Waar heb ik het uit de context gerukt? De Reiki-masters komen elke keer met allerlei verschillende drogredenaties om de eventuele ongelukken goed te praten en blijven herhalen alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken. En dat is niet het geval. De Reiki-masters kwamen er zelf mee dat er ongelukken kunnen gebeuren als de Reiki niet goed gebruikt wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:32 schreef Bastard het volgende:
Je rukt de dingen graag uit hun context om het vervolgens maar te blijven herhalen
Als je je daar lekker bij voelt doe je dat maar.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:13 schreef JoepiePoepie het volgende:
Moet ik werkelijk weer alles herhalen wat ik hier gepost heb voordat je begrijpt wat ik bedoel?
Nee, maar als je iemand schade wilt berokkenen doe je dat niet via reiki. Dat is net zoiets als iemand proberen zich dood te laten lachen door moppen te vertellen. Als je kwaad wil zijn daar simpelere en andere manieren voor.quote:O ja, want de Reiki-mensen zijn allemaal van die goede mensen!
Heb je het eindelijk ook door?quote:Oh oh oh, wat ben ik toch een slecht mens zeg,
Dat blijktquote:ik doe niet aan Reiki.
Vrije wil enzo. Waarbij sommige dingen toch echt niet van de grond komen alleen maar omdat mensen dat willen.quote:Waarom grijpt de kosmos dan niet in bij alle andere slechte daden in deze wereld?
Neuh, maar je trekt een heel klein ding, een ding dat misschien een keer of twee, drie is voorgekomen (als het al een keer is voorgekomen), compleet uit zijn verband.quote:Nogmaals, ik heb het niet verzonnen van die ongelukken. Dat hebben sommige Reiki-masters die in dit topic posten gedaan.
quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vrije wil enzo. Waarbij sommige dingen toch echt niet van de grond komen alleen maar omdat mensen dat willen.
Hoe kom jij aan die getallen dat het misschien 1, 2, 3 keer is voorgekomen?quote:Neuh, maar je trekt een heel klein ding, een ding dat misschien een keer of twee, drie is voorgekomen (als het al een keer is voorgekomen), compleet uit zijn verband.
Wat je gelooft, moet je zelf weten. Het punt is dat je dan ook wel kan zeggen dat iemand zich heeft doodgelachen omdat jij moppen hebt staan vertellen. Dat iemand een auto-ongeluk kreeg omdat jij in een kort rokje over straat liep. Dat iemand schrok van jouw HTML code en daaraan overleed.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik zal mezelf maar weer voor de weet-ik-veel-hoeveelste keer herhalen:
Verschil met gepruts met Reiki is, dat er nooit achterhaald kan worden dat de Reiki-master de schuldige is dat er dankzij zijn gepruts een ongeluk gebeurd is. Reiki-masters kunnen dus te allen tijde ongestraft prutsen.
En dan komen we nu bij een cirkelredenering uit, want nu gaan alle Reiki-beoefenaars in dit topic weer zeggen:
"Ja maar, dat doen Reiki-masters niet. Reiki-masters zijn mensen met goede intenties."
En dat kan ik absoluut niet geloven.
[..]
Nee nee nee, even terug naar jouw voorbeeld! Dat de meeste ongelukken gebeuren in eigen huis, met vuur en pannen soep enzo. Dat zeg je zelf. Is het dan ook niet veel logischer om te denken dat dat niet gebeurt omdat er toevallig iemand ongevraagd reiki aan het versturen is, maar ligt aan het gepruts van de persoon die met vuur en soep aan het kloten is?quote:Juist! Als een metselaar loopt te prutsen met een steen is veel makkelijker te achterhalen wie er heeft lopen prutsen en waarmee. Bij een Reiki-master is dat niet het geval. Er is 100% garantie dat men er nooit achterkomt dat de Reiki-master (bewust danwel onbewust) heeft lopen prutsen.
Waar niet?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
Waar heb ik het uit de context gerukt?
Tuurlijk, we zitten met zijn allen te wachten tot jij in de auto stapt en dan gaan we allemaal reiki naar jou versturenquote:De Reiki-masters komen elke keer met allerlei verschillende drogredenaties om de eventuele ongelukken goed te praten en blijven herhalen alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken. En dat is niet het geval. De Reiki-masters kwamen er zelf mee dat er ongelukken kunnen gebeuren als de Reiki niet goed gebruikt wordt.
"Bewust prutsen". Leuk dat je dat zo zegt, want daar gaat het in feite ook om. Of je kan niets van reiki en dan ben je misschien een prutser zoals jij dat zegt, of je wil bewust anderen schaden. Maar iemand die goed reiki kan versturen en dus geen prutser is, gaat dat niet bewust verprutsenquote:Al zit er tussen een miljoen Reiki-masters 1 iemand bij die (bewust danwel onbewust) loopt te prutsen, dat vind ik dan nog te veel, vooral omdat er dus nooit iemand achter zal komen dat de Reiki-master de schuldige is. Ik begrijp niet dat de Reiki-beoefenaars met die oh-zo goede intenties dat wel zo naast zich neer kunnen leggen.
Nee, dat zei ik niet. Even bij de les blijven he!quote:"Ja maar, ja maar, Reiki-masters zijn mensen met goede intenties, die lopen niet te prutsen."
Drogredenatie
"En als ze dan toch lopen te prutsen, grijpt de kosmos wel in."
Nee. Je zei zelf dat het niet na te gaan valt. Dus wegwezen met je beschuldiging en je drogredenatie.quote:Drogredenatie
"Er gebeurt zelden een ongeluk mee."
Oh, dus toch.
Eeeh, daar ging het helemaal niet overquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:06 schreef Trippii het volgende:
JoepiePoeie gelooft ergens niet in, prima. Next subject.
Als jij iemand in elkaar wilt slaan, is dat toch ook jouw vrije wil? Dan zegt de kosmos toch ook niet dat jij dat niet mag doenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:38 schreef JoepiePoepie het volgende:Jij bedoelt dat die slechte daden met soms desastreuze gevolgen gebeurd zijn omdat de slachtoffers dat wilden?
Hoe kom jij aan die getallen? Alsof we allemaal klaarzitten om auto-ongelukken te veroorzakenquote:Hoe kom jij aan die getallen dat het misschien 1, 2, 3 keer is voorgekomen?
Tof, welk boek dan?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:06 schreef Trippii het volgende:
JoepiePoeie gelooft ergens niet in, prima. Next subject.
Ben zelf overigens begonnen met het lezen van een boek over Reiki. Vindt het nu wel tijd om te gaan leren voor mij.
Maar Joepie, dat je het niet met alle Reiki masters eens bent, is volgens mij bij iedereen duidelijk in dit topic.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 09:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Waar heb ik het uit de context gerukt? De Reiki-masters komen elke keer met allerlei verschillende drogredenaties om de eventuele ongelukken goed te praten en blijven herhalen alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken. En dat is niet het geval. De Reiki-masters kwamen er zelf mee dat er ongelukken kunnen gebeuren als de Reiki niet goed gebruikt wordt.
Al zit er tussen een miljoen Reiki-masters 1 iemand bij die (bewust danwel onbewust) loopt te prutsen, dat vind ik dan nog te veel, vooral omdat er dus nooit iemand achter zal komen dat de Reiki-master de schuldige is. Ik begrijp niet dat de Reiki-beoefenaars met die oh-zo goede intenties dat wel zo naast zich neer kunnen leggen.
"Ja maar, ja maar, Reiki-masters zijn mensen met goede intenties, die lopen niet te prutsen."
Drogredenatie
"En als ze dan toch lopen te prutsen, grijpt de kosmos wel in."
Drogredenatie
"Er gebeurt zelden een ongeluk mee."
Oh, dus toch.
Precies, en niet eens om auto-ongelukken te voorkomen (dat is hooguit een voetnoot van een sub-paragraaf van een aanhangsel, zo belangrijk en veelvoorkomend is het), maar meer omdat je juist het respect dient te hebben voor iemands vrije wil. Als je niet weet of die persoon dat wel wilt ontvangen, stuur je het gewoon niet.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:10 schreef ToT het volgende:
Er wordt met cursussen gewoon gezegd dat je het niet ongevraagd moet sturen.
Dan pas ik hem aan voor je:quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Eeeh, daar ging het helemaal niet over!
Joepie reiki 3?quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:15 schreef Nightanimal het volgende:
Ik zie dat jijzelf ook Reiki 3 hebt gehad, was dit één van je motivaties?
Ik vind "reiki als ambacht" een zeer goed boek.quote:
Ik begin met Reiki voor Dummies, maar ik ben van plan meerdere boeken te lezen. Ik zou op den duur graag verschillende energie systemen willen combineren. Maar goed, laat ik eerst dit boek op het gemakje gaan lezen, heb geen haast!quote:
Ja heb ik ook staan, vond het een goede uitleg maar er mocht vlgs mij meer gezegd worden "ik vind dat.. " want ik kon mij niet overal achter scharen.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:19 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Ik vind "reiki als ambacht" een zeer goed boek.
HSZSN is, grof gezegd, de hoer onder de symbolen!quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:48 schreef Bastard het volgende:
Overigens, een symbool word op verschillende manieren getekend door verschillende leraren. Neem het HSZSN symbool alleen maar eens.
Toch word niet altijd dat symbool gebruikt om Reiki over te sturen, wat meer van belang is, is de intentie. Voel de reiki en voel dat je dat wilt geven en hou je minder bezig met het goed tekenen van dit symbool. Meer mensen deze ervaring opgedaan? Of is dat wat je zou noemen "prutsen" ?
Ze heeft een nieuw topic geopendquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is het lekker rustig heJoepie heeft al drie kwartier haar mond gehouden. Wat een rust
Ja die zit nu in d'r eigen bashtopic om dit topic toch nog een fatsoenlijke kans te geven om een normale discussie te laten blijven.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is het lekker rustig heJoepie heeft al drie kwartier haar mond gehouden. Wat een rust
Klopt, ik heb ook wel te horen gekregen dat ik meer bezig was met de techniek er van dan dat het daadwerkelijk resultaat wat ik voor ogen had.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 11:55 schreef ToT het volgende:
[..]
HSZSN is, grof gezegd, de hoer onder de symbolen!Iedereen gebruikt 'm weer op een andere manier. Dat is ook weer een verwatering van de Reiki. Hoe meer onderling het zelfde blijft, hoe sterker het werkt. Waar mensen in geloven, gaat energie in zitten, en hoe meer mensen er in geloven, hoe krachtiger het werkt. Daarnaast is het voor "het hogere" ook duidelijker als iedereen gewoon het zelfde gebruikt.
HSZSN gebruik ikzelf gewoon heel weinig. Ik vind het een te complex symbool, en zonder dat symbool te gebruiken gaat het ook prrrrima!
Er zijn overgigens masters die zeggen dat je symbolen op den duur ook niet meer nodig hebt als je er enorm vertrouwt mee geraakt bent. Dan kun je het effect ervan al zo oproepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |