abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_73507975
je kunt natuurlijk uitgeven wat je wil, maar is er eigenlijk een soort van 'richtlijn' of gemiddelde wat normaal is om per week uit te geven aan boodschappen?
voor 1 persoon, 2 personen, gezin van 4, enz.

wij geven best veel uit aan boodschappen, volgens mij kan dat wel minder, maar ik vraag me af wat eigenlijk zo'n beetje gemiddeld is.

en maken jullie eigenlijk gebruik van een boodschappenbudget? op maandag X bedrag pinnen, op = op?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:25:38 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73508047
Eigenlijk zou ik het eens bij moeten houden bij mij zit de supermarkt tegenover en ik kom daar ook zo'n 4 tot 6 keer per week
Je moeder is een hamster
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:26:16 #3
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_73508061
Ik denk dat je hier heel veel verschil in gaat zien.

Bij ons is het vooral afhankelijk van hoe groot de honger is op het moment van shoppen... Ik gok 100-150 per week voor 2 mensen en 3 katten.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_73508064
wij houden het ook niet bij
maar wil dat wel gaan doen eigenlijk.
ben echt benieuwd hoe anderen hier dat aanpakken
pi_73508067
Staan dit soort bedragen niet op de site van het Nibud? En in dit huishouden wordt inderdaad gebruik gemaakt van 'huishoudgeld', dat is dus voor alle boodschappen.
pi_73508086
Ik hou het ook niet echt bij.. Maar ik denk dat het 4/5 euro per dag is, dus zo'n 150 euro per maand voor één persoon.
pi_73508096
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Dennis101 het volgende:
Staan dit soort bedragen niet op de site van het Nibud? En in dit huishouden wordt inderdaad gebruik gemaakt van 'huishoudgeld', dat is dus voor alle boodschappen.
zit ik al even door te spitten, kan niks vinden
pi_73508172
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Zoiets?
http://www.nibud.nl/uitgaven/wat-kost/voeding.html
pi_73508188
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:27 schreef Mirjam het volgende:

[..]

En dit dan ?
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:32:29 #10
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_73508209
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:26 schreef Dennis101 het volgende:
Ja vast wel die weten het allemaal het beste. De overheid heeft overal lijstjes en richtlijnen voor.
pff.. OT. het verschilt heeeel erg per gezin en eprsoon is mijn ervaring. Je dieet is zo erg persoonlijk.. Mischien kan Ts proberen minder A-merken te kopen als ze dat al niet deed.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:33:45 #11
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_73508247
ik zit rond de 200 in mijn eentje per maand.
koop wel altijd van die dure smoothies en andere fruitdrankjes voor iedere dag
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_73508251
Ooh en ik koop gewoon random boodschappen let er alleen op dat ik geen belachelijk dure dingen koop en koop eigenlijk ook amper snoep/chips voor mezelf.
pi_73508262
quote:
dat is waarschijnlijk op basis van bruine boterhammen met kaas, aardappelen groenten vlees en een plakje ontbijtkoek. ik heb geen idee waar ze dat precies op baseren. maar het zijn ook uitgaven per dag. ik weet niet of dat echt het gemiddelde van bijv. de mensen hier vertegenwoordigd eerlijk gezegd
pi_73508275
Ik maak niet echt gebruik van het budget.
We geven gemiddeld 10 euro per dag uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_73508368
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dat is waarschijnlijk op basis van bruine boterhammen met kaas, aardappelen groenten vlees en een plakje ontbijtkoek. ik heb geen idee waar ze dat precies op baseren. maar het zijn ook uitgaven per dag. ik weet niet of dat echt het gemiddelde van bijv. de mensen hier vertegenwoordigd eerlijk gezegd
Ja ik red het er ook niet van , ik kan wel goedkoper boodschappen doen. Maar voor deze bedragen red ik het denk ik niet, als ik nog veel wil varieren in eten en niet alleen wil leven van macaroni ed..
pi_73508388
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:38 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ja ik red het er ook niet van , ik kan wel goedkoper boodschappen doen. Maar voor deze bedragen red ik het denk ik niet, als ik nog veel wil varieren in eten en niet alleen wil leven van macaroni ed..
ja, precies.
je drinkt een wijntje of biertje s'avonds, trekt soms een zakje chips open of gooit wat kaas op tafel.
ik weet niet hoor
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:41:59 #17
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_73508451
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:38 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, precies.
je drinkt een wijntje of biertje s'avonds, trekt soms een zakje chips open of gooit wat kaas op tafel.
ik weet niet hoor
Als je het kan missen...waarom niet? Je moet je het leven toch zo aangenaam mogelijk maken zeg ik dan.
Je moeder is een hamster
pi_73508477
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:38 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ja, precies.
ik weet niet hoor
Ik red het van 4/5 euro per dag prima en dan eet ik een fruitshake/beschuitje/broodje als ontbijt, een paar broodjes met een eitje erop oid als lunch en als avondeten iets van aardappeltjes groente en vlees of pasta met groente en vlees.. Geen kreeft of oesters natuurlijk maar ik zorg goed voor mezelf !
pi_73508531
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:41 schreef Crutch het volgende:

[..]

Als je het kan missen...waarom niet? Je moet je het leven toch zo aangenaam mogelijk maken zeg ik dan.
tuurlijk.
ik ga ook niet beknibbelen op de wijntjes, biertjes etc.
maar ik ben wel benieuwd of meer inzicht ook leidt tot enig zuiniger koopgedrag
ik denk wel dat we iets zuiniger met ons geld om kunnen springen wat dat betreft.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 00:58:25 #20
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_73508791
'k hou t ook niet bij.
'k doe bijna elke dag een boodschapje voor wat k die avond wil eten.. k koop niks meer of minder dan wat k nodig heb.

Dat komt denk k omdat k niet altijd zo vooruit denkend ben.

Zodra 'k samen woon zal daar wel verandering in komen daar mn vriendin altijd een weekvreetschema heeft
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_73508839
Wij doen toch wel zo'n 350/400 euro per maand ongeveer met ons tweetjes en een kleine beeb.
En ik let eigenlijk niet op wat iets kost, ik kijk alleen wat ik lekker vind en waar ik trek in heb. Meestal eind van de maand haal ik de grote boodschappen als nonfood/drinken of langer houdbare dingen en dan nog de dagelijkse dingen als vlees/groente/vleeswaren/brood en voor de grote boodschappen zijn we ongeveer zo'n 250 euro kwijt.
We hebben wel eens gelet op de prijzen en gingen dan goedkopere merken proberen maar nee dat vind ik dus gewoon niks. Ik wil gewoon kopen wat ik lekker vind zonder op te letten welk merk of wat de prijs is en we kunnen het ons veroorloven dus waarom niet
pi_73508904
Gewoon de kassabonnen een tijdje bewaren en even optellen, zo gepiept...
Het hangt natuurlijk ook een beetje ervan af, waar je boodschappen doet en of je op aanbiedingen let. Als je tijd hebt kun je ook naar verschillende supermarkten gaan, maar als je veel werkt, gaat dit natuurlijk niet. Houdbare dingen kun je makkelijk in de aanbieding kopen als je zo ongeveer weet, wat je verbruikt en een beetje ruimte hebt om het te bewaren. Ook kun je het eten een beetje "afstemmen" daarop, waarom geen schnitzel eten, wanneer het in de aanbieding is? Je moet dit natuurlijk zelf willen, want ik kan mij voorstellen dat er mensen zijn die liever graag dat eten, waar ze op dat moment zin in hebben.

Wij hebben met 2 personen ~180 - 250 Euro per maand.

Als je elke avond biefstuk van de slager wilt eten zijn de kosten natuurlijk hoger. Koop je afgepakte gesneden groente of was en snij je het zelf... Het hangt heel erg van je eigen wensen af. Restjes kun je bijvoorbeeld ook bewaren voor een dag dat je minder tijd hebt om te koken en dan "creatief" zijn. Ik gooi haast nooit iets weg, tenzij het verschimmelt is.

[ Bericht 17% gewijzigd door Zana op 09-10-2009 01:22:24 ]
pi_73509339
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 00:34 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik zit ruim onder het bedrag in die tabel en dat is zeker niet alleen maar samengesteld uit maaltijden zoals je gokt.

Voor meer voorbeelden zie dit topic: Post hier wat je wekelijks kwijt bent aan boodschappen!
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 02:29:37 #24
128663 h.henkie
Ik ontken alles
pi_73509756
Wij doen het met, gemiddeld, 45 tot 50 euro per week, met z'n tweeën. We maken bewust een boodschappenlijst. En plannen voor een week wat we eten.En doen dan ook voor één week boodschappen. We zijn dan wel niet merk afhankelijk. (a-merk) Maar we hebben wel smaak. Dat wil zeggen dat we een bewuste keus maken tussen het a-merk en het "butt"merk.
"Een kat heeft 40 miljoen haren: 5 miljoen op de rug, 10 miljoen op de
buik, en 25 miljoen op uw bankstel" -- Midas Dekkers
pi_73510005
Wat je kan doen is via van die aanbiedingen sites kijken wat er op dat moment in de aanbieding is. Bijvoorbeeld www.yenom.nl krijg je per categorie een lijst van actuele weekaanbiedingen.

Doe het meestal zo dat ik het weekmenu aanpas aan hetgeen er in de aanbieding is . Ook met kaas , broodbeleg , toetjes , vlees enz is het goed te doen omdat er altijd wel iets in de actie is.

Houdbare dingen op groenten en fruit na kun je prima invriezen. Kazen en dingen als chips , toastjes , bier , pizza maar ook sauzen en kruiden zijn sowieso redelijk lang houdbaar.

Ok , soms heb je 3 lijstjes . Maar als je gewoon één keer per week boodschappen doet en je tussentijds alleen dingen koopt die je vers nodig hebt zoals brood en groenten en fruit dan ga je veel besparen.

Wij gingen van 280 euro samen naar een povere 100 euro in de week en we eten nog steeds wat we lekker vinden en er is genoeg in huis.

In feite is het niet nodig we werken samen fulltime dus gekld is het probleem niet . We zien het nu meer als een sport en einde van de rit kun je elk jaar een keer extra op vakantie
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')