Die ‘appelflap’ hierboven heeft wel een goed punt hoor (denk ik) Wat ik zeg moet je óók weten. Ik neem aan dat die beelden wel ongeveer hetzelfde gebied beslaan, maar ik weet het niet precies.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:05 schreef Ticker het volgende:
[..]
Het idee werd gewekt dat het een en dezelfde camera is.
Gelukkig dat je tenminste begrijpt wat ik bedoel i.t.t. tot de appelflap hierboven, maar je insteek is inderdaad om over na te denken. Was het zo bedoelt.. dus 2 diverse camera's?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:10 schreef Ticker het volgende:
[..]
![]()
Let anders even op Iblis, die snapt tenminste waar we het over hebben.
Ik wil er best een gifje van maken als je dat meer overtuigt?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Die ‘appelflap’ hierboven heeft wel een goed punt hoor (denk ik) Wat ik zeg moet je óók weten. Ik neem aan dat die beelden wel ongeveer hetzelfde gebied beslaan, maar ik weet het niet precies.
Infrarood is een eigen specifiek gebied van het spectrum. Er is niets wat zegt dat die contouren per se overeen moeten komen met wat je op de foto ziet. Afhankelijk van hoe het licht erop valt, en hoe lang het licht erop valt, en hoe warm het daar wordt kan iets best wel warmer zijn dan iets anders, en dan verkleurt dat ook anders op de infrarode foto.
Die Hubble foto’s worden intensief nabewerkt omdat niet alles wat Hubble fotografeert in het voor mensen zichtbare spectrum zit, ook hoeft dat niet live gestreamed te worden en zijn de belichtingstijden veel langer (zo’n camera kan niet maar 1 foto per 3 minuten maken). En hoe langer je belicht hoe meer je kunt zien.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:17 schreef GizartFRL het volgende:
Hubble: [ afbeelding ]
Nasa moon crash: [ afbeelding ]
Gast waar heb je het over.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:18 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
[..]
Ik wil er best een gifje van maken als je dat meer overtuigt?
Maar het feit dat je d.m.v. een infraroodcamera kunt zien of er mensen achter dunne muren staan zou al je ongelijk aan moeten duiden...
Daarnaast vind ik het jammer dat je je moet verlagen tot het gebruik van derogatieve termen om zo te proberen mijn argumenten af te zwakken. Als ze echt zo waardeloos waren had je ze wel inhoudelijk kunnen weerleggen.
Dat klopt ook. Je hebt het precies goed.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:18 schreef Iblis het volgende:
Dat infrarood is volgens mij veel verder uitgezoomd dan het niet-infrarood. Bij het niet infrarood heb je onderaan links van het midden een krater, en die zie je bij het infrarood ook wel, maar dan een stukje naar rechts boven. Die rode vlek linksboven van inrarood zie je helemaal niet op niet-infrarood. Ik zal eens kijken of ik het kan aangeven.
Volgens mij kwam jij met de foto van het huis aanzetten om te "bewijzen" dat contouren in normaal licht hetzelfde zijn als contouren in infrarood. Maar bedankt voor het weerleggen van je eigen argument!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:21 schreef Ticker het volgende:
[..]
Gast waar heb je het over.
Je bent helemaal in de waan dat je moet uitleggen hoe infrarood werkt?![]()
We snappen hier gewoon hoe dat werkt en dat infrarood op hitte te werk gaat.
Dat je vervolgens de oppervlakte van kilometers maan wilt vergelijken met een binnen huis van 3 bij 3 meter, met planken van hooguit 4 cm dik.. snap ik effe niet.
En ja, je bent de weg kwijt, doe gewoon mee met het topic en speculeer waarom er 2 diverse camera momenten zijn gebruikt.
Of vraag jezelf af waarom je dat niet door had.
< Daar is BNW-Feedback voor >quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:26 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Volgens mij kwam jij met de foto van het huis aanzetten om te "bewijzen" dat contouren in normaal licht hetzelfde zijn als contouren in infrarood. Maar bedankt voor het weerleggen van je eigen argument!
Juist, dat dus!quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:28 schreef Iblis het volgende:
Eerst de infrarood met grofweg (heb het niet precies over elkaar gelegd) het kadertje erin wat je in de niet infraroodversie ziet:
[ afbeelding ]
De cijfers staan telkens rechts van het object dat ze aanduiden (krater dus vooral):
En hier de foto met dezelfde cijfers:
[ afbeelding ]
Zo zit het volgens mij, dat komt wel aardig met elkaar overeen.
Maar ze verschillen dus vooral qua zoomniveau. Voor de rest kloppen de contouren toch? Ik zie hier niet zoveel problemen in. Verder inzoomen betekent meestal minder lichtontvangst, dus dat zou een reden zijn dat ze niet zo ver inzoomen met die infraroodcamera.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:30 schreef Ticker het volgende:
[..]
Juist, dat dus!![]()
Tja.. volgens mij ligt het topic dus nu stil tot ik kan achterhalen waarom die camera's zo van elkaar verschillen.
Dit begrijp ik niet, verder inzoomen betekent toch nog steeds evenveel licht per oppervlak?quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar ze verschillen dus vooral qua zoomniveau. Voor de rest kloppen de contouren toch? Ik zie hier niet zoveel problemen in. Verder inzoomen betekent meestal minder lichtontvangst, dus dat zou een reden zijn dat ze niet zo ver inzoomen met die infraroodcamera.
Niet op je film. Het oppervlak zelf zendt wel evenveel fotonen uit per seconde (zeg maar) maar eerst hoeven die maar 1/4e van je film te verlichten en als je inzoomt de helft van je film. (Even heel cru gezegd.) Dus als je inzoomt moet je wel degelijk langer belichten.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:40 schreef oompaloompa het volgende:
Dit begrijp ik niet, verder inzoomen betekent toch nog steeds evenveel licht per oppervlak?
Nee dat de contouren niet kloppen was nog voordat het duidelijk was dat de infrarood beelden en de beelden uit het normale spectrum, verschillend stonden ingesteld.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:38 schreef Iblis het volgende:
[..]
Maar ze verschillen dus vooral qua zoomniveau. Voor de rest kloppen de contouren toch? Ik zie hier niet zoveel problemen in. Verder inzoomen betekent meestal minder lichtontvangst, dus dat zou een reden zijn dat ze niet zo ver inzoomen met die infraroodcamera.
Ah tnx kwartje gevallenquote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:44 schreef Iblis het volgende:
[..]
Niet op je film. Het oppervlak zelf zendt wel evenveel fotonen uit per seconde (zeg maar) maar eerst hoeven die maar 1/4e van je film te verlichten en als je inzoomt de helft van je film. (Even heel cru gezegd.) Dus als je inzoomt moet je wel degelijk langer belichten.
"Zeg maar", en "heel cru". Maar goed, weerkaatst.quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:45 schreef GlowMouse het volgende:
Het oppervlak is een lamp, dat het fotonen uitzendt?
quote:Op zaterdag 10 oktober 2009 22:28 schreef Iblis het volgende:
Eerst de infrarood met grofweg (heb het niet precies over elkaar gelegd) het kadertje erin wat je in de niet infraroodversie ziet:
[ afbeelding ]
De cijfers staan telkens rechts van het object dat ze aanduiden (krater dus vooral):
En hier de foto met dezelfde cijfers:
[ afbeelding ]
Zo zit het volgens mij, dat komt wel aardig met elkaar overeen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |