abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73623279
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:19 schreef Party_P het volgende:

[..]

Lang geleden gaztec Apeldoorn geloof ik. Daar hoorde ik vanavond namelijk wat over. Daar heeft hij ook niet al te fijne dingen gedaan. Details weet ik niet, maar een toffe man is het absoluut niet.
geeft niks, gewoon zeggen dat je het gehoord hebt, en dat je nog een paar details moet checken
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:28:44 #52
236264 crew  capricia
pi_73623455
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:24 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Overigens wil ik bij deze heel Nederland oproepen zijn centjes bij AEGON weg te halen, dat zijn nl. dezelfde grote ratten als DSB. Van mij mag die ook liever vandaag dan morgen omvallen.
Als ik daar geld gehad zou hebben, zou ik het zo voor je weg willen halen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73623614
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:28 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ik daar geld gehad zou hebben, zou ik het zo voor je weg willen halen...
Dat vind ik nou lief van je
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:33:43 #54
236264 crew  capricia
pi_73623688
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:31 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat vind ik nou lief van je
Dan noem ik je Lakeman jr.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:35:50 #55
236264 crew  capricia
pi_73623779
Ik vraag me trouwens af wat Dirk S. vanavond aan het doen is, hoe hij zich voelt...
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:38:35 #56
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_73623909
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:25 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

geeft niks, gewoon zeggen dat je het gehoord hebt, en dat je nog een paar details moet checken
Laat ik zo zeggen, mijn buurman heeft daar gewerkt en heeft Lakeman daar meegemaakt. Dat is de informatie die ik heb, verder weet ik er niks over.
Drugs are good mkay?
  maandag 12 oktober 2009 @ 20:39:39 #57
222105 Prince2.1
Oud als de weg naar Methusalem
pi_73623955
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:04 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Volgens mij gaat het niet om wraak, ik ben gewoon blij dat onze maatschappij een bank als DSB armer is. Hopelijk stelt het een goed voorbeeld naar andere banken om verantwoordelijker met leningen om te gaan.
Die voorbeeldwerking kun je vergeten, denk ik. DSB bank hanteerde precies dezelfde norm bij het verstrekken van leningen als alle andere Nederlandse banken, t.w. de norm die de AFM oplegt aan de kredietverstrekkers. DSB hanteerde die norm hooguit wat minder strikt dan andere.
quote:
Als je een veelvraat een hamburger voor houd zal deze hem opeten, hetzelfde geld voor sommige mensen die wel geld willen lenen maar het niet kunnen betalen.
Volgens die norm die de AFM oplegt, kunnen alle veelvraten hun lening best terugbetalen. Probleemschulden worden niet verstrekt door banken zoals DSB, maar ontstaan door inkomensverlies als gevolg van werkloosheid, scheiding e.d.
pi_73624150
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:38 schreef Party_P het volgende:

[..]

Laat ik zo zeggen, mijn buurman heeft daar gewerkt en heeft Lakeman daar meegemaakt. Dat is de informatie die ik heb, verder weet ik er niks over.
dat eigenlijk al teveel info voor een goede smaadcampagne.... En vergeet niet dat je nog wat feiten moet checken he, is een goede juridische disclaimer, en een goede volksmenner weet dat alleen de eerste zin blijft hangen.

Lakeman kiest zijn tegenstander altijd met zorg uit. Alleen tegenstanders die met een hand achter de rug gebonden zijn....
pi_73624396
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Dan noem ik je Lakeman jr.
Ik zie er inderdaad een stuk jonger uit

Dirk zal wel een paracetamolletje kunnen gebruiken tegen de hoofdpijn denk ik.
I'll sing you a lullaby.
pi_73624523
Achja, zo'n topic als dit verbaast me niks. Na de val van Lehman Bros. heeft men ook geprobeerd dit in de schoenen van de media te schuiven. Immers, die stelden te lastige vragen en gaven ook negatieve beleggingsadviezen uit voor die bank. Lakeman heeft in wezen niet veel meer gedaan dan dat. In het geval van Lehman is het niet gelukt om de schuld op de media af te schuiven. En ook nu zal het uiteindelijk niet lukken om dat op Lakeman te doen.

Alleen DSB is verantwoordelijk voor het falen van DSB. Niemand heeft DSB gedwongen om zijn zorgplicht te verzaken. Niemand heeft DSB gedwongen om mensen op te lichten. Dat heeft die bank helemaal zelf gedaan, zonder enige druk van buitenaf.
pi_73624613
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:39 schreef Prince2.1 het volgende:

Die voorbeeldwerking kun je vergeten, denk ik. DSB bank hanteerde precies dezelfde norm bij het verstrekken van leningen als alle andere Nederlandse banken, t.w. de norm die de AFM oplegt aan de kredietverstrekkers. DSB hanteerde die norm hooguit wat minder strikt dan andere.
Volgens mij spreek je jezelf tegen.
quote:
Volgens die norm die de AFM oplegt, kunnen alle veelvraten hun lening best terugbetalen. Probleemschulden worden niet verstrekt door banken zoals DSB, maar ontstaan door inkomensverlies als gevolg van werkloosheid, scheiding e.d.
Klopt, echte toxic leningen gaan ze niet verstrekken, maar als er ook nog maar een beetje 'ruimte' is zullen ze dat benutten
I'll sing you a lullaby.
pi_73624744
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:50 schreef haatbaard het volgende:

Alleen DSB is verantwoordelijk voor het falen van DSB. Niemand heeft DSB gedwongen om zijn zorgplicht te verzaken. Niemand heeft DSB gedwongen om mensen op te lichten. Dat heeft die bank helemaal zelf gedaan, zonder enige druk van buitenaf.
Toch raar dat sommige mensen dat anders zien, zou dat komen omdat ze nu zelf ook het slachtoffer van DSB geworden zijn
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:55:43 #63
236264 crew  capricia
pi_73624861
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Toch raar dat sommige mensen dat anders zien, zou dat komen omdat ze nu zelf ook het slachtoffer van DSB geworden zijn
Dat zou heel goed eens kunnen...
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73625011
in radar nu ook mensen met achtergestelde deposito's en mensen van dsbramp.nl die een regeling hadden getroffen. Die zitten nu in de problemen.

Wat heeft lakeman nu bereikt dan? Volgens mij zijn er nu meer gedupeerden dan dat er al waren
pi_73625117
Vanmiddag hoorde ik op de radio volgens mij, (even snel geluisterd) dat er toch nog 4000 mensen waren die meer dan een ton bij DSB hadden gestald. Die zijn dus heel veel geld kwijt.

Ik denk dat het anders had gekund, Lakeman is niet goed bezig geweest. Er waren al oplossingen in vergevorderd stadium, zonde als dat door zo'n Lakeman pats-boem teniet wordt gedaan. Hoe slecht het beleid van DSB ook was, dit is wel de andere extreme kant vind ik. Los het gewoon op, want dit is allesbehalve een oplossing. En alle mensen die zuinig op hun centen waren en ze daar gestald hebben, zijn de dupe van het wanbeleid en van de stommiteit van paupers die geld lenen. (zich alles aan laten smeren dan.....)
pi_73625136
quote:

[..]

nee, omdat ik Lakeman in een andere hoedanigheid heb meegemaakt, en ik me nogal eraan irriteer dat hij vaker met dit manipulatie- en insunatiespelletje wegkomt, en de rekening voor zijn eigen ego bij een ander neerlegt. Clienten my ass.

For the record: ook ik vind DSB een kut bank, met een dito klantenbestand.

Maar wentel de rekening voor die exposure aub niet op de maatschappij af.
pi_73625149
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:09 schreef TheFrankey het volgende:
- Door zijn actie raken straks 1800 mensen hun baan kwijt bij DSB Bank
Werkgevers gaan wel vaker failliet, dat is hun eigen probleem van die mensen. Niet dat ik dat niet triest vind voor die mensen, het is geen makkelijke markt om weer aan een baan te komen.
quote:
- Door zijn actie krijgen mensen die meer dan 100.000 spaargeld hadden hun geld niet terug.
Tsja, dat is ook een individueel probleem voor die mensen. Spijtig voor hen, maar als een bank failliet gaat is je geld weg als je dit op een risicodragende rekening hebt gezet.
quote:
wat vinden jullie?
Lakeman heeft zaken in een stroomversnelling gebracht maar er valt hem verder weinig toe te schrijven. Het is toch vooral DSB zelf geweest die het vertrouwen van haar klanten te grabbel heeft gegooid. Ook vind ik dat velen minder snel met sociaal-economisch gezwam mee moeten gaan, waarin gesteld wordt dat mensen een bepaald 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' moeten hebben. Daar komen alleen maar ongelukken van want veel mensen hebben dat gedroomde 'maatschappelijke verantwoordelijkheids gevoel' niet. En volkomen terecht, de geeiste 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' is meestal eenzijdig.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar wentel de rekening voor die exposure aub niet op de maatschappij af.
Volledig mee eens, daarom moet het DGS zo snel mogelijk van tafel. Verliezen worden collectief gemaakt en winsten blijven privaat, daar moeten we zo snel mogelijk vanaf.
pi_73625158
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:58 schreef TheFrankey het volgende:

Wat heeft lakeman nu bereikt dan? Volgens mij zijn er nu meer gedupeerden dan dat er al waren
Nou inderdaad. Ik vind het ook geen slimme actie van hem. Had echt wel anders gekund.
pi_73625229
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ik vind het ook geen slimme actie van hem. Had echt wel anders gekund.
precies mijn idee.

Dus laten we de aandacht even verleggen naar dit soort rare mensen. Alhoewel de media als Radar, RTLZ etc graag meewerken aan dit soort dingen.
pi_73625243
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:58 schreef TheFrankey het volgende:
in radar nu ook mensen met achtergestelde deposito's en mensen van dsbramp.nl die een regeling hadden getroffen. Die zitten nu in de problemen.

Met die mensen van die achtergestelde deposito's heb ik geen enkel medelijden. Dat zijn hier de echte domme rukkers, de echte "tokkies" met de dollartekens in hun ogen.

En wat die lui met hun regeling betreft: die regeling was toch al niks waard. Die bood alleen wat tijdelijke verlichting in de huishoudportemonnee, maar geen enkele compensatie voor alle ellende die die mensen de afgelopen jaren is aangedaan.

Wacht nou maar rustig af. Er komt binnenkort een veel betere regeling voor deze mensen.
pi_73625283
quote:

[..]

Dat weet ik wel zeker.
pi_73625332
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:03 schreef haatbaard het volgende:
Wacht nou maar rustig af. Er komt binnenkort een veel betere regeling voor deze mensen.
Dat is nogal makkelijk, de regeling van afgelopen donderdag stelde wel bijzonder weinig voor.
pi_73625337
Nou daar twijfel ik wel aan Haatbaard. Het staat nu op losse schroeven. Vele van die mensen waren blij met de regeling. Dat blijkt maar weer aan de dame in Radar. Die hadden eindelijk zekerheid.

Ik vind het gewoon geen goede zaak allemaal. Het is meer een succes van de media en losse personen dan een succes voor de mensen met problemen
pi_73625388
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is nogal makkelijk, de regeling van afgelopen donderdag stelde wel bijzonder weinig voor.
HAHAHA nou, had jij het dan voorspeld, als het zo makkelijk is!

(maar je hebt gelijk hoor)
pi_73625445
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:03 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

precies mijn idee.

Dus laten we de aandacht even verleggen naar dit soort rare mensen. Alhoewel de media als Radar, RTLZ etc graag meewerken aan dit soort dingen.
Ach ja, hebben die mediabloedhonden weer een bloederige prooi gevonden om te verscheuren.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')