quote:Op zondag 11 oktober 2009 00:24 schreef feelsgoodman het volgende:
Derde episode, en al meteen een semi-filler. Dood maar dan ook dood saai, een schande voor de Stargate-series. Hopelijk komen ze volgende week met iets boeiends anders hou ik het denk ik ook maar voor gezien.
Bah. Het lijkt wel Greys Anatomy in space. Zo veel drama, niet te geloven.
quote:Op zondag 11 oktober 2009 01:02 schreef WammesWaggel het volgende:
De lichamelijke aftakeling van RIchard Dean Anderson lijkt symbool te staan voor die van de SG reeks
Het zal wel een verwijzing zijn naar de Dust Devils op Mars, die een van de rovers toen op mysterieuze wijze van de ondergang gered hebbenquote:Op zondag 11 oktober 2009 00:29 schreef yavanna het volgende:
[..]
Stargate hoort SF te zijn, geen religieuze tranentrekker waar men het moet doen met een vaag zandwervelwindje.
De makers willen niet een SG1/Atlantis kloon maken (die gaan in prinicipe gewoon door met films).quote:Op zondag 11 oktober 2009 02:18 schreef dr.dunno het volgende:
klinkt alsof stargate atlantis een nogal onwaardige opvolger heeft gekregen, was dat nou nodig?
Ja, die cliffhanger. Slim gedaan, dat was nl precies wat deze aflevering nodig had.quote:Op zondag 11 oktober 2009 08:43 schreef DaFrenk het volgende:
tvp! op naar volgende week, hopelijk met meer van dat schip dat we in de laatste secondes zagen!
Ik had hem in eerste instantie niet eens gezien omdat ik het een minuut voor het einde wel gezien had.quote:Op zondag 11 oktober 2009 10:46 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Ja, die cliffhanger. Slim gedaan, dat was nl precies wat deze aflevering nodig had.
Zonder cliffhanger kijkt er namelijk helemaal geen hond meer volgende week
Ik vond het niet zo'n goeie aflevering....
Hallowed are the Ori.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:45 schreef StateOfMind het volgende:
Hoewel ik van Universe nog helemaal niks gezien heb (ik wil eerst SG-1 (nu met seizoen 10 bezig) en Atlantis afronden) - en dus eigenlijk helemaal geen recht van spreken heb - vind ik dat sommigen het wel heel erg snel afserveren.
Het is namelijk een volledig nieuwe serie die pas 3 eps oud is. Te weinig imho om er nu al een goed oordeel over te vellen.
Nog even over de Ori: wat zeggen die Priors nou telkens precies? "Hello are the Ori" is het niet, maar wel iets in die strekking. Ik kan het niet goed verstaan.
Haha, ja dat is waar.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:50 schreef unaco het volgende:
Best geloofwaardig hoor zo'n subspace communicatie link
Vraag is waarom ze niet zo'n steen gebruiken om Carter of Mckay door dat schip te laten wandelen. Kunnen ze daarna meteen wegvliegen, cloacken, en alles maken aan boord van het schip wat ze nodig hebben.
Nee je bent niet de enige... Ik heb het gisteren gezien en ik vond het een sterk begin voor een (hopelijk) leuk seizoen. Ik kan de 'nieuwe formule' wel waarderen. Te veel drama ? Volgens mij valt het erg mee... BSG was op dit punt nog veel erger en ook daar was het niet storend (sommige momenten uitgezonderdquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ben ik nou de enige die deze aflevering wel te pruimen vond? Idd geen pief paf poef, maar een rustige opbouw. Probleem 1 is opgelost, in de volgende aflevering zullen ze wel wat te bikken moeten regelen. Zo leren we de karakters kennen en de acteurs leren ze een beetje spelen. Want ik herken me wel in sommige kritieken hierboven. Maar give it time guys.
Dat was Rush.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:42 schreef JohnLocke het volgende:
Maar Greer als slechterik is dus een beetje een misleiding geweest? Het is een eikel, maar ik dacht echt dat hij iets sinisters had gedaan toen hij met de stenen naar SGC was gegaan, omdat we dat niet te zien kregen.
helemaal mee eens....dat heet opbouw....de karakters moeten zich nog vormen...ik vind het eerlijk gezegd een pré dat ze daar een beetje de tijd voor nemenquote:Op zondag 11 oktober 2009 12:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
Ben ik nou de enige die deze aflevering wel te pruimen vond? Idd geen pief paf poef, maar een rustige opbouw. Probleem 1 is opgelost, in de volgende aflevering zullen ze wel wat te bikken moeten regelen. Zo leren we de karakters kennen en de acteurs leren ze een beetje spelen. Want ik herken me wel in sommige kritieken hierboven. Maar give it time guys.
voor de fun, verbeterde gatesquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:21 schreef mr4hughz het volgende:
Iets anders ... waarom zien de gates er elke keer weer anders uit? Als je seeder ships ze neergezet heeft,
waarom zijn ze elke keer anders?
Toegegeven dat die gate 1 v.d mooiste is alleen vraag me af waarom ze elke keer in a galaxy anders zijn. En waarom bewegen ? ik vind overgens de nieuwe gates ook wel grappigquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:29 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
voor de fun, verbeterde gates![]()
De atlantis gate was het beste want daar zaten helemaal geen bewegende delen meer in
Ze zijn op andere tijden neergezet, dus galaxies die eerder een gate hebben gekregen zijn, hebben oudere modellen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:32 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Toegegeven dat die gate 1 v.d mooiste is alleen vraag me af waarom ze elke keer in a galaxy anders zijn. En waarom bewegen ? ik vind overgens de nieuwe gates ook wel grappig
'Hello are the Ori'quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:45 schreef StateOfMind het volgende:
Hoewel ik van Universe nog helemaal niks gezien heb (ik wil eerst SG-1 (nu met seizoen 10 bezig) en Atlantis afronden) - en dus eigenlijk helemaal geen recht van spreken heb - vind ik dat sommigen het wel heel erg snel afserveren.
Het is namelijk een volledig nieuwe serie die pas 3 eps oud is. Te weinig imho om er nu al een goed oordeel over te vellen.
Nog even over de Ori: wat zeggen die Priors nou telkens precies? "Hello are the Ori" is het niet, maar wel iets in die strekking. Ik kan het niet goed verstaan.
Valt onder karakter opbouw denk ik, bij lost werken de flashbacks wel maar hier vind ik ze nog niet echt passenquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:54 schreef mirved het volgende:
In BSG was de drama meestal nog wel interessant maar hier vind ik het zo kunstmatig toegevoegd. Dat gezeik over zijn vader en dat gejank van die moeder waren echt niet interessant en zelf irritant. Als dit zo doorgaat dan haak ik wel af.
Flashbacks voor karakter opbouw vind ik prima, maar het probleem in SG:U is hoe ze de flashbacks doen. In Lost krijg je eerst opbouwend geluidje voor een flashback, hier switchen ze direct van live naar flashback scenes. Dit is soms best verwarrend. Okee, je weet dat als iemand het ene moment door de sahara loopt en het andere moment in een kerk zit dat het een flashback is, maar zo duidelijk is het niet altijd.quote:Op zondag 11 oktober 2009 18:52 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Valt onder karakter opbouw denk ik, bij lost werken de flashbacks wel maar hier vind ik ze nog niet echt passen
Maar haal dan in godsnaam een paar (scenario)schrijvers erbij die weten hoe ze karakters goed in een pilot neer moeten zetten, waardoor je er als kijker meer te weten over wilt komen.quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:00 schreef Abbadon het volgende:
[..]
helemaal mee eens....dat heet opbouw....de karakters moeten zich nog vormen...ik vind het eerlijk gezegd een pré dat ze daar een beetje de tijd voor nemen![]()
Hmm, dan de scene waarin O'Neill tot het briljante inzicht komt dat deze groep as-good-as-any-other is, omdat gedurende het hele Stargate-programma niemand ooit écht geschikt was om te jumpen. Ook behoorlijk tenenkrommend imo.....quote:Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar haal dan in godsnaam een paar (scenario)schrijvers erbij die weten hoe ze karakters goed in een pilot neer moeten zetten, waardoor je er als kijker meer te weten over wilt komen.
Tot nu toe komt dat totaal niet uit de verf, de meeste karakters zijn tot dusver irritant, saai, nietszeggend of zo cliché (Greer met name) dat ze van mij volgende aflevering de kogel mogen krijgen en ik ze niet eens zou missen.
Die scčne waarin 'de dochter' haar moeder op aarde vertelde over de dood van haar vader (de senator) was echt tenenkrommend slecht. En dan dat loos argument van die moeder om het hele stargate project openbaar te maken, tja daar hebben ze in de 10+ jaar dat het Stargate programma bestaat (en de duizenden mensen die er vanaf weten) vast nog nooit mee te maken gehad.
Waarschijnlijk zal de gate na 38 minuten dicht gegaanquote:Op maandag 12 oktober 2009 00:04 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Hmm, dan de scene waarin O'Neill tot het briljante inzicht komt dat deze groep as-good-as-any-other is, omdat gedurende het hele Stargate-programma niemand ooit écht geschikt was om te jumpen. Ook behoorlijk tenenkrommend imo.....
Plus het feit dat het schip niet na 12 uren precies vertrekt omdat nog iemand met z'n arm in de gate zit en er blijkbaar een safety protocol voor is. Laat dan afwisselend mensen halverwege de gate staan en neem de tijd om zakken vol zuiverend beddingzand binnen te halen
Deze twee scenes, plus die van de moeder & dochter, vond ik wel dieptepunten.
Dat safety protocol was natuurlijk allang bekend, aangezien o'neill het ook deed in de ep 'Shades of Grey' van SG-1.quote:Plus het feit dat het schip niet na 12 uren precies vertrekt omdat nog iemand met z'n arm in de gate zit en er blijkbaar een safety protocol voor is.
Eens, dat was erg slechtquote:Op zondag 11 oktober 2009 20:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die scčne waarin 'de dochter' haar moeder op aarde vertelde over de dood van haar vader (de senator) was echt tenenkrommend slecht. En dan dat loos dreigement van die moeder om het hele stargate project openbaar te maken, tja daar hebben ze in de 10+ jaar dat het Stargate programma bestaat (en de duizenden mensen die er vanaf weten) vast nog nooit mee te maken gehad.
Ze hadden er toch maar een stuk of 6 die eenmalig te gebruiken waren?quote:Op maandag 12 oktober 2009 02:00 schreef mvt het volgende:
Ik vind alleen die stones niet echt passen in het hele verhaal.
Hierdoor is er opeens weer contact met de SG:C, terwijl het verhaal juist anders moest zijn omdat er een groep zat die niet geschikt was voor de missie, zoals Atlantis. Nu is de hulp van buitenaf alsnog in te roepen. Zoals iemand al zei, wissel even met carter en McKay can lichaam en je bent er. Aan de andere kant, mooie manier om alsnog gastoptredens in te bouwen.
Misschien, maar als die op zijn worden ze wel weer naar een planeet gestuurd waar een paar nieuwe steentjes liggen....quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze hadden er toch maar een stuk of 6 die eenmalig te gebruiken waren?
Nee, daar is helemaal niks over gezegd. In principe kunnen ze die stenen onbeperkt gebruiken.quote:Op maandag 12 oktober 2009 10:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ze hadden er toch maar een stuk of 6 die eenmalig te gebruiken waren?
Zullen we dan maar zeuren over hoe irritant Eli wel niet is? Waar blijkt nou uit dat ie zogenaamd hoogbegaafd moet zijn?quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef unaco het volgende:
Zullen we nu stoppen met het zeuren over die geweldige stenen?![]()
Die dingen gaan nog heel erg belangrijk worden in deze serie, so get used to it/
Die verhaallijn moet zich natuurlijk nog goed ontwikkelenquote:Op maandag 12 oktober 2009 12:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Zullen we dan maar zeuren over hoe irritant Eli wel niet is? Waar blijkt nou uit dat ie zogenaamd hoogbegaafd moet zijn?
Ik vraag me af of hij dat in de serie nu juist wel zo hoogbegaafd moet zijn. Ik vind hem meer het type 'bijdehandte nerd' (Misschien komt dat ook omdat ik exact zo iemand in m'n klas had zitten op de middelbare school.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
Zullen we dan maar zeuren over hoe irritant Eli wel niet is? Waar blijkt nou uit dat ie zogenaamd hoogbegaafd moet zijn?
Ik vond het ook okay hoor. Maar laat het maar aan FOK! over om een serie binnen 3 afleveringen te beoordelen, af te branden en af te serveren.quote:Op zondag 11 oktober 2009 12:24 schreef DappereDodo77 het volgende:
Op het forum van Syfy is men gemiddeld genomen nou ook niet bepaald enthousiast.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vond het ook okay hoor. Maar laat het maar aan FOK! over om een serie binnen 3 afleveringen te beoordelen, af te branden en af te serveren..
Sommige mensen hier moeten echt eens aan verwachtings management doen ofzo..
Ik vind Eli niet irritant hoor. En dat je nog niet veel gezien hebt van het hoogbegaafd zijn, komt natuurlijk omdat Eli gewoon een slacker is. Hij heeft de kansen niet aangepakt die hij gekregen heeft om iets van z'n leven te maken, bv. stoppen bij MIT. Nu gaat hij geforceerd worden om gebruik te maken van z'n intelligentie.quote:Op maandag 12 oktober 2009 12:53 schreef athlonkmf het volgende:
[..]
De pilot zou net super goed moeten zijn. Ze hebben heel veel maanden de tijd gehad om die voor te bereiden en het is hetgene dat op mensen indruk zou moeten maken zodat ze verder kijken. Als de pilot al niet goed is wat zegt dat dan wel niet over de rest.quote:Op maandag 12 oktober 2009 15:07 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik vond het ook okay hoor. Maar laat het maar aan FOK! over om een serie binnen 3 afleveringen te beoordelen, af te branden en af te serveren..
Sommige mensen hier moeten echt eens aan verwachtings management doen ofzo..
Dat wordt niet zomaar verzonnen, O'neill hield op dezelfde manier de gate open in de ep 'Shades of Grey' van SG-1.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:19 schreef marcel-o het volgende:
En ja, dat er op t eind ineens iets wordt verzonnen om een paar sec tijd te winnen(arm door de gate) is wel te verwachten in een serie als dit.
k denk dat deze serie een combi gaat worden van ST: Voyager en SG: Atlantis
Dat is allemaal natuurlijk geheel subjectief, ik heb genoten van de pilot, tuurlijk is er altijd wel wat op aan te merken, maar sommige reacties hier vind ik wel erg overdreven.quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:32 schreef mirved het volgende:
[..]
De pilot zou net super goed moeten zijn. Ze hebben heel veel maanden de tijd gehad om die voor te bereiden en het is hetgene dat op mensen indruk zou moeten maken zodat ze verder kijken. Als de pilot al niet goed is wat zegt dat dan wel niet over de rest.
Yep een beetje het genie van McKay met het jongensachtige van Daniel in het begin.quote:Op maandag 12 oktober 2009 17:19 schreef marcel-o het volgende:
zo
net EP 3 gezien.
Wel aardig alleen dat drama gedoe hoeft van mij niet.
Die Eli doet me denken aan McKay, k denk ook wel dat hij die rol gaat "overnemen"![]()
ah my bad..quote:Op maandag 12 oktober 2009 20:56 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Dat wordt niet zomaar verzonnen, O'neill hield op dezelfde manier de gate open in de ep 'Shades of Grey' van SG-1.
SG1 en SGA hadden enerzijds de globale verhaallijn in een deel van de afleveringen en anderzijds vermakelijke actie in de 'filler' afleveringen. Er zat wel wat oppervlakkige karakterontwikkeling in, maar het bleef toch voornamelijk een beetje luchtig vermaak m.i. Bij SGU ligt de nadruk meer op het drama aspect (Het zou me niets verbazen als de financiën daarbij enigszins een rol hebben gespeeld). Dat kan best aardig zijn en de serie is natuurlijk pas net begonnen, maar ik vind de personages m.u.v. Rush tot nu toe nogal karikaturaal en SGU doet vooralsnog een beetje aan als GTST in space.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:01 schreef suus84 het volgende:
Ik moet echt nog heel erg wennen aan de nieuwe serie... ben er nog niet uit of ik hem nou eigenlijk leuk vind of niet, maar dat had ik met SGA in het begin ook
Dat was in de aflevering dat een ascended ancien(Orlin)t in samantha's huis was. Hij had toen een hele zooi spul gekocht en daarvan een kleine gate gemaakt om naar een planeet te gaan om een wapentest te voorkomen.quote:Op maandag 12 oktober 2009 21:19 schreef marcel-o het volgende:
[..]
ah my bad..
k heb niet alles van SG1 gezien blijkbaar.
k bedoel meer, dat het wel-heel-toevallig is dat het schip dan ook niet weggaat zolang de gate open is.
wat ik me heel vaag kan herinneren van SG1 is een scene dat een van de spelers in een soort trance was, een gate maakte van koperdraad enz. en kwam op een plek terecht waar ze nog lang niet aan toe waren, was dat toen ook een chevron meer?
Agh dit waren gewoon afleveringen om je te laten wennen aan de characters ipv er meteen volop actie in te gooien. Dat kleine schip dat er op het laatste af jumpt duidt er al aardig op dat we binnenkort een paar baddies/allies te zien gaan krijgenquote:Op maandag 12 oktober 2009 21:32 schreef Monolith het volgende:
[..]
SG1 en SGA hadden enerzijds de globale verhaallijn in een deel van de afleveringen en anderzijds vermakelijke actie in de 'filler' afleveringen. Er zat wel wat oppervlakkige karakterontwikkeling in, maar het bleef toch voornamelijk een beetje luchtig vermaak m.i. Bij SGU ligt de nadruk meer op het drama aspect (Het zou me niets verbazen als de financiën daarbij enigszins een rol hebben gespeeld). Dat kan best aardig zijn en de serie is natuurlijk pas net begonnen, maar ik vind de personages m.u.v. Rush tot nu toe nogal karikaturaal en SGU doet vooralsnog een beetje aan als GTST in space.
Volgens mij is duidelijk aangegeven dat er in SGU geen sprake gaat zijn van een 'grote vijand' zoals die er in SG1 en SGA wel waren. Zie bijvoorbeeld dit interview met Wright en Cooper. Nou is een grotere nadruk op drama op zich niet zo erg, maar vooralsnog is het eerder erg melodramatisch.quote:Op maandag 12 oktober 2009 22:36 schreef MrFl0ppY het volgende:
[..]
Agh dit waren gewoon afleveringen om je te laten wennen aan de characters ipv er meteen volop actie in te gooien. Dat kleine schip dat er op het laatste af jumpt duidt er al aardig op dat we binnenkort een paar baddies/allies te zien gaan krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |