abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73904790
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 03:48 schreef scanman1 het volgende:
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen. Hoe is dat bij jullie? Denken jullie tienerkinderen hetzelfde als jullie en als dat niet zo is, wat vind je daar van?
Er trots op zijn dat je je kinderen hebt geïndoctrineerd.. Sommige families hebben echt een steekje los.
pi_73904821
Mijn kinderen hebben pas stemrecht over meer dan een decennia, dus is nog niks van te zeggen haha.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:31:06 #178
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_73905034
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:17 schreef Bestolene het volgende:

[..]

Er trots op zijn dat je je kinderen hebt geïndoctrineerd.. Sommige families hebben echt een steekje los.
Kinderen opvoeden ís indoctrineren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 09:54:00 #179
3542 Gia
User under construction
pi_73905610
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 08:31 schreef DS4 het volgende:
Gia,

je mag van mij alles proberen te ontkennen, maar Wilders heeft zijn stemmen vooral te danken aan het anti-moslim sentiment. En ja, ook Wilders claimt dat hij alleen de radicalen eruit wil hebben, maar hij fakkelt de islam tot op de grond af en raakt daarmee gewoon alle moslims.

En zonder meer zijn de meeste PVV stemmers bepaaldelijk niet gecharmeerd van buitenlanders.
Dat is dus klinklare onzin. Ik (hoewel ik nog niet weet hoe ik ga stemmen) en vele rechtse kiezers met mij, hebben helemaal niks tegen moslims in het algemeen of tegen buitenlanders in het algemeen. Ik heb wel iets tegen die kutmarokkanen die menen met de hand op de Koran ons land te kunnen teisteren. En indien de wet ze hierbij ook nog steunt, omdat iets wat ze uitkramen nu eenmaal in dat boekje staat, vind ik dat er inderdaad kritsch gekeken mag worden naar de Islam in het bijzonder.

Verder ontken ik niks. Ik vraag alleen naar bewijs waar PVV-stemmers of Wilders ALLE MOSLIMS uitkotsen en het land uit willen flikkeren. Dit wordt door enkele links-stemmers hier beweert als zijnde een waarheid. Bewijs dat dan!!

Enkele quotes uit een topic dat gaat over het al dan niet NODIG hebben van Marokkanen in Nederland is hier geen bewijs voor. Natuurlijk hebben we Marokkanen niet per se NODIG in Nederland. Dat zeggende beweer ik niet dat ik wil dat ze allemaal oprotten. Maar zo wordt dat dan wel geïnterpreteerd.

Erg sneue manier van discussie voeren.

Waar het in eerste instantie over ging, was de opmerking dat rechts per definitie asociaal is, omdat ze een hele bevolkingsgroep, namelijk DE MOSLIMS het land uit willen flikkeren, en dat links per definitie erg sociaal is en dat die nooit generaliseren. Nou dat doet links dus wel. Ze generaliseren de hele rechtse bevolkingsgroep. Zie quotes in mijn vorige post.

En ja, wmb mag iedere kutmarokkaan het land uitgeflikkerd worden. En elk ander kutjong in een heropvoedingsinstituut.
Verder mag wmb de wet aangepast worden in de zin dat de vrijheid van godsdienst ondergeschikt is aan de vrijheid van meningsuiting en ondergeschikt aan het gelijkheidsprincipe.
Voor de rest heb ik nergens problemen mee.
pi_73905630
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 03:48 schreef scanman1 het volgende:
Mijn kinderen hebben beide de stemwijzer gedaan en gelukkig komen ze beide uit op SP en/of Groen Links. Erg positief dus, sociaal denkende kinderen. Hoe is dat bij jullie? Denken jullie tienerkinderen hetzelfde als jullie en als dat niet zo is, wat vind je daar van?
SP en GL zijn zogenaamd sociaal over de rug van anderen die het verder geschopt hebben dan putjeschepper.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 10:03:51 #181
3542 Gia
User under construction
pi_73905855
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:31 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Kinderen opvoeden ís indoctrineren.
Ja, voor sommige mensen wel, helaas.

Voor mij en mijn man zijn onze kinderen zelfstandige individuen, die vanaf het moment dat ze voor zichzelf konden denken en beslissen ook voor zichzelf mogen denken en beslissen, in zoverre dat het de gezondheid niet schaadt
Zo bepalen wij niet op welke sport ze zitten, zelfs niet óf ze op een sport zitten. Wij bepalen niet welke opleiding ze volgen, of welke beroepskeuze ze maken. Wij bepalen niet of ze al dan niet roken. En dus volgend jaar ook niet op welke partij de oudste moet stemmen.

Aangezien ik nogal een uitgesproken mening heb over bepaalde politieke zaken, wordt er hier uiteraard over gesproken. Mijn man is veel linkser dan ik, dus ze krijgen twee kanten van het verhaal mee. Verder volgen ze het nieuws en zijn ze gelukkig heel goed in staat om voor zichzelf te bepalen hoe zij de politiek zien.

En echt, het boeit mij totaal niet als mijn zoon straks voor groenlinks zou kiezen. Ben dan wel benieuwd naar zijn argumenten daarvoor, maar zal ze niet afkraken of onderuit halen. Ik kan hooguit mijn mening geven, als hij daarom vraagt.
  woensdag 21 oktober 2009 @ 11:28:44 #182
274576 piepschuimblok
Voor optimale isolatie.
pi_73908164
Mijn ouders stemmen wisselend, bijvoorbeeld PvdA en GL, maar ik ben lid van de VVD. Daar hebben ze absoluut geen problemen mee, en waarom zouden ze ook. Ik heb gewoon een andere kijk op sommige dingen en ben er ook blij mee dat ik deze zelf heb mogen ontwikkelen.
pi_73908960
Ik stem meestal GL, en wat gemeentelijke verkiezingen betreft SP(vooral omdat GL hier raar is, net zo raar als de VVD) Mijn ouders stemden vroeger altijd CPN, daarna GL, en soms PvdA.
pi_73913929
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:54 schreef Gia het volgende:

Dat is dus klinklare onzin.
Probeer je nu serieus net te doen alsof het succes van Wilders niet samenhangt met zijn geschop tegen de islam?
quote:
Ik (hoewel ik nog niet weet hoe ik ga stemmen) en vele rechtse kiezers met mij, hebben helemaal niks tegen moslims in het algemeen of tegen buitenlanders in het algemeen.
Nergens staat dat het geldt voor IEDERE pvv-stemmer, laat staan dat ik op jou doelde.
quote:
Ik heb wel iets tegen die kutmarokkanen die menen met de hand op de Koran ons land te kunnen teisteren.
Marokkaanse relschoppers zijn zelden trouw aan de koran...
quote:
En indien de wet ze hierbij ook nog steunt, omdat iets wat ze uitkramen nu eenmaal in dat boekje staat, vind ik dat er inderdaad kritsch gekeken mag worden naar de Islam in het bijzonder.
Waar heb je het nu over? En waarom geldt dit specifiek voor de islam en niet voor het christendom?
quote:
Ik vraag alleen naar bewijs waar PVV-stemmers of Wilders ALLE MOSLIMS uitkotsen en het land uit willen flikkeren. Dit wordt door enkele links-stemmers hier beweert als zijnde een waarheid. Bewijs dat dan!!
Ik reageer op jouw post, waarbij je m.i. net doet alsof er geen anti-islam stemming is bij veel PVV stemmers en binnen de PVV.
quote:
Enkele quotes uit een topic dat gaat over het al dan niet NODIG hebben van Marokkanen in Nederland is hier geen bewijs voor. Natuurlijk hebben we Marokkanen niet per se NODIG in Nederland. Dat zeggende beweer ik niet dat ik wil dat ze allemaal oprotten. Maar zo wordt dat dan wel geïnterpreteerd.

Erg sneue manier van discussie voeren.
Ja, maar zo vind ik de discussie an sich ook wel wat zeggen. Zou een discussie over de noodzaak van Zweden in Nederland alhier veel geïnteresseerden trekken? Ik denk het niet.
quote:
Waar het in eerste instantie over ging, was de opmerking dat rechts per definitie asociaal is, omdat ze een hele bevolkingsgroep, namelijk DE MOSLIMS het land uit willen flikkeren, en dat links per definitie erg sociaal is en dat die nooit generaliseren. Nou dat doet links dus wel. Ze generaliseren de hele rechtse bevolkingsgroep. Zie quotes in mijn vorige post.
Je hebt gelijk als je zegt dat het niet voor iedere PVV stemmer zal gelden. Maar je sluit m.i. je ogen als je net doet alsof niet een groot deel van de achterban van de PVV een anti-moslim instelling heeft.
quote:
En ja, wmb mag iedere kutmarokkaan het land uitgeflikkerd worden. En elk ander kutjong in een heropvoedingsinstituut.
Dat vind ik dan al weer een vreemd onderscheid. Waarom geen kutcanadezen het land uit zetten?
quote:
Verder mag wmb de wet aangepast worden in de zin dat de vrijheid van godsdienst ondergeschikt is aan de vrijheid van meningsuiting en ondergeschikt aan het gelijkheidsprincipe.
Die mening staat je geheel vrij.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_73921135
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 07:35 schreef Gia het volgende:
Overigens heeft Strawberry het even zo gemakkelijk over 'al die PVV-stemmers'
En dat is dan niet generaliserend!! Right!
Ik ga het niet nóg een keer voor je uitleggen, leer eens lezen. Meteen een goede reden voor mij om niet meer met deze discussie mee te doen. Te veel wellus/niettus en herhalingen van dingen die al gezegd zijn. Anderen mogen het overnemen, het werd toch een beetje te veel Strawberry/Scanman tegen de rest.
pi_73921307
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 07:55 schreef Gia het volgende:
Dat doen alle PVVers niet. De meeste, rechtse aanhangers, willen juist enkel de jeugdcriminaliteit in het algemeen en onder de Marokkanen in het bijzonder aanpakken. En er is helaas maar één partij die dat in het programma heeft staan. Dat Wilders het wat ongenuanceerd brengt, wil niet zeggen dat iedere PVV-stemmer iedere moslim het land uit wil hebben.
Jammer dat sommige mensen zo blind zijn, daar kan geen enkele argumentatie tegenop.
pi_73938421
quote:
Op woensdag 21 oktober 2009 09:17 schreef Bestolene het volgende:

[..]

Nee, trots dat mijn kinderen sociaal denken en niet generaliseren. Want generaliseren is op dit moment hét gevaar in iedere samenleving. Iedereen (neem ik aan) had te doen met Anne Frank. Maar in iedere bevolkingsgroep barst het van de Anne Franks en alleen al daarom mag je nooit een enorme grote groep over één kam scheren. Helaas lokken heel veel berichten op FOK het uit om generaliserende opmerkingen te plaatsen, dus misschien is het racisme in dit land meer de schuld van de media dan van de mensen zelf.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_73940387
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 04:02 schreef scanman1 het volgende:

[..]

Nee, trots dat mijn kinderen sociaal denken en niet generaliseren.

Ze generaliseren net zo hard als jij (ze geleerd hebt). Om vervolgens die groep individuen voor racist uit te maken.
En maar op je borst kloppen dat ze zo sociaal zijn. Zo ironisch tref je ze zelden.
pi_73942255
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 09:28 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Ze generaliseren net zo hard als jij (ze geleerd hebt). Om vervolgens die groep individuen voor racist uit te maken.
En maar op je borst kloppen dat ze zo sociaal zijn. Zo ironisch tref je ze zelden.
Ze? En jij weet dat, hoe?
De mensen die ik racist noem, zijn dat ook (bij gebrek aan een beter woord voor mensen die discrimineren). Dan kan jij wel lekker gaan zeggen dat die mensen geen racisten zijn, maar aangezien ik wel geloof dat het racisten zijn, is het al geen generalisatie meer. Ik baseer het immers wel op feiten, namelijk het feit dat die PVV stemmers zorgen dat zo'n kut partij aan de macht komt. En ze discrimineren, anders zou je niet op de PVV stemmen. Moslims kan je op die manier niet allemaal beoordelen, tenzij je zegt iets tegen alle gelovigen te hebben die geloven in een hogere macht, want dat hebben ze wel allemaal gemeen.
Overigens kan ik prima voor mezelf denken, dus het indoctrinatie gelul mag wegblijven. Omdat ik het toevallig vaak eens ben met mijn ouders, betekent niet dat ik niet voor mezelf kan denken. Niet te snel conclusies trekken hè? Generaliseren is er niets bij.
pi_73944988
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 10:48 schreef -Strawberry- het volgende:

Dan kan jij wel lekker gaan zeggen dat die mensen geen racisten zijn, maar aangezien ik wel geloof dat het racisten zijn, is het al geen generalisatie meer.
Jij geeft de term 'mental gymnastics' een hele nieuwe dimensie
pi_73949041
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 12:17 schreef Bestolene het volgende:

[..]

Jij geeft de term 'mental gymnastics' een hele nieuwe dimensie
Generalisatie: Een vooroordeel. Is een mening over iemand of een groep mensen die niet op feiten is gebaseerd.

Probeer me anders even te begrijpen, misschien was ik iets te kort door de bocht met die opmerking. Mijn mening is wel op feiten gebaseerd, vind ik dan. PVV stemmers supporten de partij, en die partij is in mijn ogen racistisch. Althans, deze discrimineert. Dan ben je óf erg dom als je op die partij stemt, of een racist, of enorm asociaal. Alle drie kan ook natuurlijk, anders zou je niet op zo'n figuur stemmen. En een groot deel van de mensen op de wereld is ook dom, daar al meteen een verklaring dat de PVV zo groot wordt. Dan kun je wel zeggen dat ik generaliseer, maar als ik werkelijk geloof dat elke PVV stemmer één van die drie is, lijkt me dat toch genoeg om PVV stemmers kut te vinden? Ik ken ze niet allemaal persoonlijk, maar ik ken wel de persoon en de partij waarop ze stemmen.
Dit alles op politiek vlak dan, ik ken wel een aantal mensen persoonlijk die ook geen probleem hebben met Geert Wilders. Zullen nooit beste vrienden/vriendinnen van me worden, daarvoor zijn we dan te verschillend, maar ik kan wel prima met ze omgaan. Alleen ga ik liever niet met ze babbelen over politiek, daar komt ruzie van.

Nu ben ik toch echt klaar mezelf te verdedigen. Je kan nou eenmaal niet iedereen begrijpen.

[ Bericht 7% gewijzigd door -Strawberry- op 22-10-2009 14:20:26 ]
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:48:54 #192
3542 Gia
User under construction
pi_73950316
Generalisatie is iets waar jij EN Strawberry zich in dit topic ook danig schuldig gemaakt hebben.
Verder heeft generalisatie niets te maken met racisme of met discriminatie. IK sluit niemand om wat voor reden waar dan ook van uit.. Dat is iets wat ze over het algemeen helemaal zelf doen.

Er zijn in Nederland verenigingen waar iedere inwoner lid van kan worden, ongeacht afkomst. Moslims worden nergens geweerd, nergens uitgesloten. Het feit dat ze zich afzonderen, altijd een uitzondering willen zijn, schoppen tegen alles wat westers en vrijheid uitstraalt, is een doorn in het oog van velen.

Maar dat is dus geen racisme en geen discriminatie.

Overigens vind ik het juist bezwaarlijk dat er zoveel mensen stemmen op Groenlinks en de SP en daarmee die asociale kutpartijen aan de macht helpen.
pi_73950549
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:48 schreef Gia het volgende:
Generalisatie is iets waar jij EN Strawberry zich in dit topic ook danig schuldig gemaakt hebben.
Verder heeft generalisatie niets te maken met racisme of met discriminatie. IK sluit niemand om wat voor reden waar dan ook van uit.. Dat is iets wat ze over het algemeen helemaal zelf doen.

Er zijn in Nederland verenigingen waar iedere inwoner lid van kan worden, ongeacht afkomst. Moslims worden nergens geweerd, nergens uitgesloten. Het feit dat ze zich afzonderen, altijd een uitzondering willen zijn, schoppen tegen alles wat westers en vrijheid uitstraalt, is een doorn in het oog van velen.

Maar dat is dus geen racisme en geen discriminatie.

Overigens vind ik het juist bezwaarlijk dat er zoveel mensen stemmen op Groenlinks en de SP en daarmee die asociale kutpartijen aan de macht helpen.
Jij moet helemaal je kop houden over generalisatie, we hebben al gezien hoe goed jij dat zelf kan.
Practice what you preach.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:55:16 #194
3542 Gia
User under construction
pi_73950576
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:

Probeer me anders even te begrijpen, misschien was ik iets te kort door de bocht met die opmerking. Mijn mening is wel op feiten gebaseerd, vind ik dan. PVV stemmers supporten de partij, en die partij is in mijn ogen racistisch.
In jouw ogen, maar het is niet zo. Toon dat dan aan!!
quote:
Althans, deze discrimineert.
Hoezo? Wat voor disciminerende dingen doet die partij dan? Toon dat dan aan?
quote:
Dan ben je óf erg dom als je op die partij stemt, of een racist, of enorm asociaal.
Jij vind positieve discriminatie natuurlijk wel kunnen? Ik vind het juist dom en erg asociaal om op een partij te stemmen die mensen die hier de boel terroriseren, willen pamperen en vertroetelen.
quote:
Alle drie kan ook natuurlijk, anders zou je niet op zo'n figuur stemmen. En een groot deel van de mensen op de wereld is ook dom, daar al meteen een verklaring dat de PVV zo groot wordt. Dan kun je wel zeggen dat ik generaliseer, maar als ik werkelijk geloof dat elke PVV stemmer één van die drie is, lijkt me dat toch genoeg om PVV stemmers kut te vinden? Ik ken ze niet allemaal persoonlijk, maar ik ken wel de persoon en de partij waarop ze stemmen.
Je generaliseert niet alleen op dat gebied, maar je denkt ook dat iedere moslimhater direct ook pvv-stemmer is. Dat kun je niet weten. Er zijn mensen in Nederland die compleet links zijn, maar toch het liefst de criminele Marokkanen het land uit willen zetten. Als die mensen tegen jou zeggen dat ze criminele Marokkanen het land uit willen zetten, zie jij ze direct als PVV-ers. Jij bent echt ziende blind.
quote:
Dit alles op politiek vlak dan, ik ken wel een aantal mensen persoonlijk die ook geen probleem hebben met Geert Wilders. Zullen nooit beste vrienden/vriendinnen van me worden, daarvoor zijn we dan te verschillend, maar ik kan wel prima met ze omgaan. Alleen ga ik liever niet met ze babbelen over politiek, daar komt ruzie van.
En ik ken SP-stemmers die een bloedhekel aan Marokkanen hebben. Niet aan moslims in het algemeen, maar wel aan de criminele kutmarokkanen.
  donderdag 22 oktober 2009 @ 14:56:49 #195
3542 Gia
User under construction
pi_73950625
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:54 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Jij moet helemaal je kop houden over generalisatie, we hebben al gezien hoe goed jij dat zelf kan.
Practice what you preach.
Nee, jij moet je bek houden. Je bent de pot die de ketel verwijt en denkt de wijsheid in pacht te hebben.

Jij bent met jouw generalisaties, zie de posts die ik van je aanhaalde, behoorlijk fout en asociaal bezig.
Dat je dat niet inziet, toont jouw intelligentie.
pi_73950792
mijn ouders stemmen cda ( omdat ze dat altijd doen ) en ik heb een keer gl en een keer d66 gestemd
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_73950831
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:55 schreef Gia het volgende:

[..]

In jouw ogen, maar het is niet zo. Toon dat dan aan!!
Waarom? Ik heb niet de behoefte om mezelf te verdedigen hier.
Laat jij maar eens een voorbeeld zien van een PVV stemmer die niet zo is..
Verder heeft een discussie geen zin. Ik ben overtuigd van A, en jij van B.
quote:
Hoezo? Wat voor disciminerende dingen doet die partij dan? Toon dat dan aan?
Hoef ik niet aan te tonen, dat is een feit. Ik zou zeggen, luister eens naar een recente speech van Geer Wilders, maar dan zonder bord voor je kop. De PVV wil zelfs kunnen discrimineren, wist je dat? Iets met vrijheid van meningsuiting boven verbod op discriminatie.
quote:
Jij vind positieve discriminatie natuurlijk wel kunnen? Ik vind het juist dom en erg asociaal om op een partij te stemmen die mensen die hier de boel terroriseren, te pamperen.
In sommige gevallen wel, maar het heeft ook nadelen. Geen enkele partij is perfect, maar nog altijd liever zo'n partij dan een figuur als Wilders.
quote:
Je generaliseert niet alleen op dat gebied, maar je denkt ook dat iedere moslimhater direct ook pvv-stemmer is. Dat kun je niet weten. Er zijn mensen in Nederland die compleet links zijn, maar toch het liefst de criminele Marokkanen het land uit willen zetten. Als die mensen tegen jou zeggen dat ze criminele Marokkanen het land uit willen zetten, zie jij ze direct als PVV-ers. Jij bent echt ziende blind.
Oké, niet iedere moslimhater is pvv-stemmer. De meeste (zo niet alle) pvv-stemmers hebben wel een hekel aan de islam. Ik denk overigens wel dat de mensen die jij beschrijft zich prima in Wilders ideeën kunnen vinden, dus waarom ze er dan niet op stemmen is mij een raadsel.....misschien dat ze zich toch verdiept hebben in zijn andere standpunten. En de enige blinde hier ben jij, wat bepaalde dingen betreft.
quote:
En ik ken SP-stemmers die een bloedhekel aan Marokkanen hebben. Niet aan moslims in het algemeen, maar wel aan de criminele kutmarokkanen.
En jij denkt dat die marokkaantjes overtuigd moslim zijn? Think again. Voorheen lag de nadruk op buitenlanders, nu ligt het op moslims. Terwijl dat in het geval van de echte relschoppers nergens op slaat.
pi_73950921
Mijn vader stemt PVV en ik stem D66.
pi_73950973
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 14:56 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, jij moet je bek houden. Je bent de pot die de ketel verwijt en denkt de wijsheid in pacht te hebben.

Jij bent met jouw generalisaties, zie de posts die ik van je aanhaalde, behoorlijk fout en asociaal bezig.
Dat je dat niet inziet, toont jouw intelligentie.
Nogmaals, kijk even naar je eigen posts en realiseer je dat jij nog een stukje erger generaliseert. Ik geef er in elk geval nog een verklaring voor, en noem het dan ook niet generaliseren. Dat jij niet zo goed bent in begrijpend lezen hoef je natuurlijk niet op mij te verrekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door -Strawberry- op 22-10-2009 16:32:41 ]
pi_73951012
quote:
Op donderdag 22 oktober 2009 15:04 schreef Koewam het volgende:
Mijn vader stemt PVV en ik stem D66.
Ah het kan dus nog wel on-topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')