Dit begon ik me dus ook af te vragen. beetje raar dat ik me dat nu pas af vraag, want het is best een grote plothole. Is er al een verklaring voor gegeven die ik gemist heb?quote:Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef mvt het volgende:
[..]
nee dus
Iets anders wat me nu een beetje opvalt is dat ze uit hyperspace komen en dan schijnbaar een planeet zien met stargate en die kunnen ze dailen. Dus hier wordt de stargate meer gebruikt voor lokaal transport ipv naar ander zonnestelsels te komen.
Eigenlijk lijkt het nu meer op het oude Goa'uld ringtransport systeem. Zal dat nog beter worden?
Wie zegt dat er DHD's moeten zijn dan? Zoals het nu lijkt kunnen die gate's alleen via dat remote geval bestuurd worden.quote:Op zondag 1 november 2009 18:30 schreef Mirel het volgende:
Ja dat is ook raar. Ik zou gokken dat het een gatenetwerk is die niet af is, want ze hebben (nog) geen DHD's. Als ze die al niet meer gaan uitleggen dan wordt helemaal vreemd.
Volgens mij hebben ze geen controle over welke gate ze kunnen dialen, de Destiny kiest een gate en volgens mij een aantal alternatieven.quote:Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef mvt het volgende:
[..]
nee dus
Iets anders wat me nu een beetje opvalt is dat ze uit hyperspace komen en dan schijnbaar een planeet zien met stargate en die kunnen ze dailen. Dus hier wordt de stargate meer gebruikt voor lokaal transport ipv naar ander zonnestelsels te komen.
Eigenlijk lijkt het nu meer op het oude Goa'uld ringtransport systeem. Zal dat nog beter worden?
Waarom zouden ze een stargate netwerk aanleggen die niemand behalve de Ancients kan gebruiken?quote:Op zondag 1 november 2009 19:18 schreef Johnny Blaze het volgende:
[..]
Wie zegt dat er DHD's moeten zijn dan? Zoals het nu lijkt kunnen die gate's alleen via dat remote geval bestuurd worden.
[..]
Volgens mij hebben ze geen controle over welke gate ze kunnen dialen, de Destiny kiest een gate en volgens mij een aantal alternatieven.
Om misbruik te voorkomen?quote:Op zondag 1 november 2009 20:11 schreef Mirel het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een stargate netwerk aanleggen die niemand behalve de Ancients kan gebruiken?
Denk het niet. Je hebt toch specifieke omstandigheden nodig om naar de Destiny te kunnen dialen, die zullen vast niet op die random planeten aanwezig zijn.quote:Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef mvt het volgende:
[..]
nee dus
Omdat alleen de Ancients er gebruik van maken, het was niet specifiek bedoel voor anderen, lijkt me.quote:Op zondag 1 november 2009 20:11 schreef Mirel het volgende:
[..]
Waarom zouden ze een stargate netwerk aanleggen die niemand behalve de Ancients kan gebruiken?
ja die is erquote:Op vrijdag 30 oktober 2009 12:10 schreef mr4hughz het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, wellicht ook een ras wat ze tijdens FTL aanvalt
ps FTL has to fail sometime, not a question IF but When
Vind eigenlijk wel intressant wat er allemaal "onboard" gaat bevinden .. zou er een gek op internet zijn die een beetje een kaart van de Destiny gemaakt heeft aan de hand van de afleveringen .. ?
En dan het antwoord op een vraag hoe hij de screenshots maakt:quote:Op maandag 2 november 2009 10:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
ja die is er![]()
zie dit topic http://forums.spacebattles.com/showthread.php?p=4350130
en hieronder de screens uit het topic.
later komt hij wel terug op de afmetingen van de destiny
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Maar hij doet het wel en gaat nog rekenen ook:quote:Vdub doesn't support the filetype (mkv or mp4). VLC has no frame-by-frame feature. Which means I'm stuck doing the old "click-really fast on the pause and play button to mimick a frame-by-frame feature". It's not something I particularly enjoy.
quote:Alright, I've redone the scaling using the torso-sizes in the shuttle to get a better estimate of what lengths we're talking about. This is still far from perfect, the perspective is off in the shuttle picture, and there's no way to tell precisely if I've used the same relative positions on Carlyle's body as refrense points in the two pics, though I did use his elbows as an indicator, which should bring it fairly close. But even then he's hunching his head, so...
In any case, the 173 cm figure was based on his height as stated in the IMDB. Note that I forgot to put in the comma in the 173 figure when I typed it out. I did use 1.73 meters when running the numbers though.
The conclusion is that we're talking about ~11 meters between the lights on the shuttle. Which would mean the Destiny is about 548 meters wide.
Here are the scalings (in a non-lossy compressed format):
Reactie:quote:Episode 4 would seem to confirm that Ancient technology is indeed being used to enhance the bustline of female SGC soldiers.
Reactie:quote:Ancient technology is amazing, even through the tv screen it did the same to my pants!
quote:I'd check your TV's radiations readings. Those are some weird andro-particles there.
Nice manquote:Op maandag 2 november 2009 10:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
ja die is er![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 2 november 2009 10:52 schreef Dulk het volgende:
[..]
ja die is er![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die komt vanavond pas op tv dus morgen beschikbaarquote:Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef mr4hughz het volgende:
nieuwe ep al gespot ?
Oh vandaar, ik dacht gisteren. Nog even wachten dus.quote:Op vrijdag 6 november 2009 17:48 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
Die komt vanavond pas op tv dus morgen beschikbaar
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |