Situatie:
Jongen in discotheek die rondspringt en irritant doet, binnen een uur gooit 'ie 2x bier uit m'n handen. Ik spreek hem hier op aan, dat ie wel sorry mag zeggen en niet zo opgefokt moet doen. Vrienden zijn met hem aan het praten en er is wat gepraat heen en weer, waaruit blijkt dat het niet heel vriendschappelijk is. Hij wordt alleen maar agressiever, waarop ik er bij kom en zegn dat ie gewoon normaal moet doen.
Binnen een paar seconden slaat 'ie me op m'n oog. Er ging geen geduw of wat dan ook aan vooraf, alleen wat verbale uitingen, geen schelden ofzo. Werknemers springen er tussen, en het was afgelopen. Ik sta er nog wat verbouwereerd bij en merk dat huid onder m'n oog is open gesprongen en ik bloed.
Nu dag later, ik heb lichamelijk niet echt ergens last van alleen m'n oog is blauw en dik. Sommigen zeggen dat ik aangifte moet doen, anderen zeggen dat het geen zin heeft. Er wordt nog naar de camerabeelden gekeken, maar kans is niet heel groot dat hieruit wat blijkt.
Ik wil niet dat het uit de hand gaat lopen, want dan wordt het alleen maar erger dat heb ik bij een vriend meegemaakt die aangifte deed, andere opeens ook en ze beiden moesten betalen. Ik heb alleen vrienden als getuige, maar dat heeft hij natuurlijk ook en dan is het woord tegen woord, hoewel mijn oog ook wel wat zegt natuurlijk. Aan de andere kant is het natuurlijk ook niet juist dat iemand je zomaar ongestraft een blauw oog slaat.
Wat zouden jullie doen?