Lees mijn vorige post eens.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:20 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Precies, kijk eens in de omgeving. Stel je voor dat je toch een half uur zou moeten reizen...
Ik ken jongelui die het in Utrecht Overvecht hebben gedaan. Ze betaalden ieder 300 euro. Een maand borg moesten ze betalen. Dat was overigens van een particulier.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat zou een optie zijn als er daadwerkelijk woningen zouden zijn met meerdere kamers met een huurprijs onder de, laten we zeggen, 800 euro. Maar die zijn er niet. De woningen met meerdere slaapkamers hebben vaak een huurprijs die niet te betalen is, ook als je het met meer mensen deelt.
Daarnaast hebben veel woningcorporaties de regel dat je minimaal 3 keer de huur aan inkomen moet hebben. Als student lukt dat niet. Verder verhuren ze vaak niet aan meerdere personen, of niet onder een bepaalde leeftijdsgrens (40 + over het algemeen).
Kennelijk is er een wereld van verschil want in de rest van het land huur je daarvoor een kasteel. Misschien een reden om het buiten Amsterdam te zoeken?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:16 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Dat zou een optie zijn als er daadwerkelijk woningen zouden zijn met meerdere kamers met een huurprijs onder de, laten we zeggen, 800 euro. Maar die zijn er niet. De woningen met meerdere slaapkamers hebben vaak een huurprijs die niet te betalen is, ook als je het met meer mensen deelt.
Je kan ook Diemen proberen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:20 schreef Dubbeldrank het volgende:
[..]
Precies, kijk eens in de omgeving. Stel je voor dat je toch een half uur zou moeten reizen...
Op tijd? Als ik nu een baan in Amsterdam kan krijgen moet ik 10 jaar forensen? Of ik had 10 jaar geleden moeten weten dat ik die baan ging krijgen en me alvast inschrijven?En alleen omdat een paar speculanten een paar leegstaande kantoren wilden neerzetten? Je bent niet helemaal lekker?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:02 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Als jij alleen woningen boven de 650 euro aan huur kan krijgen dan stel je verkeerde eisen.
Over de wachtlijsten is ook niet zo heel gek, als je een beetje verstand hebt laat je je op tijd inschrijven op zo'n lijst..
Fijn dat het ze gelukt is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:26 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik ken jongelui die het in Utrecht Overvecht hebben gedaan. Ze betaalden ieder 300 euro. Een maand borg moesten ze betalen. Dat was overigens van een particulier.
Ik woon niet in Amsterdam. En ik ben geen kraker momenteel. Ik woon antikraak. Een fenomeen wat ook langzamerhand zal verminderen of zelfs verdwijnen als er een kraakverbod is.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:26 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Kennelijk is er een wereld van verschil want in de rest van het land huur je daarvoor een kasteel. Misschien een reden om het buiten Amsterdam te zoeken?
Laat maar zien, die betaalbare onmiddellijk beschikbare woning in Diemen. Nu meteen.quote:
Misschien is dat optie voor een aantal personen, maar ik neem aan dat niet iedereen daarmee aan een woning kan komen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:25 schreef Hukkie het volgende:
Of je zorgt gewoon dat je bepaalde mensen kent, die ervoor kunnen zorgen dat je voorrang krijgt zonder urgentie.
Op die manier ben ik ook aan mijn huidige woning gekomen. Maar dat is mss een tikje offtopic, de wachtlijsten zijn minder, maar kraken lijkt me dan toch niet de oplossing.
Waarom ?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Laat maar zien, die betaalbare onmiddellijk beschikbare woning in Diemen. Nu meteen.
Ik stel helemaal geen onredelijke eisen. Dat verzin jij om de woningnood te kunnen bagatelliseren.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:37 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Waarom ?
Op een of andere manier zal dat toch wel niet betaalbaar zijn, of niet onmiddelijk beschikbaar.
Jij stelt onredelijke eisen om je eigen redenatie goed te praten.
Jups, en daar ligt het probleem dus. Onredelijk he, een woning verwachten die je kunt betalen en waar je geen jaren op hoeft te wachten.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:37 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Waarom ?
Op een of andere manier zal dat toch wel niet betaalbaar zijn, of niet onmiddelijk beschikbaar.
Jij stelt onredelijke eisen om je eigen redenatie goed te praten.
Zeker niet, maar moet je dan iemands prive bezitting gaan kraken, omdat het een jaar leeg staat, gewoon puur omdat het kan? Zeker in de huidige tijd, waarin huizen onverkoopbaar zijn, kun je dan gewoon toegang eisen in een pand wat al een jaar leeg staat maar niet van jou is? Terwijl de huidige eigenaren daar nog wel de lasten van betalen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:35 schreef Sinceria het volgende:
[..]
Misschien is dat optie voor een aantal personen, maar ik neem aan dat niet iedereen daarmee aan een woning kan komen.
Uit eigen ervaring is dat namelijk helemaal niet zo barslecht.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik stel helemaal geen onredelijke eisen. Dat verzin jij om de woningnood te kunnen bagatelliseren.
Sociale woningbouw, 10 jaar wachttijd.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:41 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring is dat namelijk helemaal niet zo barslecht.
Toch gek dat het totaal onmogelijk is om in Amsterdam te wonen onder de 1000 euro huur en er wel heel veel mensen wonen. Kennelijk is het ongeveer een miljoen mensen toch gelukt, ondanks dat het totaal onmogelijk is om er te wonen en ook in de regio niet.
Of kraken die allemaal?
We hebben het over speculeren met gebouwen die jarenlang leeg staan. Dat valt in mijn beleving niet onder "persoonlijk" bezit. Persoonlijk bezit is iets dat je gebruikt. Het huis waar je zelf in woont, niet het kantoor dat je leeg laat staan om de prijs op te drijven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker niet, maar moet je dan iemands prive bezitting .
Een pand wat onverkoopbaar is mag al niet gekraakt worden volgens de huidige wetgeving. Er is namelijk een plan voor op dat moment. Het kan voorkomen dat het illegaal gekraakt wordt, maar de eigenaar zou dat kunnen voorkomen door gewoon af en toe langs te gaan, de post weg te halen en het pand een beetje te onderhouden.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:41 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Zeker niet, maar moet je dan iemands prive bezitting gaan kraken, omdat het een jaar leeg staat, gewoon puur omdat het kan? Zeker in de huidige tijd, waarin huizen onverkoopbaar zijn, kun je dan gewoon toegang eisen in een pand wat al een jaar leeg staat maar niet van jou is? Terwijl de huidige eigenaren daar nog wel de lasten van betalen.
Nee, die wonen er al jaren of hebben heel lang op de wachtlijst gestaan. En denk maar niet dat die gaan verhuizen. Zou ik ook niet doen namelijk.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:41 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Uit eigen ervaring is dat namelijk helemaal niet zo barslecht.
Toch gek dat het totaal onmogelijk is om in Amsterdam te wonen onder de 1000 euro huur en er wel heel veel mensen wonen. Kennelijk is het ongeveer een miljoen mensen toch gelukt, ondanks dat het totaal onmogelijk is om er te wonen en ook in de regio niet.
Of kraken die allemaal?
Hmm in een aantal minuten is er iig al een jaar vanaf gegaan... gaat de goede kant op.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Sociale woningbouw, 10 jaar wachttijd.
Ah oke, ik dacht dat het hier over kraken ging, voornamelijk op plekken waar krakers graag willen wonen. Of het dan jaren lang leeg staat of net een jaar lijkt me niet relevant.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We hebben het over speculeren met gebouwen die jarenlang leeg staan. Dat valt in mijn beleving niet onder "persoonlijk" bezit. Persoonlijk bezit is iets dat je gebruikt. Het huis waar je zelf in woont, niet het kantoor dat je leeg laat staan om de prijs op te drijven.
Ah ja, de ene regel breken zodat je de andere regel niet hoeft te breken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:25 schreef Hukkie het volgende:
Of je zorgt gewoon dat je bepaalde mensen kent, die ervoor kunnen zorgen dat je voorrang krijgt zonder urgentie.
Op die manier ben ik ook aan mijn huidige woning gekomen. Maar dat is mss een tikje offtopic, de wachtlijsten zijn minder, maar kraken lijkt me dan toch niet de oplossing.
Heb je erg je best moeten doen op zo'n nutteloze post? Kom eens met een betaalbare en beschikbare woning. Of kan je die niet vinden?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:49 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Hmm in een aantal minuten is er iig al een jaar vanaf gegaan... gaat de goede kant op.
Wat een droplul ben jij joh. Ik heb geen vriendin , heb een goede baan en lach om stumperds als jij. Andermans bezit slopen onder het noemer kraker. Ga toch een fiets pikken man (in de winkel zijn ze te duur en niet te betalen voor de normale niet werkende mens hahaha). Ik ben dolgelukkig maar kan me inderdaad soms ergeren als ik die klaplopers als jou zie. Lekker blowend op een kratje schutterspils zeggen dat het allemaal zo oneerlijk is verdeeld in deze wereld boehoehoe.quote:Op maandag 12 oktober 2009 19:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Die panden worden ook gekraakt.![]()
Weer zo iemand die geen flauw idee heeft van krakers, alleen maar een keer er wat over gezien hebben op SBS6 of in de telegraaf gelezen hebben en precies weten hoe en wat. En maar komen kankeren hier, zodat je je eigen zielige kutleventje een beetje kleur kan geven.![]()
Ik weet dat je een lelijke vriendin hebt, een uitzichtloos baantje waar je je helemaal de tering moet werken om je veel te dure, kleine kuthuisje van kan betalen waar je helemaal niet gelukkig bent. Maar om nou anderen dan maar te dwingen ook zo te leven is toch wel het toppunt van triestheid.
Vraag me ook af hoe je een 'betaalbare en beschikbare woning' relateert aan 'panden die al jaren leegstaan'?quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je erg je best moeten doen op zo'n nutteloze post? Kom eens met een betaalbare en beschikbare woning. Of kan je die niet vinden?
Zou leuk zijn als het zo makkelijk was.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:49 schreef DeWaasheid het volgende:
[..]
Hmm in een aantal minuten is er iig al een jaar vanaf gegaan... gaat de goede kant op.
Het probleem is trouwens dat er een harde kern van krakers is die negatief in het nieuws komt door extreme acties. Wat de meeste mensen niet weten is dat er ook heel veel 'gewone' huisjes gekraakt worden (buiten het centrum etc. ). Dat zie je niet aan de buitenkant en daar hoor je ook niets over.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ah oke, ik dacht dat het hier over kraken ging, voornamelijk op plekken waar krakers graag willen wonen. Of het dan jaren lang leeg staat of net een jaar lijkt me niet relevant.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |