zit ik al even door te spitten, kan niks vindenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Dennis101 het volgende:
Staan dit soort bedragen niet op de site van het Nibud? En in dit huishouden wordt inderdaad gebruik gemaakt van 'huishoudgeld', dat is dus voor alle boodschappen.
Zoiets?quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zit ik al even door te spitten, kan niks vinden
En dit danquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:27 schreef Mirjam het volgende:
[..]
zit ik al even door te spitten, kan niks vinden
Ja vast wel die weten het allemaal het beste. De overheid heeft overal lijstjes en richtlijnen voor.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Dennis101 het volgende:
Staan dit soort bedragen niet op de site van het Nibud? En in dit huishouden wordt inderdaad gebruik gemaakt van 'huishoudgeld', dat is dus voor alle boodschappen.
dat is waarschijnlijk op basis van bruine boterhammen met kaas, aardappelen groenten vlees en een plakje ontbijtkoek. ik heb geen idee waar ze dat precies op baseren. maar het zijn ook uitgaven per dag. ik weet niet of dat echt het gemiddelde van bijv. de mensen hier vertegenwoordigd eerlijk gezegdquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:31 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Zoiets?
http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/voeding.html
Ja ik red het er ook niet vanquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk op basis van bruine boterhammen met kaas, aardappelen groenten vlees en een plakje ontbijtkoek. ik heb geen idee waar ze dat precies op baseren. maar het zijn ook uitgaven per dag. ik weet niet of dat echt het gemiddelde van bijv. de mensen hier vertegenwoordigd eerlijk gezegd
ja, precies.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:38 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Ja ik red het er ook niet van, ik kan wel goedkoper boodschappen doen. Maar voor deze bedragen red ik het denk ik niet, als ik nog veel wil varieren in eten en niet alleen wil leven van macaroni ed..
Als je het kan missen...waarom niet? Je moet je het leven toch zo aangenaam mogelijk maken zeg ik dan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, precies.
je drinkt een wijntje of biertje s'avonds, trekt soms een zakje chips open of gooit wat kaas op tafel.
ik weet niet hoor
Ik red het van 4/5 euro per dag prima en dan eet ik een fruitshake/beschuitje/broodje als ontbijt, een paar broodjes met een eitje erop oid als lunch en als avondeten iets van aardappeltjes groente en vlees of pasta met groente en vlees.. Geen kreeft of oesters natuurlijk maar ik zorg goed voor mezelfquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ja, precies.
je drinkt een wijntje of biertje s'avonds, trekt soms een zakje chips open of gooit wat kaas op tafel.
ik weet niet hoor
tuurlijk.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:41 schreef Crutch het volgende:
[..]
Als je het kan missen...waarom niet? Je moet je het leven toch zo aangenaam mogelijk maken zeg ik dan.
Ik zit ruim onder het bedrag in die tabel en dat is zeker niet alleen maar samengesteld uit maaltijden zoals je gokt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dat is waarschijnlijk op basis van bruine boterhammen met kaas, aardappelen groenten vlees en een plakje ontbijtkoek. ik heb geen idee waar ze dat precies op baseren. maar het zijn ook uitgaven per dag. ik weet niet of dat echt het gemiddelde van bijv. de mensen hier vertegenwoordigd eerlijk gezegd
Mirjam, kijk eens een paar afleveringen van een dubbeltje op zijn kant.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef Mirjam het volgende:
[..]
Als het moet kan het inderdaad maar zoiets kun je ook enkel als het echt niet anders kan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 03:45 schreef Winner_Taco het volgende:
50 euro kan makkelijk 2 volwassen incl kind . Tenzij je een allergie ofzo hebt en glutenvrij of zoutarm moet eten
ik heb van het voorjaar 3 maanden moeten rondkomen van een krappe 3000 euro spaargeld. Al mijn vaste lasten en zooi (zoals tel.abo, internet enz) moesten daar nog af waarmee ik voor die drie maanden een krappe 450 euro over had waar ik alles mee moest doen. Dus niet alleen eten en drinken maar ook kleren, reiskosten enz. Als je gewend bent om een kleine 1000 vrij te besteden te hebben per maand, is dat effe slikkenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 03:24 schreef Stali het volgende:
Wij deden zo ongeveer 275 a 300 per week.
Dat kon prima, maar het klopte van geen kanten. Met wat wij kochten zou er minstens drie keer zoveel Stali moeten rondlopen maar ik kwam geen gram aan. Wel verdween er enorm veel eten in de kliko.
Toevallig zijn de ouders van het beste vriendinnetje van mijn dochter sinds kort in de schuldsanering komen te zitten en heb ik hierdoor afgelopen week alle herhalingen van het programma "een dubbeltje op zijn kant" bekeken. En ik ergerde me al meer dan een jaar geleden al aan ons uitgave patroon. (Hiermee is dat krenten en kniertentopic weer een nieuw leven in geblazen.) Dus afgelopen week getest om met 100 euro de week door te komen. We hebben alles in huis tot zondagavond op wat brood en beleg na. Niet helemaal gered maar ik heb afgelopen week wat bestek gekocht. Volgende week gaat het me dus met gemak lukken, zelfs met een biertje en een wijntje.
Gezin: 2 volwassenen, 1 meisje van bijna 10.
Het ligt er ook aan waar je het koopt. Wij doen heel veel boodschappen bij de Lidl en we zijn niet bijzonder gehecht aan bv A merken. Een ander gaat alleen naar AH en wil juist alleen maar A merken. Dat is een keuze die je maakt.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:24 schreef Langlearn het volgende:
Ben eerder benieuwd naar de diepgang van de investering van bepaalde mensen met een enorm laag budget. Wat koop je dan zoal? Andere invalshoek, eet je bijvoorbeeld op je werk nog voor x euro, waardoor het budget zo laag uitvalt?
Nee, natuurlijk niet. Maar ik zie regelmatig aanbiedingen van (lang houdbare) producten die ik wel regelmatig gebruik maar net op dat moment niet nodig heb. Lijkt me geen slecht idee om ze dan gewoon te kopenquote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:11 schreef karr-1 het volgende:
Het is altijd goed om te letten op bv aanbiedingen e.d. maar je moet niet iets kopen alleen omdat het in de aanbieding is, je moet het ook echt nodig hebben.
Dat is inderdaad waar en doe ik ook regelmatig. Bv wasmiddel en shampoo enzo, altijd handig om in huis te hebben en het blijft lang goed.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:36 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Maar ik zie regelmatig aanbiedingen van (lang houdbare) producten die ik wel regelmatig gebruik maar net op dat moment niet nodig heb. Lijkt me geen slecht idee om ze dan gewoon te kopen.
Mijn wasmiddel komt ook van de Lidl, maar ook daar hebben ze wel eens aanbiedingen. Er zijn bv soms van die grote pakken van 5 kilo of zo, waar ik maanden mee vooruit kan.quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 10:39 schreef Klonk het volgende:
alleen jammer dat aanbiedingen vaak nog duurder zijn dan prima wasmiddelen van bijvoorbeeld de Aldi of de Lidl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |