abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73624613
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:39 schreef Prince2.1 het volgende:

Die voorbeeldwerking kun je vergeten, denk ik. DSB bank hanteerde precies dezelfde norm bij het verstrekken van leningen als alle andere Nederlandse banken, t.w. de norm die de AFM oplegt aan de kredietverstrekkers. DSB hanteerde die norm hooguit wat minder strikt dan andere.
Volgens mij spreek je jezelf tegen.
quote:
Volgens die norm die de AFM oplegt, kunnen alle veelvraten hun lening best terugbetalen. Probleemschulden worden niet verstrekt door banken zoals DSB, maar ontstaan door inkomensverlies als gevolg van werkloosheid, scheiding e.d.
Klopt, echte toxic leningen gaan ze niet verstrekken, maar als er ook nog maar een beetje 'ruimte' is zullen ze dat benutten
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_73624744
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:50 schreef haatbaard het volgende:

Alleen DSB is verantwoordelijk voor het falen van DSB. Niemand heeft DSB gedwongen om zijn zorgplicht te verzaken. Niemand heeft DSB gedwongen om mensen op te lichten. Dat heeft die bank helemaal zelf gedaan, zonder enige druk van buitenaf.
Toch raar dat sommige mensen dat anders zien, zou dat komen omdat ze nu zelf ook het slachtoffer van DSB geworden zijn
I'll sing you a lullaby.
  Moderator maandag 12 oktober 2009 @ 20:55:43 #63
236264 crew  capricia
pi_73624861
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:53 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Toch raar dat sommige mensen dat anders zien, zou dat komen omdat ze nu zelf ook het slachtoffer van DSB geworden zijn
Dat zou heel goed eens kunnen...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_73625011
in radar nu ook mensen met achtergestelde deposito's en mensen van dsbramp.nl die een regeling hadden getroffen. Die zitten nu in de problemen.

Wat heeft lakeman nu bereikt dan? Volgens mij zijn er nu meer gedupeerden dan dat er al waren
pi_73625117
Vanmiddag hoorde ik op de radio volgens mij, (even snel geluisterd) dat er toch nog 4000 mensen waren die meer dan een ton bij DSB hadden gestald. Die zijn dus heel veel geld kwijt.

Ik denk dat het anders had gekund, Lakeman is niet goed bezig geweest. Er waren al oplossingen in vergevorderd stadium, zonde als dat door zo'n Lakeman pats-boem teniet wordt gedaan. Hoe slecht het beleid van DSB ook was, dit is wel de andere extreme kant vind ik. Los het gewoon op, want dit is allesbehalve een oplossing. En alle mensen die zuinig op hun centen waren en ze daar gestald hebben, zijn de dupe van het wanbeleid en van de stommiteit van paupers die geld lenen. (zich alles aan laten smeren dan.....)
pi_73625136
quote:

[..]

nee, omdat ik Lakeman in een andere hoedanigheid heb meegemaakt, en ik me nogal eraan irriteer dat hij vaker met dit manipulatie- en insunatiespelletje wegkomt, en de rekening voor zijn eigen ego bij een ander neerlegt. Clienten my ass.

For the record: ook ik vind DSB een kut bank, met een dito klantenbestand.

Maar wentel de rekening voor die exposure aub niet op de maatschappij af.
pi_73625149
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:09 schreef TheFrankey het volgende:
- Door zijn actie raken straks 1800 mensen hun baan kwijt bij DSB Bank
Werkgevers gaan wel vaker failliet, dat is hun eigen probleem van die mensen. Niet dat ik dat niet triest vind voor die mensen, het is geen makkelijke markt om weer aan een baan te komen.
quote:
- Door zijn actie krijgen mensen die meer dan 100.000 spaargeld hadden hun geld niet terug.
Tsja, dat is ook een individueel probleem voor die mensen. Spijtig voor hen, maar als een bank failliet gaat is je geld weg als je dit op een risicodragende rekening hebt gezet.
quote:
wat vinden jullie?
Lakeman heeft zaken in een stroomversnelling gebracht maar er valt hem verder weinig toe te schrijven. Het is toch vooral DSB zelf geweest die het vertrouwen van haar klanten te grabbel heeft gegooid. Ook vind ik dat velen minder snel met sociaal-economisch gezwam mee moeten gaan, waarin gesteld wordt dat mensen een bepaald 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' moeten hebben. Daar komen alleen maar ongelukken van want veel mensen hebben dat gedroomde 'maatschappelijke verantwoordelijkheids gevoel' niet. En volkomen terecht, de geeiste 'maatschappelijke verantwoordelijkheid' is meestal eenzijdig.
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Maar wentel de rekening voor die exposure aub niet op de maatschappij af.
Volledig mee eens, daarom moet het DGS zo snel mogelijk van tafel. Verliezen worden collectief gemaakt en winsten blijven privaat, daar moeten we zo snel mogelijk vanaf.
pi_73625158
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:58 schreef TheFrankey het volgende:

Wat heeft lakeman nu bereikt dan? Volgens mij zijn er nu meer gedupeerden dan dat er al waren
Nou inderdaad. Ik vind het ook geen slimme actie van hem. Had echt wel anders gekund.
pi_73625229
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef jollieboer1 het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Ik vind het ook geen slimme actie van hem. Had echt wel anders gekund.
precies mijn idee.

Dus laten we de aandacht even verleggen naar dit soort rare mensen. Alhoewel de media als Radar, RTLZ etc graag meewerken aan dit soort dingen.
pi_73625243
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 20:58 schreef TheFrankey het volgende:
in radar nu ook mensen met achtergestelde deposito's en mensen van dsbramp.nl die een regeling hadden getroffen. Die zitten nu in de problemen.

Met die mensen van die achtergestelde deposito's heb ik geen enkel medelijden. Dat zijn hier de echte domme rukkers, de echte "tokkies" met de dollartekens in hun ogen.

En wat die lui met hun regeling betreft: die regeling was toch al niks waard. Die bood alleen wat tijdelijke verlichting in de huishoudportemonnee, maar geen enkele compensatie voor alle ellende die die mensen de afgelopen jaren is aangedaan.

Wacht nou maar rustig af. Er komt binnenkort een veel betere regeling voor deze mensen.
pi_73625283
quote:

[..]

Dat weet ik wel zeker.
pi_73625332
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:03 schreef haatbaard het volgende:
Wacht nou maar rustig af. Er komt binnenkort een veel betere regeling voor deze mensen.
Dat is nogal makkelijk, de regeling van afgelopen donderdag stelde wel bijzonder weinig voor.
pi_73625337
Nou daar twijfel ik wel aan Haatbaard. Het staat nu op losse schroeven. Vele van die mensen waren blij met de regeling. Dat blijkt maar weer aan de dame in Radar. Die hadden eindelijk zekerheid.

Ik vind het gewoon geen goede zaak allemaal. Het is meer een succes van de media en losse personen dan een succes voor de mensen met problemen
pi_73625388
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Dat is nogal makkelijk, de regeling van afgelopen donderdag stelde wel bijzonder weinig voor.
HAHAHA nou, had jij het dan voorspeld, als het zo makkelijk is!

(maar je hebt gelijk hoor)
pi_73625445
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:03 schreef TheFrankey het volgende:

[..]

precies mijn idee.

Dus laten we de aandacht even verleggen naar dit soort rare mensen. Alhoewel de media als Radar, RTLZ etc graag meewerken aan dit soort dingen.
Ach ja, hebben die mediabloedhonden weer een bloederige prooi gevonden om te verscheuren.....
pi_73625467
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:05 schreef TheFrankey het volgende:
Die hadden eindelijk zekerheid.
Ja, de zekerheid dat je alleen wat meer tijd kreeg om het totale bedrag te voldoen. Daar kan je blij mee zijn, maar ik denk dat die blijheid niet uit de regeling voort komt maar vanuit de wens om van het gedonder af te zijn. Je kunt je dan afvragen of dat nou wel verstandig gedrag is.
pi_73625493
quote:
Nou daar twijfel ik wel aan Haatbaard. Het staat nu op losse schroeven. Vele van die mensen waren blij met de regeling. Dat blijkt maar weer aan de dame in Radar. Die hadden eindelijk zekerheid.

Ik vind het gewoon geen goede zaak allemaal. Het is meer een succes van de media en losse personen dan een succes voor de mensen met problemen
Jij had er zeker geld staan? Lullig voor je. En dat terwijl Lakeman je nog wel zo gewaarschuwd heeft! Tsss... als je eigenwijs bent, moet je zorgen dat je eigen wijsheid hebt.
pi_73625534
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:08 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Jij had er zeker geld staan? Lullig voor je. En dat terwijl Lakeman je nog wel zo gewaarschuwd heeft! Tsss... als je eigenwijs bent, moet je zorgen dat je eigen wijsheid hebt.
Nee ik had geen geld staan aldaar.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2009 21:14:10 ]
pi_73625571
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:06 schreef haatbaard het volgende:

[..]

HAHAHA nou, had jij het dan voorspeld, als het zo makkelijk is!

(maar je hebt gelijk hoor)
Ik las het zaterdag in de krant. Ik dacht echt dat de regeling veel meer in zou houden, minstens een schadevergoeding, het schrappen van alle bijproducten die verkocht waren en een forse verlaging van het totale bedrag dat terugbetaald moet worden. Dat is een regeling waar je wat mee opschiet, anders dan dat je alleen van het gezeik af bent, dat is maar heel even leuk als iedere maand toch weer die enorme rekening op de mat valt.
pi_73625785
quote:
Ja, de zekerheid de komende 20 jaar heel langzaam te worden uitgezogen, in plaats van heel hard in een hele korte tijd. Het is maar wat je liever hebt.

Maar deze mensen zitten vaak al jaren in de ellende. Die paar maanden kunnen er ook nog wel bij. En reken maar dat ze nu een veel betere regeling zullen krijgen. Men zal wel moeten, om niet in juridisch getouwtrek te belanden dat nog vele jaren kan duren. Bovendien denk ik niet dat men het Lakeman nu nog zal gunnen een schadeclaim voor miljarden te kunnen indienen, hetgeen een spoedige en gunstige schikking met alle gedupeerden nog waarschijnlijker maakt.
pi_73626014
quote:

Net zo blij als met de regelingen in de woekerpolisaffaire
I'll sing you a lullaby.
pi_73626083
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:15 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Ja, de zekerheid de komende 20 jaar heel langzaam te worden uitgezogen, in plaats van heel hard in een hele korte tijd. Het is maar wat je liever hebt.

Maar deze mensen zitten vaak al jaren in de ellende. Die paar maanden kunnen er ook nog wel bij. En reken maar dat ze nu een veel betere regeling zullen krijgen. Men zal wel moeten, om niet in juridisch getouwtrek te belanden dat nog vele jaren kan duren. Bovendien denk ik niet dat men het Lakeman nu nog zal gunnen een schadeclaim voor miljarden te kunnen indienen, hetgeen een spoedige en gunstige schikking met alle gedupeerden nog waarschijnlijker maakt.
tuurlijk, een curator zit te wachten op een claim van de banken die deelnemen aan het depositogarantieplan, en dus mogen betalen voor de schikking. Zal vast een bijzonder gunstige uitkomst hebben, met stakeholders die alleen iets te verdienen hebben, en niets te verliezen
pi_73626213
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

tuurlijk, een curator zit te wachten op een claim van de banken die deelnemen aan het depositogarantieplan, en dus mogen betalen voor de schikking. Zal vast een bijzonder gunstige uitkomst hebben, met stakeholders die alleen iets te verdienen hebben, en niets te verliezen
Dat betalen is toch gewoon een verplichting die ze zijn aangegaan, gewoon betalen dus
I'll sing you a lullaby.
pi_73626281
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat betalen is toch gewoon een verplichting die ze zijn aangegaan, gewoon betalen dus
niet als de curator cadeautjes uitdeelt

De snaren staan inmiddels op scherp op diverse hoofdkantoren.
pi_73626414
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Kortom het is feest
I'll sing you a lullaby.
pi_73626537
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dit zijn geen cadeautjes hoor. Het is òf een schikking, òf jaren van juridisch getouwtrek, waarbij ook de andere banken averij op zullen lopen. Immers, alle banken van Nederland hebben zich in meer of mindere mate schuldig gemaakt aan de criminele praktijken die voor DSB gesneden koek waren.

Een schikking betekent winst voor alle partijen. Het is in het grootste belang van heel dit land dat de rust zo spoedig mogelijk wederkeert.
pi_73626658
Ik ben nog wel benieuwd wat de liquidatie nou precies opbrengt. Het schijnt nog best een groot bedrag (70 - 90 %) te kunnen zijn hoorde ik iemand laatst op de radio zeggen.
pi_73626680
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:29 schreef haatbaard het volgende:

[..]

Dit zijn geen cadeautjes hoor. Het is òf een schikking, òf jaren van juridisch getouwtrek, waarbij ook de andere banken averij op zullen lopen. Immers, alle banken van Nederland hebben zich in meer of mindere mate schuldig gemaakt aan de criminele praktijken die voor DSB gesneden koek waren.

Een schikking betekent winst voor alle partijen. Het is in het grootste belang van heel dit land dat de rust zo spoedig mogelijk wederkeert.
nee hoor, het is in het grootste belang van banken dat duidelijk is dat hier de grens ligt.
pi_73626699
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat een bullshit. Echt, je zit weer ontzettend uit je nek te kletsen. Het DGS heeft hier helemaal niks mee te maken. Dat vergoedt alleen de spaartegoeden onder de 100k. Die bedragen staan nu al vast, en daar verandert een schikking met gedupeerden helemaal niks aan.
pi_73626758
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 21:31 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

nee hoor, het is in het grootste belang van banken dat duidelijk is dat hier de grens ligt.
Man, waar heb je het over. Welke grens?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')