Er trots op zijn dat je je kinderen hebt geïndoctrineerd.. Sommige families hebben echt een steekje los.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 03:48 schreef scanman1 het volgende:
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen. Hoe is dat bij jullie? Denken jullie tienerkinderen hetzelfde als jullie en als dat niet zo is, wat vind je daar van?
Kinderen opvoeden ís indoctrineren.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:17 schreef Bestolene het volgende:
[..]
Er trots op zijn dat je je kinderen hebt geïndoctrineerd.. Sommige families hebben echt een steekje los.
Dat is dus klinklare onzin. Ik (hoewel ik nog niet weet hoe ik ga stemmen) en vele rechtse kiezers met mij, hebben helemaal niks tegen moslims in het algemeen of tegen buitenlanders in het algemeen. Ik heb wel iets tegen die kutmarokkanen die menen met de hand op de Koran ons land te kunnen teisteren. En indien de wet ze hierbij ook nog steunt, omdat iets wat ze uitkramen nu eenmaal in dat boekje staat, vind ik dat er inderdaad kritsch gekeken mag worden naar de Islam in het bijzonder.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 08:31 schreef DS4 het volgende:
Gia,
je mag van mij alles proberen te ontkennen, maar Wilders heeft zijn stemmen vooral te danken aan het anti-moslim sentiment. En ja, ook Wilders claimt dat hij alleen de radicalen eruit wil hebben, maar hij fakkelt de islam tot op de grond af en raakt daarmee gewoon alle moslims.
En zonder meer zijn de meeste PVV stemmers bepaaldelijk niet gecharmeerd van buitenlanders.
SP en GL zijn zogenaamd sociaal over de rug van anderen die het verder geschopt hebben dan putjeschepper.quote:Op dinsdag 13 oktober 2009 03:48 schreef scanman1 het volgende:
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen. Hoe is dat bij jullie? Denken jullie tienerkinderen hetzelfde als jullie en als dat niet zo is, wat vind je daar van?
Ja, voor sommige mensen wel, helaas.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:31 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Kinderen opvoeden ís indoctrineren.
Probeer je nu serieus net te doen alsof het succes van Wilders niet samenhangt met zijn geschop tegen de islam?quote:
Nergens staat dat het geldt voor IEDERE pvv-stemmer, laat staan dat ik op jou doelde.quote:Ik (hoewel ik nog niet weet hoe ik ga stemmen) en vele rechtse kiezers met mij, hebben helemaal niks tegen moslims in het algemeen of tegen buitenlanders in het algemeen.
Marokkaanse relschoppers zijn zelden trouw aan de koran...quote:Ik heb wel iets tegen die kutmarokkanen die menen met de hand op de Koran ons land te kunnen teisteren.
Waar heb je het nu over? En waarom geldt dit specifiek voor de islam en niet voor het christendom?quote:En indien de wet ze hierbij ook nog steunt, omdat iets wat ze uitkramen nu eenmaal in dat boekje staat, vind ik dat er inderdaad kritsch gekeken mag worden naar de Islam in het bijzonder.
Ik reageer op jouw post, waarbij je m.i. net doet alsof er geen anti-islam stemming is bij veel PVV stemmers en binnen de PVV.quote:Ik vraag alleen naar bewijs waar PVV-stemmers of Wilders ALLE MOSLIMS uitkotsen en het land uit willen flikkeren. Dit wordt door enkele links-stemmers hier beweert als zijnde een waarheid. Bewijs dat dan!!
Ja, maar zo vind ik de discussie an sich ook wel wat zeggen. Zou een discussie over de noodzaak van Zweden in Nederland alhier veel geïnteresseerden trekken? Ik denk het niet.quote:Enkele quotes uit een topic dat gaat over het al dan niet NODIG hebben van Marokkanen in Nederland is hier geen bewijs voor. Natuurlijk hebben we Marokkanen niet per se NODIG in Nederland. Dat zeggende beweer ik niet dat ik wil dat ze allemaal oprotten. Maar zo wordt dat dan wel geïnterpreteerd.
Erg sneue manier van discussie voeren.
Je hebt gelijk als je zegt dat het niet voor iedere PVV stemmer zal gelden. Maar je sluit m.i. je ogen als je net doet alsof niet een groot deel van de achterban van de PVV een anti-moslim instelling heeft.quote:Waar het in eerste instantie over ging, was de opmerking dat rechts per definitie asociaal is, omdat ze een hele bevolkingsgroep, namelijk DE MOSLIMS het land uit willen flikkeren, en dat links per definitie erg sociaal is en dat die nooit generaliseren. Nou dat doet links dus wel. Ze generaliseren de hele rechtse bevolkingsgroep. Zie quotes in mijn vorige post.
Dat vind ik dan al weer een vreemd onderscheid. Waarom geen kutcanadezen het land uit zetten?quote:En ja, wmb mag iedere kutmarokkaan het land uitgeflikkerd worden. En elk ander kutjong in een heropvoedingsinstituut.
Die mening staat je geheel vrij.quote:Verder mag wmb de wet aangepast worden in de zin dat de vrijheid van godsdienst ondergeschikt is aan de vrijheid van meningsuiting en ondergeschikt aan het gelijkheidsprincipe.
Ik ga het niet nóg een keer voor je uitleggen, leer eens lezen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 07:35 schreef Gia het volgende:
Overigens heeft Strawberry het even zo gemakkelijk over 'al die PVV-stemmers'
En dat is dan niet generaliserend!! Right!
Jammer dat sommige mensen zo blind zijn, daar kan geen enkele argumentatie tegenop.quote:Op maandag 19 oktober 2009 07:55 schreef Gia het volgende:
Dat doen alle PVVers niet. De meeste, rechtse aanhangers, willen juist enkel de jeugdcriminaliteit in het algemeen en onder de Marokkanen in het bijzonder aanpakken. En er is helaas maar één partij die dat in het programma heeft staan. Dat Wilders het wat ongenuanceerd brengt, wil niet zeggen dat iedere PVV-stemmer iedere moslim het land uit wil hebben.
Nee, trots dat mijn kinderen sociaal denken en niet generaliseren. Want generaliseren is op dit moment hét gevaar in iedere samenleving. Iedereen (neem ik aan) had te doen met Anne Frank. Maar in iedere bevolkingsgroep barst het van de Anne Franks en alleen al daarom mag je nooit een enorme grote groep over één kam scheren. Helaas lokken heel veel berichten op FOK het uit om generaliserende opmerkingen te plaatsen, dus misschien is het racisme in dit land meer de schuld van de media dan van de mensen zelf.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 09:17 schreef Bestolene het volgende:
[..]
Er trots op zijn dat je je kinderen hebt geïndoctrineerd.. Sommige families hebben echt een steekje los.
quote:Op donderdag 22 oktober 2009 04:02 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee, trots dat mijn kinderen sociaal denken en niet generaliseren.
Ze? En jij weet dat, hoe?quote:Op donderdag 22 oktober 2009 09:28 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
![]()
Ze generaliseren net zo hard als jij (ze geleerd hebt). Om vervolgens die groep individuen voor racist uit te maken.
En maar op je borst kloppen dat ze zo sociaal zijn. Zo ironisch tref je ze zelden.
Jij geeft de term 'mental gymnastics' een hele nieuwe dimensiequote:Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:
Dan kan jij wel lekker gaan zeggen dat die mensen geen racisten zijn, maar aangezien ik wel geloof dat het racisten zijn, is het al geen generalisatie meer.
Generalisatie: Een vooroordeel. Is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 12:17 schreef Bestolene het volgende:
[..]
Jij geeft de term 'mental gymnastics' een hele nieuwe dimensie
Jij moet helemaal je kop houden over generalisatie, we hebben al gezien hoe goed jij dat zelf kan.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:48 schreef Gia het volgende:
Generalisatie is iets waar jij EN Strawberry zich in dit topic ook danig schuldig gemaakt hebben.
Verder heeft generalisatie niets te maken met racisme of met discriminatie. IK sluit niemand om wat voor reden waar dan ook van uit.. Dat is iets wat ze over het algemeen helemaal zelf doen.
Er zijn in Nederland verenigingen waar iedere inwoner lid van kan worden, ongeacht afkomst. Moslims worden nergens geweerd, nergens uitgesloten. Het feit dat ze zich afzonderen, altijd een uitzondering willen zijn, schoppen tegen alles wat westers en vrijheid uitstraalt, is een doorn in het oog van velen.
Maar dat is dus geen racisme en geen discriminatie.
Overigens vind ik het juist bezwaarlijk dat er zoveel mensen stemmen op Groenlinks en de SP en daarmee die asociale kutpartijen aan de macht helpen.
In jouw ogen, maar het is niet zo. Toon dat dan aan!!quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
Probeer me anders even te begrijpen, misschien was ik iets te kort door de bocht met die opmerking. Mijn mening is wel op feiten gebaseerd, vind ik dan. PVV stemmers supporten de partij, en die partij is in mijn ogen racistisch.
Hoezo? Wat voor disciminerende dingen doet die partij dan? Toon dat dan aan?quote:Althans, deze discrimineert.
Jij vind positieve discriminatie natuurlijk wel kunnen? Ik vind het juist dom en erg asociaal om op een partij te stemmen die mensen die hier de boel terroriseren, willen pamperen en vertroetelen.quote:Dan ben je óf erg dom als je op die partij stemt, of een racist, of enorm asociaal.
Je generaliseert niet alleen op dat gebied, maar je denkt ook dat iedere moslimhater direct ook pvv-stemmer is. Dat kun je niet weten. Er zijn mensen in Nederland die compleet links zijn, maar toch het liefst de criminele Marokkanen het land uit willen zetten. Als die mensen tegen jou zeggen dat ze criminele Marokkanen het land uit willen zetten, zie jij ze direct als PVV-ers. Jij bent echt ziende blind.quote:Alle drie kan ook natuurlijk, anders zou je niet op zo'n figuur stemmen. En een groot deel van de mensen op de wereld is ook dom, daar al meteen een verklaring dat de PVV zo groot wordt. Dan kun je wel zeggen dat ik generaliseer, maar als ik werkelijk geloof dat elke PVV stemmer één van die drie is, lijkt me dat toch genoeg om PVV stemmers kut te vinden? Ik ken ze niet allemaal persoonlijk, maar ik ken wel de persoon en de partij waarop ze stemmen.
En ik ken SP-stemmers die een bloedhekel aan Marokkanen hebben. Niet aan moslims in het algemeen, maar wel aan de criminele kutmarokkanen.quote:Dit alles op politiek vlak dan, ik ken wel een aantal mensen persoonlijk die ook geen probleem hebben met Geert Wilders. Zullen nooit beste vrienden/vriendinnen van me worden, daarvoor zijn we dan te verschillend, maar ik kan wel prima met ze omgaan. Alleen ga ik liever niet met ze babbelen over politiek, daar komt ruzie van.
Nee, jij moet je bek houden. Je bent de pot die de ketel verwijt en denkt de wijsheid in pacht te hebben.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Jij moet helemaal je kop houden over generalisatie, we hebben al gezien hoe goed jij dat zelf kan.
Practice what you preach.
Waarom? Ik heb niet de behoefte om mezelf te verdedigen hier.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:55 schreef Gia het volgende:
[..]
In jouw ogen, maar het is niet zo. Toon dat dan aan!!
Hoef ik niet aan te tonen, dat is een feit. Ik zou zeggen, luister eens naar een recente speech van Geer Wilders, maar dan zonder bord voor je kop. De PVV wil zelfs kunnen discrimineren, wist je dat? Iets met vrijheid van meningsuiting boven verbod op discriminatie.quote:Hoezo? Wat voor disciminerende dingen doet die partij dan? Toon dat dan aan?
In sommige gevallen wel, maar het heeft ook nadelen. Geen enkele partij is perfect, maar nog altijd liever zo'n partij dan een figuur als Wilders.quote:Jij vind positieve discriminatie natuurlijk wel kunnen? Ik vind het juist dom en erg asociaal om op een partij te stemmen die mensen die hier de boel terroriseren, te pamperen.
Oké, niet iedere moslimhater is pvv-stemmer. De meeste (zo niet alle) pvv-stemmers hebben wel een hekel aan de islam. Ik denk overigens wel dat de mensen die jij beschrijft zich prima in Wilders ideeën kunnen vinden, dus waarom ze er dan niet op stemmen is mij een raadsel.....misschien dat ze zich toch verdiept hebben in zijn andere standpunten. En de enige blinde hier ben jij, wat bepaalde dingen betreft.quote:Je generaliseert niet alleen op dat gebied, maar je denkt ook dat iedere moslimhater direct ook pvv-stemmer is. Dat kun je niet weten. Er zijn mensen in Nederland die compleet links zijn, maar toch het liefst de criminele Marokkanen het land uit willen zetten. Als die mensen tegen jou zeggen dat ze criminele Marokkanen het land uit willen zetten, zie jij ze direct als PVV-ers. Jij bent echt ziende blind.
En jij denkt dat die marokkaantjes overtuigd moslim zijn? Think again. Voorheen lag de nadruk op buitenlanders, nu ligt het op moslims. Terwijl dat in het geval van de echte relschoppers nergens op slaat.quote:En ik ken SP-stemmers die een bloedhekel aan Marokkanen hebben. Niet aan moslims in het algemeen, maar wel aan de criminele kutmarokkanen.
Nogmaals, kijk even naar je eigen posts en realiseer je dat jij nog een stukje erger generaliseert. Ik geef er in elk geval nog een verklaring voor, en noem het dan ook niet generaliseren. Dat jij niet zo goed bent in begrijpend lezen hoef je natuurlijk niet op mij te verrekenen.quote:Op donderdag 22 oktober 2009 14:56 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, jij moet je bek houden. Je bent de pot die de ketel verwijt en denkt de wijsheid in pacht te hebben.
Jij bent met jouw generalisaties, zie de posts die ik van je aanhaalde, behoorlijk fout en asociaal bezig.
Dat je dat niet inziet, toont jouw intelligentie.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |