abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 09:38:20 #251
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85382513
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:32 schreef Bastard het volgende:
Je rukt de dingen graag uit hun context om het vervolgens maar te blijven herhalen :O
Waar heb ik het uit de context gerukt? De Reiki-masters komen elke keer met allerlei verschillende drogredenaties om de eventuele ongelukken goed te praten en blijven herhalen alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken. En dat is niet het geval. De Reiki-masters kwamen er zelf mee dat er ongelukken kunnen gebeuren als de Reiki niet goed gebruikt wordt.

Al zit er tussen een miljoen Reiki-masters 1 iemand bij die (bewust danwel onbewust) loopt te prutsen, dat vind ik dan nog te veel, vooral omdat er dus nooit iemand achter zal komen dat de Reiki-master de schuldige is. Ik begrijp niet dat de Reiki-beoefenaars met die oh-zo goede intenties dat wel zo naast zich neer kunnen leggen.

"Ja maar, ja maar, Reiki-masters zijn mensen met goede intenties, die lopen niet te prutsen."

Drogredenatie

"En als ze dan toch lopen te prutsen, grijpt de kosmos wel in."

Drogredenatie

"Er gebeurt zelden een ongeluk mee."

Oh, dus toch.

[ Bericht 13% gewijzigd door JoepiePoepie op 17-08-2010 10:10:47 ]
Op dinsdag 11 januari 2011 13:20 schreef Bastard het volgende:
Je lijkt af en toe wel een kind dat alles maar roept wat in je hoofd opkomt!
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:12:46 #252
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85383301
Ok, let's move on :')
The truth was in here.
pi_85383931
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:13 schreef JoepiePoepie het volgende:
Moet ik werkelijk weer alles herhalen wat ik hier gepost heb voordat je begrijpt wat ik bedoel?
Als je je daar lekker bij voelt doe je dat maar.

quote:
O ja, want de Reiki-mensen zijn allemaal van die goede mensen!
Nee, maar als je iemand schade wilt berokkenen doe je dat niet via reiki. Dat is net zoiets als iemand proberen zich dood te laten lachen door moppen te vertellen. Als je kwaad wil zijn daar simpelere en andere manieren voor.

quote:
Oh oh oh, wat ben ik toch een slecht mens zeg,
Heb je het eindelijk ook door? :P

quote:
ik doe niet aan Reiki ;(.
Dat blijkt :')

quote:
Waarom grijpt de kosmos dan niet in bij alle andere slechte daden in deze wereld?
Vrije wil enzo. Waarbij sommige dingen toch echt niet van de grond komen alleen maar omdat mensen dat willen.

quote:
Nogmaals, ik heb het niet verzonnen van die ongelukken. Dat hebben sommige Reiki-masters die in dit topic posten gedaan.
Neuh, maar je trekt een heel klein ding, een ding dat misschien een keer of twee, drie is voorgekomen (als het al een keer is voorgekomen), compleet uit zijn verband.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 10:38:58 #254
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85384056
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:34 schreef vogeltjesdans het volgende:
Vrije wil enzo. Waarbij sommige dingen toch echt niet van de grond komen alleen maar omdat mensen dat willen.
:? Jij bedoelt dat die slechte daden met soms desastreuze gevolgen gebeurd zijn omdat de slachtoffers dat wilden?

quote:
Neuh, maar je trekt een heel klein ding, een ding dat misschien een keer of twee, drie is voorgekomen (als het al een keer is voorgekomen), compleet uit zijn verband.
Hoe kom jij aan die getallen dat het misschien 1, 2, 3 keer is voorgekomen?
pi_85384234
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:34 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Ik zal mezelf maar weer voor de weet-ik-veel-hoeveelste keer herhalen:

Verschil met gepruts met Reiki is, dat er nooit achterhaald kan worden dat de Reiki-master de schuldige is dat er dankzij zijn gepruts een ongeluk gebeurd is. Reiki-masters kunnen dus te allen tijde ongestraft prutsen.

En dan komen we nu bij een cirkelredenering uit, want nu gaan alle Reiki-beoefenaars in dit topic weer zeggen:

"Ja maar, dat doen Reiki-masters niet. Reiki-masters zijn mensen met goede intenties."

En dat kan ik absoluut niet geloven.
[..]
Wat je gelooft, moet je zelf weten. Het punt is dat je dan ook wel kan zeggen dat iemand zich heeft doodgelachen omdat jij moppen hebt staan vertellen. Dat iemand een auto-ongeluk kreeg omdat jij in een kort rokje over straat liep. Dat iemand schrok van jouw HTML code en daaraan overleed.

Sterker nog, als iemand zich doodlacht om wat jij hier allemaal schrijft, heb jij dat dan ook allemaal bewust met slechte intenties neergeschreven? Ik wist het wel, je bent door en door slecht!

quote:
Juist! Als een metselaar loopt te prutsen met een steen is veel makkelijker te achterhalen wie er heeft lopen prutsen en waarmee. Bij een Reiki-master is dat niet het geval. Er is 100% garantie dat men er nooit achterkomt dat de Reiki-master (bewust danwel onbewust) heeft lopen prutsen.
Nee nee nee, even terug naar jouw voorbeeld! Dat de meeste ongelukken gebeuren in eigen huis, met vuur en pannen soep enzo. Dat zeg je zelf. Is het dan ook niet veel logischer om te denken dat dat niet gebeurt omdat er toevallig iemand ongevraagd reiki aan het versturen is, maar ligt aan het gepruts van de persoon die met vuur en soep aan het kloten is?
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_85384944
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
Waar heb ik het uit de context gerukt?
Waar niet? :')

quote:
De Reiki-masters komen elke keer met allerlei verschillende drogredenaties om de eventuele ongelukken goed te praten en blijven herhalen alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken. En dat is niet het geval. De Reiki-masters kwamen er zelf mee dat er ongelukken kunnen gebeuren als de Reiki niet goed gebruikt wordt.
Tuurlijk, we zitten met zijn allen te wachten tot jij in de auto stapt en dan gaan we allemaal reiki naar jou versturen >:) We zijn allemaal heel slechte mensen en zijn uit op andermans dood. Daar hebben we dan ook al die reiki graden voor behaald 8-)

quote:
Al zit er tussen een miljoen Reiki-masters 1 iemand bij die (bewust danwel onbewust) loopt te prutsen, dat vind ik dan nog te veel, vooral omdat er dus nooit iemand achter zal komen dat de Reiki-master de schuldige is. Ik begrijp niet dat de Reiki-beoefenaars met die oh-zo goede intenties dat wel zo naast zich neer kunnen leggen.
"Bewust prutsen". Leuk dat je dat zo zegt, want daar gaat het in feite ook om. Of je kan niets van reiki en dan ben je misschien een prutser zoals jij dat zegt, of je wil bewust anderen schaden. Maar iemand die goed reiki kan versturen en dus geen prutser is, gaat dat niet bewust verprutsen :+

Iemand bewust schade toebrengen kan ook op heel andere manieren, daar heb je geen reiki voor nodig.

Maar zelfs als er tussen al die reiki beoefenaars 1 persoon zou zitten die kwaad zou willen en kunnen, dan kan jij dat wel veel vinden, maar zet dat eens af tegen al die personen die met andere systemen zoals b.v. wicca schade toebrengen aan anderen? En buiten het alternatieve landschap zijn er nog wel veel meer manieren waarop je iemand schade kunt toebrengen, al dan niet bewust, varierend van de onvoorzichtige metselaar die een steen laat vallen tot iemand die een fles drank op jouw kop kapot slaat. Me dunkt dat daar miljoenen keren meer slachtoffers vallen dan in het alternatieve landschap (ALS die al bewust gemaakt worden). En als jij dan toch blijft doorhameren op die ene reiki beoefenaar die met slechte intenties iemand schade probeert te berokkenen is de conclusie eenvoudig: je wilt gewoon alles veroordelen wat in jouw ogen alternatief is. Zodra je ook maar een mogelijk negatief geluidje hoort, maakt niet uit wat, trek je alles maar meteen uit zijn verband, trek je onzinnige conclusies en herhaal je dat maar even 100 keer.

En dat is trouwens ook niet de eerste keer. Bijna elk topic waarin jij verschijnt wordt ondergekakt door jouw onzinnige zinsverbanden. Triest eigenlijk dat iemand die op zich niet onintelligent is zoiets nodig heeft.

quote:
"Ja maar, ja maar, Reiki-masters zijn mensen met goede intenties, die lopen niet te prutsen."

Drogredenatie

Nee, dat zei ik niet. Even bij de les blijven he! >:) Ik zei dat als iemand echt met slechte intenties, om iemand bewust te schaden, reiki verstuurt, de kosmos inderdaad waarschijnlijk zal ingrijpen.

quote:
Drogredenatie

Oh, dus toch.
Nee. Je zei zelf dat het niet na te gaan valt. Dus wegwezen met je beschuldiging en je drogredenatie.
pi_85385019
JoepiePoeie gelooft ergens niet in, prima. Next subject.

Ben zelf overigens begonnen met het lezen van een boek over Reiki. Vindt het nu wel tijd om te gaan leren voor mij :).
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:10:08 #258
259209 JoepiePoepie
groetjes van opa en oma
pi_85385132
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:06 schreef Trippii het volgende:
Eeeh, daar ging het helemaal niet over :D!

Maar goed:

Reiki - Goede dingen, slechte dingen (discussie)
pi_85385147
Ik zeg dit niet snel, maar Joepie: please get a life! :') Je trekt de discussie gewoon een vervelende kant op, en het slaat gewoon nergens op.

Er wordt met cursussen gewoon gezegd dat je het niet ongevraagd moet sturen.
Alleen als je zeker weet dat diegene het toch wel accepteert (omdat die al een eerdere behandeling heeft gehad) en zich niet in een gevaarlijke situatie bevindt, kun je het gewoon gerust sturen.
En dan nog: al zou je aan het autorijden zijn of met iets anders bezig zijn wat je concentratie echt nodig heeft, dan kun je eigenlijk altijd wel je voor de Reiki afschermen. Het is alleen in zeer uitzonderlijke gevallen zo dat iemand op zon moment even de kluts kwijt zou zijn, maar zoals gezegd: er wordt gewoon gezegd dat je daarvoor moet oppassen.
Net als met het voorbeeld van autorijden: Reiki is de auto en de Reiki-cursus kun je zien als de rijlessen. Tijdens die lessen krijg je te horen dat je niet stomdronken achter het stuur moet kruipen omdat je dan anderen in gevaar kunt brengen.
Natuurlijk zijn er mensen die dronken achter het stuur kruipen, maar mensen die aan Reiki doen hebben in het algemeen gewoon een groot verantwoordelijkheidsgevoel voor de ander en respecteren de regels die ze tijdens de cursus hebben meegekregen.

Je trekt dingen écht uit hun verband door je zo te focussen op het meest extreme scenario. Ik weet dat je dat gewoon graag doet in topics, maar hou er alsjeblieft mee op, okay? :)
pi_85385159
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 10:38 schreef JoepiePoepie het volgende:
:? Jij bedoelt dat die slechte daden met soms desastreuze gevolgen gebeurd zijn omdat de slachtoffers dat wilden?
Als jij iemand in elkaar wilt slaan, is dat toch ook jouw vrije wil? Dan zegt de kosmos toch ook niet dat jij dat niet mag doen :?

quote:
Hoe kom jij aan die getallen dat het misschien 1, 2, 3 keer is voorgekomen?
Hoe kom jij aan die getallen? Alsof we allemaal klaarzitten om auto-ongelukken te veroorzaken :')

"Hee kijk, daar rijdt Joepie! Allemaal even richten... Ready? 1, 2, 3... REIKIIIIIII!!! Geraakt! BOEM! Haha! Tsjakka, dat zal haar leren. Wie zullen we nu eens pakken? Ah kijk, daar rijdt Michielos. Allemaal klaar?"

[ Bericht 1% gewijzigd door vogeltjesdans op 17-08-2010 11:16:39 ]
pi_85385211
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:06 schreef Trippii het volgende:

Ben zelf overigens begonnen met het lezen van een boek over Reiki. Vindt het nu wel tijd om te gaan leren voor mij :).
Tof, welk boek dan? :)
pi_85385309
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 09:38 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Waar heb ik het uit de context gerukt? De Reiki-masters komen elke keer met allerlei verschillende drogredenaties om de eventuele ongelukken goed te praten en blijven herhalen alsof ik het verzonnen heb van die ongelukken. En dat is niet het geval. De Reiki-masters kwamen er zelf mee dat er ongelukken kunnen gebeuren als de Reiki niet goed gebruikt wordt.

Drogredenatie

Drogredenatie

Oh, dus toch.
Maar Joepie, dat je het niet met alle Reiki masters eens bent, is volgens mij bij iedereen duidelijk in dit topic.
Discussies zijn eindeloos als men elkaar probeert te overtuigen van zijn of haar opvatting of mening.
Je kan het er hoogstens oneens of eens mee zijn. en zelf het goede voorbeeld geven.
Ik zie dat jijzelf ook Reiki 3 hebt gehad, was dit één van je motivaties? :)
pi_85385311
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:10 schreef ToT het volgende:
Er wordt met cursussen gewoon gezegd dat je het niet ongevraagd moet sturen.
Precies, en niet eens om auto-ongelukken te voorkomen (dat is hooguit een voetnoot van een sub-paragraaf van een aanhangsel, zo belangrijk en veelvoorkomend is het), maar meer omdat je juist het respect dient te hebben voor iemands vrije wil. Als je niet weet of die persoon dat wel wilt ontvangen, stuur je het gewoon niet.
pi_85385320
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:10 schreef JoepiePoepie het volgende:

[..]

Eeeh, daar ging het helemaal niet over :D!
Dan pas ik hem aan voor je:

JoepiePoepie kent en snapt iets niet en komt daardoor met zeer vreemde conclusies waarvan de honden nog geen brood lusten. Je verandert toch niet, je wilt alleen je mening droppen. Prima, next subject.
pi_85385405
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:15 schreef Nightanimal het volgende:
Ik zie dat jijzelf ook Reiki 3 hebt gehad, was dit één van je motivaties? :)
Joepie reiki 3? :D :D :D

Denk je nou echt dat iemand die spiritualiteit zo probeert onder te pissen zoveel geld heeft betaald?
pi_85385456
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik vind "reiki als ambacht" een zeer goed boek.
pi_85385696
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:12 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik begin met Reiki voor Dummies, maar ik ben van plan meerdere boeken te lezen. Ik zou op den duur graag verschillende energie systemen willen combineren. Maar goed, laat ik eerst dit boek op het gemakje gaan lezen, heb geen haast! :).

En bedankt voor de tip vogeltjesdans.
pi_85385987
Reiki als ambacht? Top boek! _O_ Ook voor mensen met Tera Mai!
Het Reiki Kompendium (of hoe je het ook spelt) schijnt ook een topper te zijn.

Een echte afrader: "Reiki, heel uzelf en anderen".
Mijn 1e master heeft dat boek aangeraden, maar het is alsof je een Telsell-reclame zit te lezen.
"Ik stond een keer met een lege accu. Ik heb de auto in de garage laten staan en thuis heb ik de auto een half uurtje Reiki op afstand gestuurd, en toen kon ik de auto weer starten!"
"Ik heb een keer mijn eigen autosleutel in het contactslot van de auto van een kennis gedaan, en die kon er niet meer uit. Bij de garage wilden ze al grof geweld gaan gebruiken omdat hij er echt niet meer uit wilde. Ze pakten zelfs al een reusachtige tang ervoor. Ik heb die persoon tegengehouden, gaf de sleutel even Reiki en kon hem zo tussen duim en wijsvinger er uit trekken!"

It's amazing, Mike! :')

dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:43:46 #269
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85386322
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:19 schreef vogeltjesdans het volgende:

[..]

Ik vind "reiki als ambacht" een zeer goed boek.
Ja heb ik ook staan, vond het een goede uitleg maar er mocht vlgs mij meer gezegd worden "ik vind dat.. " want ik kon mij niet overal achter scharen.
The truth was in here.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:48:09 #270
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85386472
Overigens, een symbool word op verschillende manieren getekend door verschillende leraren. Neem het HSZSN symbool alleen maar eens.
Toch word niet altijd dat symbool gebruikt om Reiki over te sturen, wat meer van belang is, is de intentie. Voel de reiki en voel dat je dat wilt geven en hou je minder bezig met het goed tekenen van dit symbool. Meer mensen deze ervaring opgedaan? Of is dat wat je zou noemen "prutsen" ?
The truth was in here.
pi_85386709
Wat is het lekker rustig he :') Joepie heeft al drie kwartier haar mond gehouden. Wat een rust O+
pi_85386724
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:48 schreef Bastard het volgende:
Overigens, een symbool word op verschillende manieren getekend door verschillende leraren. Neem het HSZSN symbool alleen maar eens.
Toch word niet altijd dat symbool gebruikt om Reiki over te sturen, wat meer van belang is, is de intentie. Voel de reiki en voel dat je dat wilt geven en hou je minder bezig met het goed tekenen van dit symbool. Meer mensen deze ervaring opgedaan? Of is dat wat je zou noemen "prutsen" ?
HSZSN is, grof gezegd, de hoer onder de symbolen! :') Iedereen gebruikt 'm weer op een andere manier. Dat is ook weer een verwatering van de Reiki. Hoe meer onderling het zelfde blijft, hoe sterker het werkt. Waar mensen in geloven, gaat energie in zitten, en hoe meer mensen er in geloven, hoe krachtiger het werkt. Daarnaast is het voor "het hogere" ook duidelijker als iedereen gewoon het zelfde gebruikt.

HSZSN gebruik ikzelf gewoon heel weinig. Ik vind het een te complex symbool, en zonder dat symbool te gebruiken gaat het ook prrrrima!
Er zijn overgigens masters die zeggen dat je symbolen op den duur ook niet meer nodig hebt als je er enorm vertrouwt mee geraakt bent. Dan kun je het effect ervan al zo oproepen.
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:55:46 #273
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85386750
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Wat is het lekker rustig he :') Joepie heeft al drie kwartier haar mond gehouden. Wat een rust O+
Ze heeft een nieuw topic geopend :)
The truth was in here.
pi_85386812
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ja die zit nu in d'r eigen bashtopic om dit topic toch nog een fatsoenlijke kans te geven om een normale discussie te laten blijven.
DAT respecteer ik dan op zich wel weer, dat ze het in ieder geval uit dit topic weggehaald heeft. Ik werk niet mee aan dat gebash, maar hier is het idd in ieder geval rustig nu! :)
  dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:58:06 #275
8372 Bastard
Persona non grata
pi_85386836
quote:
Op dinsdag 17 augustus 2010 11:55 schreef ToT het volgende:

[..]

HSZSN is, grof gezegd, de hoer onder de symbolen! :') Iedereen gebruikt 'm weer op een andere manier. Dat is ook weer een verwatering van de Reiki. Hoe meer onderling het zelfde blijft, hoe sterker het werkt. Waar mensen in geloven, gaat energie in zitten, en hoe meer mensen er in geloven, hoe krachtiger het werkt. Daarnaast is het voor "het hogere" ook duidelijker als iedereen gewoon het zelfde gebruikt.

HSZSN gebruik ikzelf gewoon heel weinig. Ik vind het een te complex symbool, en zonder dat symbool te gebruiken gaat het ook prrrrima!
Er zijn overgigens masters die zeggen dat je symbolen op den duur ook niet meer nodig hebt als je er enorm vertrouwt mee geraakt bent. Dan kun je het effect ervan al zo oproepen.
Klopt, ik heb ook wel te horen gekregen dat ik meer bezig was met de techniek er van dan dat het daadwerkelijk resultaat wat ik voor ogen had.
Plus, het hogere, zoals je dat zo mooi noemt, kennen je intentie, als die goed is helpen ze graag mee heb ik begrepen :)
The truth was in here.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')