Overal belastingen op gooien is nou niet bepaald liberaal.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Kortzichtig de leefomgeving plunderen en vervuilen lijkt me op de lange termijn inderdaad niet zo'n goed idee. Dus het lijkt me een príma idee daar een prijskaartje aan te hangen.
Verschil met 'links' is volgens mij dat die dat liever doen met verboden en regeltjes.
Dus wat dat betreft heb ik meer met de visie op duurzaamheid van D66 dan van GroenLinks.
Marktwerking werkt pas als de markt goed is. Het betekent niet dat je de huidige boel maar de boel moet laten. Het was toch een heel prima idee van Europa om te investeren in de achterliggende gebieden in Europa? Dat heeft netto voor meer welvaart in Europa gezorgdquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:31 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Als dat zonder inbreng van de westerse wereld tot stand zou kunnen komen dan was ontwikkelingshulp ook niet nodig. Ofwel, een liberaal standpunt zou zijn om je terug te trekken en gebruik te maken van de situatie en verder niet. 'T lost zichzelf wel op, zoniet dan niet. Marktwerking is marktwerking.
dat is niet wat ie zegt. Hij heeft wel gelijk trouwens.....quote:
Wat hebben die 2.000.000.000.000 Euro die er in de voormalige DDR zijn gegaan opgeleverd behalve dat iedereen die daar wat wil en kon naar het westen ging?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Marktwerking werkt pas als de markt goed is. Het betekent niet dat je de huidige boel maar de boel moet laten. Het was toch een heel prima idee van Europa om te investeren in de achterliggende gebieden in Europa? Dat heeft netto voor meer welvaart in Europa gezorgd.
Oh, dus liberalen moeten slechts aan het heden denken, niet aan de toekomst?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:35 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Overal belastingen op gooien is nou niet bepaald liberaal.
Ik denk dat je de Europese Unie bedoeld i.p.v. Europa, en in feite is dat staatssteun voor EIGEN inwoners en industrie, nogal wiedes dat dat winstgevender is dan een land die niets met je te maken heeft financieel te gaan ondersteunen. De Europese Unie heeft dan ook invloed op de regeringen waar het geld heengaat, dat is met bijvoorbeeld Afrikaanse landen niet het geval, dan is het maar gokken of het goed gebruikt wordt.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:37 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Marktwerking werkt pas als de markt goed is. Het betekent niet dat je de huidige boel maar de boel moet laten. Het was toch een heel prima idee van Europa om te investeren in de achterliggende gebieden in Europa? Dat heeft netto voor meer welvaart in Europa gezorgd.
Tegen de tijd dat dat gerealiseerd is heb je zoveel miljarden euro's in de Afrikaanse markt gepompt dat het jaren en jaren duurt voor die marge weer terug is, en nog een keer enorm veel jaren voordat je er werkelijk winst aan hebt. Het is voordeliger om westerse corporaties in Afrika te vestigen en het leeg te halen, en werk te verschaffen aan Afrikanen.quote:En op die manier kun je ook investeren in Afrika. Creëren van een toekomstige afzetmarkt etc.
Nee, liberalen laten het over aan de mensen en de markt wat er gebeurt, ze gaan niet van bovenaf allemaal betuttelende regelgevingen aan de bevolking geven. Minimalisme is de liberale slogan als het gaat om regering en bemoeienis.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:39 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Oh, dus liberalen moeten slechts aan het heden denken, niet aan de toekomst?
Dit dus, goedkope grondstoffen en arbeid is winstgevender dan Afrikaanse vakbonden en looneisen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:41 schreef AbsurdHero het volgende:
Volgens mij heeft mevrouw niet helemaal door dat het ook de intentie van de blanke is om Afrika arm te houden
Misschien bedoel ik wel de EEG...quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Ik denk dat je de Europese Unie bedoeld i.p.v. Europa
Het punt was echter dat het lonend kan zijn voor je eigen welvaart (zeker van een handelsland) om eerst te investeren in de welvaart van een ander land. En daarvoor maakt het niet uit of het Ierland is, of Polen, of Kenia. Handel is handel.quote:en in feite is dat staatssteun voor EIGEN inwoners en industrie, nogal wiedes dat dat winstgevender is dan een land die niets met je te maken heeft financieel te gaan ondersteunen.
In dat geval hadden we ook gewoon Polen kunnen leegroven. We hebben geen enkele garantie dat Polen hun verdiende geld uitgeven door NL producten te kopen. Misschien handelen ze slechts met Rusland en China...quote:Tegen de tijd dat dat gerealiseerd is heb je zoveel miljarden euro's in de Afrikaanse markt gepompt dat het jaren en jaren duurt voor die marge weer terug is, en nog een keer enorm veel jaren voordat je er werkelijk winst aan hebt. Het is voordeliger om westerse corporaties in Afrika te vestigen en het leeg te halen, en werk te verschaffen aan Afrikanen.
Je ontkent dat bij veel mensen ook altruïstische motieven een rol spelen?quote:Immers, we zijn geen filantropen.
Misschien ben je in de war met libertarisme?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Nee, liberalen laten het over aan de mensen en de markt wat er gebeurt, ze gaan niet van bovenaf allemaal betuttelende regelgevingen aan de bevolking geven. Minimalisme is de liberale slogan als het gaat om regering en bemoeienis.
Wat ik doe is een wat realistischer prijs aan vervuiling hangen, rekening houdend met onze toekomst. Zaken die geld kosten ook daadwerkelijk beprijzen en daarmee een zuiverder markt creëeren, lijkt me heel liberaalquote:Wat jij doet is pleiten voor belastingen hier en daar en overal, dat is alles behalve liberaal.
Dan moet je dat aangeven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:47 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Misschien bedoel ik wel de EEG...
[..]
Eigen volk eerst, en aangezien de Europese landen in de EU zitten is het logisch dat we investeren in eigen infrastructuur en ontwikkeling van industrie. Kenia heeft echter niks geen banden met Europa op het feit na dat ze wat grondstoffen leveren, we hebben zelf dus niks aan ontwikkelingshulp op korte termijn. Tegen de tijd dat je elke Keniaan gelitereerd hebt, en met fatsoenlijk loon en toegang tot het internet, dan zijn wij al lang dood, als het al ooit gebeuren gaat. Nutteloos dus op de korte (en middellange) termijn.quote:Het punt was echter dat het lonend kan zijn voor je eigen welvaart (zeker van een handelsland) om eerst te investeren in de welvaart van een ander land. En daarvoor maakt het niet uit of het Ierland is, of Polen, of Kenia. Handel is handel.
Zelfde verhaal als hierboven, Polen hoort nou eenmaal (jammer genoeg) bij de EU, dus krijgen ze ook steun van ons. Niks vreemds aan, in tegenstelling tot andere landen die geen lid zijn.quote:In dat geval hadden we ook gewoon Polen kunnen leegroven. We hebben geen enkele garantie dat Polen hun verdiende geld uitgeven door NL producten te kopen. Misschien handelen ze slechts met Rusland en China...
Nee, dat moeten ze echter helemaal zelf weten, ik heb geen behoefte aan onnodige kosten voor de baten van mensen op een hopeloos continent. Als ze willen geven, dan gaan ze hun gang maar. Maar niet via een centrale macht/organisatie als de Europese Commissie of individuele regeringen.quote:Je ontkent dat bij veel mensen ook altruïstische motieven een rol spelen?
Nee ik ben niet in de war, en een nieuwe CO2 taks heeft niks te maken met een zuiverdere markt. Echter wel met het afdwingen van milieuvriendelijk denken en de mensen financieel "dwingen" groen te gaan rijden en je groen te gedragen. Onzin, en zeker niet liberaal.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:54 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Misschien ben je in de war met libertarisme?
Ook liberalen kennen http://en.wikipedia.org/w(...)#The_commons_dilemma
[..]
Wat ik doe is een wat realistischer prijs aan vervuiling hangen, rekening houdend met onze toekomst. Zaken die geld kosten ook daadwerkelijk beprijzen en daarmee een zuiverder markt creëeren, lijkt me heel liberaal.
Jammer dat een CO2 taks die DennisMoore ondersteunt geen onderscheid maakt tussen vervuilers en niet-vervuilers, en dus niet liberaal is in jouw bewoordingen.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:56 schreef Bowlingbal het volgende:
Mileumaatregelen zijn uiterst libertarisch. Als je schade aanbrengt dien je het ook te vergoeden. Accijns op brandstof is daar een goed voorbeeld van.
Als je niet geen CO2 uitstoot, betaal je toch ook geen taks?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:59 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Jammer dat een CO2 taks die DennisMoore ondersteunt geen onderscheid maakt tussen vervuilers en niet-vervuilers, en dus niet liberaal is in jouw bewoordingen.
"Als je niet schijt, betaal je ook geen rioleringskosten".quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:00 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Als je niet geen CO2 uitstoot, betaal je toch ook geen taks?
Right back at yah.....quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Als je niet schijt, betaal je ook geen rioleringskosten".
Wat een onzin, als dit je verweer is blijf dan maar weg.
Klopt, als je geen riool hebt, betaal je ook geen rioleringskosten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
"Als je niet schijt, betaal je ook geen rioleringskosten".
Wat een onzin, als dit je verweer is blijf dan maar weg.
Goede verstaanders snappen wat 'Europa' in deze context betekent. Trek de schoen maar aanquote:
Da's jouw mening en verwachting. Ik ben van mening dat:quote:Eigen volk eerst, en aangezien de Europese landen in de EU zitten is het logisch dat we investeren in eigen infrastructuur en ontwikkeling van industrie. Kenia heeft echter niks geen banden met Europa op het feit na dat ze wat grondstoffen leveren, we hebben zelf dus niks aan ontwikkelingshulp op korte termijn. Tegen de tijd dat je elke Keniaan gelitereerd hebt, en met fatsoenlijk loon en toegang tot het internet, dan zijn wij al lang dood, als het al ooit gebeuren gaat. Nutteloos dus op de korte (en middellange) termijn.
Welkom in een democratie.quote:Nee, dat moeten ze echter helemaal zelf weten, ik heb geen behoefte aan onnodige kosten voor de baten van mensen op een hopeloos continent. Als ze willen geven, dan gaan ze hun gang maar. Maar niet via een centrale macht/organisatie als de Europese Commissie of individuele regeringen.
Immers, niet iedereen is altruïstisch.
Maar dat is wat anders dan afschaffenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:10 schreef teknomist het volgende:
[..]
[..]
De VVD streeft naar vermindering.
ja, bron? voorbeelden? ....quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 11:07 schreef qonmann het volgende:
[..]
Een excellent voorbeeld, maar het geldt helaas bijna voor elk land in Zwart-Afrika.
ja, daar was ik ook al heel lang achter. Zo kunnen ze Afrika mooi ''afhankelijk' houden. En die afrikaanse leiders kunnen dat geen ruk schelen zolang ze zelf maar mooi zitten. Maar het is ook weer gelul dat ''elk zwart afrikaans'' land arm en onhafhankelijk is. Kenia, Tanzaina, Senegal, Nigeria en Ghana om zo maar even te noemen. Niet alle zwarte afrikaanse landen zijn onhafhankelijk of verkeerd in armoe en geweld. Blijven jullie maar lekker de propaganda tegen afrika gelovenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 15:41 schreef AbsurdHero het volgende:
Volgens mij heeft mevrouw niet helemaal door dat het ook de intentie van de blanke is om Afrika arm te houden
Volgens mij wel. Een liberaal wil niet namelijk niet alles op z'n beloop laten als dat kwalijke gevolgen heeft.quote:
Welles. Je verbruikt een grondstof, 'het milieu', zonder dat daar een prijs aan hangt. Nouja, die prijs hangt er wel aan natuurlijk, maar jij legt die rekening liever neer bij je kleinkinderen. Wie dan leeft, wie dan zorgt he? Kortzichtig en egoïstisch.quote:en een nieuwe CO2 taks heeft niks te maken met een zuiverdere markt.
Niemand dwingt jou om groen te rijden. We dwingen je echter om de prijs ervoor te betalen die jij heel egoïstisch liever bij latere generaties neerlegt. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken. Prima, maar dan mag je je portemonnee trekken, jouw keuzequote:Echter wel met het afdwingen van milieuvriendelijk denken en de mensen financieel "dwingen" groen te gaan rijden en je groen te gedragen. Onzin, en zeker niet liberaal.
Het heeft alles met toekomstvisie en samenhang te maken.quote:Het heeft niks met toekomstvisie en samenhang te maken, wel met overheidsbemoeienis.
Kenia ..haha lees eens wat er nu gebeurt daar, de ware aard komt boven.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 16:16 schreef aychelle het volgende:
[..]
ja, daar was ik ook al heel lang achter. Zo kunnen ze Afrika mooi ''afhankelijk' houden. En die afrikaanse leiders kunnen dat geen ruk schelen zolang ze zelf maar mooi zitten. Maar het is ook weer gelul dat ''elk zwart afrikaans'' land arm en onhafhankelijk is. Kenia, Tanzaina, Senegal, Nigeria en Ghana om zo maar even te noemen. Niet alle zwarte afrikaanse landen zijn onhafhankelijk of verkeerd in armoe en geweld. Blijven jullie maar lekker de propaganda tegen afrika geloven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |