abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:32:13 #276
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73645673
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je kunt de klant natuurlijk niet het gebrek aan vertrouwen in DSB kwalijk nemen, wijs liever naar het systeem dat er voor zorgt dat als er geen vertrouwen in een bank is dat de bank dan failliet gaat omdat mensen hun spaargeld weg trekken, het fractioneel reserve bankieren.
Ja, en dat kun je Lakeman dus ook niet verwijten.
quote:
[..]

Je kunt veel aan Lakeman toeschrijven maar dat echt niet. Die mensen hebben of een achtergesteld deposito afgesloten of hebben meer dan een ton op een rekening staan. Die mensen wisten heel goed dat zij risico liepen, en ja soms kan dan je geld weg zijn. Net als op de beurs.
Precies.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_73645691
Bovenstaande post is voornamelijk om aan te geven hoe rot het systeem is, voordat half FOK! er over valt
pi_73645744
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:30 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
DNB (lees de belastingbetalers)
Lees: andere banken die ook aangesloten zijn bij het Nederlandse DGS. Die berekenen dat natuurlijk wel aan hun eigen klanten door. Nog preciezer, via het DGS hoesten andere banken de tegoeden van de DSB klanten op. In ruil daarvoor kunnen de banken een claim neerleggen bij de failliete boedel van DSB.
pi_73645807
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:34 schreef Bolkesteijn het volgende:
Lees: andere banken die ook aangesloten zijn bij het Nederlandse DGS. Die berekenen dat natuurlijk wel aan hun eigen klanten door. Nog preciezer, via het DGS hoesten andere banken de tegoeden van de DSB klanten op. In ruil daarvoor kunnen de banken een claim neerleggen bij de failliete boedel van DSB.
Maar als ze voor een zacht prijsje de hypotheken van DSB overnemen, zijn de totale kosten misschien niet eens zo groot.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:45:34 #280
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_73646137
die hele DSB was fout, inclusief die hypotheken. hoop vooral dat alle mensen die onverantwoord hebben gehandeld (dus teveel geleend, of slechte leningen verkocht, beide) gepakt worden. Mooi dat die bank in ieder geval nu niet meer bestaat. Die Lakeman is meer een aanleiding van iets wat al veel langer speelde, die man heeft echt niet die bank omgegooid, die bank was anders vroeg of laat toch wel uitgeselecteerd. Dat er nog steeds mensen zijn die geld zetten bij banken die voor het grootste gedeelte rusten op vertrouwen ipv cash voorraad is me een raadsel.
pi_73646372
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:45 schreef Grumpey het volgende:
die hele DSB was fout, inclusief die hypotheken. hoop vooral dat alle mensen die onverantwoord hebben gehandeld (dus teveel geleend, of slechte leningen verkocht, beide) gepakt worden. Mooi dat die bank in ieder geval nu niet meer bestaat. Die Lakeman is meer een aanleiding van iets wat al veel langer speelde, die man heeft echt niet die bank omgegooid, die bank was anders vroeg of laat toch wel uitgeselecteerd. Dat er nog steeds mensen zijn die geld zetten bij banken die voor het grootste gedeelte rusten op vertrouwen ipv cash voorraad is me een raadsel.
Denk jij dat bijvoorbeeld de Rabobank een cashvoorraad heeft voor het spaargeld dat zij beheren?
pi_73646468
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:02 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Mensen die geld bewust lieten staan bij de DSB en daarmee bezig waren een criminele organisatie te steunen, die moeten zich schamen
Datzelfde gaat dan voor alle banken in Nederland op, zullen we ze allemaal failliet laten gaan? Het kan volgende week of eerder geregeld zijn. Dat zal ze leren die boevennesten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_73646583
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:02 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Mensen die geld bewust lieten staan bij de DSB en daarmee bezig waren een criminele organisatie te steunen, die moeten zich schamen
. Jij zit zeker bij geen enkele bank wil je zeggen?
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 14:05:22 #284
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_73646772
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:59 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

. Jij zit zeker bij geen enkele bank wil je zeggen?
Er is nu al 30 keer gemeld dat er weinig banken zijn die alles perfect doen, maar er is geen enkele bank die het zo belachelijk aanpakte als de DSB.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_73647615
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:05 schreef _Michiel_ het volgende:

[..]

Er is nu al 30 keer gemeld dat er weinig banken zijn die alles perfect doen, maar er is geen enkele bank die het zo belachelijk aanpakte als de DSB.
De meesten hebben gewoon meer geld en zijn dus automatisch beter in het verdoezelen.
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:10:53 #286
265075 Sachertorte
VVD-mentaliteit
pi_73650808
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 14:33 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De meesten hebben gewoon meer geld en zijn dus automatisch beter in het verdoezelen.
Ik heb niet de indruk dat je erg veel kennis van zaken hebt.
pi_73651219
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 16:10 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat je erg veel kennis van zaken hebt.
Genoeg kennis om te weten dat de DSB echt niet de enige is (was) met lijken in de kast. Alle banken deden hier vrolijk aan mee. Of heb je echt de illusie dat de DSB de enige was?
pi_73651634
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 13:17 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik snap het wel, het DGS zorgt er voor dat mensen niet meer op de risico's van een spaarrekening hoeven te letten, dat drijft enerzijds de spaarrentes op en anderzijds gaan mensen de hele markt afschuimen naar de hoogste rente, er kleeft immers toch bijna geen risico aan vanwege de DGS dekking. Het DGS stelt banken eigenlijk in staat hun reputatie te verbruiden zonder dat er echt snel geld zal verdwijnen van rekeningen, en dat in een omgeving waarin vertrouwen in banken zo belangrijk is.
ze liepen risico`s maar het si wel lakeman geweest die de aanleiding was voor het vallen van dsb, ik mag dan ook hopen dat er helemaal niets geregeld wordt voor hypotheekleed
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:39:52 #289
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_73651640
Toch grappig dat mensen het fijn vinden dat er een situatie is waar:

• Er nu vele malen meer gedupeerden zijn
  • Dat het gros hiervan onschuldige slachtoffers zijn die niet een krabbel onder iets gezet hebben wat ze beter niet hadden kunnen doen
  • Iedereen indirect nu betaalt voor tokkies die boven hun stand leefden

En dat allemaal vanwege een bepaalde rancune tegen een bedrijf/persoon

Kom, laat ik morgen alle vestigingen van de energieleveranciers klappen omdat ze mensen via telefonische verkoop en colportage werven onder valse voorwendselen.

Dat grote delen van Nederland maar 3 maanden in het donker zitten maakt niet. Kopen ze maar even kaarsen.
  • [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:47:52 #290
    23428 _Michiel_
    Ik ben Tuinstoel fan .o/
    pi_73651900
    Ik denk dat niemand het een fijne situatie vindt. Door de actie van Lakeman is erger voorkomen!

De DSB zou vroeg of laat toch wel een keer omvallen, nu maken ze tenminste geen nieuwe slachtoffers meer.
    Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
    In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:48:15 #291
    265075 Sachertorte
    VVD-mentaliteit
    pi_73651921
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 16:23 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Genoeg kennis om te weten dat de DSB echt niet de enige is (was) met lijken in de kast. Alle banken deden hier vrolijk aan mee. Of heb je echt de illusie dat de DSB de enige was?
    Nee, maar DSB was wel de enige die op grote schaal financierde ver boven de waarde van de woning.
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:58:29 #292
    3288 MikeyMo
    jou are een essol!
    pi_73652310
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 16:47 schreef _Michiel_ het volgende:
    Ik denk dat niemand het een fijne situatie vindt. Door de actie van Lakeman is erger voorkomen!

De DSB zou vroeg of laat toch wel een keer omvallen, nu maken ze tenminste geen nieuwe slachtoffers meer.
    Waarom is iedereen daar zo zeker van? Ik heb nog geen spoortje bewijs gezien.

Zelfs Lakeman zei dat enkel met als toevoeging "want zodra ze onze claim moeten betalen is het gebeurt"
    [b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
    [..]
    Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
    U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:59:45 #293
    150083 Barcaconia
    ºº [[[[] []]]] ºº
    pi_73652358
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 16:47 schreef _Michiel_ het volgende:

Waren er voor Lakeman en zijn stichting niet betere acties te verzinnen dan een oproep om spaargeld weg te halen? Uit een levendige bank kun je veel meer halen dan uit een dode bank. Dat er actie nodig was is duidelijk, maar dit is gewoon een ronduit domme actie die veel onnodig gedupeerden oplevert.
    [b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
    dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
    Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
    [b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
    pi_73652510
    taalkundig doet ook IEDEREEN het fout. Het is toch DE bank en DSB Bank. Dus in een zin:

"DSB heeft een probleem. " en niet "De DSB heeft een probleem"

Dat iedereen diet fout doet incl schrijvende pers is toch eigenlijk bijzonder. Een geeft ook niveau aan.

Lakeman had het gister over Dirk Scheringa Bank ...volgens mij is het Dirk Scheringa Beheer Bank
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:13:15 #295
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_73652760
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:03 schreef TheFrankey het volgende:
    taalkundig doet ook IEDEREEN het fout. Het is toch DE bank en DSB Bank. Dus in een zin:

"DSB heeft een probleem. " en niet "De DSB heeft een probleem"

Dat iedereen diet fout doet incl schrijvende pers is toch eigenlijk bijzonder. Een geeft ook niveau aan.

Lakeman had het gister over Dirk Scheringa Bank ...volgens mij is het Dirk Scheringa Beheer Bank
    Het kan toch ook " de" dirk scheringa beheer bank zijn. En niet enkel dirk scheringa beheer bank.
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_73652774
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 16:39 schreef MikeyMo het volgende:
    Toch grappig dat mensen het fijn vinden dat er een situatie is waar:

[..]

• Iedereen indirect nu betaalt voor tokkies die boven hun stand leefden
  • Gelukkig zie ik ook in dat dat niet komt door de actie van Lakeman. Ik hoop dat anderen dat ook in gaan zien, jij valt daar helaas nog niet onder zie ik. En dan doel ik op het DGS. De tokkies waar jij op doelt hebben alleen zichzelf goed te pakken zij moeten gewoon hun overeenkomst nakomen die ze met DSB hadden gesloten over een hypothecaire lening en koopsompolissen.
    quote:
    En dat allemaal vanwege een bepaalde rancune tegen een bedrijf/persoon
    In het geheel niet, ik heb totaal geen rancune tegen DSB of Scheringa. Sterker nog ik heb er helemaal geen gevoel bij.
    quote:
    Kom, laat ik morgen alle vestigingen van de energieleveranciers klappen omdat ze mensen via telefonische verkoop en colportage werven onder valse voorwendselen.
    Succes, om een energieleverancier failliet te laten gaan zul je veel meer klanten weg moeten halen dan bij een bank. Een bank is namelijk zo georganiseerd dat deze bijzonder makkelijk failliet kan gaan.
    pi_73653253
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 16:48 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Nee, maar DSB was wel de enige die op grote schaal financierde ver boven de waarde van de woning.
    En dat is een goede reden om duizenden mensen meer te duperen die er verder niets mee te maken hadden? Mensen hebben nog altijd zelf die handtekening gezet.
    pi_73653431
    http://www.lakemanleed.nl

De man achter Legio Lease...
    But Fonda ain't got a motor in the back of her honda...
      dinsdag 13 oktober 2009 @ 17:47:35 #299
    79166 Qwea
    #teampindakaas #viesdik
    pi_73653722
    quote:
    Op dinsdag 13 oktober 2009 17:36 schreef SeeQ het volgende:
    http://www.lakemanleed.nl

De man achter Legio Lease...
    quote:
    Zorgplicht geschonden?
    In verschillende uitspraken heeft de Klachtencommissie beslist dat de deelnemer aansprakelijk is omdat Legiolease niet aan haar zorgplicht heeft voldaan. De effectenleasecontracten zijn aan een breed publiek aangeboden, en doorgaans via tussenpersonen afgesloten. Daardoor kon Legiolease niet nagaan of bepaalde beleggers een te groot risico namen gezien het inkomen en vermogen van de belegger.
    En dan durft die eikel zn bek open te doen over Scheringa?
    -||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
    pi_73654094
    Goed zo, pak die Lakeman maar keihard aan. Die schoft verdient net zo hard gestraft te worden voor zijn wandaden als Scheringa.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')