Haha, ja dat is waar.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:50 schreef unaco het volgende:
Best geloofwaardig hoor zo'n subspace communicatie link
Vraag is waarom ze niet zo'n steen gebruiken om Carter of Mckay door dat schip te laten wandelen. Kunnen ze daarna meteen wegvliegen, cloacken, en alles maken aan boord van het schip wat ze nodig hebben.
Nee je bent niet de enige... Ik heb het gisteren gezien en ik vond het een sterk begin voor een (hopelijk) leuk seizoen. Ik kan de 'nieuwe formule' wel waarderen. Te veel drama ? Volgens mij valt het erg mee... BSG was op dit punt nog veel erger en ook daar was het niet storend (sommige momenten uitgezonderdquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ben ik nou de enige die deze aflevering wel te pruimen vond? Idd geen pief paf poef, maar een rustige opbouw. Probleem 1 is opgelost, in de volgende aflevering zullen ze wel wat te bikken moeten regelen. Zo leren we de karakters kennen en de acteurs leren ze een beetje spelen. Want ik herken me wel in sommige kritieken hierboven. Maar give it time guys.
Dat was Rush.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:42 schreef JohnLocke het volgende:
Maar Greer als slechterik is dus een beetje een misleiding geweest? Het is een eikel, maar ik dacht echt dat hij iets sinisters had gedaan toen hij met de stenen naar SGC was gegaan, omdat we dat niet te zien kregen.
helemaal mee eens....dat heet opbouw....de karakters moeten zich nog vormen...ik vind het eerlijk gezegd een pré dat ze daar een beetje de tijd voor nemenquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ben ik nou de enige die deze aflevering wel te pruimen vond? Idd geen pief paf poef, maar een rustige opbouw. Probleem 1 is opgelost, in de volgende aflevering zullen ze wel wat te bikken moeten regelen. Zo leren we de karakters kennen en de acteurs leren ze een beetje spelen. Want ik herken me wel in sommige kritieken hierboven. Maar give it time guys.
voor de fun, verbeterde gatesquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:21 schreef mr4hughz het volgende:
Iets anders ... waarom zien de gates er elke keer weer anders uit? Als je seeder ships ze neergezet heeft,
waarom zijn ze elke keer anders?
Toegegeven dat die gate 1 v.d mooiste is alleen vraag me af waarom ze elke keer in a galaxy anders zijn. En waarom bewegen ? ik vind overgens de nieuwe gates ook wel grappigquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
voor de fun, verbeterde gates![]()
De atlantis gate was het beste want daar zaten helemaal geen bewegende delen meer in
Ze zijn op andere tijden neergezet, dus galaxies die eerder een gate hebben gekregen zijn, hebben oudere modellen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:32 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Toegegeven dat die gate 1 v.d mooiste is alleen vraag me af waarom ze elke keer in a galaxy anders zijn. En waarom bewegen ? ik vind overgens de nieuwe gates ook wel grappig
'Hello are the Ori'quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:45 schreef StateOfMind het volgende:
Hoewel ik van Universe nog helemaal niks gezien heb (ik wil eerst SG-1 (nu met seizoen 10 bezig) en Atlantis afronden) - en dus eigenlijk helemaal geen recht van spreken heb - vind ik dat sommigen het wel heel erg snel afserveren.
Het is namelijk een volledig nieuwe serie die pas 3 eps oud is. Te weinig imho om er nu al een goed oordeel over te vellen.
Nog even over de Ori: wat zeggen die Priors nou telkens precies? "Hello are the Ori" is het niet, maar wel iets in die strekking. Ik kan het niet goed verstaan.
Valt onder karakter opbouw denk ik, bij lost werken de flashbacks wel maar hier vind ik ze nog niet echt passenquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:54 schreef mirved het volgende:
In BSG was de drama meestal nog wel interessant maar hier vind ik het zo kunstmatig toegevoegd. Dat gezeik over zijn vader en dat gejank van die moeder waren echt niet interessant en zelf irritant. Als dit zo doorgaat dan haak ik wel af.
Flashbacks voor karakter opbouw vind ik prima, maar het probleem in SG:U is hoe ze de flashbacks doen. In Lost krijg je eerst opbouwend geluidje voor een flashback, hier switchen ze direct van live naar flashback scenes. Dit is soms best verwarrend. Okee, je weet dat als iemand het ene moment door de sahara loopt en het andere moment in een kerk zit dat het een flashback is, maar zo duidelijk is het niet altijd.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Valt onder karakter opbouw denk ik, bij lost werken de flashbacks wel maar hier vind ik ze nog niet echt passen
Maar haal dan in godsnaam een paar (scenario)schrijvers erbij die weten hoe ze karakters goed in een pilot neer moeten zetten, waardoor je er als kijker meer te weten over wilt komen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:00 schreef Abbadon het volgende:
[..]
helemaal mee eens....dat heet opbouw....de karakters moeten zich nog vormen...ik vind het eerlijk gezegd een pré dat ze daar een beetje de tijd voor nemen![]()
Hmm, dan de scene waarin O'Neill tot het briljante inzicht komt dat deze groep as-good-as-any-other is, omdat gedurende het hele Stargate-programma niemand ooit écht geschikt was om te jumpen. Ook behoorlijk tenenkrommend imo.....quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar haal dan in godsnaam een paar (scenario)schrijvers erbij die weten hoe ze karakters goed in een pilot neer moeten zetten, waardoor je er als kijker meer te weten over wilt komen.
Tot nu toe komt dat totaal niet uit de verf, de meeste karakters zijn tot dusver irritant, saai, nietszeggend of zo cliché (Greer met name) dat ze van mij volgende aflevering de kogel mogen krijgen en ik ze niet eens zou missen.
Die scène waarin 'de dochter' haar moeder op aarde vertelde over de dood van haar vader (de senator) was echt tenenkrommend slecht. En dan dat loos argument van die moeder om het hele stargate project openbaar te maken, tja daar hebben ze in de 10+ jaar dat het Stargate programma bestaat (en de duizenden mensen die er vanaf weten) vast nog nooit mee te maken gehad.
Waarschijnlijk zal de gate na 38 minuten dicht gegaanquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:04 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Hmm, dan de scene waarin O'Neill tot het briljante inzicht komt dat deze groep as-good-as-any-other is, omdat gedurende het hele Stargate-programma niemand ooit écht geschikt was om te jumpen. Ook behoorlijk tenenkrommend imo.....
Plus het feit dat het schip niet na 12 uren precies vertrekt omdat nog iemand met z'n arm in de gate zit en er blijkbaar een safety protocol voor is. Laat dan afwisselend mensen halverwege de gate staan en neem de tijd om zakken vol zuiverend beddingzand binnen te halen
Deze twee scenes, plus die van de moeder & dochter, vond ik wel dieptepunten.
Dat safety protocol was natuurlijk allang bekend, aangezien o'neill het ook deed in de ep 'Shades of Grey' van SG-1.quote:Plus het feit dat het schip niet na 12 uren precies vertrekt omdat nog iemand met z'n arm in de gate zit en er blijkbaar een safety protocol voor is.
Eens, dat was erg slechtquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die scène waarin 'de dochter' haar moeder op aarde vertelde over de dood van haar vader (de senator) was echt tenenkrommend slecht. En dan dat loos dreigement van die moeder om het hele stargate project openbaar te maken, tja daar hebben ze in de 10+ jaar dat het Stargate programma bestaat (en de duizenden mensen die er vanaf weten) vast nog nooit mee te maken gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |