abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 november 2009 @ 18:30:10 #276
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74284699
Ja dat is ook raar. Ik zou gokken dat het een gatenetwerk is die niet af is, want ze hebben (nog) geen DHD's. Als ze die al niet meer gaan uitleggen dan wordt helemaal vreemd.
When all else fails, you always have delusion.
  zondag 1 november 2009 @ 18:43:28 #277
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74285113
quote:
Op zondag 1 november 2009 17:51 schreef mvt het volgende:

[..]

nee dus

Iets anders wat me nu een beetje opvalt is dat ze uit hyperspace komen en dan schijnbaar een planeet zien met stargate en die kunnen ze dailen. Dus hier wordt de stargate meer gebruikt voor lokaal transport ipv naar ander zonnestelsels te komen.
Eigenlijk lijkt het nu meer op het oude Goa'uld ringtransport systeem. Zal dat nog beter worden?
Dit begon ik me dus ook af te vragen. beetje raar dat ik me dat nu pas af vraag, want het is best een grote plothole. Is er al een verklaring voor gegeven die ik gemist heb?
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_74285221
Deze aflevering deed mij ook wel een beetje aan Star Trek TNG denken met dat "zand wezen" alleen zou het in TNG een secundaire verhaallijn zijn terwijl het in Universe zo'n beetje het gehele verhaal was.
Zonde.
pi_74286168
quote:
Op zondag 1 november 2009 18:30 schreef Mirel het volgende:
Ja dat is ook raar. Ik zou gokken dat het een gatenetwerk is die niet af is, want ze hebben (nog) geen DHD's. Als ze die al niet meer gaan uitleggen dan wordt helemaal vreemd.
Wie zegt dat er DHD's moeten zijn dan? Zoals het nu lijkt kunnen die gate's alleen via dat remote geval bestuurd worden.
quote:

[..]

nee dus

Iets anders wat me nu een beetje opvalt is dat ze uit hyperspace komen en dan schijnbaar een planeet zien met stargate en die kunnen ze dailen. Dus hier wordt de stargate meer gebruikt voor lokaal transport ipv naar ander zonnestelsels te komen.
Eigenlijk lijkt het nu meer op het oude Goa'uld ringtransport systeem. Zal dat nog beter worden?
Volgens mij hebben ze geen controle over welke gate ze kunnen dialen, de Destiny kiest een gate en volgens mij een aantal alternatieven.

[ Bericht 44% gewijzigd door Johnny Blaze op 01-11-2009 19:24:02 ]
  zondag 1 november 2009 @ 20:11:09 #280
87680 Mirel
pi_74288300
quote:
Op zondag 1 november 2009 19:18 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]

Wie zegt dat er DHD's moeten zijn dan? Zoals het nu lijkt kunnen die gate's alleen via dat remote geval bestuurd worden.
[..]

Volgens mij hebben ze geen controle over welke gate ze kunnen dialen, de Destiny kiest een gate en volgens mij een aantal alternatieven.
Waarom zouden ze een stargate netwerk aanleggen die niemand behalve de Ancients kan gebruiken?
  zondag 1 november 2009 @ 20:29:14 #281
17061 mvt
blame Canada
pi_74289262
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:11 schreef Mirel het volgende:

[..]

Waarom zouden ze een stargate netwerk aanleggen die niemand behalve de Ancients kan gebruiken?
Om misbruik te voorkomen?
We were to understand there would be pie and punch?
pi_74290548
quote:

[..]

nee dus

Denk het niet. Je hebt toch specifieke omstandigheden nodig om naar de Destiny te kunnen dialen, die zullen vast niet op die random planeten aanwezig zijn.
pi_74291143
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:11 schreef Mirel het volgende:

[..]

Omdat alleen de Ancients er gebruik van maken, het was niet specifiek bedoel voor anderen, lijkt me.
  zondag 1 november 2009 @ 21:27:41 #284
87680 Mirel
pi_74293173
Dat past niet bij het principe. En die Ancients hadden vast wel goede hyperdrives. Als ze het alleen al voor zichzelf hebben gemaakt zodat ze 1000 jaar later ergens superver naartoe kunnen gaten, dan is dat wel een reden, maar niet een goede vind ik.
pi_74294055
Welk principe bedoel je? De ancients hebben de gates puur voor henzelf gemaakt, niet zodat anderen er gebruik van konden maken
  zondag 1 november 2009 @ 21:46:48 #286
87680 Mirel
pi_74294542
Ze waren altijd zo gericht op ander leven en seeden van leven overal etc. Die gates horen daar ook bij vind ik. Maar ja, beide meningen zijn nooit ergens bevestigd, dus ja.

Maar ja, ookal is het voor hunzelf, dan is het nog vrij onhandig om geen DHD erbij te zetten.
pi_74295528
Zoals iemand hierboven zegt kan het best zo zijn dat ze misbruik wilden voorkomen.
De ancients hebben alleen in pegasus en de milky way leven gemaakt, in de eerste door mensen te droppen op diverse planeten en in de 2de via het wapen op Dakara. De Destiny is in ieder geval niet gelanceerd met het doel om leven te creeren, puur een manier zodat de ancients andere melkwegstelses konden ontdekken.
pi_74308680
quote:
Op vrijdag 30 oktober 2009 12:10 schreef mr4hughz het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, wellicht ook een ras wat ze tijdens FTL aanvalt
ps FTL has to fail sometime, not a question IF but When

Vind eigenlijk wel intressant wat er allemaal "onboard" gaat bevinden .. zou er een gek op internet zijn die een beetje een kaart van de Destiny gemaakt heeft aan de hand van de afleveringen .. ?
ja die is er
zie dit topic http://forums.spacebattles.com/showthread.php?p=4350130
en hieronder de screens uit het topic.

later komt hij wel terug op de afmetingen van de destiny

namaste
pi_74338247
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:52 schreef Dulk het volgende:

[..]

ja die is er

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan het antwoord op een vraag hoe hij de screenshots maakt:
quote:
Vdub doesn't support the filetype (mkv or mp4). VLC has no frame-by-frame feature. Which means I'm stuck doing the old "click-really fast on the pause and play button to mimick a frame-by-frame feature". It's not something I particularly enjoy.
Maar hij doet het wel en gaat nog rekenen ook:
quote:
Alright, I've redone the scaling using the torso-sizes in the shuttle to get a better estimate of what lengths we're talking about. This is still far from perfect, the perspective is off in the shuttle picture, and there's no way to tell precisely if I've used the same relative positions on Carlyle's body as refrense points in the two pics, though I did use his elbows as an indicator, which should bring it fairly close. But even then he's hunching his head, so...

In any case, the 173 cm figure was based on his height as stated in the IMDB. Note that I forgot to put in the comma in the 173 figure when I typed it out. I did use 1.73 meters when running the numbers though.

The conclusion is that we're talking about ~11 meters between the lights on the shuttle. Which would mean the Destiny is about 548 meters wide.

Here are the scalings (in a non-lossy compressed format):

Maar er zitten wel meer gekken daar:
Opmerking:
quote:
Episode 4 would seem to confirm that Ancient technology is indeed being used to enhance the bustline of female SGC soldiers.
Reactie:
quote:
Ancient technology is amazing, even through the tv screen it did the same to my pants!
Reactie:
quote:
I'd check your TV's radiations readings. Those are some weird andro-particles there.
pi_74339916
quote:

[..]

ja die is er

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice man
Beneath the gold, bitter steel
  dinsdag 3 november 2009 @ 21:20:30 #291
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_74364324
quote:

[..]

ja die is er

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:01:53 #292
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74366221
.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  vrijdag 6 november 2009 @ 11:42:25 #293
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_74448184
WutDaFuk??

Tsja als de plotline so dun is dan ga je dit doen......ik mis de suspens en donkere, beklemmende sfeer van BSG

Doe iets!!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:42:32 #294
243307 mr4hughz
I dream bits and bytes
pi_74460171
nieuwe ep al gespot ?
I know the difference between MS and *nix therefore I am, My father was a nerd, My childeren are Nerds so guess what !
ik wel lieffff en knuffelig als je niet een vervelende (l)user bent
  vrijdag 6 november 2009 @ 17:48:43 #295
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_74460380
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:42 schreef mr4hughz het volgende:
nieuwe ep al gespot ?
Die komt vanavond pas op tv dus morgen beschikbaar
pi_74474998
Laten we hopen dat het dit keer wel een leuke aflevering is, anders heb ik straks weinig hoop voor deze serie.
pi_74477165
Hij was wel leuk, er is nog enige hoop
Beneath the gold, bitter steel
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 10:29:41 #298
9859 crew  Karina
Woman
pi_74477316
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:48 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

Die komt vanavond pas op tv dus morgen beschikbaar
Oh vandaar, ik dacht gisteren. Nog even wachten dus.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74481740
Ben nu bezig aan het downloaden. Zo te zien kan het een leuke aflevering worden.

Young, Eli, and Chloe use the Ancient communication device to contact Earth. Telford takes over command of the Destiny during the switch, while Williams and O'Neill inform the trio about a potentially dangerous plan that could bring them all back to Earth
pi_74481889
Vond er vrij weinig aan :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')