abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73552542
Situatie:

Jongen in discotheek die rondspringt en irritant doet, binnen een uur gooit 'ie 2x bier uit m'n handen. Ik spreek hem hier op aan, dat ie wel sorry mag zeggen en niet zo opgefokt moet doen. Vrienden zijn met hem aan het praten en er is wat gepraat heen en weer, waaruit blijkt dat het niet heel vriendschappelijk is. Hij wordt alleen maar agressiever, waarop ik er bij kom en zegn dat ie gewoon normaal moet doen.

Binnen een paar seconden slaat 'ie me op m'n oog. Er ging geen geduw of wat dan ook aan vooraf, alleen wat verbale uitingen, geen schelden ofzo. Werknemers springen er tussen, en het was afgelopen. Ik sta er nog wat verbouwereerd bij en merk dat huid onder m'n oog is open gesprongen en ik bloed.

Nu dag later, ik heb lichamelijk niet echt ergens last van alleen m'n oog is blauw en dik. Sommigen zeggen dat ik aangifte moet doen, anderen zeggen dat het geen zin heeft. Er wordt nog naar de camerabeelden gekeken, maar kans is niet heel groot dat hieruit wat blijkt.

Ik wil niet dat het uit de hand gaat lopen, want dan wordt het alleen maar erger dat heb ik bij een vriend meegemaakt die aangifte deed, andere opeens ook en ze beiden moesten betalen. Ik heb alleen vrienden als getuige, maar dat heeft hij natuurlijk ook en dan is het woord tegen woord, hoewel mijn oog ook wel wat zegt natuurlijk. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet juist dat iemand je zomaar ongestraft een blauw oog slaat.

Wat zouden jullie doen?
pi_73552578
Doen
You dream it, I live it.
pi_73552586
Zijn huis trakteren op Molotovtjes.
Dat is mijn mening en daar moet u het maar mee doen.
pi_73552602
Waarom is de kans niet groot dat er op de camerabeelden iets staat?
Noot noot.
pi_73552606
Aangifte doen kan altijd, of het zin heeft is een andere vraag.

1.) Bewijs is moeilijk
2.) Persoon in kwestie is niet of nauwelijks te vinden
3.) de vraag is nog maar of de politie er tijd in wil gaan steken om het op te lossen.
No Guts, No Glory
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 17:59:57 #6
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_73552608
M'n verlies nemen en een stoer verhaal verzinnen.

Denk dat aangifte weinig nut heeft in deze situatie.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:00:54 #7
261659 Folmer
To fly, or to fall?
pi_73552637
Vrienden van jou die getuigen + misschien camerabeelden + blauw oog als bewijs
VS
Vrienden van hem die getuigen.

Ik zeg doen!

zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:01:52 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_73552660
Weet je wie het is/hoe hij heet?
The love you take is equal to the love you make.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:01:52 #9
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_73552661
Altijd aangifte doen.. Schade vergoeding eisen.. 500 tot 2000 euro heb je zo..
pi_73552686
Je hebt er van die gasten tussenzitten die je helemaal kapot maken als je aangifte doet.

bij je huis gaan staan e.d. je opwachten, autobanden leksteken, je nog een keer slaan als je ze je tegenkomen.

Dusja daar ben ik altijd een beetje bang voor in zulke situaties. De wereld zit vol met gekken.
Ook wel: rooOOOOOoOooOU)( *@)(P!I@ 1U ioTJHih genoemd.
  PR/Manusje van alles zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:02:56 #11
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_73552693
die vent nog eens opzoeken
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:04:03 #12
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_73552721
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:02 schreef RoOoYtJuH het volgende:
Je hebt er van die gasten tussenzitten die je helemaal kapot maken als je aangifte doet.

bij je huis gaan staan e.d. je opwachten, autobanden leksteken, je nog een keer slaan als je ze je tegenkomen.

Dusja daar ben ik altijd een beetje bang voor in zulke situaties. De wereld zit vol met gekken.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:04:41 #13
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_73552733
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_73552807
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:04 schreef cerror het volgende:
[ afbeelding ]
Ik was even bang dat ik 't moest doen.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_73552918
vind dit een typisch geval waar je aangifte van moet doen, wat denkt zo'n # wel niet, vind het geen normal gedrag en daar mag hij best op aangesproken worden.
geweld neem ik erg serieus, wat mij betreft per definitie zinloos, elke vorm van geweld, dus gewoon serieus op reageren, meteen afleren die onzin.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_73553233
Ik zou ook aangifte doen.
Hallon!
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 18:26:26 #17
186157 reetveter
Sex is my workout
pi_73553273
Pak hem dan gewoon zelf terug.
I never workout
pi_73553866
Jup zou ook aangifte doen.
suc6 er verder mee
pi_73553939
Geen aangifte doen. Dit zijn nu juist de tijdverslindende bezigheden voor agenten die niks opleveren. Ook voor jezelf niet.

Face it en zorg ervoor dat je zo iemand de volgende keer gewoon meteen een tik terug geeft.
pi_73554230
Nou, de reacties hier zijn al net zo verschillend als degene die ik gewoon vraag.
Camerabeelden blijkt inderdaad uit dat hij een tijdje met m'n vrienden staat te praten en dat ik er dan tussen kom en al snel een klap krijg (denk na zo'n 20 seconden ofzo).

Vraag is vooral wat ik ermee bereik door aangifte te doen, aangezien ik ook wel beetje bevreesd ben voor represailles en ik geen zin heb om altijd uit te kijken met uitgaan of waar dan ook. Hij woont overigens een paar kilometer bij me vandaan.
pi_73554286
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:57 schreef Bintouw het volgende:
Nou, de reacties hier zijn al net zo verschillend als degene die ik gewoon vraag.
Camerabeelden blijkt inderdaad uit dat hij een tijdje met m'n vrienden staat te praten en dat ik er dan tussen kom en al snel een klap krijg (denk na zo'n 20 seconden ofzo).

Vraag is vooral wat ik ermee bereik door aangifte te doen, aangezien ik ook wel beetje bevreesd ben voor represailles en ik geen zin heb om altijd uit te kijken met uitgaan of waar dan ook. Hij woont overigens een paar kilometer bij me vandaan.
Dus je kent hem gewoon
You dream it, I live it.
pi_73554618
Nee, ik ken hem niet, zag hem gisteren voor het eerst. Ik heb geïnformeerd bij anderen wie het is.
pi_73554950
geef hem aan, vraag schadevergoeding, koop een patatje.
-edit- Sig niet toegestaan, niet terugplaatsen-
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 19:29:16 #24
100642 S1nn3rz
Provocato ergo sum
pi_73555245
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:57 schreef Bintouw het volgende:

Juist door geen aangifte te doen denkt dit soort uitschot dat het straffeloos kan. Volgende keer is het een mes tussen je ribben.
Je blauwe oog is bewijs genoeg icm een aantal getuigen. Van je oog zal een foto gemaakt worden als bewijs, hij zal een uitnodiging op het bureau krijgen om een verklaring af te leggen.

Je bent oliedom als je dit gewoon laat gaan.
From feudal serf to spender.
pi_73555298
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 19:29 schreef S1nn3rz het volgende:

[..]

Juist door geen aangifte te doen denkt dit soort uitschot dat het straffeloos kan.

Je bent oliedom als je dit gewoon laat gaan.
Niks meer, niks minder.
Dit, dus.
pi_73555474
Ik denk dat je wel aangifte kunt doen.

Wel vind ik het apart dat jij het nodig vond je ermee te bemoeien toen hij een woordenwisseling met z'n vrienden had, terwijl je hem al twee keer eerder minder plezierig gesproken hebt. Geweld is nooit goed, maar dit is het ook wel een beetje opzoeken imo
The rock candy's melted, only diamonds now remain
pi_73555869
Altijd lastig, als je wist dat het verder geen gevolgen zou hebben dan uiteraard aangifte. De vraag is natuurlijk wel wat je denkt met de aangifte te bereiken.
"Sometimes you eat the bear, and sometimes the bear eats you."
pi_73556289
Hij had een woordenwisseling met mijn vrienden, dat had ik dan niet zo duidelijk verwoord. Ik hield me afzijdig, totdat hij iets gezegd had tegen mijn vrienden over mij dat 'ie mij niet mocht ofzo en dat ik het maar recht in z'n gezicht moest zeggen.

Ik ben niet roomser dan de Paus, maar toen gaf ik dus aan dat 'ie niet zo opgefokt moest doen of dat hij iemand wilde gaan slaan. Dat ging dus allemaal binnen een tijdsbestek van circa 10 seconden, geen geduw of waarschuwing, maar toen was het dus pats boem. Totaal onverwacht, want ik heb die jongen over de hele avond misschien 1 minuut gesproken in totaal en had niet door dat ie zo agressief was, was er meer nonchalant over (tot die klap uiteraard). Natuurlijk niet slim van mij en m'n vrienden achteraf hadden we gewoon geen aandacht aan moeten schenken, maar daar gaat het in dit geval niet om. Het is misschien wat raar om over mezelf te zeggen, maar ik heb nog nooit iets gehad dat ook maar een beetje op ruzie lijkt, ik ben het tegenovergestelde van agressief.
pi_73556904
Je weet waar hij woont en het komt niet in je op hem een bezoekje te brengen?
pi_73557085
Aangifte doen.

Ik heb ook een keer zoiets gehad, een gast die ik niet kende trapte me vol in mijn gezicht toen ik gehurkt op de grond zat bij een huilende vriendin. Aangifte gedaan en hij is midden in de nacht door de politie uit zijn bed gelicht. Beetje jammer van de straf: hij mocht kiezen tussen een paar maanden schoffelen of celstraf.

Later heeft hij zijn excuses aangeboden.
Op dinsdag 1 september 2009 17:55 schreef Graseter het volgende:
Sinceria is de liefste user van FOK!
pi_73557938
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:16 schreef Bestolene het volgende:
Je weet waar hij woont en het komt niet in je op hem een bezoekje te brengen?
Aller, ALLERdomste wat je kunt doen. Weet je waar ie woont?
Dan aangifte doen. Hij overschrijdt de wet, daar maakt de politie zéker werk van.
Dit, dus.
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:47:20 #32
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_73557939
Heel FOK! is voorstader van het doen van aangifte om een enkele slag voor het hoofd in een discotheek?

Amazing Mike! Er is toch wel heel wat veranderd sinds ik midden jaren 90 twee keer per maand als puber De Klok in Ruinerwold ( ) aandeed, het was eerder regel dan uitzondering dat er iemand uit de groep vocht met iemand uit een andere groep (wel netjes met de blote hand uiteraard).

Vechtpartijen bleven toendertijd overigens wel beperkt tot één avond. Als je elkaar een week later tegenkwam dan was het allemaal weer koek en ei en was er zelfs sprake van wat (zal wel heel plattelands zijn) wederzijds "respect" na de voorgaande vechtpartij.

Eén ding zou toendertijd overigens wel gelijk hebben gestaan aan (sociale) zelfmoord en dat zou het doen van een aangifte zijn. Ik denk dat je dan ook niet moet onderschatten dat je na een eventuele aangifte wel eens heel veel gezeur zou kunnen krijgen. Bewijs maar eens dat het zijn vriendengroep is die verantwoordelijk is voor de stenen die zo af en toe 's nachts door je ruiten vliegen en de terugkerende deuken in je auto.

Dat is een serieus risico en ik denk dat je voor jezelf goed moet afwegen of je die ene klap het risico van escalatie waard vindt. Als het bij dit ene incident blijft zou ik het er maar gewoon bij laten. Denk in ieder geval goed over je beslissing na en weeg de eventuele gevolgen mee.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_73558394
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:47 schreef Hanoying het volgende:
Heel FOK! is voorstader van het doen van aangifte om een enkele slag voor het hoofd in een discotheek?

Amazing Mike! Er is toch wel heel wat veranderd sinds ik midden jaren 90 twee keer per maand als puber De Klok in Ruinerwold ( ) aandeed, het was eerder regel dan uitzondering dat er iemand uit de groep vocht met iemand uit een andere groep (wel netjes met de blote hand uiteraard).

Vechtpartijen bleven toendertijd overigens wel beperkt tot één avond. Als je elkaar een week later tegenkwam dan was het allemaal weer koek en ei en was er zelfs sprake van wat (zal wel heel plattelands zijn) wederzijds "respect" na de voorgaande vechtpartij.

Eén ding zou toendertijd overigens wel gelijk hebben gestaan aan (sociale) zelfmoord en dat zou het doen van een aangifte zijn.
Tot hier volgde ik je. Blijkbaar was het in jouw sociale kringen normaal om even uit te delen zo nu en dan en daarna was het uit.
Is dit de context waar TS het over heeft? Nee dus. Hij is out of the blue door door een opgefokte idioot die hij niet kent (maar waarvan hij heeft na kunnen gaan wie het is via via) op zijn oog gerost die de halve avond al stond te zuigen terwijl hij zelf niet in was voor een lekker rondje op zijn Ruinerwolds.
quote:
Ik denk dat je dan ook niet moet onderschatten dat je na een eventuele aangifte wel eens heel veel gezeur zou kunnen krijgen. Bewijs maar eens dat het zijn vriendengroep is die verantwoordelijk is voor de stenen die zo af en toe 's nachts door je ruiten vliegen en de terugkerende deuken in je auto.

Dat is een serieus risico en ik denk dat je voor jezelf goed moet afwegen of je die ene klap het risico van escalatie waard vindt. Als het bij dit ene incident blijft zou ik het er maar gewoon bij laten. Denk in ieder geval goed over je beslissing na en weeg de eventuele gevolgen mee.
Dit vind ik veel meer een argument. Hoewel ik ook vind dat de dader een signaal mag krijgen, zit je wel met het geweldige Nederlandse systeem dat de dader op de hoogte is van wie er aangifte tegen hem doet en de risico's die daaraan kleven.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:16:45 #34
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_73558695
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 21:04 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Tot hier volgde ik je. Blijkbaar was het in jouw sociale kringen normaal om even uit te delen zo nu en dan en daarna was het uit.
Is dit de context waar TS het over heeft? Nee dus. Hij is out of the blue door door een opgefokte idioot die hij niet kent (maar waarvan hij heeft na kunnen gaan wie het is via via) op zijn oog gerost die de halve avond al stond te zuigen terwijl hij zelf niet in was voor een lekker rondje op zijn Ruinerwolds.
Het is natuurlijk goed fout hoor maar helemaal "out of the blue" was het ook niet. Ze hadden al een woordenwisseling gehad, zijjn vriendengroep bemoeide zich ermee en TS kwam de would be dader ook nog even in zijn gezicht melden dat hij niet zo opgefokt moest doen en of hij wilde slaan of iets dergelijks. Dan begeef je je toch ook wel op gevaarlijk terrein hoor, zeker als je weet dat je met een opgefokt (eventueel doorgesnoven) lid van de Nederlandse discotheekscene van doen hebt. Het komt toch een beetje op me over als "ik was wat aan het jongleren met mijn keukenmessenset en toen heb ik me gesneden"
quote:
Dit vind ik veel meer een argument. Hoewel ik ook vind dat de dader een signaal mag krijgen, zit je wel met het geweldige Nederlandse systeem dat de dader op de hoogte is van wie er aangifte tegen hem doet en de risico's die daaraan kleven.
Precies mijn punt. Bij herhaling zou ik zeker een aanklacht indienen, op basis van dit ene incident zeker niet.
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
pi_73559135
Een kerel provoceert je tot tweemaal, en jij hapt. In plaats van dat je hem links laat liggen, of zelf uitdeelt, hap je. Deze kerel heeft een reden om je op je oog te slaan. Hij pakt deze.

Eigen schuld.
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_73559163
Aangifte doen
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 21:39:25 #37
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_73559262
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:02 schreef RoOoYtJuH het volgende:

Je hebt teveel slechte films gezien
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zaterdag 10 oktober 2009 @ 22:49:24 #38
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_73561118
aangifte doen van poging tot doodslag.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_73566990
Ik zou zelf geen aangifte doen. Puur omdat het mij teveel moeite kost, terwijl het geen ramp is.
  zondag 11 oktober 2009 @ 04:44:38 #40
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_73567078
Als je aangifte doet, komen je adresgegevens bij de dader terecht, bedenk dat goed voordat je aangifte gaat doen!
  zondag 11 oktober 2009 @ 06:16:17 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_73567242
Ik zie niet in waarom je, als kerel tegen kerel vechten, aangifte zou moeten doen. Het is maar een blauw oog en je hebt er verder weinig schade van. Dan kun je wel aangifte doen maar wat schiet je er mee op? Hoogstens dat je de volgende keer dat je in die discotheek komt ineens door wat andere mensen wordt geslagen die toevallig bevriend zijn met die gozer. En dan kan het nog zo zijn dat hij begon met meppen en dat hij de schuldige is, maar denk je dat hij dat tegen zijn vrienden zal zeggen als ie moet gaan schoffelen? Nee, dan ben jij de schuldige ineens en dan ben jij dus ook degene die nog wat klappen zal ontvangen de volgende keer in de discotheek.
Het beste kun je het er even bij laten, en mocht je de kans zien om hem terug te pakken doe het dan van man tot man, maar aangifte heeft niemand wat aan.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 11 oktober 2009 @ 09:24:11 #42
271819 haatbaard
El Capitano!
pi_73567633
Aangifte doen om een blauw oog? Komop zeg...
pi_73567664
Proberen die jongen zijn adres te achterhalen en hem allerlei ongevraagde reclame laten opsturen
  zondag 11 oktober 2009 @ 10:56:21 #44
29608 Buttercup
Powerpuffs save the day!
pi_73568469
Hmm, verdeelde meningen dus. Waar ik nou nieuwsgierig naar ben: als TS een dame was geweest die een blauw oog gekregen had, zouden jullie dan wel allemaal roepen dat ie aangifte moet doen?
You're thinking, "Buttercup, You crazy fool! You HAVE to have the last bit planned out AT ALL TIMES!" But I like to live on the edge, Jack. I take chances. I flirt with danger. That's how I roll.
PSN ID Boterkuip
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:22:21 #45
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_73568877
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 18:00 schreef Folmer het volgende:
Vrienden van jou die getuigen + misschien camerabeelden + blauw oog als bewijs
VS
Vrienden van hem die getuigen.

Ik zeg doen!

maar als de misschien camerabeelden weg valt dan heb je aan dat blauwe oog als bewijs ook niets, want dat kan iedereen wel hebben gedaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Marrije op 11-10-2009 11:52:50 (ook moest oog zijn) ]
  zondag 11 oktober 2009 @ 11:25:43 #46
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_73568940
Altijd aangifte doen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_73568965
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 10:56 schreef Buttercup het volgende:
Hmm, verdeelde meningen dus. Waar ik nou nieuwsgierig naar ben: als TS een dame was geweest die een blauw oog gekregen had, zouden jullie dan wel allemaal roepen dat ie aangifte moet doen?
Nee, dan zou ik roepen dat ze aangifte moet doen.

Tevens abominabel slechte TVP
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_73569563
mietje, je laat je toch niet zomaar slaan man.
pi_73571754
quote:
Op zaterdag 10 oktober 2009 20:47 schreef Hanoying het volgende:

interessante jeugd moet dat geweest zijn, als in totaal geschift.
dat heeft dus niets te maken met de tijd alswel met het gat waar je blijkbaar bent opgegroeid, want voor mij (bouwjaar 1971) is dit totaal niet herkenbaar, ook in die tijd werd al aangifte gedaan van geweld.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_73572435
Aangifte doen TS, en laat ons even weten wat ermee gebeurt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')