7% effectief per jaar. Nog steeds een prima rente voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden.
Aankomend weekend maar eens kijken waar ik m'n munten nu op ga parkeren. Iemand ervaring met beleggen in obligaties? Of is dat inmiddels ook niet interessant meer?
Ben ik nou zo slim of ben jij nou zo dom?
pi_73744202
Moneyou
Sparen Vast 6 maanden - 2,50% » 2,75%
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_73744845
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:02 schreef Aether het volgende:
Moneyou
Huh, zie ik dat goed... gaat de rente van deze deposito omhoog?
pi_73745322
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:02 schreef Aether het volgende:
Moneyou
Maar met een gewone spaarrekening bij MoneYou krijg je 3%.. Ik heb het nooit echt begrepen of je met een deposito meer kan sparen.. Kan iemand het mij uitleggen?
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_73746197
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:41 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

Maar met een gewone spaarrekening bij MoneYou krijg je 3%.. Ik heb het nooit echt begrepen of je met een deposito meer kan sparen.. Kan iemand het mij uitleggen?
Vaak een gok. Als Moneyou volgende maand op 2,50% zit en daar 5 maanden blijft (of lager ) is een deposito van 6 maanden à 2,75% een betere keus geweest.
Meestal is het een indicatie wat de bank van de rente verwacht over een bepaalde periode.
  Moderator / Kerstkaart terrorist vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:06:52 #54
29278 crew  Nizno
Versie 4.5
pi_73746223
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 12:41 schreef IkBenOzan het volgende:

[..]

de kans dat de rente van je spaarrekening zakt is groot.
Een deposito swtaat vast dus die rente blijft 6 maand gelijk.

hoe bedoel je met een deposito meer sparen?
Bijstorten tijdens de looptijd kan niet als je dat bedoelt.
En ook valt 'slechts' een ton in het garantistelsel.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:07:31 #55
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_73746247
Is een deposito ook gedekt door de Nederlandse staat bij het omvallen van een bank?
Confidence through competence
pi_73746444
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:05 schreef Aether het volgende:

[..]

Vaak een gok. Als Moneyou volgende maand op 2,50% zit en daar 5 maanden blijft (of lager ) is een deposito van 6 maanden à 2,75% een betere keus geweest.
Meestal is het een indicatie wat de bank van de rente verwacht over een bepaalde periode.
Oh. Bedankt.
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:06 schreef Nizno het volgende:

[..]

de kans dat de rente van je spaarrekening zakt is groot.
Een deposito swtaat vast dus die rente blijft 6 maand gelijk.

hoe bedoel je met een deposito meer sparen?
Bijstorten tijdens de looptijd kan niet als je dat bedoelt.
En ook valt 'slechts' een ton in het garantistelsel.
Ik dacht altijd dat je met een deposito meer kon sparen. Maar ik was even door de war omdat je met een gewone spaarrekening iets meer krijgt. Maar nu is alles wel duidelijk.
Ripped her heart out right before her eyes! Eyes over easy, eat it! Eat it! Eat it!
pi_73746668
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:07 schreef Stereotomy het volgende:
Is een deposito ook gedekt door de Nederlandse staat bij het omvallen van een bank?
http://www.spaarbaak.nl/v(...)n+bij+moneyou+veilig
quote:
MoneYou heeft net als alle andere banken in Nederland een vergunning van De Nederlandsche Bank (DNB). Spaartegoeden bij de MoneYou vallen onder het Depositogarantiestelsel waardoor ze tot een zeker bedrag gegarandeerd zijn.
http://www.spaarbaak.nl/art_Collectieve_Garantie_Regeling.html
quote:
Het depositogarantiestelsel houdt in het kort het volgende in: mocht een bank waarop het depositogarantiestelsel van toepassing is, niet meer aan haar verplichtingen kunnen voldoen (bijvoorbeeld in het geval van een faillissement), dan zijn rekeninghouders er zeker van dat hun tegoeden op betaal- of spaarrekeningen gegarandeerd zijn.
pi_73746782
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 13:07 schreef Stereotomy het volgende:
Ja. Achtergestelde deposito's echter niet. Deze bieden een hogere rente maar mocht een bank omvallen dan sta je letterlijk achteraan in de rij van schuldeisers.
pi_73753052
ASN zit inmiddels op 2,75 % (daling van 1,25 % sinds augustus 2009)
pi_73768132
[Speculatie mode]

Waarschijnlijk toekomstige quote van Pieter Lakeman
Indien JC Flowers (eigenaar NIBC Direct) de DSB overneemt, haal je geld hier dan weg. Als iedereen zijn geld bij NIBC opneemt dan zal JC Flowers inzien dat de keus om DSB te redden een foute keus is geweest.

Het is niet voor niets dat NIBC afgelopen week de rente heeft gewijzigd van 3,1% naar 2,8%

[/Speculatie mode]

Als maandagmiddag blijkt dat JC Flowers de DSB overneemt dan haalt larshil meteen zijn spaartegoed bij NIBC Direct weg. Als het mee zit heeft larshil zijn geld eerder terug dan dat het geduurd heeft met IceSave.

JC Flowers zal niet genoeg geld in kas hebben om het totaal aan spaartegoeden van DSB en NIBC, en daarnaast de claims van de DSB-klanten uit te kunnen keren. Daarnaast staan beide banken niet als AA of A-banken aangeschreven bij S&P en/of Moody's en is de transparantie van deze partijen ondoorzichtig.

PS. Bij wie ligt de schuld van de kredietcrisis? Lees het hier. larshil vond dit wel een interessant artikel.

[ Bericht 2% gewijzigd door larshil op 17-10-2009 06:43:03 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')