abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 09:54:37 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_73512292

Wat is reiki
Reiki is het Japanse woord voor universele levensenergie. Universele levensenergie is de energie rondom ons heen, alles wat leeft en groeit heeft deze energie nodig om te kunnen bestaan. We kunnen deze energie voelen wanneer we ons in de natuur begeven. Iedereen kent waarschijnlijk het onbeschrijfelijke gevoel één te zijn met de natuur, als je bijvoorbeeld langs de slootkant zit of in het bos wandelt.

Iedereen beschikt over Reiki. De universele levensenergie wordt bij onze geboorte meegegeven. Als klein kind ben je helemaal open en de Ki stroomt dan nog ongehinderd door je heen. Door het verdringen van emoties in de eerste levensjaren, problemen met je ouders, dingen die op je af komen die minder prettig zijn, wordt vrijwel bij iedereen deze levensenergie geblokkeerd. Een tekort aan deze energie veroorzaakt een grotere gevoeligheid voor ziekten en andere kwalen. Hoe meer de Ki wordt geblokkeerd des te meer je jezelf afsluit. Door je zelf te behandelen met Reiki kun je de pijn verzachten en je kwaal genezen.

Wat doet Reiki
Reiki is een geneeswijze die werkt door handoplegging. Het eerste wat Reiki voor ons doet is het op gang brengen van ons natuurlijk genezend vermogen. Door eenvoudig je handen op je lichaam te leggen stroomt Reiki door je heen naar de plaats waar het nodig is. Denk maar eens wat je automatisch doet als je kies- of hoofdpijn hebt, je legt je hand of handen op de pijnlijke plek. Als je ergens van schrikt, dan leg je je handen vaak automatisch op je keel of vlak daaronder. Reiki ontspant, geeft je rust en versterkt het afweersysteem dat je helpt je lichaam en geest te ontgiften. Oude emoties komen weer naar boven, door je zelf Reiki te geven kun je deze makkelijker loslaten. Je hoeft hiervoor niet bang te zijn, je krijgt niet meer te verwerken dan wat je aan kunt.
Je kunt met je handen Reiki aan je zelf geven of aan anderen. Iedereen kan het leren. Het is geen geloof en je hoeft niet paranormaal begaafd te zijn. Je hoeft het alleen maar te willen. Je kan het overal eenvoudig toepassen in allerlei situaties: op school, in huis, op je werk, overal waar stress, ongelukken of ziekte worden ervaren.

Kennismaken met Reiki?
Een goede manier is om eens een behandeling te ondergaan. Die ervaring zou waarschijnlijk aanleiding kunnen geven tot het doen van een eerste graad Reiki-cursus, die regelmatig en overal in het land gegeven wordt.

Hoe kun je het leren
Een Reiki cursus 1e graad bestaat uit vier dagdelen in een weekend of vier avonden. In elk dagdeel leer je de verschillende handposities om jezelf en anderen te behandelen. Tijdens zo'n dagdeel wordt je door een Reiki-Master afgestemd door een "inwijding" waardoor de energiekanalen die geblokkeerd zijn weer worden geopend. Na de cursus kun je je zelf of anderen een complete behandeling geven en hoe vaker je met Reiki werkt hoe sterker het wordt.
Ervaringen zijn ontelbaar, vele gebeurtenissen vinden plaats met Reiki. Zij die er actief mee bezig zijn voelen positieve reacties op geestelijk en emotioneel niveau.

Wat gebeurt er bij de Reiki I initiatie
Je wordt door 4 "inwijdingen" een kanaal voor Reiki. Hierbij geeft de Reiki-Master, met gebruikmaking van de oeroude Tibetaanse techniek, versterkte energie aan de 'inwijdeling'.
De energie zorgt ervoor dat er een open kanaal ontstaat, waarlangs kosmische energie via de kruin naar binnen kan stromen en door de bovenste energiecentra (chakra's) naar de handen kan doorstromen, voor toekomstige behandelingen.
Er wordt een soort beschermingsmechanisme in werking gesteld, dat verhinderd dat je eigen energie wordt weggegeven. Ook voorkomt deze bescherming dat de klachten van de behandelde persoon op jezelf worden overgedragen.
De gevoeligheid neemt toe (helder zien, voelen, horen, ruiken).
Je leert energie doorgeven door je handen te leggen op planten, dieren, en vooral ook op jezelf voor je eigen heling en persoonlijke groei.

En bij Reiki II?
Tijdens de cursus ontvang je een inwijding en een drietal symbolen en mantra's (heilige woorden die bepaalde krachten activeren en sturen).
Hiermee kun je je kracht versterken: een behandeling van een uur kun je in 20 minuten geven. Ook kun je op afstand meerdere mensen tegelijk behandelen. De derde mogelijkheid is de mentale genezing ondersteunen.

En wat is Reiki III?
De derde graad is de Master-graad, de graad van reiki-leraar. Je bent dan in staat anderen in te wijden. Hiermee kun je voor ieder mens een blijvend kontakt met de bron van de Universele Levensenergie tot stand brengen.

Handige linkjes:
Eerste topic
Tweede topic
www.reiki.nl
www.reikimaster.nl
Lijst met masters per provincie

Goede Reiki boeken
Om meer over Reiki te weten te komen raden wij de volgende boeken aan:
  • Het Reiki compendium van Walter Lubeck
  • Een heldere kijk op Reiki van Frank Arjava Petter
  • Reiki als ambacht van Fons Delnooz

Reiki beoefenaars aangemeld in dit topic

• Summers
  • Tot
  • credendo_vides
  • knokkels
  • vogeltjesdans
  • TeraMai
  • shadowflash
  • MNR
  • berney
  • Bastard

Zijn er mensen hier bekend al met deze energie, uit de omgeving? Heb je wel eens een behandeling gehad, hoe ervaarde je dat? Beoefen je zelf ook 'reiki' misschien?

Dit topic is bedoeld om respectvol met elkaar te praten over Reiki en de verschillende stromingen. Degene die dat niet kan opbrengen mag wegblijven.
  • The truth was in here.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 10:00:19 #2
    230450 ShevaJB
    Rock beat tempo 155
    pi_73512424
    Deel 3 alweer, gaat snel jongs.
    [b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
    [/b]
    [b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
    Eindbaas ^O^
    pi_73512770
    Ik kan mensen energie toestoppen of bij ze wegnemen en ik kan pijn wegnemen of verzachten, dan wel pijn die ik zelf voel bij anderen over de schutting knikkeren. Ik heb alleen nooit de behoefte gehad om iets met Reiki te gaan doen omdat ik het idee heb dat het mij eerder beperkt dan verder helpt. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
    pi_73513568
    Wat leuk om op Fok hier iets over te lezen. Zit meestal alleen maar op de frontpage.
    Ik heb zelf al aardig wat inwijdingen gehad. Advies natuurlijk om hier wel geleidelijk in te stappen. Want het argument ' Je krijgt wat je aankunt' is een beetje tricky natuurlijk. Hoeveel kan een mens aan?

Er lopen helaas teveel prutsers rond en ik vind Reiki dan ook zeker niet voor iedereen weggelegd. Na jaren van oefenen zijn er voor mij nog steeds mensen/omgevingen die mij binnen 20 minuten helemaal leeg kunnen trekken.

Dus voetjes op de vloer, zeg ik dan maar weer.
    pi_73513797
    Moet zeggen dat ik sinds kort een oefening (ben nog niet ingewijd) toepas die ToT me heeft uitgelegd, het aarden en een bol vormen (voelen) met je handen.

Dat geeft al een aardig gevoeld
    The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73513800
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 10:17 schreef Misan het volgende:
    Ik kan mensen energie toestoppen of bij ze wegnemen en ik kan pijn wegnemen of verzachten, dan wel pijn die ik zelf voel bij anderen over de schutting knikkeren. Ik heb alleen nooit de behoefte gehad om iets met Reiki te gaan doen omdat ik het idee heb dat het mij eerder beperkt dan verder helpt. Hebben meer mensen hier ervaring mee?
    Lijkt op magnetisme/reiki? Denk ik ...
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73513906
    Hoe zit het eigenlijk met 'ongevraagde' Reiki? Dus iemand geven, zonder dat diegene er om vraagt/ zonder het te laten merken? Gebeurt dat ook, of werkt het dan niet?
    Have fun...
    pi_73514067
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:00 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Lijkt op magnetisme/reiki? Denk ik ...
    magnetiseren is het sowieso, maar heeft ook veel overeenkomsten met Reiki als ik de sites zo lees
    pi_73514116
    Heeft er iemand toevallig een goede link m.b.t. magnetiseren? Ik lees dat nu al meerdere keren terug in deze topics en wil er wel eens wat meer van weten
    Have fun...
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:15:13 #10
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73514224
    Je hebt het dan over afstandsbehandelingen?
    Mijn master vertelde mij dat toestemming ten alle tijden gevraagd moet worden. Als reiki word gezonden naar iemand met de beste bedoelingen en diegene zou het niet willen of kunnen ontvangen, vraag dan of de reiki doorgegeven mag worden aan moedertje aarde (zij kan genoeg gebruiken).
    Soms kan een persoon zeggen "ja toe maar stuur maar die reiki" maar heeft het probleem waar hij/zij mee kampt een karmische reden, heeft de pijn bijvoorbeeld een functie waar de ziel voor gekozen heeft als les, dan zal de reiki niet werkzaam zijn.
    Dan klinkt als een mooie uitweg om te vertellen wanneer de persoon zegt niks gevoeld te hebben. Maar we hebben het dan bijvoorbeeld over een aantal sessie's reiki waar geen resultaten lijken geboekt te worden.
    Soms kan de gever ook zelf ervaren dat het niet aankomt of niet werkt.
    Ik kan mij herrineren dat ik een keer een behandeling van mijn rug kreeg door 4 mensen. Ik lag op een tafel, en de voorkant ging prima.. daarna werd mijn rug gedaan dus moest ik op mijn buik gaan liggen.
    Dat ligt voor mij heel onnatuurlijk en ik voelde mij erg ongemakkelijk in die houding, ik had de gedachte 'laat ze maar opschieten want dit voelt rot' .
    De sessie werd voortijdig gestaakt door de gevers omdat ze aangaven dat het niet 'doorkwam' .. en toen vertelde ik dus dat ik mij ongemakkelijk voelde.
    Daarna een sessie van de rug terwijl ik in een stoel zat, en dat ging (mocht) wel lekker.
    The truth was in here.
    pi_73514315
    Als ik een behandeling op afstand zou "willen" vanmiddag, hoe gaat dat dan in zijn werking?
    Mr. Prolapse 2009
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 11:25:51 #12
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73514572
    Nou dan is het handig als je iemand vind met Reiki 2 vaardigheden die tijd voor je wil vrijmaken
    The truth was in here.
    pi_73514951
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:15 schreef Bastard het volgende:
    Mijn master vertelde mij dat toestemming ten alle tijden gevraagd moet worden. Als reiki word gezonden naar iemand met de beste bedoelingen en diegene zou het niet willen of kunnen ontvangen, vraag dan of de reiki doorgegeven mag worden aan moedertje aarde (zij kan genoeg gebruiken).
    Soms kan een persoon zeggen "ja toe maar stuur maar die reiki" maar heeft het probleem waar hij/zij mee kampt een karmische reden, heeft de pijn bijvoorbeeld een functie waar de ziel voor gekozen heeft als les, dan zal de reiki niet werkzaam zijn.
    Dan klinkt als een mooie uitweg om te vertellen wanneer de persoon zegt niks gevoeld te hebben. Maar we hebben het dan bijvoorbeeld over een aantal sessie's reiki waar geen resultaten lijken geboekt te worden.
    Soms kan de gever ook zelf ervaren dat het niet aankomt of niet werkt.
    Ik kan mij herrineren dat ik een keer een behandeling van mijn rug kreeg door 4 mensen. Ik lag op een tafel, en de voorkant ging prima.. daarna werd mijn rug gedaan dus moest ik op mijn buik gaan liggen.
    Dat ligt voor mij heel onnatuurlijk en ik voelde mij erg ongemakkelijk in die houding, ik had de gedachte 'laat ze maar opschieten want dit voelt rot' .
    De sessie werd voortijdig gestaakt door de gevers omdat ze aangaven dat het niet 'doorkwam' .. en toen vertelde ik dus dat ik mij ongemakkelijk voelde.
    Daarna een sessie van de rug terwijl ik in een stoel zat, en dat ging (mocht) wel lekker.
    Thanx voor de info
    Have fun...
    pi_73514987
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:25 schreef Bastard het volgende:
    Nou dan is het handig als je iemand vind met Reiki 2 vaardigheden die tijd voor je wil vrijmaken
    Ehhh ok

Fat chance dus

Zijn er nog oefeningen die je kan doen zonder dat je ingewijd bent? Buiten die "bol vormen" om?
    Mr. Prolapse 2009
    pi_73515705
    Oh, wat leuk, een reiki topic.
    Ik ben momenteel bezig met een cursus Reiki 1.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 12:03:13 #16
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73515755
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 12:01 schreef Gwywen het volgende:
    Oh, wat leuk, een reiki topic.
    Ik ben momenteel bezig met een cursus Reiki 1.
    Wat een toeval.
    The truth was in here.
    pi_73515930
    Ja, precies nu valt me dit topic ineens op, leuk hè.
    pi_73518707
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 10:17 schreef Misan het volgende:
    Jep, voor mij heeft het juist iets toegevoegd. Energie doorgifte was duidelijk toegenomen na mijn 1e Reiki cursus
    pi_73518777
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:38 schreef TeraMai het volgende:

[..]

Jep, voor mij heeft het juist iets toegevoegd. Energie doorgifte was duidelijk toegenomen na mijn 1e Reiki cursus
    Je krijgt ook praktijkles dus? Dat zou wel mooi zijn namelijk
    pi_73518882
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:04 schreef Handschoen het volgende:
    Hoe zit het eigenlijk met 'ongevraagde' Reiki? Dus iemand geven, zonder dat diegene er om vraagt/ zonder het te laten merken? Gebeurt dat ook, of werkt het dan niet?
    Is in mijn ogen not done, het is een inbreuk op iemands privacy.
    Je kan het vergelijken met dat iemand je bankrekening hackt.
    Gaat de energie toch stromen dan geef ik mezelf energie
    pi_73518906
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:39 schreef Misan het volgende:

[..]

Je krijgt ook praktijkles dus? Dat zou wel mooi zijn namelijk
    Jep, als het goed is, bestaat het grootste deel van een Reiki 1 cursus uit oefenen en doen
    pi_73518986
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 11:15 schreef Bastard het volgende:
    Je kan je afvragen waarom je iemand ongevraagd energie zou willen sturen?
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 13:53:29 #23
    8372 Bastard
    Persona non grata
    pi_73519186
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 13:46 schreef TeraMai het volgende:

[..]

Je kan je afvragen waarom je iemand ongevraagd energie zou willen sturen?
    Zeker! Maar ik zeg het.. uit enthausiasme en goede bedoelingen waarschijnlijk.
    Ik kan mij herrineren dat mijn master mij een trucje leerde om te vragen zonder het persoonlijk te vragen, wellicht was er wel behoefte aan.
    Trucje, zet je handpalmen tegen elkaar, vingers omhoog maar de bovenste toppen mogen elkaar net niet raken (halve cm). Denk sterk aan de persoon die je reiki zou willen gaan geven en vraag of het zou mogen.
    Als het mag van die persoon, dan voel je de vingertoppen als het ware naar elkaar toetrekken, als het niet mag voel je een weerstand.
    Ik heb het nog nooit toegepast, dus of het werkt weet ik niet... maar ik heb de truc onthouden.
    The truth was in here.
    pi_73519977
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 09:54 schreef Bastard het volgende:
    Zijn er mensen hier bekend al met deze energie, uit de omgeving? Heb je wel eens een behandeling gehad, hoe ervaarde je dat? Beoefen je zelf ook 'reiki' misschien?
    Ik heb idd een paar reiki-meesters in mijn familie zitten, vnl mijn tante.
    Ik heb ooit es 1 behandeling gehad, maar dat was nadat zij een 'onderhuids bolletje' in mijn wang had proberen uitknijpen ... dat uitknijpen was niet echt bijzonder goed gelukt, maar daarna kreeg ik dus die reiki-behandeling. Dat klein onderhuids bolletje is dan beginnen uitgroeien tot een kleine knikker ffs, waardoor ik nu met een kleine kratertje in mijn wang zit
    Sindsdien was ik niet echt enthousiast meer voor verdere behandelingen
    I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
      vrijdag 9 oktober 2009 @ 14:25:49 #25
    31101 _Led_
    Visje aaien niemand zeggen
    pi_73520037
    quote:
    Op vrijdag 9 oktober 2009 14:23 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Ik heb idd een paar reiki-meesters in mijn familie zitten, vnl mijn tante.
    Ik heb ooit es 1 behandeling gehad, maar dat was nadat zij een 'onderhuids bolletje' in mijn wang had proberen uitknijpen ... dat uitknijpen was niet echt bijzonder goed gelukt, maar daarna kreeg ik dus die reiki-behandeling. Dat klein onderhuids bolletje is dan beginnen uitgroeien tot een kleine knikker ffs, waardoor ik nu met een kleine kratertje in mijn wang zit
    Sindsdien was ik niet echt enthousiast meer voor verdere behandelingen
    Goed spul man, Reiki
    zzz
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')