quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 03:24 schreef Stali het volgende:Wij deden zo ongeveer 275 a 300 per week.
Dat kon prima, maar het klopte van geen kanten. Met wat wij kochten zou er minstens drie keer zoveel Stali moeten rondlopen maar ik kwam geen gram aan. Wel verdween er enorm veel eten in de kliko.
Toevallig zijn de ouders van het beste vriendinnetje van mijn dochter sinds kort in de schuldsanering komen te zitten en heb ik hierdoor afgelopen week alle herhalingen van het programma "een dubbeltje op zijn kant" bekeken. En ik ergerde me al meer dan een jaar geleden al aan ons uitgave patroon. (Hiermee is dat krenten en kniertentopic weer een nieuw leven in geblazen.) Dus afgelopen week getest om met 100 euro de week door te komen. We hebben alles in huis tot zondagavond op wat brood en beleg na. Niet helemaal gered maar ik heb afgelopen week wat bestek gekocht. Volgende week gaat het me dus met gemak lukken, zelfs met een biertje en een wijntje.
Gezin: 2 volwassenen, 1 meisje van bijna 10.
ik heb van het voorjaar 3 maanden moeten rondkomen van een krappe 3000 euro spaargeld. Al mijn vaste lasten en zooi (zoals tel.abo, internet enz) moesten daar nog af waarmee ik voor die drie maanden een krappe 450 euro over had waar ik alles mee moest doen. Dus niet alleen eten en drinken maar ook kleren, reiskosten enz. Als je gewend bent om een kleine 1000 vrij te besteden te hebben per maand, is dat effe slikken

Maar je ziet in ene wel hoe gruwelijk creatief je kan zijn met onder andere eten. Je gaat wat meer experimenteren met diverse voedsel en kruiden, je koopt weer eens dingen die je al een eeuwigheid niet meer at omdat het a) erg goedkoop is en b) je vergeten bent dat dat ook nog bestond. Voor mij bijvoorbeeld een maaltijdsoep uit blik. Die van unox en huismerk AH zijn erg goed te doen. Vers brood erbij en je hebt voor 2 euro een avondmaaltijd die nog erg lekker is ook!
Heb er veel van geleerd, en nu ik weer gewoon kan uitgeven wat ik wil, merk ik wel dat ik een stuk zuiniger omga met mn geld, sterker let op aanbiedingen, en ja, gewoon af en toe weer eens een blik soep of macaroni met ragout uit de kast trek.
Het komt er op neer dat ik nu per maand minimaal 400 euro wegzet op de spaarrekening, waar voorheen ik telkens min of meer alles opmaakte en dan nog aan het eind van de maand zoiets had van: ff opletten anders is het op.

Je went er heel snel aan vind ik om heerlijk gewoon uit te geven wat je hebt. Dat doe ik nu iig een heel stuk minder en dat bevalt erg goed. Ik zie het nu idd ook als sport om minimaal een x bedrag aan het eind van de maand over te hebben ipv dat het uitgegeven is.