abonnement Unibet Coolblue
pi_73844415
Ik vind het trouwens best onfris als Angel en La Guerta bezig zijn...
pi_73845693
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 14:44 schreef pberends het volgende:
Ik vind het trouwens best onfris als Angel en La Guerta bezig zijn...
Feit.

Je voelde gewoon op het einde dat er iets ging gebeuren. Hoe zal Dexter aan de voicerecorder komen? En ik vermoed ook dat die ChickReporter nog wat belangrijker gaat worden.
pi_73846691
Een hele vette episode!

Biedt genoeg aanknopingspunten weer voor volgende week.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73850464
Wow, vette aflevering!
Debra
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:28:48 #105
3185 Adelante
To let it go now
pi_73850580
Deb heeft alleen een buikwond, die overleeft wel.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 19 oktober 2009 @ 17:30:51 #106
3185 Adelante
To let it go now
pi_73850640
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_73850711
Hoe dexter - door zijn kennis van blood patterns - er haar van weerhield te schieten was geniaal.

Enige smetje op deze episode was dat Masuka geheel ontbrak.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73850795
quote:
Damn, dat ziet er veelbelovend uit. Het aftellen is begonnen
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73856743
Wat een vette episode was dit . Wel verwachtte ik op de één of andere manier dat Lundy aan zijn eind ging komen .
pi_73856778
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:17 schreef Flugel83 het volgende:
Wat een vette episode was dit . Wel verwachtte ik op de één of andere manier dat Lundy aan zijn eind ging komen .
Ja ik gun hem Deb ook niet
pi_73856810
Het moet ergens in seizoen 1 zijn geweest dat ik zo heb genoten van een episode.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 19 oktober 2009 @ 20:27:37 #112
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73857141
Wat een einde.. Die zag ik echt niet aankomen, best heftig. Ben benieuwd. Maar Dexter blijft hoe dan ook een briljante serie.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73861622
Geweldige aflevering.Jammer van Lundy maar nu gaat waarschijnlijk Dexter achter die Trinity Killer aan.
pi_73861668
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:07 schreef Terpentin07 het volgende:
Geweldige aflevering.Jammer van Lundy maar nu gaat waarschijnlijk Dexter achter die Trinity Killer aan.
Reken daar maar wel op! (Zie de promo voor volgende week ook).
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73861691
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 20:18 schreef Shoombak het volgende:

[..]

Ja ik gun hem Deb ook niet
Je bedoelt zeker andersom, Deb is het irritantste personage in deze serie.

Deze aflevering was wel Het einde was briljant, maar ook die hele moord op die politieagent was erg goed.
pi_73861695
Gruwelijke ep ja

Jammer dat Lundy nu weg is. Ik mocht hem wel met zijn geniale karakter.
U kunt hier adverteren voor maar ¤10 per maand. Neem contact op via PM.
pi_73861870
Fucking mooie episode!

Dat Lundi op de 1 of andere manier gepakt zou worden, vond ik wel redelijk duidelijk. Jammer dat Debra er ook bij betrokken is (misschien was het trouwens Anton wel ).
Great spirits have always found violent opposition from mediocrities
pi_73861938
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 22:08 schreef Pablo88 het volgende:
Jammer dat Lundy nu weg is. Ik mocht hem wel met zijn geniale karakter.
Bij Criminal Minds heeft die ook een rol gehad, maar dan als seriemoordenaar en daar speelde die overigs ook geniaal in.
pi_73863992
En wie heeft het gedaan? De Trinity killer of het vriendje van Deb. Het zal de s-eerste wel zijn anders trekt ze wel erg veel moordenaars aan.
anonieme razernist
  maandag 19 oktober 2009 @ 23:18:49 #120
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_73864587
Dexter zou wel goed passen bij de politieagente. Leuke ware Dexter opmerking over dat hij haar hand het eerste zal afhakken. Grappig ook hoe openlijk hij en z'n lichaamstaal waren, en helemaal toen hij besefte dat hij zijn familie niet kwijt wil.
When all else fails, you always have delusion.
pi_73865597
Vond die opmerking zo droog bij die aanhouding : "Not that kind of a sicko ...."
Briljant af en toe die voice-over
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:05:30 #122
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_73866327
Goede aflevering. Een einde wat je totaal niet zag aankomen, dat zie je ook niet vaak met Dexter .
2000 light years from home
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 00:36:42 #123
160346 Mavro
Black & Red
pi_73867126
WTF!?! Ik was voordat ik aan deze ep begon volledig ongespoilerd. Ik vond Lundy net zo gaaf en veel leuker voor Deb dan die saaie nitwit Anton.

Spanning en sensatie ik zit ineens weer helemaal in het seizoen!!
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
pi_73867937
Wat een superaflevering weer benieuwd naar volgende week. Hopelijk met nog een levende Lundy dan.
You're are forgetting I was a professional twice over, an analyst and a therapist. The worlds first analrapist
pi_73868019
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 00:36 schreef Mavro het volgende:
WTF!?! Ik was voordat ik aan deze ep begon volledig ongespoilerd. Ik vond Lundy net zo gaaf en veel leuker voor Deb dan die saaie nitwit Anton.

Spanning en sensatie ik zit ineens weer helemaal in het seizoen!!
De 'rol' van Anton is er inderdaad nooit op een noemenswaardige manier uitgekomen.

Ik heb alleen Masuka een beetje gemist in deze episode 'huhuhuhhuhuhu'.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 01:38:45 #126
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_73868408
Oooh, dat einde

Ik zou bijna mijn woorden terugnemen dat het suf is geworden
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_73869108
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 01:14 schreef criminal_mind het volgende:
Wat een superaflevering weer benieuwd naar volgende week. Hopelijk met nog een levende Lundy dan.
Hij zag er toch aardig dood uit.
pi_73872227
Naaaa jongens!
Ik vind Deb juist het allerleukste personage (op Dexter na natuurlijk!)
Dus ik zwaai vriendeiljk naar Lundi en dan mag Deb weer gewoon vriendloos door het leven. Anton is toch niet echt meer in de picture.

Heerlijke aflevering!
pi_73872276
Het einde zag je van mijlenver aankomen natuurlijk, maar ik vond het wel leuk gedaan. Ze lagen daar ook zo mooi in een hart-vorm

Schrok alleen even toen Trinity ineens dood neerviel voor de ogen van Deb, maar dat bleek dus gewoon Lundy te zijn
pi_73878646
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 01:19 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

De 'rol' van Anton is er inderdaad nooit op een noemenswaardige manier uitgekomen.
Hij was toch een informant ofzo tijdje geleden?
pi_73879110
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 14:11 schreef FastFox91 het volgende:

[..]

Hij was toch een informant ofzo tijdje geleden?
Klopt, maar ik bedoelde meer dat ik hem nooit een boeiende personage heb gevonden tot op heden. De scenes tussen hem en Debra vind ik behoren tot de meest nietszeggende en irritantste van de hele serie.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 22:38:14 #132
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_73897659
Top notch episode Alles was prima: het verhaal van de week, Trinity's vage spelletjes (waarom ging hij ruzie maken met die vent? Ensceneerde hij iets wat ooit eerder is gebeurd?) en natuurlijk de cliffhanger: VETTTT!!!
Vind het seizoen nu al beter dan 3.
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  Redactie Games woensdag 21 oktober 2009 @ 03:11:04 #133
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_73903243
Lundy de pijp uit, 14.gif Vond het maar irri hoe hij elke keer de aandacht van Dexter vroeg..
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_73908357
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:30 schreef Symer het volgende:
Schrok alleen even toen Trinity ineens dood neerviel voor de ogen van Deb, maar dat bleek dus gewoon Lundy te zijn
haha ja zijn hoofd werd vrij onherkenbaar ja
pi_73933326
Kutterdekut kut. Toen ik zo Debra en Lundy samen zag had ik heel de tijd het idee dat Anton ze zou betrappen ofzo

Ik zat er naast.

Deze serie is briljant.
lekker faxen heel de dag echt genot
  woensdag 21 oktober 2009 @ 23:16:50 #136
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_73933400
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:30 schreef Symer het volgende:

Schrok alleen even toen Trinity ineens dood neerviel voor de ogen van Deb, maar dat bleek dus gewoon Lundy te zijn
Dat zou ook wel mooi zijn, die hele opbouw voor de Trinity-killer en dan wordt ie gewoon rond de vierde aflevering doodgeschoten.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_73936983
Ik vond Lundy wel een van de sympathiekste characters van de hele serie (samen met Dexter overigens ).

Chopin fan enzo dat zijn toch mooie dingen. Hoop tegen beter weten in dat ie het redt.
pi_73947016
voelde het de hele aflevering wel aankomen dat lundy eraan ging en deb vervolgens weer liefdesverdriet etc heeft maar de manier hoe het gedaan werd was wel erg mooi
pi_73965436
Goed weer zeg. Dat einde .
Amen.
pi_73971225
quote:
Op maandag 19 oktober 2009 23:18 schreef Mirel het volgende:
Dexter zou wel goed passen bij de politieagente. Leuke ware Dexter opmerking over dat hij haar hand het eerste zal afhakken. Grappig ook hoe openlijk hij en z'n lichaamstaal waren, en helemaal toen hij besefte dat hij zijn familie niet kwijt wil.
Als je op hem let tijdens het moorden merk je inderdaad dat hij dan een compleet ander persoon is. Ook gelukkiger meestal. Doet ie echt geweldig.
quote:
Op dinsdag 20 oktober 2009 10:30 schreef Symer het volgende:
Het einde zag je van mijlenver aankomen natuurlijk, maar ik vond het wel leuk gedaan. Ze lagen daar ook zo mooi in een hart-vorm

Schrok alleen even toen Trinity ineens dood neerviel voor de ogen van Deb, maar dat bleek dus gewoon Lundy te zijn
Ik was dus niet de enige die even er geen flikker van snapte
Lundy is wel een vette karakter

Kan niet wachten Net pas gezien. Had tentamens hehe. Misschien goed ook want het is wel erg spannend.

[ Bericht 0% gewijzigd door BluesRebel op 23-10-2009 01:33:41 ]
pi_73971637
Een ieder weet natuurlijk dat een personage als The Trinity Killer niet -nog voor de helft van het seizoen-, op zo'n onbenullige manier aan zijn einde komt.

En maar goed ook, want de preview van zondag belooft veel goeds.

Het aftellen is begonnen.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_73971694
caps lock is pro
pi_74069105
Vandaag Dexter-time
pi_74070361
Weer een zeer goede aflevering. De komende weken gaat het echt spannend worden..
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74070748
Ik vond de aflevering deze week wat tegenvallen. Wat bij betreft gaan ze veel te snel met de trinitykiller. Verder wisten de andere verhaallijnen me ook niet zo te boeien vandaag.
I'm your wicked uncle Ernie, I'm glad you won't see or hear me as I fiddle about, fiddle about, fiddle about!
I write erotic novels for children.
pi_74072174
Jesus, titty-fucking Christ. Ik dacht een paar minuten voor het einde van de ep nog "wel tof, maar niet zo spannend als ik had gedacht". En dan zie je die laatste scene. DAMN!
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 26 oktober 2009 @ 11:59:40 #147
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74073219
Vanaf het moment dat Dexter bij het gebouw aankwam was het top spanning.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:06:24 #148
3185 Adelante
To let it go now
pi_74073392
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 26 oktober 2009 @ 12:08:21 #149
160346 Mavro
Black & Red
pi_74073452
"She's peeing... with Anton."

Sorry, maar ik schoot echt hardop in de lach. Dexter bedoelt het goed maar in sommige situaties

*gaat weer verder kijken*

Edit:
Episode afgekeken. Wat een einde Serieus, nu snap ik wel hoe ze dit een seizoen vol willen houden. Spannend!!! Wat een heerlijke serie is dit toch

[ Bericht 33% gewijzigd door Mavro op 26-10-2009 12:44:26 ]
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
pi_74074780
Ok, even pure speculatie van mijn kant.

De manier waarop Trinity mensen omlegt, dat moet een trauma ten grondslag hebben.

Ik zeg, de oudere man 'bludgeonen': zijn vader, heeft hij zelf vermoord?
Waarom? Omdat zn vader zijn moeder/zus in de badkuip heeft vermoordt, en de andere vrouw in het gezin (moeder of dochter dus, wie er dan ook over is na de badkuip) is uit wanhoop gesprongen.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  Redactie Games maandag 26 oktober 2009 @ 15:06:38 #151
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_74078723
Whehe, she's peeing with Anton
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_74083449
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 12:56 schreef Richardfun het volgende:
Ok, even pure speculatie van mijn kant.

De manier waarop Trinity mensen omlegt, dat moet een trauma ten grondslag hebben.

Ik zeg, de oudere man 'bludgeonen': zijn vader, heeft hij zelf vermoord?
Waarom? Omdat zn vader zijn moeder/zus in de badkuip heeft vermoordt, en de andere vrouw in het gezin (moeder of dochter dus, wie er dan ook over is na de badkuip) is uit wanhoop gesprongen.
Is het niet simpeler? Dat zijn vader de tiran was en moeder en zus de dood in hebben gejaagd. Tegen de dame die moest springen zegt hij "je moet springen, anders vermoord ik je man, haal je kinderen hierheen en gooi ik naar beneden, is dat voldoende om je te laten springen?"

... De moeder is dus door de vader de dood ingejaagd om haar kinderen te beschermen? Maar de zus had al zelfmoord (danwel vermoord) gepleegd. En hij is de levende wraakengel?
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
  maandag 26 oktober 2009 @ 18:47:21 #153
160346 Mavro
Black & Red
pi_74086235
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 17:20 schreef on_air het volgende:

[..]

Is het niet simpeler? Dat zijn vader de tiran was en moeder en zus de dood in hebben gejaagd. Tegen de dame die moest springen zegt hij "je moet springen, anders vermoord ik je man, haal je kinderen hierheen en gooi ik naar beneden, is dat voldoende om je te laten springen?"

... De moeder is dus door de vader de dood ingejaagd om haar kinderen te beschermen? Maar de zus had al zelfmoord (danwel vermoord) gepleegd. En hij is de levende wraakengel?
Mijn theorieën gaan ook in die richting ja. In ieder geval zijn het vader, moeder en zus die de slachtoffers moeten verbeelden.

Zag ik het trouwens goed? Trinity zelf (vader), zijn vrouw (moeder) en twee kinderen (jongen + meisje). Precies dezelfde samenstelling...
"If you can fake sincerity, you can fake pretty much anything."
pi_74086544
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:47 schreef Mavro het volgende:

[..]

Mijn theorieën gaan ook in die richting ja. In ieder geval zijn het vader, moeder en zus die de slachtoffers moeten verbeelden.

Zag ik het trouwens goed? Trinity zelf (vader), zijn vrouw (moeder) en twee kinderen (jongen + meisje). Precies dezelfde samenstelling...
Dat hij volgens die volgorde moordt en dat het verband houdt met de mensen op de foto is wel duidelijk ("You are next"), maar wat hun en dus ook TTK is overkomen laat zich heel lastig voorspellen.

Gevoelsmatig (+en er zijn ook wel enkele kleine aanwijzingen) sluit ik helemaal niet uit dat Quinn degene is die Lundy heeft vermoord.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  maandag 26 oktober 2009 @ 19:09:06 #155
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_74086986
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:55 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Dat hij volgens die volgorde moordt en dat het verband houdt met de mensen op de foto is wel duidelijk ("You are next"), maar wat hun en dus ook TTK is overkomen laat zich heel lastig voorspellen.

Gevoelsmatig (+en er zijn ook wel enkele kleine aanwijzingen) sluit ik helemaal niet uit dat Quinn degene is die Lundy heeft vermoord.
Quinn?! Welke aanwijzingen dan? En waarom?
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74087265
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 18:55 schreef Chain_Reaction het volgende:
Gevoelsmatig (+en er zijn ook wel enkele kleine aanwijzingen) sluit ik helemaal niet uit dat Quinn degene is die Lundy heeft vermoord.
Nou ben ik grieperig, maar daar is me helemaal niets van/over opgevallen.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_74087881
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Quinn?! Welke aanwijzingen dan? En waarom?
Ik wil niet zeggen dat hij meteen hoofdverdachte is, maar ik sluit hem (gevoelsmatig) niet uit. (Ik heb hem altijd al een verdacht persoon gevonden op de afdeling. Er hangt ook altijd een beetje een mysterieus sfeertje om hem heen; hij is iig sowieso een dirty cop).

- Het zou verklaren waarom Deb. in leven is gelaten.
- Masuka zei dat Lundy vrijwel meteen dood was (Het impliceert dat de dader een ervaren schutter is)
- TTK zou die voice-recorder van Lundy hebben meegenomen, The Vacation Murderer zou beide hebben vermoord.
- Hij wilde niet aan Lundy's case werken.
- Hij wil volgens mij de reporter waarmee hij slaapt en anderen, doen laten geloven dat het The Vacation Murderer was.
- (Was hij in seizoen 3 ook al niet betrokken bij een dubieuze moord/ongeluk?)

Het zegt allemaal niet zoveel, maar ik sluit Quinn's betrokkenheid zeker nog niet uit. Ik vind TTK als de moordenaar ook te voor de hand liggend, voor een serie als Dexter.

Er is mij vooralsnog geen motief duidelijk en daarom is het vooral een kwestie van gevoel.

[ Bericht 2% gewijzigd door Chain_Reaction op 26-10-2009 20:05:01 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74088905
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef Chain_Reaction het volgende:

Het zegt allemaal niet zoveel, maar ik sluit Quinn's betrokkenheid zeker nog niet uit. Ik vind TTK als de moordenaar ook te voor de hand liggend, voor een serie als Dexter.
Het is nu toch wel duidelijk dat het niet zozeer om de moordenaar gaat alswel het leven van een Dark Half, zoals Dexter zelf. Nu wordt het intrigerend hoe ze elkaar gaan bespelen. Beetje zoals met z'n broer.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_74089087
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:57 schreef on_air het volgende:

[..]

Het is nu toch wel duidelijk dat het niet zozeer om de moordenaar gaat alswel het leven van een Dark Half, zoals Dexter zelf. Nu wordt het intrigerend hoe ze elkaar gaan bespelen. Beetje zoals met z'n broer.
Klopt, maar alsnog zie ik niet zoveel heil in het verhaal dat perse TTK die nacht om 5:00 Lundy heeft vermoord. (Zeker niet op die manier). Ben jij daar van overtuigd dan?

Daarnaast vind ik het nogal met een saai en lui oog kijken naar een serie als Dexter, om meteen maar van het meest "logische" uit te gaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door Chain_Reaction op 26-10-2009 20:06:15 ]
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74091058
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:01 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Klopt, maar alsnog zie ik niet zoveel heil in het verhaal dat perse TTK die nacht om 5:00 Lundy heeft vermoord. (Zeker niet op die manier). Ben jij daar van overtuigd dan?

Daarnaast vind ik het nogal met een saai en lui oog kijken naar een serie als Dexter, om meteen maar van het meest "logische" uit te gaan.
Trinity is het meest logisch, maar vooral omdat de rest zo onlogisch is.

Dat Lundy en Deb toevallig op de verkeerde plaats waren en door de vacation murderers zijn gedood lijkt me vrijwel uitgesloten.

Anton heeft op zich een motief, maar lijkt me geen koelbloedige moordenaar, naast het feit dat hij natuurlijk hardstikke verbaasd was dat Deb bij Lundy was.

De rest heeft geen motief.

Trinity heeft dat wel (Lundy zou zijn ritueel verstoren), en heeft ook geen morele bezwaren tegen een moord extra. De enige andere optie die nog enigszins plausibel is, is dat het iemand is die we nog niet kennen, hoewel we daarvoor wel wat ver in het seizoen zijn.
pi_74091354
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:48 schreef Ereinion het volgende:

[..]

Trinity is het meest logisch, maar vooral omdat de rest zo onlogisch is.

Dat Lundy en Deb toevallig op de verkeerde plaats waren en door de vacation murderers zijn gedood lijkt me vrijwel uitgesloten.

Anton heeft op zich een motief, maar lijkt me geen koelbloedige moordenaar, naast het feit dat hij natuurlijk hardstikke verbaasd was dat Deb bij Lundy was.

De rest heeft geen motief.

Trinity heeft dat wel (Lundy zou zijn ritueel verstoren), en heeft ook geen morele bezwaren tegen een moord extra. De enige andere optie die nog enigszins plausibel is, is dat het iemand is die we nog niet kennen, hoewel we daarvoor wel wat ver in het seizoen zijn.
TTK is natuurlijk wel iemand die als eerste in je opkomt, maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik het 'out of character' zou vinden. Het klopt dat er niet zo gek veel overblijft, maar het zou mij niet verbazen als het weleens een stuk gecompliceerder zou kunnen liggen, als menigeen denkt. We houden het in de gaten.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74091371
Vooral het gebrek aan motief spreekt tegen die theorie over Quinn imho. Quinn zomaar Lundy laten neerschieten zonder enige opbouw is niet echt des Dexters vind ik.

Die scène dat Trinity tegen Lundy aanbotst was een voorbode dat er iets zou gebeuren tussen die twee en was een typische opzet voor de finish. Ook Lundy's blik van herkenning en schrik wijst naar Trinity, waarom zou Lundy immers zo schrikken van Quinn?

Aan de andere kant, als het echt Trinity was hadden ze hem toch wel kunnen laten zien? In het algemeen wordt een belangrijke scène waar een gezicht bewust niet getoond wordt later opgevolgd door een verrassende onthulling. En eerlijk gezegd gingen mijn voelsprieten ook meteen omhoog staan toen Quinn tussen neus en lippen meldde dat hij de eerste op de crime-scene was, en toen Dexter even later van Lundys tapes leerde dat Trinity zijn ritueel nooit veranderd.

Ik wacht nog even met geld inzetten.
  maandag 26 oktober 2009 @ 20:58:37 #163
117598 Gebraden_Wombat
lekker bij rijst
pi_74091473
Dat het niet Trinity was leek mij ook al een goede mogelijkheid, maar ik zou niet weten waarom het Quinn zou moeten zijn.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_74091717
Lundy denkt dat Trinity nooit van ritueel verandert, maar echt weten kan hij dat niet, dat lijkt me meer een psychologische inschatting, en gezien het plotselinge gezinsleven van Trinity weten we hoe betrouwbaar die inschattingen soms zijn.

Ik ben ook zeker niet overtuigd dat het Trinity is, maar het is eigenlijk de enige logische optie op dit moment.

Oh ja, ik zat trouwen ook nog even te denken dat Lundy neergeschoten was met het geweer van Harry. Lundy wordt neergeschoten, en de volgende dag is er ineens lekkage in het huis van Dexter, en we krijgen ineens prominent een geweer in beeld? Maar ja, echt ergens op slaan doet deze theorie niet
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:12:35 #165
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74091980
Het was de geest van Doakes. In de seizoensfinale verschijnt hij voor Dexter's ogen en zegt 'Surprise motherfucker!'
When all else fails, you always have delusion.
pi_74092181
Ik moet deze episode nogeens opnieuw kijken (het was erg laat vannacht toen ik hem keek), maar wat voor mijn gevoel ook niet helemaal klopt is dat Quinn Debra opbelde in het ziekenhuis en zo overdreven verheugd deed dat Johnny Rose was neergeschoten en Nikki was opgepakt. Johnny Rose was ook al zo netjes en zorgvuldig omgelegd , net als Lundy.. Het is natuurlijk vooral speculatie, maar in beide gevallen zouden deze kogels (gevoelsmatig!) weleens uit het wapen van Quinn kunnen komen.

Misschien fixeer ik mij teveel op Quinn, maar dat er iets niet klopt (dat hebben we al gezien) bij hem begint me steeds duidelijker te worden.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74092336
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:05 schreef Ereinion het volgende:
Oh ja, ik zat trouwen ook nog even te denken dat Lundy neergeschoten was met het geweer van Harry. Lundy wordt neergeschoten, en de volgende dag is er ineens lekkage in het huis van Dexter, en we krijgen ineens prominent een geweer in beeld? Maar ja, echt ergens op slaan doet deze theorie niet
Misschien worden de hallucinaties over Harry steeds sterker en begint Harry het lichaam van Dexter over te nemen

Dat zou iig de titel van deze aflevering verklaren die ik anders niet thuis kan brengen. De titel was 'Dirty Harry'.
pi_74092451
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:21 schreef Symer het volgende:

[..]

Misschien worden de hallucinaties over Harry steeds sterker en begint Harry het lichaam van Dexter over te nemen

Dat zou iig de titel van deze aflevering verklaren die ik anders niet thuis kan brengen. De titel was 'Dirty Harry'.
Misschien moeten we de titel opvatten als een verwijzing naar Harry die (ook) overspelig was en de parallel die Debra daarmee in haarzelf zag. Of in ieder geval de parallel die er is, dat ze beiden vreemdgingen.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74092600
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:41 schreef BluesRebel het volgende:
[..]

Dat hij eigenlijk ook gewoon een seriemoordenaar is net als de Trinity-killer en soms dezelfde methodes gebruikt.
En ja hoor. Hij is ook gewoon een alledaagse familieman.
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 00:46 schreef Richardfun het volgende:
Kijken of Merkie, BluesRebel en ik gelijk hebben.


Ik denk ook niet dat de moordenaar van Lundy the Vacation Murderder of Trinity is. Quinn geloof ik ook niet. Maar als ik een gok moet doen, denk ik eerder aan Anton omdat hij al voelde dat er iets was tussen hun (in de 'previously on Dexter' lieten ze ook weer dat stukje zien met 'You spent all your time with your ex') Zou niet vreemd zijn als hij om 5 uur in de ochtend zich afvraagt waar de vrouw is waarmee hij samenwoont
pi_74092636
Trouwens.. waarom is het verhaal met Debra die bijna Dexter zn moeder had gevonden uit t niets zo dood gevallen
pi_74092754
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:17 schreef Chain_Reaction het volgende:
Ik moet deze episode nogeens opnieuw kijken (het was erg laat vannacht toen ik hem keek), maar wat voor mijn gevoel ook niet helemaal klopt is dat Quinn Debra opbelde in het ziekenhuis en zo overdreven verheugd deed dat Johnny Rose was neergeschoten en Nikki was opgepakt. Johnny Rose was ook al zo netjes en zorgvuldig omgelegd , net als Lundy.. Het is natuurlijk vooral speculatie, maar in beide gevallen zouden deze kogels (gevoelsmatig!) weleens uit het wapen van Quinn kunnen komen.
Dat wijf had Rose toch vermoord..? 'Dankzij' Batista z'n geruchten.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:05 schreef Ereinion het volgende:
Lundy denkt dat Trinity nooit van ritueel verandert, maar echt weten kan hij dat niet, dat lijkt me meer een psychologische inschatting, en gezien het plotselinge gezinsleven van Trinity weten we hoe betrouwbaar die inschattingen soms zijn.
Na 30 jaar hetzelfde mag je dat toch wel concluderen?
pi_74092785
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:21 schreef Symer het volgende:

[..]

Misschien worden de hallucinaties over Harry steeds sterker en begint Harry het lichaam van Dexter over te nemen

Dat zou iig de titel van deze aflevering verklaren die ik anders niet thuis kan brengen. De titel was 'Dirty Harry'.
Harry zat Dexter ook wel beetje op te fucken, terwijl het misschien TTK helemaal niet was. Misschien is dat ook beetje dirty & wrong.

Overigs ben ik benieuwd wat voor reden TTK heeft voor zjin familie om zoveel te reizen.
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:30 schreef BluesRebel het volgende:
Trouwens.. waarom is het verhaal met Debra die bijna Dexter zn moeder had gevonden uit t niets zo dood gevallen
Lundi kwam er tussen met de meer interessante zoektocht.
pi_74092949
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:33 schreef FastFox91 het volgende:

[..]
Overigs ben ik benieuwd wat voor reden TTK heeft voor zjin familie om zoveel te reizen.
In de promo zag ik dat ie wel een baan heeft. Hij doet iets in de bouw. Dus dan kun je projecten in andere gebieden krijgen. En heeft hij een reden om die hamer en kleding te kopen
quote:
[..]

Lundi kwam er tussen met de meer interessante zoektocht.
Had dat dan voor seizoen 5 gehouden. Ik vind het beide mooie verhalen. Slecht om 1 zo te onderbreken.

Ik hoop toch niet dat jullie gelijk krijgen over die onzin met Harry dat ie 'overneemt' of dat die hallucinaties hem gek gaan krijgen Dan wordt het echt een kutserie haha.
  maandag 26 oktober 2009 @ 21:55:29 #174
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74093475
Ze lopen ons wel te stangen met al die onnodige Quinn opmerkingen die ze overal strooien. En alleen al daarom is hij het niet. Daarnaast is het gewoon een kut theorie.
When all else fails, you always have delusion.
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:08:20 #175
153201 Tazmaniac
Mixed Martial Arts
pi_74093925
Waarom hoor ik de naam Anton niet vallen?

Het is toch overduidelijk dat hij het was?!
Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:10:43 #176
3185 Adelante
To let it go now
pi_74094013
Gaat ie trouwens Deb in zijn appartement stallen, om het zo toch aan te kunnen houden?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_74094030
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:33 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Dat wijf had Rose toch vermoord..? 'Dankzij' Batista z'n geruchten.
[..]

Na 30 jaar hetzelfde mag je dat toch wel concluderen?
Dat denkt de politie ja, maar dan heeft ze voor zo'n hysterisch wijf wel heel precies en goed geschoten. Ik zou er niet zo zeker van zijn dat het Nikki was.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74094136
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 21:55 schreef Mirel het volgende:
Ze lopen ons wel te stangen met al die onnodige Quinn opmerkingen die ze overal strooien. En alleen al daarom is hij het niet. Daarnaast is het gewoon een kut theorie.
Ok. Dat verklaart veel.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74094178
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 20:01 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Klopt, maar alsnog zie ik niet zoveel heil in het verhaal dat perse TTK die nacht om 5:00 Lundy heeft vermoord. (Zeker niet op die manier). Ben jij daar van overtuigd dan?

Daarnaast vind ik het nogal met een saai en lui oog kijken naar een serie als Dexter, om meteen maar van het meest "logische" uit te gaan.
Onee, hij heeft hun niet neergeschoten. Past niet in zijn routine. Hmm, dat was de opmerking natuurlijk, of hij de moordenaar was, maar nee. Het geeft alleen een extra motivatie voor D om te jagen.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
pi_74094383
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:15 schreef on_air het volgende:

[..]

Onee, hij heeft hun niet neergeschoten. Past niet in zijn routine. Hmm, dat was de opmerking natuurlijk, of hij de moordenaar was, maar nee. Het geeft alleen een extra motivatie voor D om te jagen.
Okeeeeeeeeeeeee.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74094452
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:19 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Okeeeeeeeeeeeee.
Ur cute.
This is way beyond my remote concern of being condescending.
Anders of Niets
Luister Live
  maandag 26 oktober 2009 @ 22:26:05 #182
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_74094644
Die stille agenten altijd op de achtergrond op het bureau
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_74094891
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:08 schreef Tazmaniac het volgende:
Waarom hoor ik de naam Anton niet vallen?

Het is toch overduidelijk dat hij het was?!
Doe ik toch
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:26 schreef Prowl het volgende:
Die stille agenten altijd op de achtergrond op het bureau
Hopelijk blijft dat zo. Wil geen onzin erin Het is goed zo.
pi_74095010
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 22:21 schreef on_air het volgende:

[..]

Ur cute.
De vrouw van TTK is pas cute, zoals ons 1 dezer weken duidelijk zal worden.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74096605
Of de titel Dirty Harry slaat op de baby Harrison (Harry) die zijn luier had volgescheten
pi_74096782
quote:
Laten we hopen dat er een scheiding komt. Vond Dexter veel vetter toen ie alleen op zn appartement zat. Je kreeg toen ook veel meer van hem te zien. Waar hij zijn wapens verstopt, zijn verzameling bloeddruppels.. en zijn bootje hebben we al tijden niet gezien

Dat stukje met Trinity die erop los laat was ook wel hard
pi_74098070
omg Trinity heeft een gezin. Zieke shit
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_74098314
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:02 schreef wolfrolf het volgende:
omg Trinity heeft een gezin. Zieke shit
En is pastoor!
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74098521
quote:
Op maandag 26 oktober 2009 19:32 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

Ik wil niet zeggen dat hij meteen hoofdverdachte is, maar ik sluit hem (gevoelsmatig) niet uit. (Ik heb hem altijd al een verdacht persoon gevonden op de afdeling. Er hangt ook altijd een beetje een mysterieus sfeertje om hem heen; hij is iig sowieso een dirty cop).

- Het zou verklaren waarom Deb. in leven is gelaten.
- Masuka zei dat Lundy vrijwel meteen dood was (Het impliceert dat de dader een ervaren schutter is)
- TTK zou die voice-recorder van Lundy hebben meegenomen, The Vacation Murderer zou beide hebben vermoord.
- Hij wilde niet aan Lundy's case werken.
- Hij wil volgens mij de reporter waarmee hij slaapt en anderen, doen laten geloven dat het The Vacation Murderer was.
- (Was hij in seizoen 3 ook al niet betrokken bij een dubieuze moord/ongeluk?)

Het zegt allemaal niet zoveel, maar ik sluit Quinn's betrokkenheid zeker nog niet uit. Ik vind TTK als de moordenaar ook te voor de hand liggend, voor een serie als Dexter.

Er is mij vooralsnog geen motief duidelijk en daarom is het vooral een kwestie van gevoel.


Denk niet dat Quinn het gedaan heeft, maar je punt over de voice recorder is sterk. Toen Trinity tegen Lundy aanliep was Lundy iets aan het inspreken. Dat moet Trinity gezien hebben. Inderdaad vreemd dat de recorder dan niet meegenomen is, al kon Trinity natuurlijk niet zeker weten of hij die op zak had op dat moment.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_74098746
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:11 schreef Chain_Reaction het volgende:

[..]

En is pastoor!
Volgens mij was hij een voorganger, maar goed.

Trouwens, ik ben het er mee eens dat er gaten zitten in de 'Trinity heeft Lundy vermoordt" theorie, maar ik kan het me van Anton of Quinn echt niet voorstellen. Dat zou gewoon compleet 'out of the blue' zijn...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_74099040
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 00:29 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Volgens mij was hij een voorganger, maar goed.

Trouwens, ik ben het er mee eens dat er gaten zitten in de 'Trinity heeft Lundy vermoordt" theorie, maar ik kan het me van Anton of Quinn echt niet voorstellen. Dat zou gewoon compleet 'out of the blue' zijn...
Dat laatste klopt zeker, maar dat TTK het dan 'maar' gedaan heeft, heb ik behoorlijk wat twijfels over. Je kunt je ook afvragen hoe TTK moest weten waar Lundy (tijdelijk) woonde. (Al is het natuurlijk niet onmogelijk om daar achter te komen).
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74107729
Die reporter
pi_74110457
Hele leuke serie om te volgen maar ik irriteer me eigenlijk wel aan de acteerprestaties van de vrouwen in de serie.

- De vrouw van Dexter spreekt altijd op zo'n fluisterende toon, zoals die hoofdrolspeler van Prison Break dat doet, zwaar irritant.
- Die iets heeft met Baptista, ken ik dan van de serie OZ maarja hun romantische bedoelingen heb ik ook weinig mee in de serie. Ook hoe ze met haar pistool wel eens heldhaftig een vijand benadert/op zoek naar is, is erg ongeloofwaardig.
- En dan voornamelijk die irritante zus van Dexter.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het woord 'fucking' komt bij haar iedere zin voor en ik vind haar voor een politieagente (die al eens gepromoot is?) zeer ongeloofwaardig overkomen. Dat histerisch gedoe van haar, word ik gewoon misselijk van.

Ook de mannelijke acteerprestaties zijn soms beetje over de top maar daar erger ik me iets minder aan.

Hele leuke serie om te volgen zoals ik gezegd had alleen zijn de acteerprestaties (voornamelijk van de vrouwen) erg ondermaats.
pi_74110792
Ja, je hebt wel gelijk hoor. Michael C Hall (Dexter) steekt echt met kop en schouders boven de rest uit. De enige die de afgelopen jaren echt even goed was was Miguel Prado. Trinity dit jaar doet het ook erg goed, daar verwacht ik ook wel wat van de komende afleveringen.

De rest is of slecht (Deb, Rita), of vult de rol gewoon plichtsgetrouw in (Lundy, Batista). Masuka is natuurlijk ook briljant, maar die heeft maar een klein rolletje.
pi_74111324
Wat je zegt over die (vrouwelijke) acteer-prestaties, onderschrijf ik wel.

Vooral Debra heeft mij altijd erg tegengestaan. Los van het feit dat het idd ongeloofwaardig is dat zo'n labiel, hysterisch en onbeschaafd wijf moordonderzoek doet, staat haar hele karakter mij erg tegen. Precies iemand die ik zou mijden als de pest irl.

Zo zijn er nog wel wat andere zaken aan te merken, maar daar staat wel tegenover dat de karakters van Dexter en The Trinity Killer zeer goed geacteerd worden. Lundy was ook niet slecht.

Verder vind ik de romance tussen Laguerta en Batista te onbeduidend om er elke episode weer de nodige tijd aan te verprutsen. Sowieso 2 vrij oninteressante karakters.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:56:21 #196
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74112069
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:36 schreef Chain_Reaction het volgende:
Wat je zegt over die (vrouwelijke) acteer-prestaties, onderschrijf ik wel.

Vooral Debra heeft mij altijd erg tegengestaan. Los van het feit dat het idd ongeloofwaardig is dat zo'n labiel, hysterisch en onbeschaafd wijf moordonderzoek doet, staat haar hele karakter mij erg tegen. Precies iemand die ik zou mijden als de pest irl.

Zo zijn er nog wel wat andere zaken aan te merken, maar daar staat wel tegenover dat de karakters van Dexter en The Trinity Killer zeer goed geacteerd worden. Lundy was ook niet slecht.

Verder vind ik de romance tussen Laguerta en Batista te onbeduidend om er elke episode weer de nodige tijd aan te verprutsen. Sowieso 2 vrij oninteressante karakters.
Debra vind ik opzich nog wel aardig goed.
Goed in haar werk, maar daarbuiten een beetje labiel

Net als een schooljuf die moeite heeft om haar eigen kinderen op te voeden
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74112190
quote:
Op dinsdag 27 oktober 2009 14:36 schreef Chain_Reaction het volgende:
Verder vind ik de romance tussen Laguerta en Batista te onbeduidend om er elke episode weer de nodige tijd aan te verprutsen. Sowieso 2 vrij oninteressante karakters.
Angel was in S1 en S2 leuk als tegenhanger van Doakes, iemand die Dexter totaal niet vertrouwt tegenover iemand die op allerlei gebieden Dexter als goede vriend en adviseur beschouwt.

Maar die romance is inderdaad wat opvulling van het huidige seizoen inderdaad.
  dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:19:25 #198
130370 bodylotion
Since 16.09.05
pi_74112975
laatst S01E01 nog eens gezien,

daar loopt die Laquerta steeds met Dexter te flirten (knipogen enz)

dat is volgens mij later nooit weer teruggekomen
Please, make yourself uncomfortable.
pi_74113619
Nog een puntje waarom ik Quinn niet uitsluit:

Is het niet zo dat dankzij hem, via zijn reporter/vriendin, Lundy in de krant stond (met foto)? Zoekende naar TTK. Het zou zo opgezet kunnen zijn door Quinn in de hoop dat men de aandacht vestigt op TTK, wanneer men de moord op Lundy onderzoekt.

Ook werd er ff tussen neus en lippen door gezegd dat hij als eerste op de plaats delict was.
Music is the harmonious voice of creation; an echo of the invisible world.
pi_74114212
Als het Quinn is moeten ze wel met een bizar goeie uitleg komen, want op het moment zou dat gewoon nergens op slaan IMO...
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')