abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73763533
Gewoon m'n naam, verder niet. En gewoon liegen als je iets voor het eerst doet.
pi_73764647
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 21:25 schreef intoxicated het volgende:
Trouwens, als je voor het eerst (of voor de 2e of 3e keer oid) een verrichting doet, en de patiënt vraagt: "Heeft u dit wel eens eerder gedaan?". Geef je dan eerlijk antwoord?
Nee, ik zeg gewoon dat ik het al eerder gedaan heb.
Zo heb ik laatst een uitstrijkje gemaakt bij een patiënte bij de huisarts. Assistente vroeg aan mij of ik het eerder had gedaan en dat had ik, dus ze liet het aan mij over. Patiënte vond het ook geen probleem en ik installeerde haar, geen gynaecologische stoel, dus het werd al lastiger.. Vervolgens pakte ik het speculum, hij was wat anders dan wat ik gewend was in het ziekenhuis, maar boeiend, ik vond dat ik het moest kunnen. Dus ik breng het speculum in en krijg het vervolgens met geen mogelijkheid open, steeds maar een klein stukje en dan klapte ie weer dicht.. Ik vond het gewoon te genant om alsnog de assistente erbij te roepen, nadat ik eerst zo stoer gezegd had dat ik het wel kon, dus heb de cytobrush ertussen gewurmd en maar een beetje gedraaid, terwijl er geen cervix in beeld was..
Patiënte heeft verder niks gemerkt, maar ik vrees voor haar dat het een pap 0 wordt.. Achteraf vind ik het dom van mezelf dat ik niet toch even die assistente geroepen heb, maar ja, aan de andere kant worden dingen me altijd direct uit handen genomen als ik zeg dat ik het nog niet vaak/nooit gedaan heb. Dan is het altijd: 'nou kijk dan eerst maar even mee..' Vind het alleen een beetje lullig voor de patiënte nu..

Oow, het was trouwens gewoon in het kader van het bevolkingsonderzoek, anders had ik sowieso wel de assistente erbij gehaald..
pi_73765637
Exact dat dus, ik bluf ook altijd
Edit: Oh, maar bewust een PAP0 inleveren is wel erg slordig

[ Bericht 39% gewijzigd door intoxicated op 17-10-2009 11:35:22 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_73768364
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:11 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Zo heb ik laatst een uitstrijkje gemaakt bij een patiënte bij de huisarts. Assistente vroeg aan mij of ik het eerder had gedaan en dat had ik, dus ze liet het aan mij over. Patiënte vond het ook geen probleem en ik installeerde haar, geen gynaecologische stoel, dus het werd al lastiger.. Vervolgens pakte ik het speculum, hij was wat anders dan wat ik gewend was in het ziekenhuis, maar boeiend, ik vond dat ik het moest kunnen. Dus ik breng het speculum in en krijg het vervolgens met geen mogelijkheid open, steeds maar een klein stukje en dan klapte ie weer dicht.. Ik vond het gewoon te genant om alsnog de assistente erbij te roepen, nadat ik eerst zo stoer gezegd had dat ik het wel kon, dus heb de cytobrush ertussen gewurmd en maar een beetje gedraaid, terwijl er geen cervix in beeld was..
Patiënte heeft verder niks gemerkt, maar ik vrees voor haar dat het een pap 0 wordt.. Achteraf vind ik het dom van mezelf dat ik niet toch even die assistente geroepen heb, maar ja, aan de andere kant worden dingen me altijd direct uit handen genomen als ik zeg dat ik het nog niet vaak/nooit gedaan heb. Dan is het altijd: 'nou kijk dan eerst maar even mee..' Vind het alleen een beetje lullig voor de patiënte nu..

Oow, het was trouwens gewoon in het kader van het bevolkingsonderzoek, anders had ik sowieso wel de assistente erbij gehaald..
Afgelopen week nog moeten oefenen. Zo'n kleine speculum vind ik een stuk minder fijn dan de grote met 'tandwielklem'. Ik zat ook heel even te kloten met dat rotklemmetje
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_73774072
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2009 22:11 schreef Honeymooner het volgende:

[..]

Met alle respect toekomstige collega, maar dit reken ik je zwaar aan. Een patient heeft altijd het recht op goede patientenzorg. Als je deze niet kunt leveren, moet je dat toegeven en iemand met meer kennis van de desbetreffende kwestie erbij halen zodat je alsnog goede patientenzorg kunt garanderen. Ik stond tijdens mijn co-schappen meerdere malen voor lul omdat ik iets niet wist. Who cares!? Het gaat niet om mij, maar om de patient.
I feel kinda Locrian today
  zaterdag 17 oktober 2009 @ 13:27:35 #106
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_73776993
Geen cervix in beeld en toch doen alsof?! Heel slordig en onprofessioneel. Je moet echt het lef hebben om toe te geven dat het je niet lukt. Ook voor de patient. Dat je het eerder hebt gedaan, betekent niet dat je het altijd goed hoeft te doen. Pte moet nu wéér op komen dagen voor een onderzoek.
I used to be schizofrenic, but we're okay now.
pi_73777651
Weet ik, ik zeg toch dat ik het achteraf anders zou doen. Geen idee waarom ik het op dat moment niet toe wilde geven. Ik reken het mezelf ook aan.

He, nou voel me er weer helemaal kut over..

[ Bericht 10% gewijzigd door Honeymooner op 17-10-2009 14:08:46 ]
pi_73779650
Ach, het is wel typerend voor de compromissen die je moet sluiten als je te maken hebt met enerzijds het belang van de patiënt (direct door de beste dokter geholpen worden) en anderzijds het niet willen mislopen van je leermomenten (liegen dat je het al vaker hebt gedaan) en de beoordeling die krijgt (geen hulp durven vragen aan degene die je een paar weken later beoordeelt). Ik denk dat iedereen dat dilemma dagelijks meemaakt. Want geef toe, iedereen heeft toch wel eens tegen beter weten in een infuus geprobeerd te prikken omdat je het te stom vond om vantevoren al met hangende pootjes bij de arts aan te komen: "Ik kan geen goed vat vinden".

[ Bericht 4% gewijzigd door intoxicated op 17-10-2009 15:30:38 ]
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_73779750
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 13:54 schreef Honeymooner het volgende:
Weet ik, ik zeg toch dat ik het achteraf anders zou doen. Geen idee waarom ik het op dat moment niet toe wilde geven. Ik reken het mezelf ook aan.

He, nou voel me er weer helemaal kut over..
Is dit een bewuste woordspeling?

Maar even serieus. Het is niet erg dat je, je zo voelt. Je moet het je ook niet te veel aantrekken. Dit is gewoon een leermoment; een andere keer moet je het gewoon anders aanpakken. Vergeet ook niet dat ondanks dat je een bepaalde handeling beheerst, het niet altijd het geval hoeft te zijn dat het ook daadwerkelijk lukt. In dit geval had je een klein speculum, de ene vagina is de andere niet (de een is wat slapper zodat de wand wat meer inzakt etc) en de ene patient ontspant zich terwijl de andere patient zich meer verkrampt. Als iets niet lukt betekent dat niet meteen dat het aan jou ligt. Vergelijk het met een venapunctie, je kan de beste prikker zijn, maar als er nauwelijks voelbare vaten aanwezig zijn ligt het niet aan jou.
pi_73780127
Haha, nee was geen bewuste woordspeling..
Maar idd, een volgende keer zal ik dit niet nog een keer doen..
pi_73785499
quote:
Op zaterdag 17 oktober 2009 15:21 schreef intoxicated het volgende:
Ach, het is wel typerend voor de compromissen die je moet sluiten als je te maken hebt met enerzijds het belang van de patiënt (direct door de beste dokter geholpen worden) en anderzijds het niet willen mislopen van je leermomenten (liegen dat je het al vaker hebt gedaan) en de beoordeling die krijgt (geen hulp durven vragen aan degene die je een paar weken later beoordeelt). Ik denk dat iedereen dat dilemma dagelijks meemaakt. Want geef toe, iedereen heeft toch wel eens tegen beter weten in een infuus geprobeerd te prikken omdat je het te stom vond om vantevoren al met hangende pootjes bij de arts aan te komen: "Ik kan geen goed vat vinden".
Ik heb dat vaak met een bloedgas. Lekker in die pols roeren als er geen bloed uitkomt. Dan toch maar de arts om hulp vragen die het dan ook niks lukt. Dan heb je toch hulp gevraagd en voel je je toch goed omdat het blijkbaar niet aan jou lag
pi_73798525
Iemand gisteren 'Meneer Doktoor' op canvas gezien? Verhalen van (huis)artsen die nu 80-90 jaar zijn. Best wel een aanrader

Zaterdag, van 20.40 tot 21.15 op canvas.
http://www.canvas.be/canvasprogrammas/category/meneer-doktoor/
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_73800053
Ja, toen had je nog aanzien.
pi_73800189
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 11:25 schreef Knuffleheinz het volgende:
Ja, toen had je nog aanzien.
En het huisartsen vak was niet zo uitgehold als het nu is.

Mijn opa (ook 80++) kan nog altijd geweldige verhalen vertellen over zijn huisartsen tijd, van spoed-operaties op de keukentafel tot mensen die aankloppen om advies mbt huwelijkskandidaten
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_73801799
Ging dat oa over die vent die zn vingers zonder handschoen in de anus van een patient gestoken had?
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:35:06 #116
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_73805105
met handschoenen voel je minder
  zondag 18 oktober 2009 @ 14:46:20 #117
208890 June.
Seriously?
pi_73805528
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 12:51 schreef Repeat het volgende:
Ging dat oa over die vent die zn vingers zonder handschoen in de anus van een patient gestoken had?
Zoiets heb ik wel gezien bij de Wereld Draait Door .
Shine bright like a diamond.
pi_73805731
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:46 schreef June. het volgende:

[..]

Zoiets heb ik wel gezien bij de Wereld Draait Door .
Ik ook. Die ouwe baas noemde het ook de grote koer
pi_73806283
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:51 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik ook. Die ouwe baas noemde het ook de grote koer
Dat was echt een held ja
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 15:42:37 #120
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73807473
Haha, ik zag bij Vroegere Tijden of zoiets. Een huisarts die 'kunt u even hoesten, meneer' vroeg aan een jongetje van vijf. 'nog eens', 'nog eens'. 'U heeft last van bloedarmoede'.
  zondag 18 oktober 2009 @ 15:46:42 #121
19350 gohan16
Inmiddels 26
pi_73807601
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:42 schreef De_Kardinaal het volgende:
Haha, ik zag bij Vroegere Tijden of zoiets. Een huisarts die 'kunt u even hoesten, meneer' vroeg aan een jongetje van vijf. 'nog eens', 'nog eens'. 'U heeft last van bloedarmoede'.
Dat zullen leken nooit begrijpen. Dat zijn kunsten van de artsen.
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 16:27:05 #122
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73808924
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 15:46 schreef gohan16 het volgende:

[..]

Dat zullen leken nooit begrijpen. Dat zijn kunsten van de artsen.
Diagnose anemie op basis van hoesten?
Ik zou toch even het hgb laten bepalen!
pi_73809904
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:27 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Diagnose anemie op basis van hoesten?
Ik zou toch even het hgb laten bepalen!
Het kan wel degelijk. Maar ja, dat is het geheim van de arts
  † In Memoriam † zondag 18 oktober 2009 @ 16:56:46 #124
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_73810045
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:53 schreef intoxicated het volgende:

[..]

Het kan wel degelijk. Maar ja, dat is het geheim van de arts
Chronische hoest als gevolg van anemie kan wel (mits iemand in de doelgroep past met grote kans op ijzergebrek zoals lelijke oude wijven, bloedende teven), maar dan nog bepaal je altijd het hgb!

En dat zegt mijn M.D. diploma hier aan de muur!

[ Bericht 7% gewijzigd door De_Kardinaal op 18-10-2009 17:11:18 ]
pi_73810898
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 16:56 schreef De_Kardinaal het volgende:

[..]

Chronische hoest als gevolg van anemie kan wel
Hoezo?
I feel kinda Locrian today
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: