abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73577919
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 14:19 schreef DeHovenier het volgende:
Morgen moet ik werken
Wajong

Ik moet morgen ook werken.
pi_73577992
tvp
pi_73578182
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:13 schreef Oxymoron het volgende:
Hebben jullie ervaring, met het volgende?
Situatie: vroeger ging ik soms lange treinreizen maken. Nu weet ik, dat ik toen, altijd over mijn grenzen ben gegaan van wat ik aankon. Mijn moeder ziet graag gebeuren, dat ik het treinreizen weer ga doen, ook omdat ze mij dan niet, elk weekend van de groep, moeten ophalen.
Maar ik zie dat niet zo zitten . Maar ik denk: het is toch veel belangrijker dat ik nu heb geleerd mijn grenzen aan te geven, dan dat ik mij zelfstandig gedraag (terwijl dat heelveel ''kost''), en mijn eigen grenzen dan overschreid?
Ik weet dat ik in een (heel), andere situatie ben dan de users in dit topic. Maar het zou mooi zijn als jullie mij, konden helpen, hoe ik dit moet vertellen/uitleggen.
Het ligt er aan. Basisvaardigheden zijn naar mijn mening wel belangrijk. Treinreizen vallen daar in feite ook onder: je hoeft alleen maar een kaartje te kopen en te gaan zitten. Als je per se moet staan (bijvoorbeeld drukte in de spits), kan kan ik me nog wel voorstellen dat de trein minder prettig is.

Grenzen aangeven is begrijpelijk, aan de andere kant levert een beetje zelfstandigheid ook voor jezelf iets op, namelijk persoonlijke groei en een betere acceptatie.

Om jouw situatie te begrijpen: kun je uitleggen waarom je over je grenzen denkt te gaan als je de trein neemt?
pi_73579384
quote:
Op zondag 11 oktober 2009 16:07 schreef Cassandra87 het volgende:
ik heb de film wel gezien. Incl. een vriendin die om de haverklap zei, kijk uit, nu wordt t spannend
Niks zo irritant als dat!

Of eigenlijk wel: iemand die van te voren gaat zeggen wie er dood gaat en wat er allemaal gaat gebeuren
Children of the night. What music they make.
pi_73581570
quote:
Situatie: vroeger ging ik soms lange treinreizen maken. Nu weet ik, dat ik toen, altijd over mijn grenzen ben gegaan van wat ik aankon. Mijn moeder ziet graag gebeuren, dat ik het treinreizen weer ga doen, ook omdat ze mij dan niet, elk weekend van de groep, moeten ophalen.
Maar ik zie dat niet zo zitten . Maar ik denk: het is toch veel belangrijker dat ik nu heb geleerd mijn grenzen aan te geven, dan dat ik mij zelfstandig gedraag (terwijl dat heelveel ''kost''), en mijn eigen grenzen dan overschreid?
Ik weet dat ik in een (heel), andere situatie ben dan de users in dit topic. Maar het zou mooi zijn als jullie mij, konden helpen, hoe ik dit moet vertellen/uitleggen.
Ik moet toegeven dat ik er geen ervaring mee heb, omdat ik redelijk wat kan hebben qua drukte en impulsen. Maar hoe ben je er achter gekomen dat het veel kostte? Heb je dat zelf vastgesteld of samen met een "deskundige"?
Want is er reden om aan te nemen dat jouw grenzen altijd gelijk blijven? Er is toch gerust kans dat jij, met heel veel oefening en geduld, toch wel wat kleine stappen in de goede richting kunt maken?
Als je denkt dat het veel van je energie kost om het te doen, dan ga je jezelf daar ook daadwerkelijk op instellen waardoor de kans ontstaat dat het ook daadwerkelijk energie gaat kosten terwijl dit helemaal niet het geval hoeft te zijn als je het mij vraagt.

Toegegeven, je grenzen aangeven is goed, maar je moet ook weer oppassen dat je ze onterecht te laag naar beneden bijstelt. .
pi_73583238
Hoi Oxy,

Ik denk dat sowieso de treintijden verschillen. Spits lijkt me niet handig, wellicht kun je op een later moment reizen dat het niet zo druk is? Moet je uberhaupt op een druk traject opstappen? Kun je samen met iemand een klein stukje reizen en dit uitbouwen?
Ik weet dat dit niet is wat je vroeg. Je hebt, denk ik, gelijk dat het belangrijker is om je grenzen aan te geven dan deze overschreiden. Juist dát stukje, op tijd aangeven, brengt een stuk verantwoordelijkheid en zelfstandigheid met zich mee. Maar wanneer is de laatste keer dat je met de trein bent geweest? Want ik ben er wel nieuwsgierig naar hoe je nu erachter bent gekomen dat je destijds over je grenzen heen ging. En als je er nu al zo tegen op ziet zullen je grenzen alleen maar kleiner worden vrees ik..
pi_73583449
quote:
Ik denk dat jij al goed bezig bent door te jouw moeder te zeggen dat het treinreizen over jouw grenzen heen gaat. Jouw moeder wilt natuurlijk dat jij zelfstandig wordt. Dat wil jij ook neem ik aan. Maar door haar wens dat jij zelfstandig wordt gaat zij voorbij aan jouw problemen en over jouw grenzen.
Misschien kan jullie samen tot een compromis komen. Dat je ergens halverwege afspreekt zodat jij niet helemaal alleen hoeft te reizen.
Praat er over met je moeder desnoods in het bijzijn van een van jouw begeleiders. Wat jij wilt en vindt hoe het zou moeten gaan. Het gaat tenslotte om jou. En dit zal jij haar duidelijk moeten maken.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:02:33 #83
104367 Thrackan
new and improved
pi_73602690
Topic hierVoor was vol gePost.
Don't flatter yourself, let someone else do it for you.
pi_73603376
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:02 schreef Thrackan het volgende:
Topic hierVoor was vol gePost.
en....
  maandag 12 oktober 2009 @ 10:44:40 #85
104367 Thrackan
new and improved
pi_73603489
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:39 schreef Cassandra87 het volgende:

[..]

en....
En? Eigenlijk niet heel veel, behalve dat ik nu toch wel erg sterk overweeg om op mezelf te gaan wonen. Heb een leuk huisje gezien en ik ben nu bezig om te kijken in hoeverre ik daar financieel gezien een bod op kan doen.

Daarna nog kijken wat dan de maandlasten worden en of ik nog genoeg overhoud om normaal van te leven
pi_73603706
he haha ik snap even niet hoe je van een volgepost topic op een eigen huisje komt, maar top! wat voor huisje, vertel! Maar ik denk dat je beter eerst een indicatie kunt hebben van wat je maandelijks kunt opbrengen alvorens je een bod uit brengt
  maandag 12 oktober 2009 @ 11:12:47 #87
104367 Thrackan
new and improved
pi_73604137
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 10:54 schreef Cassandra87 het volgende:
he haha ik snap even niet hoe je van een volgepost topic op een eigen huisje komt, maar top! wat voor huisje, vertel! Maar ik denk dat je beter eerst een indicatie kunt hebben van wat je maandelijks kunt opbrengen alvorens je een bod uit brengt
Het was een verkapte TVP (terugvindpost) Zie de hoofdletters...

Maar inderdaad, ik wil nu duidelijk krijgen of ik het kan betalen en wat voor maandlasten met zich meebrengt. Wat ik netto per maand binnenkrijg is mij wel duidelijk, mijn uitgaven moet ik nog even op een rijtje zetten maar dat gaat me ook wel lukken.

Het gaat trouwens om een 3-kamer appartementje in Vlaardingen, halverwege mijn werk en mijn thuis.
pi_73605126
Ah ok het is maandag, niet helemaal wakker.

Maar spannend joh! Ruim 3 kamer appartementje? Haha leuk, halverwege werk en thuis, als t goed is wordt dat dan jouw huis dus dan is die 2e niet zo belangrijk meer

Whoei ik heb trouwens een slachtoffer gevonden om Inglorious Bastards mee te zien dus ik ga een hele leuke avond tegemoet denk ik
  maandag 12 oktober 2009 @ 13:17:49 #89
104367 Thrackan
new and improved
pi_73607927
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 11:50 schreef Cassandra87 het volgende:
Ah ok het is maandag, niet helemaal wakker.

Maar spannend joh! Ruim 3 kamer appartementje? Haha leuk, halverwege werk en thuis, als t goed is wordt dat dan jouw huis dus dan is die 2e niet zo belangrijk meer

Whoei ik heb trouwens een slachtoffer gevonden om Inglorious Bastards mee te zien dus ik ga een hele leuke avond tegemoet denk ik
Niet enorm ruim maar goed indeelbaar, en veel zon door de ramen Daglicht is goed

Het thuis wat ik nu heb wordt dan inderdaad wat minder belangrijk.
Ik zat eerst nog een beetje in de knoop met mijn sociale leven, naar de kroeg gaan waar ik altijd heenga zal een flink eind fietsen worden, maar toen bedacht ik me dat Delft met de trein (via Schiedam) ook wel goed te doen is. En daar ben ik ook goed bekend, daar kan ik ook wel een stamkroegje vinden

Ben nog wel een beetje huiverig voor de verandering, maar als ik het realistisch bekijk is er niet veel moeilijks aan. Ik kan als het nodig is best wel koken en een beetje schoonmaken moet ook zo moeilijk niet zijn. Het enige waar ik nu vooral tegenop kijk is een stukje verbouwing, maar dat moet ook wel goedkomen.

Maar goed, ik loop vooruit op de zaken, eerst het financiële plaatje in kaart brengen, daarna kunnen we verder kijken.
pi_73609996
klinkt goed! Ga voor je duimen dat het rond komt.
Leuke omgeving ook Delft, Rotterdam.
Hihi maar koken en opruimen leer je snel genoeg hoor en anders gewoon af en toe een vriendin inschakelen
(ps wist je niets beters dan gluurpost? )
  maandag 12 oktober 2009 @ 14:56:25 #91
104367 Thrackan
new and improved
pi_73611239
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 14:20 schreef Cassandra87 het volgende:
klinkt goed! Ga voor je duimen dat het rond komt.
Leuke omgeving ook Delft, Rotterdam.
Hihi maar koken en opruimen leer je snel genoeg hoor en anders gewoon af en toe een vriendin inschakelen
(ps wist je niets beters dan gluurpost? )
Hey, ik gluurde, ik postte alleen vanuit beleefdheid

Kom net uit een gesprekje waarvan ik vooraf het idee had dat ik op het matje geroepen werd. Meestal als ik dat gevoel heb valt het achteraf wel mee en is het niks tegen mij als persoon, maar gewoon omdat er dingen onder de aandacht gebracht moeten worden.
Gelukkig was het dit keer ook geen drama maar gewoon een regulier voortgangsgesprek.
Blijf het toch apart vinden dat ik me daar zo over op kan winden...
pi_73611521
Denk dat iedereen dat wel een beetje heeft maar dat is normaal als je je inzet voor je werk. Ik ben toch ook altijd bang dat ik dingen niet goed doe terwijl ik de boel nog wel draaiende houd. Dus niets raars aan hoor.

Ik heb veel meer gluurders mensen zijn om de een of andere reden erg nieuwsgierig naar mij terwijl ik een doodnormaal saai meisje ben hihi
  maandag 12 oktober 2009 @ 15:30:55 #93
104367 Thrackan
new and improved
pi_73612361
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Denk dat iedereen dat wel een beetje heeft maar dat is normaal als je je inzet voor je werk. Ik ben toch ook altijd bang dat ik dingen niet goed doe terwijl ik de boel nog wel draaiende houd. Dus niets raars aan hoor.

Ik heb veel meer gluurders mensen zijn om de een of andere reden erg nieuwsgierig naar mij terwijl ik een doodnormaal saai meisje ben hihi
Dat is waar, maar ik loop al een tijdje op één klus vast en ik dacht dat ik daar wat scheve blikken over zou gaan vangen, maar dat viel gelukkig mee
pi_73612475
have a little faith in you
pi_73612498
Ik heb geen zin meer in werken.. Wel zin in vanavond gelukkig hoef ik nog maar een uurtje
pi_73618074
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 15:34 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik heb geen zin meer in werken.. Wel zin in vanavond gelukkig hoef ik nog maar een uurtje
Inglorious Basterds heb ik vorige week nog gezien, goede film
Children of the night. What music they make.
pi_73619107
Inglorious Basterds moet ik nog zien
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_73619827
jaaa iedereen die ik ken, had m al gezien, en nu had ik een gewillig slachtoffer gevonden dus ik ga straks richting de stad
Oooh ik ga veel te vaak naar de bios de laatste tijd
pi_73619878
quote:
Op maandag 12 oktober 2009 19:11 schreef Cassandra87 het volgende:
jaaa iedereen die ik ken, had m al gezien, en nu had ik een gewillig slachtoffer gevonden dus ik ga straks richting de stad
Oooh ik ga veel te vaak naar de bios de laatste tijd
Have fun
Ga je altijd alleen of met andere?
14 SHADES OF GREY
pi_73620051
Nee nooit alleen, vandaar dat ik ook niet altijd naar de bios ga.

oooh ik moest vandaag wel een beetje lachen, mijn stugge projectleider, had al eens wat over hem gezegd. Maar die is dus behoorlijk.. stug. Mijn collega luistert de hele dag door van die pop-trance-techno, lady gaga, en allerlei andere remixes. Dus ik heb haar vandaag gevraagd of ze de zender als-je-blieft een keer op arrow jazz kon zetten. Nou dat was dus eígenlijk not done, jazz muziek Waarop mijn projectleider uitroept, dát vind ik nou een enorm pluspunt, een vrouw die naar jazz luistert!
En vervolgens de vraag of ik soms ook saxofoon speel? Nee, niet spelen, wel luisteren, me luv de sax! hihi.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')